Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den er virkelig god å både sitte og ligge i. Kan være vanskelig å komme ut av dog.. :lol:

Veil. pris var 21k iflg. selger. Jeg kjøpte den brukt på forumet her. Den var 5-6 mnd. gammel og jeg betalte 9k for den. Da jeg fant den så fikk jeg en sånn "MÅ HA" følelse som Zomb beskriver, så jeg dro rett avsted og kjøpte den. Ble nesten et rent impulskjøp, men jeg har ikke angret enda

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de kunne fint kutta ut tull som massasje og telefon!!!??? og varme også.
    og kjøleskapet burde romme en 1.5 flaske for oss som ikke er glad i regnbuemedisin annet enn i festsammenheng. ellers en veldig fin stol

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    de kunne fint kutta ut tull som massasje og telefon!!!??? og varme også.
    og kjøleskapet burde romme en 1.5 flaske for oss som ikke er glad i regnbuemedisin annet enn i festsammenheng. ellers en veldig fin stol
    Det er ikke telefon på min stol. Det er et tomt rom i stedet (hanskerom ???). Passer fint til alle fjernkontrollene som jeg nesten ikke bruker. Massasjen er faktisk ikke så værst. Trodde aldri jeg kom til å bruke det, men har faktisk hatt noen runder .

Du trenger vel ikke nødvendigvis å drikke brus av 1.5 litere :wink: ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de nye "Precense" høyttalerene (Klipsch SB-2) for en uke siden, men har ikke hatt tid til å hengt dem opp før nå. Har ikke testet så altfor mye, men de gir økt størrelse på lydbildet syns jeg. Må teste en del frem og tilbake før jeg finner ut hva jeg liker best, men jeg tror nok at de blir hengende en stund .

Så i bruksanvisningen at anbefalt høyde var 1,8 m. Med den høyden så kommer de veldig nærme frontene mine som er 1,25 m høye. Jeg har derfor flyttet dem opp på ca. 2 m høyde slik at de er nesten oppe ved taket. Får heller ikke montert dem på siden av frontene da bredden alt er "oppbrukt", men de blir stående litt bak da frontene er nokså dype.

Satt å lekte meg med de forskjellige DSP-modusene på Yamaha'en. Ikke lett å bestemme seg gitt.. Hvis det er noen som har hatt "Precense" kanalene i bruk en stund så hadde det vært morsomt å hørt hvilke modus dere foretrekker

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte et Hoya NDX2 67 mm filter for 3 mnd. siden. Fikk det endelig for et par uker siden. Teoretisk så skal dette redusere lysstyrken på min SP 7200 fra 700 Ansilumen (i Øco-mode) til 350. Lysstyrken har i alle fall blitt kraftig redusert. Merker at selve rommet blir mørkere under filmtitting. Mindre lys ut vil også bety mindre refleksjoner.

Sortnivået har blitt en del bedre, men jeg merker at noe av smellet i farger og lyse scener er redusert. HDMI-utgangen på dvd spilleren begynte plutselig å virke for en stund siden og da fikk jeg meget gode bilder. Var nesten som å få ny projektor. Var klarere forskjell mellom HDMI og Komponent med filter syntest jeg.

Nå sluttet HDMI-utgangen å virke etter en stund så spilleren er sendt inn til Pioneer. Ga beskjed om jeg samtidig ville få oppgradert den til nyeste software. Har uansett ikke så veldig god tid til hjemmekinoen akkurat nå så jeg fant ut at jeg like godt kunne få sendt den

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har stått litt stille i hjemmekino'en min i høst. Har hatt det travelt på jobb så anlegget har nesten ikke blitt brukt. Kommer antageligvis til å bestille meg en Sony HS50 snart. Var derfor på AVshop i dag for å være "føre var".

Bestilte en Real Cable HDMI-HDMI kabel på 7,5 m. Bestilte også DVE(endelig ops: ) i samme slengen. Må vel nesten ha den når man er medlem på AVforum og har projektor :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk både DVE og kabelen fra AVshop. Kabelen hadde de ikke på lager, men fikk den likevel etter 4 dager. Det er kjapp og god service

Bestilte likegodt HS-50 nå. Siden AVshop har den på lager så kommer den vel i begynnelsen av uka en gang. Det blir spennende å teste ut denne. Er skeptisk til å bestille projektor usett, men den som intet våger intet vinner..

Har vurdert å kjøpe grått lerret, men kommer til å bruke det jeg har inn til videre. Er flere som mener at bildet på Sony'en er litt mørkt/lyssvakt så det er mulig den passer bra til mitt hvite lerret.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valg av ny HS50. Hva skjedde med Infocus SP 7200?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Tiger

Har 7200'en enda. Kommer til å teste ut Sony'en før jeg selger den, men jeg mottar gjerne bud hvis det skulle være noen interesserte (den selges ev. med Hoya filter, 8 m Proson komponent og 7 m DVI-M1). Har gått ca. 400 timer og er strøken.

Det blir min 4. Sony projektor. Har hatt VPL 400, 10 og 11. VPL 10 er nok den jeg har vært lengst fornøyd med etter anskaffelse

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akkurat hentet HS-50'en. Vet ikke hvor mye jeg rekker å teste i kveld, men den skal i hvert fall opp og gå. Blir spennende å se om den er noe tess. Har jo ikke sett den enda 8)

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! 8) En full oppdatering når testing er unnagjort er en selvfølge..?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Grattis! 8) En full oppdatering når testing er unnagjort er en selvfølge..?
    Takk for det

Går nok noen dager til jeg får gjort meg opp en mening om Sony'en. Fikk den opp i går kveld, men rakk ikke å teste noe særlig. Var meningen å få testet en del i kveld, men har seff. blitt syk :evil:

Uansett jeg har fått testet litt og har fått noen førsteinntrykk. De tingene jeg beskriver vil være sammenlignet med SP 7200. Nytter ikke å sammenligne med projektorer man bare har sett i butikker eller på messer. Har heller ikke rukket å kalibrere med DVE. Jeg har bare lekt litt med kontrast og lysstyrke (THX-optimizer).

Sånn kjapt så er (som forventet) sortnivået en del bedre. Den er også så stille at jeg ikke hører noe til den under visning. Syntest ikke dette var plagsomt på 7200 heller, men den kunne jo høres under stille partier i filmen. Syns kanskje at Sony'en er litt mer uskarp og mangler litt dybde i bildet kontra 7200. Syns også at hvitt har litt rødlig skjær.

Dette var bare noen kjappe inntrykk og jeg må få en justert og lekt meg mer før jeg ser hva resultatet blir. Førsteinntrykket er uansett bra og kvaliteten kontra pris må være noe av det beste som finnes på markedet

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 7200'en solgt og 1 stk. Klipsch RSW-12 kjøpt :wink:

Fikk subben i kveld, men får ikke testet noe før tidligst i morra

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett min første hele film i går kveld etter anskaffelse av ny projektor og sub. Syns HS-50'en klarer seg bra og er foreløbig fornøyd med den. SDE kan skimtes i visse scener, men ser det ikke som noe stort problem (enda i alle fall :wink: ). Kommer nok til å vurdere en IMX-linse dersom jeg finner det plagsomt.

RSW-12 sparker godt i fra seg. Har ikke noe særlig mulighet til å flytte rundt på sub'en, så den er blitt plassert mellom venstre frontht. og stereobenken. Denne plasseringen gjør at det aktive elementet slår inn i bakvegg og det passive slår mot lytteposisjon. Får et helt annet trykk i bassen nå enn før. Syns også at jeg får den til å spille bra sammen med mine KSP-400 ved moderate/halvhøye volumer. Ved høyt volum så går det ikke like bra. Da går bassen over til en kraftig romling (stående bølger... ?). Dette er det nok mulighet til å gjøre noe med ved å ev. dempe litt her og der. Har heller ikke hatt tid til å finjustere volumet mellom subbene så det vil nok også hjelpe.

Sånn umiddelbart så savner jeg kanskje det siste sparket i dypbassen fra RSW-12. Jeg får et klart tilskudd til bassen jeg hadde fra før, men syns kanskje det mangler litt helt i bunnen. Hadde vært morsomt å testet ut en SVS her. Har siklet litt på Ultraen til Dag Johnsen, men håper at kjøpelysten går over snart 8)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bra bilde!

Skal ikke sub'en "kjøres inn" først da? Min (KSW-12) løsnet ikke før etter flere timer med musikk, trodde først det var noe feil :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den brukt så jeg regner med at den er ferdig innspilt :wink:

Må vel prøve å få oppdatert bildene etterhvert, men jeg må låne kamera så det tar nok en stund.

Kunne kanskje spandert et kamera på meg selv når handlelysten kommer igjen :roll:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å vurdere en IMX-linse dersom jeg finner det plagsomt.
    Jeg kommer til å teste en IMX linse etterhvert.. Må bare få HS50'n først

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kommer nok til å vurdere en IMX-linse dersom jeg finner det plagsomt.
    Jeg kommer til å teste en IMX linse etterhvert.. Må bare få HS50'n først
    Det ser i alle fall bra ut på bilder. Tror nok det blir en sånn på meg også

Når får du Sony'en din da Ak?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når får du Sony'en din da Ak?
    Litt usikkert, men iløpet av neste uke tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå strukket cat 5 kabler i hytt å pine for tilkobling av tv via bredbånd. Alt skulle være klart, men har fått noen småproblemer. Skal visst bli ordnet i løpet av kvelden. Det skal bli deiligt å slippe skiftingen mellom to tunere

Side 4 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •