!! Oppdatert !! Her er mitt "hjemmekino" anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

!! Oppdatert !! Her er mitt "hjemmekino" anlegg.

"Hei alle sammen!
    Etter å ha lest nesten samtlige inlegg her fikk jeg lyst til å hoppe på.
    Det som er så fint er at man ikke må ha high end for å kunne bli med, eller dele med andre det man selv har.
    Selvsagt sikler jeg etter masse som jeg ser her, men faktisk er jeg litt fornøyd med det jeg har selv også. Men jeg ser ikke bort i fra at jeg bytter ut noe hvis jeg får sjansen.
    Uansett, det jeg har er ganske pinglete i forholdt til hva man ellers kan lese om her...
    Hvis noen har forslag som kan gjøre anlegget mitt bedre så vær så snill å si ifra!"

Tusen takk for tilbakemeldingene!
    Men til tross for at jeg sårt trenger en sub valgte jeg å bytte ut yamaha receiveren og vincent effektforsterkeren.
    Nå har jeg Rotel Forforsterker (Rsp 1066) og Rotel Effektforsterker (Rmb 1075)
    Må vel ærlig innrømme at jeg hørte forskjell ja, hehe..
    Men desverre (.....) er Rmb 1075 kun 5 kanals så derfor dropper jeg for øyeblikket min bakre center.

Tv: Phillips 32pw9616
    Dvd: Toshiba SD-900ee
    Forforsterker: Rotel RSP-1066
    Effektforsterker: Rotel RMB-1075
    Center: Canton CM 502
    Front: Canton Karat 70 DC
    Bak: JMLab Chorus SR 700
    (Center bak: Canton AV 700)

Kabler: Til front: QED Silver Anniversary
    Til Center: MonsterCable OMC Original Monster Cable
    Til Bak og Center bak: Vanlige passe tjukke kabler.
    Til TV fra DVD: Monster Scart M.Series
    Til Receiver fra DVD: Monster Interlink Digital IDL-100
    Til Effekt fra forforsterker: Monster THX Interlink 206 HT.

Jeg skal prøve å få tatt noen bilder av rommet mitt som jeg kan få lagt ut etterhvert.
    Forresten, noen som har lyst til å kjøpe en halv annen år gammel Yamaha RXV 1200? :wink:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe mye fint utstyr og fin lesing _Frost_ En sub i hjemmekinoen din hadde gjort seg. Har ikke en selv men det står høyt på prioriteringslista.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra hjemmekino enig en sub er ikke dumt.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Bra hjemmekino enig en sub er ikke dumt.
    Si det til naboene

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert med bilder.

Her kommer noen bilder av rommet mitt...
    Suben som man ser er desverre en jeg kun låner for øyeblikket. En infinity Kappa. Den er meget god så det er med klump i halsen jeg leverer den tilbake...
    Ellers så kan man jo se at det er ganske trangt i tv-skapet mitt, men desverre har jeg ikke penger til å kjøpe nytt ennå
    Dessuten kan man spørre seg (det gjør iallefall jeg av og til) hvorfor jeg har hvite bakhøyttalere. Saken er den at jeg fikk tilsendt feil farge, men jeg hadde ventet så lenge på de så jeg hadde ikke hjerte til å sende de tilbake og vente ennå lenger for å få nye.
    Men jeg overlever iallefall..

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo riktig bra ut det der!
    må være digg å ligge i sengen og se film, kanskje bare litt lett å sovne, om filmen er for dårlig.. :|
    hvite bakhøyttalere så jo ikke verst ut i det miljøet der, passer jo med tak, og seng..

Hvis noen har forslag som kan gjøre anlegget mitt bedre så vær så snill å si ifra!"
    først og fremst ville jeg prøvd å få frontene utfra bakvegg og litt vinklet mot lytteposisjon(om de ikke allerede er det, litt vanskelig å se)
    men bare for å prøve, mange liker åbest å ha dem rett frem, du får lytte deg frem til hva du liker best.

samme med vinkling av bakhøytt. kan også være en idé å ha disse på stativ, slik at de kommer i ørehøyde(om de ikke gjør et allerede når du sitter.)

regner med du har stilt avstander og lydtrykk for hver høyttaler. hjelper også med en lydtrykksmåler.

- hvordan liker du forforsterkeren din? er det flere muligheter enn med en receiver? er menyen bra, med mange muligheter, og merker du noen forskjell i lyden, p.g.a. denne?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei burre!
    Takk for svar=)
    Vurdere å bytte om på rommet slik at frontene mine får den store gode plassen som du kan se på "Rom bak" bilde. Bakhøyttalerene mine syns jeg nå er i perfekt høyde, men skulle ønske jeg kunne få plassert de bak der jeg sitter. Men det går også å ha de på siden. Får faktisk følelsen av at ting skjer bak meg da også, men ikke like bra.
    Når det gjelder vinklinga av fronten så er de vinkla litt, men ikke så mye. Kjører det meste av bass gjennom suben så det at de står ganske tett til veggen merker jeg ikke så mye til nå...
    Jeg har brukt en sånn fin lydmåler ja, så hver enkelt høyttaler er innstilt etter der jeg har hode mitt. Men må innrømme at jeg plusser på 1 db eller 2 på centeren og bak, for å få litt mer effekt ut av det.
    Veldig fornøyd med Rotel'en. Menyene er enkle og logiske. Enste som er litt merkelig er at for å få test tone så MÅ du ha dolby signal. Hvis man spiller cd for eksempel så nytter det ikke å velge test tone. Men akkurat det er ikke så farlig da.
    Om jeg er fornøyd med Rotel? Det må jeg si at jeg er.
    I forhold til den forrige receiveren som jeg hadde, Yamaha RXV 1200 så er det mye forskjell.
    Syns det virker bedre med en egen forforsterker enn en receiver. Liker egenltig seperate komponenter i forhold til en samlepakke.
    Alt er klarere, riktig plassert og bassen er akkurat slik den skal. Lyd i stereo er en fryd, og lyd i surround er skremmende. Iallefall under en skrekk film...
    Man kan stille inn hvor man vil kutte suben. Det kunne jeg ikke på Yamaha. Jeg kan velge om jeg vil kjøre all lavfrekvens til sub, noe jeg nå gjør. Og takket være rabos teknologien til infinity så er bassen akkurat slik den skal være.
    Skal være enig at det er alt for lett å sovne under en kjedelig film, men bråvåkner lett hvis noen skriker eller noe, hehe.
    Helst vil jeg ha en sofa, for det er mye bedre å sitte i, pluss at da kan jeg sette den litt ut på gulvet slik at bakhøyttalerene faktisk henger BAK meg.
    Hehe....

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0