Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 892
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Høydekanalene er oppradert fordi at noe nytt er på vei inn 8)

Sherbourn'en er bedre på musikk enn 3010! På 70-80 talls heavy metal (Kiss, AC/DC, WASP, etc.) er Yamaha'en mer tilgivende i lydsignaturen, og passer kanskje derfor litt bedre til dette pga at denne sjangeren har dårlig lydkvalitet i utgangspunktet. Det man må huske på er at det er uten RK på Sherbourn og at det finnes haugevis av justeringsmuligheter på denne, som jeg ikke har rukket å sett på.

Jeg har fått tilslag på noe annet (i en annen prisklasse), så derfor bytter jeg ut Sherbourn'en og ikke fordi jeg er misfornøyd. Spiller J. Cash nå med et par øl på siden og det spiller veldig bra!!
    Det forklarer jo saken ja

Jo det skulle vel egentlig bare mangle - men var jo litt greit å høre med deg siden du har prøvd begge! Har selv 3020 som pre nå og den gjør en meget god innsats ,men lurer jo selvsagt på om jeg kan skvise ut enda litt ekstra på musikkbiten med en annen løsning etterhvert!

Men vi får se hva tiden bringer - det er en stue dette,så det er litt begrenset med plass,og samtidig trengs det litt EQ her og der :-)

Kommer et stykke på vei med Yamahaen,men det er litt for tilfeldig hvilke frekvenser man får anledning til å justere på !

Er ikke så imponert av den automatiske biten, og med den manuelle kommer jeg "bare nesten" i mål
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    100% vanvittig:-)
    Slik galskap liker vi!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydekanalene er oppradert fordi at noe nytt er på vei inn 8)

Sherbourn'en er bedre på musikk enn 3010! På 70-80 talls heavy metal (Kiss, AC/DC, WASP, etc.) er Yamaha'en mer tilgivende i lydsignaturen, og passer kanskje derfor litt bedre til dette pga at denne sjangeren har dårlig lydkvalitet i utgangspunktet. Det man må huske på er at det er uten RK på Sherbourn og at det finnes haugevis av justeringsmuligheter på denne, som jeg ikke har rukket å sett på.

Jeg har fått tilslag på noe annet (i en annen prisklasse), så derfor bytter jeg ut Sherbourn'en og ikke fordi jeg er misfornøyd. Spiller J. Cash nå med et par øl på siden og det spiller veldig bra!!
    Den støtter jeg fullt ut. Mye mer oppløst enn Yamaha. Selv har jeg Rotel RSP1572/RMB1575 og Sherbour'n er etter det jeg kan se en forkledd RSP 1572 med XLR utganger i tillegg.

Meget fornøyd med min Rotel til kino bruk. Duger og bra til musikk men der har jeg bedre saker i stua. Har som du skriver meget gode justeringsmuligheter, men det forutsetter at du har måleutstyr slik jeg har skaffet. Da kan du i midlertid få det mye bedre enn noen automatisk romkorreksjon har klart å få til hos meg.

Dog, til ditt bruk er det vel bare en ting som gjelder - McIntosh, selv om det svir på pungen :razz: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte forskjell med en gang jeg byttet, så det er lett hørbart. Selv om jeg ikke har prøvd, så er jeg ganske sikker på at man kommer langt med de manuelle innstillingene på 7030

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig sexy oppsett du har nå.

Er ett par ting jeg lurer på, har du UV lysene av? siden siden dem sjeldent er på når du tar bilder?
    Eller har du ikke på musikk når fotografering pågår?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar ikke bilder mens jeg spiller, så da er alt av. I tillegg syns jeg det blir penere på bildene med lysene av. Når jeg spiller musikk derimot, så DA er lysene på

Jeg tok 2 nye bilder og la ut på "minHjemmekino" i går, der et bilde var med lys og det andre uten lys.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk på et lite impulskjøp fredagskvelden. Etter tips på forumet ble Klipsch Mode M40 solgt for kr. 1264,- + frakt. Det er noe jeg har tenkt på en stund, men det har aldri blitt noe av. Blir mine første hodetelefoner så vi får se hvordan det blir

Kjøpte dem her, men de få parene de hadde til denne prisen gikk med en gang.

Klipsch Mode M40 1013078 | Billig

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers noko nytt Tor? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg fikk hentet hodetelefonene i går

Det er vel noe annet også på gang, men TTT :wink:

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsett

Dette er et seriøst oppsett, veldig flott!

Blir virkelig spennende å se hva som dukker opp fremover og hvordan du synst dette låter.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Ja jeg er spent nå! Håper den dukker opp til fredag :wink:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg fikk hentet hodetelefonene i går

Det er vel noe annet også på gang, men TTT :wink:
    Fornøyd med lyden ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du tenker på hodetelefonene?

Jeg syns de spiller bra, men har kanskje på følelsen at det kunne vært litt bedre. Dette er mine første hodetelefoner så jeg har derfor ikke noe sammenligningsgrunnlag. Syns de spiller bedre med den aktive støyreduksjonen slått av, selv om lyden blir noe lavere.

Jeg og en kamerat venter uansett på disse som er et must for halvgamle heavyrockere:

Motörheadphönes Motörizer Over-the-Ear Headphones - Motörheadphönes :: Shop Page - United Kingdom

Ser der står "In Stock now" så da får jeg ringe kompisen min ASAP

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dukket McIntosh MX121 litt uventet opp på døren i dag. Hadde ikke regnet med at den kom før på mandag, men hyggelige overraskelser tar jeg gjerne i mot :-D

Det som er mindre hyggelig er at jeg har ligget strekk ut i stort sett hele dag. Pakket den ut da den kom og sånn har den stått. Er litt bedre nå så jeg satser på å få koblet den opp i morgen. Tok noen kjappe bilder av utpakkingen.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dukket McIntosh MX121 litt uventet opp på døren i dag. Hadde ikke regnet med at den kom før på mandag, men hyggelige overraskelser tar jeg gjerne i mot :-D

Det som er mindre hyggelig er at jeg har ligget strekk ut i stort sett hele dag. Pakket den ut da den kom og sånn har den stått. Er litt bedre nå så jeg satser på å få koblet den opp i morgen. Tok noen kjappe bilder av utpakkingen.
    Gratulere med ny "kino sjef"
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Griselekkert! :-D Eg er så missuneleg..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, selv om jeg ikke er overasket.

Gleder meg til lytt på onsdag!

Du får kose deg i mellomtiden.

Geir Arne

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snop ja. Grattis.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja, den kom til helgen! Fantastisk!

Fått noen lytteinntrykk da? Veldig spent på både dine og Ganilsen sine inntrykk, skal bli morro å sammenligne meninger!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja, den kom til helgen! Fantastisk!

Fått noen lytteinntrykk da? Veldig spent på både dine og Ganilsen sine inntrykk, skal bli morro å sammenligne meninger!

Side 35 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •