Greigutts utstyr - oppdatert.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Greigutts utstyr - oppdatert.

**Oppdatert**
    Her er mitt utstyr:

Prosjektor: Infocus X1

Lerret: Greyline DIY (får dette om en uke nå!!)

Dvd: Har byttet ut min HK DVD 10 med Sony DVP-NS730

Satellitt-tuner: Dreambox (Denne er HEFTIG!)

Reciever: Harman/Kardon AVR5000

Høyttalere:
    Front: Audio Pro Blue Diamond
    Senter: Audio Pro Black Vector
    Bak: Audio Pro Black Diamond

Kabler: Diverse billigkabler fra Clasern. Bruker optiske signalkabler. Supra component til vga.

Div: PS One og Playstation 2 med ratt og pedaler. (Dette er gøy!!)
    Har jo også en gammel videospiller, men husker ikke sist denne
    ble brukt.

Pc:

Har forkastet ideen om å bruke pc som htpc, da jeg ikke klarer å få det 100% hakkfritt... Mister noen frames i ny og ne, og det irriterer livet av meg.

Fjernkontroll:
    15. oktober kommer Dell Axim X3, og jeg kommer da til å kjøpe en sånn for å bruke sammen med ultramote + pdawin. Håper dette blir en bra løsning.

Jeg synes det begynner å hjelpe på nå, for som student har man ikke aaaalt for mye penger å rutte med.

mvh
    greigutt

**oppdatert**

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med bilder da? =) Liker de høyttalerene dine, er ganske fin lyd av de. Litt lite bass dog...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint anlegg Greigutt.
    Er du fornøyd med den nye projen din?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netforce:

Har dessverre ingen bilder. Må kanskje få meg digitalkamera snart, så det kan jo være det kommer noen bilder. Jeg synes det er bra med bass i Blue Diamond jeg da men.. 2 aktive 10" som går ned til 18 Hz.. (jada jada, vet dette bare er oppgitte specs, men dypt går de!) hehe.

Hi-fil:

Har ikke fått testa skikkelig ennå, men har prosjektert fra stuebordet, og er veldig godt fornøyd med det jeg har sett så langt. Prosjekterte jo bare på hvitmalte gipsplater, men synes resultatet var veldig godt! Jeg kjørte bare ca 1.50 bredt bilde, men synes dette var mer enn stort nok. (Sitter 3.8 meter unna). Bør kanskje prøve større bildestørrelser, men det får bli etter helgen Bildet ble BRA med DVD10 + svideo og GREIT med paraboltuner + svideo.. Blir gøy å prøve progressiv scan etterhvert...
    Ser forresten litt regnbuer, men da kun på teksten, plager meg ikke..

greigutt

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med Grandview. John på lerret.no er en fantastisk hyggelig og utrolig serviceinnstilt fyr!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir bra med en progressiv dvd spiller til x1

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint anlegg Greigutt..... Jeg lurer litt på hvordan høytalerne dine spiller... fornøyd?

Et spm. ang Grandview... Noen som vet hvor stillegående motorene i de elektriske lerretene er?

Mvh

AK

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeanlegg!
    digger audio pro, du er fornøyd med dem,vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at dere liker anlegget gutter. Jeg er veldig fornøyd med lyden i høyttalerne mine.. Utrolig klar lyd i disse... (synes jeg da)... Samtidig får jeg veldig mye og dyp bass til hjemmekinoen. MEN også med disse hører jeg en lavfrekvent during når de står og "idler"... Noen som har samme problem med høyttalere som trenger nettstrøm? Jeg lurer på om dette er pga støy i nettet her jeg bor, eller om det skyldes en feil, evt at det bare er litt sånn "lav durelyd" i alt sånt utstyr. Som sagt tidligere er jeg VELDIG følsom for elektrisk støy i alle slags komponenter.... Det må være HELT stille i rommet om jeg skal høre duringen, skal ikke mer til enn at et vindu er åpent før jeg ikke hører det lengre..

AK: Jeg aner forresten ikke noe om motoren i Grandview, men mulig jeg må maile John hos lerret.no enda en gang før jeg klarer bestemme meg, jeg kan jo spørre da..

Forresten noen som har noen formening om hvordan AP ville tatt seg ut med en Rotel rsx-1065 reciever? Sikkert dumt å kjøpe en sånn en, når en klarer seg fint med det en allerede har... Har også titta litt på Rotel sine effektforsterkere... Men dette er kanskje bare unødvendige drømmer... hehe

greigutt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående during så er det der mer eller mindre normalt i alle norske hjem, med det søplete strømsystemet vi har her i norge er det ikke rart. Hadde vi bare valgt å bruke andre systemer så kunne vi faktisk blitt kvitt det. Du har kanskje lagt merke til at duringen er mer iherdig når vaskemaskiner og denslags er på...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har samme problem med høyttalere som trenger nettstrøm? Jeg lurer på om dette er pga støy i nettet her jeg bor, eller om det skyldes en feil, evt at det bare er litt sånn "lav durelyd" i alt sånt utstyr
    Det er vanlig at trafoer lager litt durelyd.... Siden høytalerne dine har egne strømforsyninger er nok ikke noen feil på utstyret ditt.... Enig med Netforce at strømnettet i Norge er søppel..

Mvh

AK

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et kjempesvar til deg...
    hadde også denne duringen, og det gikk faktisk så langt at jeg holdt på å kjøpe nettfilter+ støydempings trafo til oppmot 3000kr....

du spør også om forslag til receiver....
    Marantz er jo den aller beste matchen til Audio pro, mener svært mange..
    receiver har du jo, som kan brukes som preamp..
    anbefaler MM9000 fra marantz..
    5x170 watt, og inebygd støydempingstrafo...
    ble musestille når jeg byttet til denne.
    må ha volumet nesten på max for å høre susing!!
    den koster 10K, men det er ikke så ille når lyden slår SR9300, toppmodellen til 35k!!

http://www.avforum.no/forum/viewtopi...r=asc&start=15

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tenkte jeg først og fremst på støy i basselementene på AP Blue diamond, som durer uansett om de ikke er koblet til forsterkern... En veldig svak durelyd.... Noen andre som har noen synspunkt på denne problematikken?

Men er jo også plaget veldig med bråk i bakkanalene, og jeg har lenge hatt lyst på en effektforsterker, så dette er kanskje tingen... Du bruker den sammen med hk7500 du ? Da jeg kjøpte disse høyttalerne sa duden i butikken at de var ganske lettdrevet... Noe jeg ikke har peil på om de er eller ikke, men om de er så er kanskje den marantzsaken vel dyr til disse høyttalerne, eller kanskje ikke? hehe...

Alle er mer enn velkomne til å kommentere mine merkeligheter

greigutt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller bruker du den med SR5200?

greigutt

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summingen fra lerretmotoren i mitt Grandview er godt hørbar, men absolutt ikke plagsom. Og dette er snakk om et lerret med bredde på 305 cm, et av de største, så jeg antar at et mindre lerret er det mindre lyd i. Jeg har dessverre ikke lydtrykksmåler, så jeg kan ikke si hvor mange desibel det er, men uansett er det en jevn durelyd uten skarpe kanter, jeg syns det bare er kult at man hører lerret komme ned og gå opp. Jeg har tross alt betalt for motoren! :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Greigutt
    Ser du har Dreamboksen.
    Har du hatt noe feil/unoter med denne?
    Hva er ulempene/fordeler med denne tuneren?
    Hvordan er lydutgangen på denne? er det digitalt ut på lyd?
    Takker for svar på forhånd
    Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jan

Her er en test/omtale av boksen:
    http://www.itavisen.no/art/1300863.html

Min første boks tok kvelden etter par-tre måneder, så den måtte jeg bytte, dette tok kanskje 3 uker eller så, men servicen hos www.westai.no var upåklagelig.

Ellers er boksen generelt litt ustabil, som følge av at softwaren er på beeeetastadiet, men den kommer seg stadig. Henger seg noen ganger pr dag, men det finnes ulike måter å få den mer stabil på. (Blandt annet swapfil på harddisk)

Dessuten må man ha conaxcam for å benytte seg av originalkort, fordi conax ennå ikke støttes av kortplassene på tuneren, men dette skal visst løses om ikke alt for lang tid.. (les et par måneder)

Jeg synes lyden og bildekvaliteten er upåklagelig. Tror nok den er like god på bilde som min Samsunt 9500 var, og lyden er bedre. Den har digital ut ja, optisk.

Genialt at man kan bruke "en vanlig harddisk", da kan man bare velge en harddisk en selv vil. Jeg brukte hd på min første tuner, men det var litt ustabilt, har ikke prøvd på min nye ennå, men denne skal vissstnok være mye bedre. (Grunnet at alle nye dreamboxer kommer med en bedre strømforsyning enn den første dreamboxen)

Nettverkstilkobling, komponent ut, mange "spill", og uendelige muligheter fordi den kan oppgraderes med firmware gjør hvertfall denne tuneren til min drømmeboks

Du får lese testen jeg henviste til øverst, så kan du evt spørre mer spesifikt senere...

greigutt

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som har noen formening om hvordan AP ville tatt seg ut med en Rotel rsx-1065 reciever? Sikkert dumt å kjøpe en sånn en, når en klarer seg fint med det en allerede har... Har også titta litt på Rotel sine effektforsterkere... Men dette er kanskje bare unødvendige drømmer... hehe
    Jeg vet jeg stikke handa inn i ett vepsebol nåmen skitt au:

Jeg ville ikke prioritert en veldig kraftig forsterker til disse høyttalerene siden de har aktive basser. En god en selvfølgelig, men ikke nødvendigvis den kraftigste. F.eks en medium Marantz eller Denon.

Da ville jeg heller brukt de pengene jeg sparte på forsterkeren, og kjøpt meg en god progressiv DVD spiller.
    Og, evt en anamorfisk linse for å skvise det aller siste ut av X1.

Det er mitt tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i grunn enig i det der selv Arendal, har sikkert mer enn nok kraft til å dra de høyttalerne med recieveren jeg allerede har. Progressiv dvdspiller er noe som SKAL kjøpes uansett.. Vurderer dvd30 fra hk, men er også her åpen for forslag....

greigutt

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av greigutt
    Eller bruker du den med SR5200?

greigutt
    Ja, med SR5200 ja.fungerer veldig bra. den du har vil også fungerer helt fint. blir akkurat det samme, bare med mye bedre lyd. Forsterkerkraft blir det jo aldri nok av!! Skal selv kjøpe audiopro bravo serien, disse har også aktiv bass, det er jo bare bra med ekstra sterk forsterker, alt blir mye renere klarere og uanstrengt, i tilleg hører man alt godt på lavt volum. på høyere volum får man en ekstrem dynamikk. Om du vil, er det ingen problem å stikke innom meg å lytte, har audio pro stage 6, og bravo i opsettet...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •