My HT [oppgradert litt]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

My HT [oppgradert litt]

Oppsettet består av følgende:

Høytalere:
    -Dynabel C11 til Senter-høytaler
    -Klipsch SP-1 som Front-høytalere
    -SVS 20-39PCi Subwoofer
    -Technics CS55 som bakhøytalere

Drivverk/TV:
    -Harman Kardon AVR 5550 (hjemmekinoforsterker)
    -Harman Kardon DVD 25
    -Philips 32" Widescreen

Kabler:
    -MIT høytaler-kabler
    -MIT sub-kabel (laget kabelen selv, med MIT plugger/kabel)
    -Monster kabler fra forsterker til DVD-spiller / PC
    -Og en Proson Scart kabel fra DVD-spilleren til TVen

Siden sist har jeg altså fått ny forsterker og ny sub. Forsterkeren var en stor oppgradering! Subben fikk jeg idag (makan til stort beist!!!), så jeg har ikke fått testet den nesten. Må også bestille meg en Radioshack for å kalibrere alle høytalerne+subben (Subben MÅ kalibreres)

Har også ommøblert. Høytalerne har et par meter mer pusterom nå (8m, iforhold til de 5m de hadde før). Har ikke satt opp alt enda, da jeg fortsatt har noen ting å gjøre. Skal ha meg enda et par bakhøytalere som jeg kjøper i løpet av uken. Og så skal jeg lage nye stativer til alle bakhøytalerne.

Jeg oppgraderer litt i ny og ne. Etter jeg har kjøpt nye bakhøytalere så skal jeg ha meg 2 stress-less-er (evt en 3 manns benk, sånn recliner/stressless benk). Og jeg må gjøre en liten innsats for å få alt til å se pent ut også.. og så var det projektoren til slutt da! Rundt sommers tid regner jeg med. Får se! Mangler kun det store bildet nå så.. :x

Hm ja.. Jeg gleder meg bare til å teste ut subben nå:!!! Den skal klare å spy ut masse lydtrykk helt ned til 15hz! (selv om den er tunet til 20hz, så går den lavere.. ikke at det er så mange filmer som spyr ut så lav frekvens men). Etter å ha lest 100000000 positive reviews av den subben på div. amerikanske forum måtte jeg bare ha en selv (hometheaterforum.com/avsforum.com/hometheaterspot). Nei nei, får teste ut subben nå! (Alltid moro å få nye ting!)

Her er noen bilder:

[/img]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et slikt TV i stua, veldig bra!! H.kinoen din ser fin ut, og med det tv`et har du flott bilde i lange tider!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du og du så gult det var på et par av bildene.
    3 aktive subber!!! Tenker det rister godt.

mvh
    naist

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det rister godt der inne når sub'ene trør til ja :shock:
    Kjempe lyd, og sikkert meget bra bilde på den TV'en.

PS! Kanskje du skulle festet senteren på veggen bak TV istedet?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV'en har glimrende bilde ja! Ble veldig overrasket av bildet jeg..

Har også vurdert å feste senteren på veggen bak TV'en, - da ser det penere ut iallefall (he he). Men den står godt slik den gjør nå også..! Får se hva jeg gjør.

Og rommet - gult ? - yes :wink: Det ser bedre ut enn det gjør på bildene, for å si det slik.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en PW8807? Ligner på det, og det er samme som jeg har. Er også veldig godt fornøyd med bildet. Ble betraktelig bedre enn den gamle 29" min. Men jeg skal nok også oppgradere til projektor etterhvert.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvdtom: Nei, det er ikke PW8807. Jeg har en litt kjipere modell, men bildet er likevel meget bra (syns jeg da)

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradert litt siden sist!

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på dine meninger om SVS-subben! Hvor mye betalte du forresten?

Grattis!

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    599$ * 6.85 = 4103 NOK + Toll MVA = 4103*1.24 = 5088kr.
    +Frakt 185$ * 6.85 = 1270kr. = 6360 NOK ca. (Ble ikke betalt MVA på frakten, - den ble levert på døren forresten).

Testet nettopp noen scener på Titan A.E nettopp.. Hehe.. Fikk bakoversveis jeg (trodde sofaen skulle flytte seg!! he he) Jeg hadde jo en Klipsch sub før, som koster ca 6000NOK. Den kan ikke sammenlignes. For det første er SVS'en sinnsykt mye kjappere, og den er ikke BOoooOOmy (på det lille jeg har testet den). Og denne subben går DYyyyYYyypt ned i frekvens. Ja.. huff er litt i 100 jeg nå, hehe. Etter å ha lest så sinnsykt mye om SVS så har jeg endelig fått en selv... :shock:

Skal skrive litt mer om subben senere. Må få testet den ordenlig først, på både musikk og film! Og jeg må spille saken inn også!

Takk forresten

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egil_M

Forstår jeg deg riktig hvis du bestilte den rett fra USA ?
    Fikk du da bestilt den for 230volt ? Eller bruker du omformer?
    Har du evnt. en linken til der du bestilte den ?

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikler rett og slett av subben din. Når jeg får meg jobb skal den
    være på en av de høyeste prioritetene. Den høres utrolig grom ut 8)

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan klarer du å leve med Klipsch front høyttalere(meget tøft, fet dynamikk!) og en Dynabel (slappt i forhold til Klipsch) center? Må jo være natt og dag mellom front og senter høyttaler!?!?! Du vet hvor viktig det er å ha likt front system eller? :?

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blande høyttalere slikt.. Makan!!! :shock:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en subwoofer, håper den spiller like voldsomt som den ser ut. Gratulerer.
    Er for øvrig enig med de andre her om at du bør bytte ut senteren din. Vifa elementene i Dynabel senteren må da ha en helt annen klang karakteristikk enn horn diskanten til Klipsch. Ideelt sett er det vel Klipsch SC-1 som passer best til fronthøyttalerne.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte subwooferen på www.svsubwoofers.com - Der må du oppgi VISA kort nummeret ditt, så trekker de summen ifra med engang du bestiller (kun subben blir trukket. Frakten blir trukket senere). Den servicen SVS folka har er egentlig syk. He he. Jeg har sendt over 10 mailer og fått svar på dem innen 2 timer hver gang. Vet ikke hvor mange timer tidsforskjell det er jeg. Men mener jeg fikk svar fra dem 6 om morgenen den ene gangen. Ikke nok med at de er utrolig hyggelige å hjelper deg med alt, - men de er også aktive på en god del avforum i USA. Har aldri sett makan til engasjement jeg.

Jeg spurte noen spørsmål til andre som har SVS, - og de mente at det var ingen vits å spille subben inn, og at jeg kunne gi bånn gass med engang. Så jeg har testet den LITT igår da. Så Titan A.E - Herlig! Det er som å få et slag i trynet hver gang det er Dyyyyp bass. Føler at benken leer seg. Jeg har ikke volumet på mer enn litt over halvt. Er litt irriterende også, da jeg har en del glass og slikt i stua. De klirrer. Må få noe underlag på dem. Tror jeg skal fyre opp volumet litt mer og se om de kan danse :lol: (ja, jeg er fortsatt gira!! he he)

Er ett lite problem eneste! Den subben er noe så inn i granskauen diger. Den er dobbelt så stor (bred) som den ene fronthøytaleren min, og det ser ganske teit ut. Måtte nesten hatt 2 slike subwoofere, en på hver side. Hadde sett litt bedre ut da. Vurderer også å flytte subwooferen helt bak i rommet. Får se hva det blir til!

Dersom noen er interessert i SVS, så må de bare maile SVS folka. Som sagt, de er utrolig hjelpsomme og hyggelige. Og bla bla bla, de prøver ikke å overselge deg. Sender du dem rom-størrelsen din, så anbefaler de det som vil være best. (Reklamerer litt for SVS jeg nå da men.. :roll: )

Når det gjelder senteren min, så ja, den er jo noe helt annet enn frontene. Men hvordan kan jeg si at den ikke "matcher" front-høytalerne :?: Jeg syns det låter bra jeg, slik det er nå. Kanskje jeg bør låne meg en Klipsch-senter og se om det blir bedre (om det er stor forskjell)

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker forresten ingen omformer. Når en bestiller subben på SVS siden, så er det bare til å maile techsupport@svs...com og si at de må gjøre den om til 220V. Men de vet at vi bruker 220V her, så om du hadde glemt det, så hadde de kanskje mailet deg og spurt om du skal ha den omgjort til 220V. (Før jeg bestilte subwooferen, så var det SVS som nevnte at jeg måtte gi beskjed om de skulle gjøre den om til 220V).

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...

Du skriver:
    Jeg hadde jo en Klipsch sub før, som koster ca 6000NOK.
    Hvilken Klipsch var dette, var det KSW10 eller 12 ?

Trodde egntlig at det var en "grei" sub...... :?

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KSW12 var det jeg hadde før. Det var veldig mye trøkk i den også. Dama mi syns jeg var gal som ville ha enda mer bass for å si det slik :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •