Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 45 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 892
    Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Der ja, den kom til helgen! Fantastisk!

Fått noen lytteinntrykk da? Veldig spent på både dine og Ganilsen sine inntrykk, skal bli morro å sammenligne meninger!

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja, den kom til helgen! Fantastisk!

Fått noen lytteinntrykk da? Veldig spent på både dine og Ganilsen sine inntrykk, skal bli morro å sammenligne meninger!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy fankern Tor, grattis. Når jeg blir rik og gal nok så skal jeg kjøpe samme elektronikk som deg.

Har du fått solgt PT7030?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå blir det endelig orden i racket. Sherbourne/Rotel er ikke helt samme klasse som denne, og var vel et feilskjær. Så får vi håpe at lyden en er god - det må man regne med...

Når det gjelder de Motorhead telefonen så ble testet litt i siste Watt på noe som var priset ti 1000,- . Ikke all verden ble det påstått...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så har jeg ikke vært helt i form i helgen, så jeg har ikke kommet lenger. Håper uansett å få koblet den opp i kveld en gang..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Når det gjelder de Motorhead telefonen så ble testet litt i siste Watt på noe som var priset ti 1000,- . Ikke all verden ble det påstått...
    Nå var ikke dette dem jeg linket til, men jeg forventer ikke "verdens beste" hodetelefoner. Poenget var at hvis Lemmy lager hodetelefoner, ja da MÅ jeg bare ha dem

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååå pokkern så nydelig den var.

Gratulerer så mye med ett nytt familiemedlem.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ååååå pokkern så nydelig den var.

Gratulerer så mye med ett nytt familiemedlem.
    Takk for det og den gjør seg enda bedre sammen med resten av "familien"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Takk for det og den gjør seg enda bedre sammen med resten av "familien"
    Å fy flate - det ble lekkert !

God bedring med ryggen !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fy flate - det ble lekkert !

God bedring med ryggen !
    Takk for det

Har ikke vondt i ryggen, men har hatt en slags influensa eller noe. Vært utrolig slapp og har ligget å sovet nesten hele helgen. Virker som at jeg fikk svettet ut driten når jeg holdt på å koble her he,he

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det blitt litt mere kobling og litt spilling! Har fått koblet opp Parasound NC 275 på høydekanalene. Har også fått koblet opp alle effektforsterkerne via Trigger funksjonen som fungerer meget bra med unntak av NC 275. Den vil ikke slå seg automatisk på, så jeg får se om jeg har gjort noe feil i farten.

Det meste er Plug & Play her selv om jeg ikke har rukket å teste ut alt enda. Jeg har også fått spilt litt og førsteinntrykket er bra. Hvor bra får vi se etterhvert når man får lyttet litt mer. Nå har jeg bare kjørt med manuelle innstillinger av enkleste sort.

En ting som er utrolig irriterende er at inngangen til målemikrofonen sitter på baksiden. Dette visste jeg om før jeg kjøpte den, men finner det utrolig at det går an å gjøre noe så idiotisk...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal da ikke ødelegge en klassisk MCIntosh frontplate med noe så moderne som en målemikrofoninngang Tross alt kan du bare la kabelen stå i til du er ferdig med jobber, så det burde ikke by på noen store problemer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud bevares for et oppsett du har skaffet deg.
    gratulerer så mye med den nye babyen. Dette må jo bare låte helt sykt bra:grin:
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Man skal da ikke ødelegge en klassisk MCIntosh frontplate med noe så moderne som en målemikrofoninngang Tross alt kan du bare la kabelen stå i til du er ferdig med jobber, så det burde ikke by på noen store problemer.
    Nå har de hodetelefonutganger på flere modeller, så jeg vet ikke om en mikrofoninngang hadde ødelagt så mye mer. Jeg er jo enig i at det ikke er noe stort problem, men jeg har det ufattelig trangt bak stereobenken. Det hender jo at man kjører nye runder med romkorreksjon så jeg mener fremdeles at det er en dårlig løsning :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    Gud bevares for et oppsett du har skaffet deg.
    gratulerer så mye med den nye babyen. Dette må jo bare låte helt sykt bra:grin:
    Takk for det

Jo det spiller bra, men jeg har ikke fått testet nok til å si helt hvor landet ligger enda. Man får alltid et førsteinntrykk og så trenger jeg som regel litt tid til å fordøye det hele. Førsteinntrykket er som sagt bra så jeg er veldig fornøyd så langt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Jo det spiller bra, men jeg har ikke fått testet nok til å si helt hvor landet ligger enda. Man får alltid et førsteinntrykk og så trenger jeg som regel litt tid til å fordøye det hele. Førsteinntrykket er som sagt bra så jeg er veldig fornøyd så langt
    Store forskjeller fra Sherbourne - i fall hvilken retning ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store forskjeller fra Sherbourne - i fall hvilken retning ?
    Vil ikke si at forskjellene er store, men jeg kommer tilbake til dette etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert profilen min på "minHjemmekino". Måtte ta alle bildene på nytt da det begynte å bli litt blanding av eldre utstyr på bildene.

Fruen klager på at hun ikke får kontakt med meg! Sitter med et par øl å spiller litt rolig musikk med Jonas Fjeld og Dire Straits. Tviler på at hun får så mye mer kontakt utover kvelden

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått koblet opp Parasound NC 275 på høydekanalene. Har også fått koblet opp alle effektforsterkerne via Trigger funksjonen som fungerer meget bra med unntak av NC 275. Den vil ikke slå seg automatisk på, så jeg får se om jeg har gjort noe feil i farten.
    Siterer meg selv her. Parasound bruker en 2.5mm mini jack plugg til trigger funksjonen, men 3.5mm er vel mest vanlig. De har lagt ved to kabler der en har 2.5mm plugger i begge ender, i tillegg til en med 2.5mm i ene enden og 3.5mm i andre enden. Når jeg kikket nærmere etter så det ut som at det manglet litt på at 2.5mm pluggen var helt inne. Jeg måtte trykke ganske hardt, men fikk inn 1mm til (av og til er 1mm nok ). Nå virker i alle fall alle forsterkerne via trigger så da er det slutt på manuelle av/på funksjoner..

Fikk også koblet opp iPad'en via Airplay så da ender vel Apple Tv boksen i stua

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt besøk av Ganilsen i kveld og fått litt kalibrering. Hyggelig og jordnær kar som gjorde et godt inntrykk

Utgangspunktet mitt er jo ikke det beste da rommet selvfølgelig er alt for lite. Det er heller ikke all verdens man rekker på noen få timer en kveld. Målet var å få kalibrert subbene best mulig sammen med frontene. Det er umulig å si noe om resultatet før jeg får spilt en del, men jeg tror det ble bra. Han har laget et par presets på SMS-1'ene sånn at jeg greit kan sitte å sammenligne.

Noe ny musikk har jeg også fått hørt, så jeg tror jeg blir sittende å høre på litt Jazz etterpå. Det har jeg vel aldri spilt før så det er kanskje på tide he,he.

Side 36 av 45 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •