Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 45 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dippen rundt 80-90Hz har jo noe med delefrekvensen å gjøre. Jeg bruker delefilteret i Pioneeren og har satt delefilteret i SMS-1 til off. Jeg har ikke rukket å testet så mye på dette enda da mesteparten av tiden gikk med til å bli kvitt toppen på 40-50Hz.

Det var ikke nok justering på SMS-1 slik at jeg ble nødt til å bruke PEQ på Ultra/2 for å få den så langt ned. Ultraen er tunet til 20Hz.

Nedturen kom da testing stod for tur. Den nye kurven er rett og slett kjedelig å høre på. Jeg liker å ha godt med bass selv når jeg spiller musikk. På Dire Straits og Yello forsvant hele moroa. Punchen i musikken er jo helt borte. Mulig det er sånn det "skal være", men det passer ikke min smak:???:

Dette er jo uansett bare første dagen jeg har rukket å lekt med SMS-1 så det er mulig det er andre ting å hente. Jeg har jo en dipp å rette opp, men denne har nok ikke noe med manglende punch å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde også litt på en annen variant med å kun løfte områdene rundt 20 og 80Hz, men jeg vet ikke helt hva jeg likte best enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var litt av en kurv må jeg si

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nissen har vært på besøk igjen

Hentet en Ultra/2 til i går. Har de foreløbig plassert i front som på bildet med Ultra/2 og Plus/2. Den store forskjellen er det som forventet ikke, men det er et ekstra trykk i bunnen som ikke var der før.

Har også bestilt ny 3-seters sofa og 2 stoler. Jeg har hatt hjørnesofa før, men planen nå er en 3-seter med en Ultra/2 på hver side tunet til 16 Hz.

Sitter å leker mer og mer med SMS-1 og blir stadig mer fornøyd. Det er tydelig nødvendig med flere kurver. Det varierer mye fra plate til plate. Spesielt eldre plater (uten dypbass) trenger en ekstra boost i området 50-60 Hz for å spille som jeg liker det.

Tror jeg dropper toget i morgen å spiller musikk i stedet ;-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    riktig prioritering Tor gratulerer med masse gode kjøp. har du lagt inn den nye softwaren til SMS-1?

http://www.velodyne.com/velodyne/sup...e%20Update.exe

link til manual:
    http://www.velodyne.com/velodyne/pro...al_English.pdf

link til datasheet:
    http://www.velodyne.com/velodyne/pro...0datasheet.pdf

link til software som tillater å sette subsonicfilteret helt ned til 5Hz:
    http://www.velodyne.com/velodyne/sup...e%20Update.exe
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det, men i forhold til anlegget ditt så er jo dette nesten et nybegynneranlegg (muligens med unntak av bass kanskje);-)

Nei jeg har nok ikke den nyeste sw. Jeg ønsker meg uansett flere step på SMS-1.

8 er alt for lite, men jeg skal innrømme at jeg ikke har helt kontroll på Q-verdiene endaops:.

Legger ved et screenshot av foreløbig ny kurve. Tips til forbedringer mottas med takk...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer under 25hz? disse subene greier vel enkelt å spille flatt fra 15hz.

på avtalk.co.uk er det en flott guide for kalibrering.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet lyver litt da det er tatt på skrå, men kurven tipper på ca. 22 Hz. Subbene er tunet til 20 Hz, men jeg skal prøve 16 Hz tuning å da regner jeg med at de går dypere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes da den kurven så grei ut, så lenge det er bildet som lyver litt

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne så den da veldig bra ut, men den burde vel som overnevnt kunne gå litt dypere..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå forsøkt med 16 Hz tuning på begge subbene. Nivået nederst har blitt noe hevet, men syns fremdeles at kurven flater for fort ut under 20 Hz:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå forhåndsbestilt 1 stk. Klipsch RC-64

http://www.klipsch.com/product/produ...id=985&s=specs

Med målene 83,8 x 34,3 (B x D) vil den fylle nesten hele topplaten på racket. Vekten på 27,7 kG er også anseelig ;-). Denne ser veldig spennende ut basert på specen. Det kommer visst nok bare noen få til Norge i første omgang, så jeg tok sjansen på å forhåndsbestille den uhørt. Forventet levering er i midten av juni.

Neste spørsmål blir da om en skal vurdere RF-63 eller 83. Jeg har en kompis som skal til USA tidlig i høst for å importere noen biler. Han har tilbydd seg å ta med et par hvis jeg ønsker. Klipsch er jo veldig billig "over there"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Dolbytor Den vil nok gi deg et ekstra godt trykk fra "midtpartiet"!

Får nesten fortelle hvordan denne låter når du får den hjem da Jeg er veldig nyskjerrig på den nye Klipsch serien!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den så steintøff ut Tor!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon Tor! Bra og se at du ikke tar for "lett" på centeren...;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den blir spennende å teste ut :grin:. Jeg har hatt lyst til å teste ut en kraftigere senter lenge. Jeg kjøpte en brukt RC-7 i høst, men den var ødelagt i posten. Det er bare skrufestene som har røket så det er fullt mulig å fikse, men jeg har ikke giddet å reparert den:roll:.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Voksen senterhøyttaler. Gratulerer. PS: For en sykt høy følsomhet! 99dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet ut en Rotel RB 993 i kveld. Jeg kjøpte den for en måneds tid siden, men den har blitt liggende i boden en stund. Den gikk seff ikke inn i racket så jeg har bare satt den på toppen og spilt litt i stereo. Jeg må heve den midterste hyllen et hakk så jeg håper ikke at det resulterer i for lite kjøling for Pioneeren.

Jeg har mangt rart liggende i boden, bla. et par ekstra bakhøyttalere av samme type jeg har fra før (Klipsch KSP-S6). Planen er at Pioneeren driver disse 4 mens en effektforsterker (eller to) driver resten. Har kikket litt etter EC AW 180/250 på bruktmarkedet, men kjøpte Rotelen av en kompis da han skulle selge.

Rotelen er en kraftig sak (3 x 200W) og dette spiller utrolig høyt når man kommer opp til 0 på volumskalaen! Jeg liker å spille veldig høyt av og til så Rotelen må matche Klipsch ved høye volumer. Førsteinntrykket er at det blir litt hard lyd når volumet kryper oppover. Ved moderate/halvhøye nivåer er førsteinntrykket bra. Jeg må uansett ha det stående en stund før jeg kan avsi noen dom.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er virkelig en kino med utstyr etter mitt hjerte !! Klipsch og SVS må være perfekte partenere :-P Går ut fra du bruker Richters scala og ikke db til å måle basstrykket......... Dette er vel råeste bassen på forumet.

Har et spørsmål om bakkanaler. Jeg bruker RF3 som bakkanal i mitt oppsett, skal også ha inn KSP S6 (hvis jeg får tak i den) i et 7.1 system. Siden du har begge hvordan tror du dette vil fungere sammen ? Jeg har RF sående bak sitteposisjon nå og tenkte å ha S6 på sidene litt over ørehøyde. Men siden RF er ganske store og jeg har litt begrenset plass tenkte jeg at det kanskje gikk å ha RF på sidene pekende vinkelrett foran sitteposisjon og S6 bak.
    Takknemlig for tanker/erfaringer/synspunkter rundt dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette er vel råeste bassen på forumet.
    Det er jeg temmelig sikker på at det er Flageborg som har :wink:

Ang. kombinasjonen RF-3/KSP-S6 som bakhøyttalere blir det kun gjetning fra min side. Jeg har et par S6 plassert litt over ørehøyde og det fungerer bra. Det jeg først tenker på ang. din plassering er om en vil høre forskjell på høydeplassering av høyttalerene. Lyden fra RF-3 vil jo komme mye lavere enn fra S6. Har man et lite rom (som jeg feks.) så tror jeg at lyden vil bli bedre fra høyttalere montert litt høyt på vegg. Spesielt for å få en god spredning av lyden og for å slippe å få lyden "rett i øret". Du har jo også muligheten til å montere S6 på sidene med RF-3 pekende mot hverandre inntil bakvegg.

Jeg har også blitt plukket ut i Lyse sitt pilotprosjekt på HDTV. Det er dekodertype 1550 som brukes så det er bare via komponent. Det er kun testsendinger man får se, men jeg får i alle sett HDTV. Fikk dekoderen i kveld så den må testes i morgen:grin:.

Side 8 av 45 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •