bwa's hjemmekino oppdatert 11.04.2008 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 717
    Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk, bwa. Godt du er fornøyd! 8)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre ting:
    Legg merke til steinplatene under beggesubbene og senterhøytt. De bestillte jeg fra et lokalt steinhuggeri og hadde en enorm innvirkning på resultatet hos meg. Det var ikke dyrt heller; 600 kr for hver sub (4cm tykk, 40 Kg), 400 for senter (3 cm 15-20 kg)
    Hva oppnår du ved å benytte steinplater under subbene? Står subbene på spikes, dempeføtter, gummiknotter eller hva?

Fronthøyttalerne dine, hva står de på?

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet med at det ristet for mye i gulvet når jeg spilte høyt, og det som skjedde var at gulvet ble med på sublydene gjorde at bassen ble hengene igjen i rommet og det føltes som bassen i musikken har helt ute av fase.

Prøvde både spikes og dempeputer, men her er det bare masse som hjelper. Og jeg har oppnådd at minst mulig energi forplanter seg til gulvet. Platene er skikkelig tunge og subbene står på de medfølgende gummiringene, og dette gjøre at subbene er superstødige. Hvis man prøver å 'rugge' på kabinettene står de helt fast og stødig. Vil nesten si at jeg at øket massen fra 45 til 85 kg (pr. stk).

Fronthøyttalerne står på de medfølgende spiksene. Det er ikke noe problem da de ikke har den mengde energi i bassen og prosessoren min deler ved 40 Hz på musikk og 80 Hz ved film.

Senteren står også på en steinplate, men der er 3 soundcare spikes brukt. Den er også blitt superstødig, den veier jo 22,5 kg så den trykker seg godt ned i steinplata, og tilsammen holder de selve racket stødig.

Kg,kg,kg er det enste som hjelper mot vibrasjoner av tungt utstyr, er min erfaring.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt noen DVD-spillere på test nå i pinsen:
    Denon DVD 2900 (8k), Denon A11 (17k) og Primare DVD 30 (21k)

Best lyd: Primare DVD m/blansert utgang, Nordost flatline XLR kabler (4000kr)

Ellers oppdaget jeg ikke forskjeller i lydkvalitet som kunne forsvare prisforskjellen og synes egentlig Denon 2900 var god nok. Hørte også på 5.1 SACD og det var jo helt jævli. Diana Krall satt bak meg og spillte piano .... Regner med at det er kun SACD stereo som blir avspillt og da kan jeg jo vurdere en Phillips SACD. Den nye spilleren etter 963SA, kanskje ?

Testet også at min PJ takler 576p på componentinnganger og det så ganske greit ut. Detaljer i sort og selve sortnivået var langt fra HTPC/Holograph, men det er sikkert muligheter til å forbedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Testet også at min PJ takler 576p på componentinnganger og det så ganske greit ut."

Gjør nok ikke det. Selvom du får bilde med farger, betyr ikke det at det er dekodet helt riktig. 8)

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, bildet ble greit, det, og da er det jo et stykke til fram til flott bilde. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Har hatt noen DVD-spillere på test nå i pinsen:
    Denon DVD 2900 (8k), Denon A11 (17k) og Primare DVD 30 (21k)

Best lyd: Primare DVD m/blansert utgang, Nordost flatline XLR kabler (4000kr)

Ellers oppdaget jeg ikke forskjeller i lydkvalitet som kunne forsvare prisforskjellen og synes egentlig Denon 2900 var god nok. Hørte også på 5.1 SACD og det var jo helt jævli. Diana Krall satt bak meg og spillte piano .... Regner med at det er kun SACD stereo som blir avspillt og da kan jeg jo vurdere en Phillips SACD. Den nye spilleren etter 963SA, kanskje ?

Testet også at min PJ takler 576p på componentinnganger og det så ganske greit ut. Detaljer i sort og selve sortnivået var langt fra HTPC/Holograph, men det er sikkert muligheter til å forbedre.
    kan du fortelle litt om bildet du fikk ved å bruke denon 2900?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte et par av testbildene fra DVE og starten på S.W.A.T. der det er noe mørke scener. Spesiellt sortnivå og detaljene var det jeg merket som mest dårlig. Sjekket nøye panoreringsegenskapene i det testbildet på DVE med 'fruktfatet'. Og her var alle svært bra, med A11 som best. Meget jevn og fin bevegelse. Hudtonene var svært blasse. Jeg sammenliknet med XCard/Holograph I løsning, men denne er ikke kalibret på noe måte, alt står i default, så jeg hang meg ikke så mye opp i akkurat farger og slikt, da jeg har avtale med Per Johnny om fargekalibrering når DVD-spiller er på plass.

Jeg brukte mest tid på lyd opplevelsen, og var spesiellt interresert i å sjekke SACD kvaliteten. Har aldri hørt noe SACD materiale før. Bruke Diana Krall - The Girl Next Door hybrid CD/SACD og det var ganske merkbar forskjell mellom CD og SACD.

Jeg synes 2900 gjorde en ganske bra figur og gir absolutt mest valuta for pengene. Får mange gode DVD'er for mellomlegget på 9000 kr til A11.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og resultatet ble: Phillips 963SA. Kjøpte HiFil sin brukte spiller, det ble ikke så dyrt og så kan jeg sitte på gjerdet til vi får en spiller som kun er transport og kjører bilde og lyd, alle formater, digitalt ut til en super prosessor som dekoder CD, SACD, DD, DTS , DVD-A, WMA.

Phillipsen skal oppgraderes til RGB ut, har bestillt RCA-BNC kabel fra Hallvar Saus i dag. Dette blir spennende.

Så fikk jeg inn selve rosinen i pølsa: Rotel RSP-1068. Gjett om det skal bli gøy i kveld !

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye leketøy Bjørn Willy. Du blir fornøyd med den der. Sort eller sølv/sort?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillipsen skal oppgraderes til RGB ut, har bestillt RCA-BNC kabel fra Hallvar Saus i dag. Dette blir spennende.
    Dette skal visstnok fungere meget godt Det morsomme her er at man får brukt Faroudija chippen til ren RGB

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Og resultatet ble: Phillips 963SA. Kjøpte HiFil sin brukte spiller, det ble ikke så dyrt og så kan jeg sitte på gjerdet til vi får en spiller som kun er transport og kjører bilde og lyd, alle formater, digitalt ut til en super prosessor som dekoder CD, SACD, DD, DTS , DVD-A, WMA.

Så fikk jeg inn selve rosinen i pølsa: Rotel RSP-1068. Gjett om det skal bli gøy i kveld !
    Hvis du skal bytte ut 31.7 til fordel for 1068, så send meg en PM? Mulig jeg er interessert i Primaren

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Gratulerer med nye leketøy Bjørn Willy. Du blir fornøyd med den der. Sort eller sølv/sort?
    Sølv/sort. Har tatt bilder og skal legge med snart.

Ble likevell vettaskremt, måtte bare forte meg å kople opp. Satte på Diana Krall SACD og det låt utrolig fattig og spedt :shock: :roll:
    Fant heldigvis ut at alle høyttalerne stod til small og xross fkv. til 100 Hz. Subbene var ikke koplet til, så det låt helt for jævlig. Men fixet det raskt og så langt er det helt nydelig. Kl er over 22 alt så det blir ikke så mye leking i kveld. Dette lover bra!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulera med 1068. Velkommen som Rotel medlem. :wink:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ser testbenken min ut nå....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et tips, Philips´en kan opgraderes med http://www.lcaudio.dk/index.php?page...469daaf63493fc
    Jeg skal selv have dette gjort, men ved ikke helt hvornår, må først have nyt gulv i min bod og repareret bilen for xx antal kr. !! Forbedringer rapporteret fra DK og Norge går i meget større lydbillede, lyden frigør sig mere fra højttalerne, bassen biver fastere og dybere, detaljer man ikke har hørt før springer nu frem og forbedringen siges at gøre spillerens lyd konkurrencedygtig med 12000 kr´s rene cd spillere. Store ord, men jeg vil prøve da jeg er analogt anlagt og synes både cd og sacd er aldeles "jævlig" i forhold til eksempelvis min Tandberg TPT 3001A. Dette må høres dog før man tror på at "en danske lyver aldrig". Hvis cd spillere havde den lyden, åh hallelujah....
    Ellers, suverænt system bwa, husk at opgradere din indbo forsikring !!!!

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når jeg blir ferdig å skaffe nytt utstyr, må jeg jo starte med å fin-tune det jeg har. Har hørt om LC-clock, og vil nok se litt nærmere på dette etter hvert.

Ja, den forsikringen har jeg sjekket.... både brann og innbo gjelder hele adressen min og da kinoen er i et eget bygg regner jeg med at ikke både huset og garasjen brenner ned samtidig, så jeg burde være nok dekket.

Uansett takk for omtanken , selv om det nok var litt humoristisk den bemerkningen. Morsom nok, så tok jeg et lite regnestykke i hodet over hva jeg har brukt på hele anlegget....... :shock: det er ikke LITE ! :shock: så nå må jeg roe meg ned litt

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bekker små blir enn sinnsykt stor sjø når det gjelder HK.
    Bruker liksom noen tusen nå og noen få da. Selger og oppgraderer. Blir høye summer på utstyret tilslutt.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FOR EN SKUFFELSE!
    Har nå lekt med Rotel RSP 1068 og funnet alt jeg trenger unntatt muligheten til å ha ulike subwoofer crossover frekvens for hver kildetype (DD/DTS/STEREO)

Aaaargh. Trodde jeg hadde funnet den optimale prosessor, nå må jeg jobbe som gal for å prøve å få dette rettet hos Rotel. Det var nettopp dette som fikk meg til å kjøpe Primare SP31.7, men da den mangler lipsync var Rotel en mulighet.

Videre viser det seg at Rotel'n heller ikke klarer å spille av S/PDIF ut fra XCard heller :cry: :cry: :cry: og da blir jeg ikke kvitt Meridian'en heller.

Triste greier, nå går jeg å legger meg, gidder ikke å teste mere.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellig crossover på DTS og DolbyDigital trenger du vel strengt tatt ikke, med det er fortsatt mulig å sette forskjellig crossover på alle de kildetypene du nevner. Du har bare lett på feil sted. Du setter "mastercrossover" på "subwoofersetup", og så kan du sette individuell crossover for hver høyttaler og kildetype under "Adv Speaker setup"

Hva slags signal er det på S/PDIF ut fra XCard ? Er det veldig høy upsampling? I så tilfelle er det vel mulig å justere i kontrollpanelet til XCard?

Du må ikke gi opp så lett Bjørn-Willy
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. bOFFE's hjemmekino - oppdatert 15.04.05
    By bOFFE in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 8
    Siste melding: 04-15-2005, 18:11
  2. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  3. Stickan's hjemmekino oppdatert med bilder 27/4-04
    By Stickan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 32
    Siste melding: 05-02-2004, 12:56
  4. Ani's Hjemmekino - Oppdatert med bilder
    By Animoy in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 15
    Siste melding: 02-11-2004, 21:46
  5. Hjemmekino i kjelleren oppdatert (Igjen!)
    By perzon57 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 16
    Siste melding: 06-14-2003, 23:56

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •