Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 45 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke tunet noe særlig på sub'en enda, men Plus/2 er helt klart bedre enn RSW-12. Det er ganske imponerende spesielt med hensyn til prisen. Hvis jeg drar på skikkelig så hopper dvd spilleren. Det skjedde bare 2-3 ganger med RSW-12'en. Er mulig at jeg må teste ut en eller annen form for dempeunderlag.

Har kjørt RSW-12 i stuen etter at jeg fikk Plus/2. Den banker helt klart min gamle KSW-300, men jeg har litt plasseringsproblemer. Den fyller hele stua på 33m2 med bass, men det blir seff. dårligst i lytteposisjon. Jeg har forsøkt alle plasseringer som ikke medfører store ommøbleringer, men resultatet blir sånn noenlunde det samme. Da anlegget i stua uansett ikke blir brukt så mye vurderer jeg å selge den.

Fikk endelig orden på fiberlinjen. Det må ha vært noe feil på termineringstangen som jeg brukte. Prøvde med ny tang og vips så hadde jeg bilde i stuen. Jeg har bestilt 2 stk. dekodere så den andre kommer ant.vis i neste uke. Det skal bli godt å kunne zappe med en fjernkontroll igjen :lol: . Jeg må uansett beholde Viasat tuneren i hjemmekinorommet en stund til. Tilbudet omfatter ikke Viasat Sport 2 og 3 enda, så den blir stående til jeg får inn disse også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig dekoder nr. 2 så nå har jeg en i stuen og en i kinorommet. Før så hadde jeg sat. tunerne koblet opp via en Triax link til stua. Måtte derfor bruke RF-signalene som er de dårligste. Forskjellen er derfor stor i stua hvor jeg nå kan benytte RGB. Det går også temmelig kjapt på AVforum nå med 4 Mbit's linje

Har spillt litt mer på stueanlegget så RSW-12 blir nok stående en stund til 8)

Har begynt å kikke etter nytt rack. Det jeg har er hjemmelaget og ikke særlig pent. Det nye skal være sort, ca. 70 cm høyt og ca. 50 cm bredt. Grunnen til at jeg ikke vil ha det bredere er at jeg vurderer en Plus/2 til. Frontveggen er snart full av høyttalere så et bredere rack har jeg ikke plass til :?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har drevet å testet alternativ plassering av Plus/2 i dag. Har frem til nå hatt den mellom den ene frontht. og stereobenken. Har bare en alternativ plassering og det er på siden av sofaen, bak i rommet i høyre hjørne. Jeg hadde en skjenk stående der, men har tenkt en stund på å teste ut Plus'en der.

Da det praktiske var unnagjort så var det bare å fyre opp anlegget. Umiddelbart så var jeg ikke fornøyd pga. at bassen ble veldig hørbar fra hjørnet. Drev å finjusterte en stund på volum,porting og fase. Etter en del forsøk så begynte ting å falle mye bedre på plass. Fasen ble endret fra 0 til 180 grader og portingen er foreløbig satt til 20Hz. Gain varierer jeg stort sett mellom 9 og 10. Denne stod på ca. kl. 1 da den var plassert i front. Det var også utrolig enkelt å justere nå med full tilgang på alle knappene fra lytteposisjon. Det er kun å strekke ut høyrehanda for så å kunne justere alle parametre som man hører umiddelbart. Tidligere har det blitt løping frem og tilbake mellom frontvegg og lytteposisjon, for så å bli veldig i tvil hvordan det var før man justerte.

Jeg fikk en mye mer fysisk bass med den nye plassering. Følte det mye bedre i sofaen nå. Det ble mer "romperistereffekt" uten at jeg har testet dette forøvrig. Det er også som sagt meget praktisk med gain justeringen en armlengde unna. Jeg har jo to aktive subber foran slik at dette blir ideelt for justere forholdet mellom fronter i bak (i subområdet). Skulle man hatt det helt jevnt fordelt så måtte man hatt en sub i hvert hjørne bak, men det har jeg dessverre ikke plass til.

Jeg spilte temmelig høyt etterhvert uten at dvd spilleren hoppet. Det hjalp nok at Plus'en er flyttet lengere vekk fra spilleren. Jeg har uansett bestilt meg en Base mod. 2.0 dempeplattform for dvd spilleren. Jeg kom over en brukt til en hyggelig pris, så da tenkte jeg at det kunne være verdt et forsøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt noen småendringer. Kjøpte et Sound Organisation Z530B rack og en Base mod. 2.0 dempeplattform. Base'n er plassert under dvd spilleren.

Racket er ca. 90 cm bredt og 60 cm høyt. Jeg endret planene litt da SVS'en ble flyttet bak i rommet. Tror den blir stående der og med den effekten jeg fikk så er et nytt sub kjøp foreløbig utsatt. Jeg gikk heller for et rack som var bredere og lavere enn det jeg først hadde tenkt. Dette gjør at jeg kan senke lerretet 15-20 cm.

Jeg har også endelig fått kjøpt meg digitalkamera. Det ble et Ixus 700.

Når jeg har fått somlet meg til å senke lerretet så må jeg vel få prøve å ta noen nye bilder :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulera med nytt utstyr. Har du hatt tid til å "vurdert" basen din?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått spilt så veldig mye, men jeg hører ikke noen forskjell lydmessig. Nå har ikke jeg "gullører" så det er mulig at andre gjør det.

Dvd spilleren har ikke hoppet etterpå i alle fall

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt ut noen nye bilder. Jeg er ingen superfotograf, men jeg får prøve en annen gang om jeg får det bedre til. De blir liksom ikke helt som jeg ville hatt dem:???:

Det er ikke mye tid jeg har om dagen til hjemmekino, så lerretet har ikke blitt senket enda. Det kan senkes rundt 20cm så dette blir nok en av de første endringene i hjemmekinoen.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflotte greier det der ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende presencehøyttalerne: Antar du benytter dem som "bakhøyttalere".

Synes du det fungerer godt?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Kjempeflotte greier det der ;-)
    Takk for det :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vedrørende presencehøyttalerne: Antar du benytter dem som "bakhøyttalere".

Synes du det fungerer godt?
    Det er egne forsterkere til precencekanalene (2x35W) på Yamaha'en så jeg benytter disse.

Hvor bra det fungerer kan vel diskuteres, men det er forskjell. Lydbildet blir løftet litt i enkelte scener slik at en får følelsen av et noe større rom. En må aktivere DSP-modusene for å bruke disse og jeg bruker stort sett "Enhanced". Dette moduset behandler de andre kanalene minst.

Jeg har foreløbig valgt å ikke bruke bakre senter. Dette pga. sofa'n står helt inntil bakvegg. Jeg tror ikke at jeg hadde fått den riktige effekten ut av den plasseringen. Jeg har dog vurdert å kjøpe et sett til med KSP-S6 (hvis jeg kommer over noen på bruktmarkedet) for å prøve disse bak. De er ikke direktestrålende slik at det kanskje kunne fungert.

Edit: Fikk visst ikke skrive so****, men sofa'n gikk bra

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeoppgradering i hjemmekinoen

Kjøpte i dag min første projektor tilbake av en kompis. Det er en Sharp XV-370P. Han skal flytte og ville ikke dra med seg dette spetakkelet. Jeg kunne ikke motstå fristelsen og kjøpte den for 1 flaske Vikingfjord.

Dette blir nok starten på Dolbytor's hjemmekinomuseum :lol:

Spec:
    Kontrast: 100:1
    Oppløsning: 301 158 piksler (468 x 643,5 :shock: )

Jeg siterer spec'en:
    "Denne LCD projektor er et høyteknologisk produkt"
    "Nyutviklet LCD-panel med høy kontrast"

Jeg kjøpte den brukt for 15k og var storfornøyd med det store bildet den ga. Det er godt at verden går videre;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Kjøpte i dag min første projektor tilbake av en kompis.
    I ferd med å bli nostalgisk på dine gamle dager?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er redd for det

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endelig fått ut finger'n å flyttet ned lerretet 20 cm. Dette ble nesten perfekt. Jeg tror ikke jeg ville hatt det lavere om jeg kunne. Blikket er nå naturlig midt i bildet. Det er ca. 80 cm fra gulvet opp til rammen.

Jeg monterte også noen ekstra kabelkanaler over lerretet og ved gulvet mellom racket og frontht. Det er ikke mye kabel som er synlig nå. Jeg får prøve å ta noen nye bilder i morgen.

Det frister mer og mer med noen strøk maling. Regner med at taket blir sort matt og veggene får en mørk gråfarge hvis det blir noe av.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye bilder er lagt ut her og på minHjemmekino.no.

Jeg fikk sett litt i går kveld og den nye høyden på lerretet passer virkelig bra. Satt å så på div. live plater og drakk noen øl. Hvem trenger vel kompiser:wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mer behagelig å ha lerret lenger ned ja. Av og til er det greit å være alene og nyte en six-pack og god lyd / godt bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser kjempe bra ut!

Men vi kunne ikke fått noen bilder av RSW-12 da? Så kanskje vi kan hjelpe deg med litt plasering osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg så at det var bilder av KSW-300 i stedet for RSW-12. Nye bilder er tatt :smile:.
    Jeg har prøvd alternative plasseringer uten at jeg blir fornøyd. Stuen er L-formet og etter hva jeg har lest så er det ikke alltid like enkelt med sub i et sånt rom.

Jeg har KSW-300 stående i boden i tilfelle RSW-12 blir solgt :wink:. Jeg har 2 kompiser som er interessert så det kan hende jeg selger den.

Jeg tok også et bilde av RSW-12 oppå Plus/2. Det er litt forskjell på størrelsen og størrelsen teller ikke sant

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort noen innhogg i bruktmarkedet. På onsdag kjøpte jeg et ekstra sett med bakhøyttalere av samme type som jeg har (Klipsch KSP-S6). Jeg har kikket en stund på bruktmarkedet etter disse. Jeg vil prøve et 7.1 oppsett med disse montert på bakvegg over hodehøyde. Jeg kan alternativt feste dem i hyllen som projektoren står på. Da blir de hengende rett over hodet. Jeg kjøpte også en ny senter i samme slengen. Det ble en Klipsch RC-7. Den var annonsert sammen med de andre så det ble et impulskjøp. Jeg er ikke misfornøyd med den jeg har, men har bare lyst å prøve noe nytt. Den er mer effektiv enn den jeg har (98 db/W mot 94) + at den har to 8-tommere kontra to 6,5 tommere så jeg regner med at jeg skal få mere trykk fra senteren når Arnold går berserk på lerretet. Jeg har ikke fått de enda, men de skulle bli sendt på torsdag.

Når jeg nå går for et 7.1 oppsett så måtte jeg vel nesten ha en 7-kanals forsterker også ;-). Yamahaen min har bare 6 kanaler så planen var å paralellkoble de to nye høyttalerene på den ene utgangen. Så langt kom jeg aldri for i dag kjøpte jeg en Yamaha DSP-Z9. Den henter jeg i morgen regner jeg med. Selger bor 15 mil fra meg så vi avtalte å møtes på halvveien. Eneste minuset er at den er svart. Jeg ville helst hatt den i titan, men det kan jeg glatt leve med .

Jeg har som sagt ikke mottatt noe av dette enda, men med mindre selger (ene) finner på noe så har jeg 4 nye bokser å leke med innen et par dager . Det begynner å bli rimelig fullt på mine 12,5 m2 nå :???:

Side 6 av 45 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •