Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 45 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 892
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig flott kino du har, og en heftig utstyrsliste. :-)
    Slikt liker jeg.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Utrolig flott kino du har, og en heftig utstyrsliste. :-)
    Slikt liker jeg.
    Takk for det

Er innom tråden din også å leser inn i mellom. Spennende prosjekt og jeg tviler ikke på at basstårnene klarer å lage et lurveleven uten like

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått ikke opp bildet fra Velodyne SMS-1 via MX121, og opp på projektor. De er koblet med komposittkabel inn på MX121 og all konvertering står på. Det viste seg at Darbee Darblet var hovedsynderen. Bildet fra SMS-1 går av en eller annen grunn ikke gjennom denne boksen. Jeg har prøvd alle varianter av utgående signal, men like dødt. Koblet vekk Darbee'en og da fikk jeg i alle fall opp et meget dårlig bilde. Det flimrer noe voldsomt så jeg vet ikke hva som er galt. Prøvde å bytte kabler uten noe bedre resultat.

Jeg har fått opp bilde fra SMS-1 på alt annet jeg har hatt av forsterkere, så det er et eller annet MX121 ikke takler helt. Ellers ser alt ut til å virke meget bra. Ganilsen kjørte manuell kalibrering av subber mot fronter (som var mitt ønske) så jeg må vel få kjørt en romkorreksjon snart.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du ble fornøyd etter min snarvisitt.

Det var morsomt å høre dette oppsettet, som veldig forenklet kan beskrives med ett ord: Uanstrengt!

Noen utfordringer har du jo ifm rommets dimmensjoner, men det låt overaskende godt. Det har nok vært smart av deg å velge høyttalere med begrenset spredning. Samtidig var sub-riggen din brutal, rett og slett.

Og så håper jeg du koser deg med noen nye musikkimpulser.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått spilt mye, men foreløbig bruker jeg dine innstillinger (preset 4 :wink på musikk. Merker godt hvor mye mer "boomete" bassen er uten kalibrering. Uansett så er det ikke hver dag Dolbytor spiller Jazz på anlegget sitt, men det har blitt både Jazz og Bob Dylan i kveld

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å utvide repertoaret ytterligere? Acid jazz, f.eks Massive Atack eller Portishead :-D anbefales fra meg hvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva med å utvide repertoaret ytterligere? Acid jazz, f.eks Massive Atack eller Portishead :-D anbefales fra meg hvertfall!
    Nå vet ikke jeg hva slags musikk dette er, men jeg skal ta en lytt. Regner med de ligger på Spotify?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner både "Dummy" med Portishead og "Heligoland" med Massive Attack på Spotify

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal se om jeg rekker å finne dem etterpå

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du finner både "Dummy" med Portishead og "Heligoland" med Massive Attack på Spotify
    Takk for tipset, men det var nok ikke helt min smak

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått spilt en del de siste dagene og jeg syns det spiller veldig bra. Jeg har bare holdt meg til to-kanals musikk og det er nesten litt vanskelig å rive seg løs! Har brukt innstillingene til Ganilsen på subbene, så dette har helt klart blitt bedre. Jeg har ikke kjørt noen RK enda, men satser på å rekke det i morgen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Takk for tipset, men det var nok ikke helt min smak
    Ikke alle kan like alt. God lytting videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele fredagskvelden og nesten hele lørdagen har gått med til musikkspilling. Hadde tomt hus fredagskvelden og nesten hele lørdagen frem til kl. 03 i natt! Dessverre har kalibreringen i dag utgått, siden fruen var på jentefest i går og lite mottakelig for lyder i dag...

Det eneste negative så langt er at MX121 tilsynelatende ikke klarer å oppskalere komposittsignalet fra SMS-1'ene. Jeg har bestilt en boks som konverterer kompositt og s-video til HDMI, så får vi se om det hjelper.

Jeg har vel aldri spilt så mye musikk på så kort tid i voksen alder. Timene bare rant av sted så det betyr vel at man har hatt det meget bra! Jeg er ikke så god til beskrive detaljer fra musikklytting, men jeg har hatt noen veldig morsomme og engasjerende timer i hulen min denne helgen. Rommet har selvfølgelig sine begrensninger, men jeg syns uansett at dette spiller utrolig bra nå. Lyden er uanstrengt, behagelig, detaljert og dynamisk på samme tid. Det kan spilles utrolig høyt uten at det er noe som mister grepet, akkurat som jeg vil ha det

Her ligger nok den største forskjellen mot Sherbourn PT-7030. Den er litt mer frempå i lydbildet enn MX121 så i mitt rom/oppsett ble lyden litt for hard/ubehagelig på høye nivåer. Dette kunne man selvfølgelig kalibrert med den manuelle EQ'en og målemikrofon, men jeg har ikke nok kunnskaper (eller interesse for den saks skyld..) rundt målinger og tilhørende arbeid. Jeg skal ikke begi meg inn på hvor store de eventuelle forskjellene er mellom PT-7030 og MX121, men for min del føltes det som at det meste falt på plass. Airplay fungerer glimrende så AppleTV boksen ble flyttet inn i stuen i dag. Man får jo opp sangene på forsterkeren i tillegg til at man kan skifte sanger med fjernkontrollen, så dette var også en flott oppgradering.

Jeg har nesten ikke vært utforbi huset i helgen, men sitter likevel igjen og er storfornøyd. Jeg sitter igjen med ett hovedinntrykk som ofte blir brukt om McIntosh og det er den spillegleden disse boksene gir. For min del er det summen av McIntosh/Palladium/SVS som system, som gir MEG en enorm spilleglede. Det kan selvfølgelig være Placebo ute å går her, men jeg er som sagt veldig fornøyd nå! Har ikke kjørt noen RK heller, så hvis det skulle løfte lyden enda mer kommer jeg nok aldri ut av huset igjen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om McInheaven er en flott plass å være!

Geir Arne

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At lyden er god ved musikk er et meget godt tegn !

Mulig du vil savne litt av frampå-lyden på film, men det vil vise seg. Trolig vil eiergleden overskygge det meste av savnet eventuelt. Du får ta deg tid til litt frisk luft i dag !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det høres ut som om McInheaven er en flott plass å være!

Geir Arne
    Joda, men det hender man faller ned på landjorda igjen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    At lyden er god ved musikk er et meget godt tegn !

Mulig du vil savne litt av frampå-lyden på film, men det vil vise seg. Trolig vil eiergleden overskygge det meste av savnet eventuelt. Du får ta deg tid til litt frisk luft i dag !
    Lyden i to-kanals musikk har etterhvert blitt viktigst for min del. Nå vil jeg ikke kalle meg for en kritisk lytter, men jeg legger mer og mer merke til små detaljer i lydbildet som jeg ikke tenkte på (eller hørte...) før.

Jeg er klar over at eiergleden spiller inn, så man burde nok hatt produktet en stund før man roste det opp i skyene. Som jeg svarte Ganilsen, så hender det man faller ned på landjorda igjen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en brukt MCD205 av Hi-Fi Stället som jeg vel fikk i desember. Den skulle være strøken, men det var ett hakk i den høyre aluminiumsprofilen i tillegg til at noen av lysene ikke virket. Jeg tenkte bare å ordne det på egen hånd, selv om det var noe irriterende.

Jeg sendte nå en mail til dem etterhvert og det ble ordnet opp i. Jeg fikk ny profil (eller "end cap" som de kalte det) denne uken som ble skiftet i dag, lysene kunne jeg bare ordne hos Neby så skulle de ta regningen og etter en purring så fikk jeg også svensk mva tilbakebetalt som jeg skulle. Selv om de har vært litt trege på en del ting, så ordner de opp etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt noen absorpsjonsplater av Ganilsen som er tenkt montert på bakvegg. Jeg har vurdert dette før uten å ha noe greie på det, men Ganilsen var enig i at det burde prøves.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjørt en måling med RK i kveld. Merker at Audyssey jobber mye tregere enn Yamaha sitt. Skulle vel ha tatt 6 målinger, men jeg tar vel nye målinger når platene er oppe på veggen likevel...

Bruker folket DYNAMIC VOL / DYNAMIC EQ og hva gjør de konkret? Jeg er ny på Audyssey så jeg kjenner ikke alle disse begrepene nøyaktig. Blir litt rar lyd med høydekanalene innkoblet, som jeg ikke helt skjønner.

Side 37 av 45 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •