Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det

Det ser ut til at bildet mitt fra lørdag har forsvunnet, men det var uansett et dårlig bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har K-Horna kommet. 60th Anniversary veier ca. 102kg som er godt og vel 20kg mer enn standardutgaven. Tipper kolliet totalt veier nærmere 250kg, så da måtte det truck til å få lastet dem av

-hjemmekino-24-09-13-151-jpg-hjemmekino-24-09-13-152-jpg-hjemmekino-24-09-13-154-jpg-hjemmekino-24-09-13-155-jpg

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beskjedene saker

Blir spennende å høre hvordan de spiller med mac-ene dine!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel et godt tegn når det er Viking som leverer, og ikke henter...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi få bilde med høyttalerene på plass da! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Beskjedene saker

Blir spennende å høre hvordan de spiller med mac-ene dine!
    Jeg kommer til å prøve rør for første gang i mitt liv på K-Horna. Etter anbefaling i Klipsch-tråden kom jeg over et par EAR 509 mkII 25th Anniversary monoblokker. Det er vist ganske sjeldent å se disse på bruktmarkedet, så jeg slo til 5 minutter etter at annonsen var lagt ut

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Er vel et godt tegn når det er Viking som leverer, og ikke henter...
    Jeg tror nok at det er sjeldent de leverer, men det må være et godt tegn som du sier

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    Nå må vi få bilde med høyttalerene på plass da! :-D
    De blir nok ikke pakket ut på noen måneder enda dessverre. Jeg skulle i utgangspunktet ha flyttet i løpet av høsten, men det ser vist ut til å drøye litt enda. Jeg har ikke plass til dem før jeg flytter inn i større hus

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg venta på å se de i detaljer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor Vis post
    De blir nok ikke pakket ut på noen måneder enda dessverre. Jeg skulle i utgangspunktet ha flyttet i løpet av høsten, men det ser vist ut til å drøye litt enda. Jeg har ikke plass til dem før jeg flytter inn i større hus
    HeHe - ser ut som du har det bra om dagen? Kjøper utstyr for 100tusener og nå er det nytt og større hus på gang for å få plass til godsakene

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakk om teasing men er vel verre for sjefen selv som sitter å ruger på det men ikke kan pakke opp hehe

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde Vis post
    snakk om teasing men er vel verre for sjefen selv som sitter å ruger på det men ikke kan pakke opp hehe
    Det var i alle fall ikke ment sånn, mer stikk motsatt selv om det kanskje ikke virket slik !!

Folk får bruke penga sine akkurat som de vil om de velge å bo hjemme hos mamma og kjøpe Porsche til en mill, hytte på fjellet eller anlegg til noen hundre tusen. Fortsatt må man bo et sted og Dolbytor ser ikke ut til å ha økonomiske problemer av noen McIntosh blokker eller horn for den saks skyld...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luremusa fått pakka ut dollarglisene enda eller ? hehe

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Det var i alle fall ikke ment sånn, mer stikk motsatt selv om det kanskje ikke virket slik !!

Folk får bruke penga sine akkurat som de vil om de velge å bo hjemme hos mamma og kjøpe Porsche til en mill, hytte på fjellet eller anlegg til noen hundre tusen. Fortsatt må man bo et sted og Dolbytor ser ikke ut til å ha økonomiske problemer av noen McIntosh blokker eller horn for den saks skyld...
    Ja det var jo ikke ment mot deg Ingeniør'n. Mente jo mot han som legger ut bilder av pappesker og snakker om ankomst, men som sier at de må ligge uåpnet noen måneder.. hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde Vis post
    Ja det var jo ikke ment mot deg Ingeniør'n. Mente jo mot han som legger ut bilder av pappesker og snakker om ankomst, men som sier at de må ligge uåpnet noen måneder.. hehe
    Ja det er ganske ille!!! Jeg har lyst til å pakke dem ut hver dag he,he

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Nå oppfattet ikke jeg dette som negativt ment, men jeg kan jo slenge på en liten forklaring for sikkerhets skyld

Jeg er godt voksen og med nedbetalt bolig. Jeg overtar ny bolig etter mine foreldre til en gunstig pris og blir (forhåpentligvis) sittende igjen med penger etter hus-byttet. Jeg innrømmer glatt selv at jeg har tøyd hjemmekino budsjettet ganske langt i det siste og de siste kjøpene av K-Horn og EAR 509 kunne med fordel vært litt lenger frem i tid! Uansett så har jeg mer glede av dem enn feks. et nytt kjøkken til 200K, så det gjelder å prioritere riktig også

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel sett det en stund, men nå måtte foreldrene mine krype til korset å innrømme at de ikke rekker å flytte før ut på vinteren en gang. Jeg har sagt til dem flere ganger at de ikke behøver å stresse dette for min del. De har uansett ryddet ut ganske mye i kjelleren sånn at jeg kan begynne på hjemmekinoen hvis jeg ønsker. Jeg får hjelp av en kamerat som er snekker, så jeg får høre litt hvordan det passer for han fremover.

Ca. 2/3 av kjelleren er klargjort til hybel med en liten stue, kjøkken, bad og 2 soverom. Jeg har ikke gått i detalj med fruen enda, men jeg håper å kunne disponere hele dette arealet til hjemmekino og et dedikert hi-fi rom. Til hjemmekinoen slår jeg sammen stuen og kjøkkenet som da blir på ca. 25 kvm før bygging. Jeg satser i utgangspunktet på å bygge etter "rom i rom" prinsippet, men har ikke helt fastsatt noe enda.

Hi-fi rommet blir litt mindre med ca. 18 kvm. Her blir de 2 soverommene slått sammen sånn at rommet blir 5x3,6m. Dette er noe lite, men jeg tror ikke jeg får til noe bedre. K-Horna blir da stående i hjørnene på den lengste veggen så bredden på rommet blir grei syns jeg. Bakdelen er at jeg blir sittende inntil bakvegg så her skulle jeg hatt en meter til. Hva jeg skal gjøre med selve rommet her er ganske uklart enda, men det blir kanskje "rom i rom" her også. Her blir det i utgangspunktet horn, rørforsterkere og platespiller som gjelder, selv om jeg må ha muligheten til å spille fra Spotify/CD også.

K-Horn og et par EAR 509 MKII monoblokker er kjøpt inn, men jeg er usikker på resten. Jeg har muligheten til å bruke MA6900 som jeg har i stuen nå som forforsterker, så jeg får se det an litt. Jeg vurderer bla. EAR 868PL som skal ha et meget bra RIAA-trinn innebygget. Til platespiller har jeg vurdert Rega RP40 som er en jubileumsmodell, men her er jeg bokstavelig talt helt grønn. Dette haster uansett ikke nå, men tankene surrer selvsagt likevel...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel sett det en stund, men nå måtte foreldrene mine krype til korset å innrømme at de ikke rekker å flytte før ut på vinteren en gang. Jeg har sagt til dem flere ganger at de ikke behøver å stresse dette for min del. De har uansett ryddet ut ganske mye i kjelleren sånn at jeg kan begynne på hjemmekinoen hvis jeg ønsker. Jeg får hjelp av en kamerat som er snekker, så jeg får høre litt hvordan det passer for han fremover.

Ca. 2/3 av kjelleren er klargjort til hybel med en liten stue, kjøkken, bad og 2 soverom. Jeg har ikke gått i detalj med fruen enda, men jeg håper å kunne disponere hele dette arealet til hjemmekino og et dedikert hi-fi rom. Til hjemmekinoen slår jeg sammen stuen og kjøkkenet som da blir på ca. 25 kvm før bygging. Jeg satser i utgangspunktet på å bygge etter "rom i rom" prinsippet, men har ikke helt fastsatt noe enda.

Hi-fi rommet blir litt mindre med ca. 18 kvm. Her blir de 2 soverommene slått sammen sånn at rommet blir 5x3,6m. Dette er noe lite, men jeg tror ikke jeg får til noe bedre. K-Horna blir da stående i hjørnene på den lengste veggen så bredden på rommet blir grei syns jeg. Bakdelen er at jeg blir sittende inntil bakvegg så her skulle jeg hatt en meter til. Hva jeg skal gjøre med selve rommet her er ganske uklart enda, men det blir kanskje "rom i rom" her også. Her blir det i utgangspunktet horn, rørforsterkere og platespiller som gjelder, selv om jeg må ha muligheten til å spille fra Spotify/CD også.

K-Horn og et par EAR 509 MKII monoblokker er kjøpt inn, men jeg er usikker på resten. Jeg har muligheten til å bruke MA6900 som jeg har i stuen nå som forforsterker, så jeg får se det an litt. Jeg vurderer bla. EAR 868PL som skal ha et meget bra RIAA-trinn innebygget. Til platespiller har jeg vurdert Rega RP40 som er en jubileumsmodell, men her er jeg bokstavelig talt helt grønn. Dette haster uansett ikke nå, men tankene surrer selvsagt likevel...
    Ja dette blir spennende å følge med på når den tid kommer !
    2 dedikerte rom er ikke alle forunt i denne hobbyen :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja dette blir spennende å følge med på når den tid kommer !
    2 dedikerte rom er ikke alle forunt i denne hobbyen :-)
    Utifra et økonomisk ståsted hadde det nok holdt med ett....

Jeg har forøvrig hatt en liten befaring i hjemmekinoen i dag og snakket litt med snekkeren min. Det går en limtre-drager i taket som er bæring for en peis i stuen over. Veggen den hviler på skal vekk, så denne drageren har "plaget" meg litt. Snekkeren mente at det burde gå fint å sette inn andre forsterkninger i taket siden dette skal rives likevel, så da var den bekymringen vekk.

Jeg ønsker å lydisolere dette rommet best mulig mot resten av huset og har i utgangspunktet tenkt mest på en "rom-i-rom" løsning. Jeg har en takhøyde på 2,5m i dag og ønsker å beholde mest mulig av denne. Jeg hadde håpt å ende på ca. 2,4m i ferdig rom, men er det mulig med en "rom-i-rom" løsning?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en takhøyde på 2,5m i dag og ønsker å beholde mest mulig av denne. Jeg hadde håpt å ende på ca. 2,4m i ferdig rom, men er det mulig med en "rom-i-rom" løsning?
    Det er fullt mulig. Dette løses ved å legge bjelkene opp i mellom gulvbjelkene du har i taket fra før. Snakk med snekkeren din mtp en løsning for både dette og limtredrageren som du skal ta ned.
    Rom-i-rom takbjelkene skal hvile på de nye veggene som skal settes opp. Pass på at du ikke bygger triple leaf når du starter med dette. Det vil si at utsiden av de nye veggene ikke skal plates, og heller ikke innsiden av originalveggene slik de er nå. Bruk heller trippellag av plater på veggene inni kinoen.

Side 44 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •