Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da dukket MCD500 opp i løpet av påsken. Jeg har tatt noen nye bilder og kommer til å oppdatere profilen på "minHjemmekino" i løpet av kvelden eller morgendagen.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble flott!

Rått med alle "boksene" i front. Helt rått!

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det ble flott!

Rått med alle "boksene" i front. Helt rått!

Geir Arne
    Jo takk for det

Jeg har nå oppdatert profilen på "minHjemmekino". Jeg begynte litt i går kveld, men det tar veldig lang tid hvis man skal oppdatere mange bilder. Jeg har lenge sagt til meg selv at nå har jeg ikke plass til flere "bokser", men nå er det virkelig fullt her også :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lemmy kom jo også på besøk i påsken :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MX121 vil ikke oppskalere bildesignalet fra de to SMS-1'ene mine. Jeg har sendt mail (og purremail) til Neby, men uten å få noe annet svar enn at de venter på svar fra McIntosh. Jeg gikk lei og bestilte 2 stk. av denne:

AVS 41 HDMI konverter - Kompositt / S-Video til HDMI + R/L audio

Jeg har 2 stk. s-video kabler liggende til disse. SMS-1 kommer jeg tilsynelatende å ha til jeg dør så derfor kjøpte jeg disse konverterne. Etter hvert forsvinner vel de analoge bildeinngangene uansett så da trenger jeg ikke å tenke på det. Dessverre fungerer ikke bildeutgangene skikkelig på den ene SMS-1'en. Bildet står bare å hopper og uten farger, mens den andre fungerer perfekt. Jeg har byttet rundt på alt av kabler med samme resultat.

Jeg måtte uansett ta en skikkelig omkobling i racket i kveld. Det begynner å bli mange apparater som skal ha strøm, så jeg måtte legge inn en "strømpadde" oppe bak SMS-1'ene og en nede bak Parasound'ene. Alt er så utrolig trangt og vanskelig å komme til på, men det hjalp noe etterpå. De nye konverterne kan skimtes over SMS-1'ene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat topp service det, på en såpass dyr komponent. Merkelig at det ikke fungerer egentlig.

Løsningen var dog like enkel som den var genial.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ikke akkurat topp service det, på en såpass dyr komponent. Merkelig at det ikke fungerer egentlig.

Løsningen var dog like enkel som den var genial.

Geir Arne
    Ja det er merkelig, men nå har jeg i alle fall bilde fra begge SMS-1'ene. Jeg måtte frem med bruksanvisningen og der stod det noen tips for problemer med bildet. Det medførte en reset til fabrikkinnstillinger og da kom bildet. Minuset var selvsagt at de andre innstillingene også forsvant

Jeg har i alle fall fått bilde fra begge to og jeg har også fått koblet dem opp via trigger funksjonen på MX121. Jeg kjøpte noen ekstra mini-jack kabler tidligere i uken, så nå går nesten alt på med ett trykk. SMS-1 har ikke mini-jack kobling, men vanlige skruterminaler merket + og - . Jeg klyppet bare av pluggen i den ene enden og koblet ledningene direkte inn på terminalene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trigger er herlig!

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en fin funksjon. Først syntes jeg at noe av sjarmen var å skru på MC blokkene manuelt, men jeg hadde nok ikke byttet tilbake nå

På det første bildet et par poster opp, ser man godt disse konverterne. De har et par irriterende røde lysdioder som lyser ganske godt. Det er jo kun under kalibrering man trenger å ha disse to på så de er vanligvis avslått. Det er som sagt trangt i racket, så jeg får ikke tatt dem inn eller ut over SMS-1'ene. Jeg må trekke dem litt frem sånn at fronten detter litt ned, og så kan jeg få "fisket" frem konverterne :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet HV-øvelse (forhåpentligvis min siste...) og firma-/smøretur til Istanbul har det blitt stillstand på det meste her. Jeg fikk uansett bestilt meg en brukt BASE type 3.0 hos nobleman.no før jeg dro. Den kom i går og i dag ble min gamle BASE type 2.0 erstattet med 3.0.

3.0 er litt større enn 2.0 sånn at den passer bedre under cd-spilleren (se bildene). 3.0 er også tilpasset en vekt på 10-15 kg der 2.0 er tilpasset 5-10 kg. 3.0 er utrolig tung (vil anta 17-20 kg) og er mye tyngre enn MCD500..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viste kanskje ikke så godt, men 2.0 måtte skyves litt under MCD500. Type 3.0 passer fint helt på kanten av racket.

Har også oppdatert noen av bildene på "minHjemmekino"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen kveld går turen til Kristiansand med avreise fra Kjevik onsdag morgen. Anledningen er utdrikningslag i Las Vegas med retur neste mandag. Nå begynner jeg å glede meg veldig og ser frem til noen spennende dager :-D

Dette er kanskje litt OT, men dere vet vel sånn noenlunde hva som har skjedd hvis anlegget mitt dukker opp på AVtorget om en ukes tid

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    I morgen kveld går turen til Kristiansand med avreise fra Kjevik onsdag morgen. Anledningen er utdrikningslag i Las Vegas med retur neste mandag. Nå begynner jeg å glede meg veldig og ser frem til noen spennende dager :-D

Dette er kanskje litt OT, men dere vet vel sånn noenlunde hva som har skjedd hvis anlegget mitt dukker opp på AVtorget om en ukes tid
    Det ville blitt en skikkelig HANGOVER!

-og god tur!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "What happens in Vegas, stays in Vegas" 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Det ville blitt en skikkelig HANGOVER!

-og god tur!
    Det ser ut som at anlegget overlevde turen (foreløpig i alle fall...) 8)

Turen ble veldig morsom selv om vi hadde en skjev start. Den vordende brudgom ble nemlig stående igjen i Kristiansand pga en feil med billetten. Han ankom festen i Vegas 7 timer senere en resten

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    "What happens in Vegas, stays in Vegas" 8)
    Den der stemmer utrolig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den lange reisen tur/retur Vegas hadde jeg med meg mine Klipsch Mode M40, mens en kamerat hadde Bose QuietComfort 15. Uten å vurdere lydkvaliteten så var QC15 i en annen verden! M40 var mye tyngre og ble ubehagelige/stramme å ha på etter en stund. I tillegg så er jo støyreduksjonen på M40 en vits i forhold til QC15, som reduserte bakgrunnstøyen på ett imponerende vis.

Jeg kikket på et par QC15 på flyplassen i Vegas som jeg kunne kjøpt for ca. 1600,- NOK, men kjøpte dem ikke. Jeg angret veldig på dette på vei hjem, så jeg slo til på et sett nye/uåpnete som lå ute for salg på AVtorget. De dukker vel opp etter pinse en gang, så jeg ser frem til å ha med dem på neste reise

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    På den lange reisen tur/retur Vegas hadde jeg med meg mine Klipsch Mode M40, mens en kamerat hadde Bose QuietComfort 15. Uten å vurdere lydkvaliteten så var QC15 i en annen verden! M40 var mye tyngre og ble ubehagelige/stramme å ha på etter en stund. I tillegg så er jo støyreduksjonen på M40 en vits i forhold til QC15, som reduserte bakgrunnstøyen på ett imponerende vis.

Jeg kikket på et par QC15 på flyplassen i Vegas som jeg kunne kjøpt for ca. 1600,- NOK, men kjøpte dem ikke. Jeg angret veldig på dette på vei hjem, så jeg slo til på et sett nye/uåpnete som lå ute for salg på AVtorget. De dukker vel opp etter pinse en gang, så jeg ser frem til å ha med dem på neste reise
    Vel, det tok meg ca 15 minutter å konkludere med at Klipsch M40 ikke var top-notch så mine ble solgt dagen etter. Men vi betalte ikke all verden da, så du kan vel få igjen utlegget på torget :-P
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var dette mine første hodetelefoner og jeg kjøpte dem vel nærmest på impuls til denne hyggelige prisen. Jeg kommer uansett til å beholde dem siden jeg er en innbarket Klipsch fan :wink:

Motorheadphones'ene mine er derimot lette og behagelige å bruke, men de mangler NC for reiser. Jeg ble i alle fall skikkelig imponert over NC på Bose QC 15 på det lille jeg rakk å teste dem

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så bevandret i headfi-verdenen, men av det lille jeg har hørt, så imponerte ikke Bose meg i det hele tatt. Jeg synes soundcancelingen gikk ut over lydkvaliteten. Lyden var sprek, det var ikke det. Mye trykk og dyp bass, men jeg synes de var veldig kvasse i toppen etter mitt øre. Hadde de på meg mellom Frankfurt og Buenos Aires, så jeg fikk vel lytta til dem i 15 timer i strekk.

Har B&W P5, og synes de er mye mer behagelig til reising. De har ikke aktiv SC, men putene demper veldig godt, også er ikke lyden anstrengende på noen måte. De mangler en del i bunn selvfølgelig..

Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •