Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 45 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som sagt vurderte jeg ikke lydkvaliteten, men den er heller ikke viktigst for min del som "reise-klokker". Jeg klarer nesten ikke å sove på fly uansett hvor trøtt jeg er og dette skyldes bla bakgrunnstøy. Jeg testet QC 15 kjapt uten musikk og det var spesielt her jeg ble imponert. Jeg ser for meg en stille reise uten musikk og støyreduksjonen på, men selvsagt også muligheten til å spille musikk inn i mellom ;-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Som sagt vurderte jeg ikke lydkvaliteten, men den er heller ikke viktigst for min del som "reise-klokker". Jeg klarer nesten ikke å sove på fly uansett hvor trøtt jeg er og dette skyldes bla bakgrunnstøy. Jeg testet QC 15 kjapt uten musikk og det var spesielt her jeg ble imponert. Jeg ser for meg en stille reise uten musikk og støyreduksjonen på, men selvsagt også muligheten til å spille musikk inn i mellom ;-)
    Du er ikke alene. Gud som jeg noen ganger misunner folk som bare kan legger seg bakover, hvor som helst, å sove. Selv sliter jeg både på fly, bus, tog mm. Husker spesielt en gang vi hadde vært på rafting i Sjoa. Dødssliten på vei hjem etter lange dager og mye festing, men tror du jag klarte å sovne på den 3 timers lange turen .... Ellers sover jeg som en stein.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du er ikke alene. Gud som jeg noen ganger misunner folk som bare kan legger seg bakover, hvor som helst, å sove. Selv sliter jeg både på fly, bus, tog mm. Husker spesielt en gang vi hadde vært på rafting i Sjoa. Dødssliten på vei hjem etter lange dager og mye festing, men tror du jag klarte å sovne på den 3 timers lange turen .... Ellers sover jeg som en stein.
    Enkelt! Bare å drikke seg full FØR man går i flyet, så slokner du av den siste enheten du får ombord

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Fra Vegas flydde vi til Detroit, så videre til Amsterdam og så siste etappe til Kristiansand. Jeg fikk ikke sove før på siste etappe og jeg skal love deg at jeg var trøtt, for det ble nemlig ikke mye soving i Vegas!!8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Enkelt! Bare å drikke seg full FØR man går i flyet, så slokner du av den siste enheten du får ombord
    Det gjorde jeg på veg bort, men når man har en bil med tilhørende 20 mils kjøretur som venter så er det ikke så enkelt på vei tilbake :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tilslag på et par brukte Kimber Monocle XL kabler som jeg hentet i dag. De skal brukes på frontene, men jeg vet ikke om jeg får brukt dem før jeg bygger ny hjemmekino. Det er veldig trangt bak racket og kablene er utrolig tykke, så jeg får se hva det blir til.

Jeg dro til Oslo i går og kom hjem igjen i dag. Jeg hadde med meg 1 stk. MC1201 og MCD205. På den ene av 1201'ene har nålen på VU-meteret ligget ca. 1 cm under 0-streken når de ikke er i bruk. Dette har irritert meg litt, så nå tok jeg den med inn til Neby og fikk den justert riktig. På MCD205 var noen av lysene defekt, så jeg fikk også skiftet alle pærene på denne. Begge to var ferdig før avtalt tid, så da fikk jeg dem med hjem i dag som jeg håpte på. Regningen lød på kr. 750,- for begge deler, så jeg skal innrømme at jeg hadde fryktet en del mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose QC 15 har kommet for en stund siden, så nå er jeg klar for neste langtur! De virker veldig lette og behagelige å bruke

Jeg prøvde meg litt med Monocle XL, men det blir for trangt siden kablene er for lange i rommet her. Det blir ikke mye pent å bare kveile dem oppover veggen heller.. Jeg vurderer alt om jeg må ha en lik til senteren også, men det får vente til jeg flytter sånn at jeg vet hvilken lengde jeg trenger. Jeg har alt sjekket at det går an å bestille 1 stk i forskjellige lengder så da ender det nok opp med det etterhvert :wink:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er noen skikkelige hageslanger ja.

De er populære som slepetau også.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mulig man kunne slept et eller annet med dem

Det hadde vært morsomt å fått testet dem mot de jeg har, men det er litt tungvindt å få til. Jeg er i utgangspunktet meget skeptisk til dyre kabler, men når de dukker opp "nesten gratis" på bruktmarkedet er det vanskelig å holde seg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stuen har jeg et gammelt oppsett med Klipsch RF-3, H/K AVR80 og en Pioneer cd-skifter/brenner. Dette spiller mildt sagt ikke bra, men det har heller ikke vært noe prioritert. Når jeg flytter til høsten får jeg bygget meg ny hjemmekino i kjelleren og stueanlegget blir stående i etasjen over. Det blir nok mer brukt da, så tankene har selvsagt surret en stund om få inn noe bedre til stuen.

Jeg har en MCD205 til overs nå, så da "måtte" jeg vel bare ende opp med en passende McIntosh forsterker. Jeg har fått tak i en MA6900 Limited Edition som skal være fra 2010. LE versjonene kom vel ut etter at 6900 hadde gått ut av produksjon i 2008/09, så det stemmer sikkert. Av det gamle oppsettet mitt er det bare RF-3 som er noe å ha så det blir spennende å høre dem på (forhåpentligvis) god elektronikk

Jeg må også ha en D/A-konverter for Apple-TV boksen min. Jeg vurderer om jeg skal slå til på denne:

Hegel HD11 32 bit D/A-konverter - Sort

Er det noen som har formeninger om denne i mitt oppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel HD11 er bestilt og det ble også LED lys til MA6900 fra AudioClassics. Både MA6900 og HD11 skal forhåpentligvis dukke opp i løpet av uken, så da passer det kanskje greit at fruen har jobbehelg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-)
    Jeg er fornøyd med min HD11 - bruker den hovedsakelig til Apple TV via optisk, og PC via USB.

Skal jeg "klage" på noe, så må det være at man må bruke fjernkontroll for å bytte kilde på den - og i tillegg å er den "treg" med å bytte - måtte typisk trykke mange ganger for at den skulle reagere. Jeg har dog programmert den inn på min reciever-fjernkontroll, og da ble det bedre. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har lest om at den kanskje er litt "tungvind" å bruke med fjernkontrollen. Det er i utgangspunktet til Apple TV jeg også har tenkt å bruke den, så jeg hadde tenkt å bare la den stå på optisk.

Jeg tenkte også å teste den mot den innebygde DAC'en i MCD205, så hvis den viser seg å være bedre må jeg kanskje bruke fjernkontrollen likevel :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har MA6900 dukket opp, men ikke HD11. Fikk pakket ut og satt det på plass, men så kom fruen hjem...;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har HD11 også dukket opp. Har bare fått koblet opp McIntosh produktene, så jeg har ikke testet HD11 enda. Tatt noen nye bilder med utstyret på plass i racket og slengt på et bilde av godstolen, en LA-Z-BOY med kjøleskap og massasje :wink:

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker bildene av anlegget, oppsettet ser elegant og pent ut. Regner med lyden er kjempe med den krem elektronikken der.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at "sykdommen" tar fulstendig overhånd!

Må prøve å ha tid til en liten lytt på stueanlegget også om jeg er i nærheten en gang.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Liker bildene av anlegget, oppsettet ser elegant og pent ut. Regner med lyden er kjempe med den krem elektronikken der.
    Takk for det! Lyden har fått et godt løft, men plasseringen ødelegger en del. Nå skal jeg flytte etterhvert, så det blir forhåpentligvis bedre der

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Godt å se at "sykdommen" tar fulstendig overhånd!

Må prøve å ha tid til en liten lytt på stueanlegget også om jeg er i nærheten en gang.

Geir Arne
    Ja "sykdommen" synes ikke å gå over. Jeg spurte akkurat en kamerat om han trodde det fantes en diagnose for dette, men det trodde han ikke

Det er bare å komme innom hvis du skulle være på disse trakter. Som nevnt over så ødelegger plasseringen en del, men det er som sagt tenkt til et fremtidig oppsett. Det er veldig lite bass i godstolen, mens det er nok av bass i sofaen. Der sitter man igjen skrått mot anlegget, så da har man ikke noe "lydbilde" å snakke om ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sykdommen" forverres stadig vekk, for i går var jeg avsted å hentet en ny MC252. Jeg kjøpte den i grunnen tidligere i vår, men eieren ville vente med handelen til nytt anlegg var på plass.

Når jeg bygger meg ny hjemmekino ønsker jeg samme oppsett på Surround Back-kanalene, som jeg har på Surround-kanalene i dag. Nå jeg har jeg fått tak i en MC252 til, så da mangler jeg et par Klipsch P-27S i Natural. De er nok ikke lette å få tak i på bruktmarkedet, så jeg må vel bestille et par nye av disse etterhvert.

Uansett så tenkte jeg bare å pakke vekk MC252 foreløbig, men jeg fikk tenkt ut noe mer fornuftig på veien hjem i går. Jeg har nå koblet den opp i stuen sammen med MA6900 og kjører begge to i bi-amping på RF-3. MC252 tar 8-tommerne, mens MA6900 tar diskanthornene

Side 42 av 45 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •