Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så bra ut det der Dolbytor

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

...med flott hjemmekino. Skulle ønske jeg kunne "shoppe" meg en 7200 (eller nå en 7205).... Det hadde vært noe hmmm.....

Men det ser ut som om du har fått deg en skikkelig bra hjemmekino....

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det

Utsyret er vel ikke så helt galt selv om man har lyst på noe nytt hele tiden. Akkurat nå er det ny projektor som begynner å friste mest, så det kan hende det dukker opp en billig 7200 snart 8)

Det er rommet mitt jeg er minst fornøyd med. Har mulighet til å få et større rom (3x6m) med litt ombygging, men jeg får aldri bestemt meg. Er derfor at jeg jeg ikke har gjort mer ut av det rommet jeg har i dag (det blir ev. soverom).

Skulle ønske at jeg hadde et rom som ditt MadMan69

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser digg ut derre Dolbytor......mye bra utstyr

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foretatt en liten oppgradering. Har nå koblet sat.tuneren til projektoren med komponentkabel via en RGB>Komponent omkobler. Har hatt omkobleren liggende siden før jul, men ikke fått brukt den enda. Grunnen er syncproblemer mellom dvd spilleren min og projektoren. Jeg bestilte denne omkobleren rett etter at jeg hadde bestilt meg dvi kabel. Planen var da å bruke eksisterende komponentkabel til tuneren, men da dette oppsettet ikke virker så har vært nødt til å bruke komponentkabelen til dvd spilleren og s-video til tuneren. Var lei av å vente nå, så da det dukket opp en Proson komponentkabel på AVtorget kjøpte jeg den.

Hadde bare testet omkobleren såvidt da jeg fikk den, men intrykket etter en kjapp testrunde i kveld er det samme som tidligere. Syns det er veldig liten forskjell på dette og s-video signalet. Når jeg tester med stillbilder (og tekst-tv bakgrunn) så syns jeg at det er en aning bedre og mer mettede farger. Ser ikke foreløbig noen forskjell når det snurres film. Får teste når neste fotballkamp står på programmet. Det er tross alt det eneste jeg bruker via satelitt på projektor.

Har også lånt meg en DVE plate for å teste ut litt. Har foreløbig justert både rød- og grønnfarge ned noen få hakk. Spesielt grønnfargen syntest å være feil, men etter hva jeg har forstått så er vel dette den fargen som projektorer generelt strever litt med. Syns uansett ikke at det er så veldig enkelt å justere etter denne platen. En må nok kjøre i gjennom noen ganger for å gjøre seg kjent med de forskjellige innstillingene

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte like godt denne 8) :

EDIT: Link er visst fjernet. Er en LA-Z-BOY recliner med innebygget massasje, varme og kjøleskap

Er utrolig god å sitte i

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel tenkt å legge ut et lite bilde av "godstolen"?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve på det

Sitter å surfer i "godstolen" akkurat nå. Askebeger og mobiltelefonen ligger på det ene armlenet, mens pilsen kjøler seg ned i det andre. Synd at jeg må på jobb i morra :lol:

Tror det blir trangt med denne i hjemmekinorommet. Mulig den må inn i stua :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå foretatt en (u)nødvendig (ned...)oppgradering. Måtte bite i det sure eplet og anskaffe meg en Viasat godkjent tuner (NDS) for fremdeles å kunne dyrke min fotballavhengighet :roll:

Fikk en 1-krones møkkaboks i posten i dag. Ble visst en Pace DS420 NV. Var i alle fall RGB i scarten. Måtte koble Force'n tilbake på s-video kabelen og tilkoble Pace'n via RGB>Komponent omkobleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte foreta enda en nedgradering på parabolfronten i dag. Force'n min streiket i går. Ville ikke vise Canal + kanalene. Kun grunnpakken kom frem. På resten av kanalene kom det bare melding om manglende signal.

Hadde en Digiality CX-CI 304 liggende så jeg koblet opp denne i dag. Alt virker nå, men jeg ser at bildekvaliteten er dårligere enn på Force'n. Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe ny da vi snart får tilbud om TV via fiber.

Er uansett tungvint med to tunere. Blir mer tiltak å zappe gjennom alle kanalene 8) :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par nedgraderinger så var det på tide med en liten oppgradering

Har nå bestilt meg 2 nye høyttalere for å prøve ut Yamaha's front-effekt system. For de som ikke vet det så skal disse plasseres oppe ved taket over (og helst til siden) for fronthøyttalerene for å skape ekstra høyde på lydbildet. Blir morsomt å prøve ut

Det ble et par Klipsch SB-2. Dette er en bokhyllehøyttaler og de passer fint til noen veggfester som jeg har fra før. De har i grunnen gått ut av produksjon, men jeg fikk kjøpt det siste paret som var igjen på Audiocompaniet til en grei pris

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Mao. et par "precense" høyttalere.

Yamaha-receivere kan ikke sende lyd til "precense" og "surround back left and right" samtidig.

Noen grunn til at du prøver "precense" som et substitutt for de bakre kanalene?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "surround back left and right" regner jeg med at du mener de bakre senterhøyttalerene og ikke de "vanlige" bakhøyttalerene...? Jeg har bare et 5.1 oppsett fra før så det skal vel fungere uansett?

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal få lyd i alle kanalene om jeg ev. anskaffer meg en bakre senter? Jeg har jo en DSP AX1 og den har innebygde forsterkere til precense kanalene (2x35 W). Jeg har kikket i gjennom bruksanvisningen og finner ikke noe sted at den kutter precense-lyden ved bruk av bakkanalene... Mulig at den kutter på den måten på de Yamaha forsterkerene som ikke har innebygde forsterkere til disse kanalene?

Uansett så har jeg litt plasseringsproblemer med en ev. bakre senter så det er grunnen til at jeg ikke har dette enda. Hvis du ser på bildene mine så må jeg nesten henge den i hyllen under projektoren. Da blir den hengende rett over sitteposisjon. Jeg har lurt litt på å prøve dette, men jeg vet ikke helt hvordan resultatet blir

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6.1 oppsett krever at du har et rom som er egnet for dette. har tidligere hatt et oppsett med Klipsch KSP-400 (front) RC-7 (senter) RS-3 (bak) RC-3 (senter bak) og en KSW-15 sub, som låt jævlig tøft, men jeg fjernet den midtre kanalen bak da alt ble fryktlig feil i forhold til lytteposisjon. Rommet var stort nok det, men sofaen var plassert inntil veggen og dermed havnet bakre senter rett over hodet, noe som ble bare tull. Føltes som om noen virkelig skjøt hodet av deg til tider da men

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    6.1 oppsett krever at du har et rom som er egnet for dette. har tidligere hatt et oppsett med Klipsch KSP-400 (front) RC-7 (senter) RS-3 (bak) RC-3 (senter bak) og en KSW-15 sub, som låt jævlig tøft, men jeg fjernet den midtre kanalen bak da alt ble fryktlig feil i forhold til lytteposisjon. Rommet var stort nok det, men sofaen var plassert inntil veggen og dermed havnet bakre senter rett over hodet, noe som ble bare tull. Føltes som om noen virkelig skjøt hodet av deg til tider da men
    Er dette jeg er litt redd for. Jeg har også sofaen helt inntil bakveggen og innbiller meg at høyttaleren vil komme litt for nærme. Mulig at det hadde blitt litt bedre med å kjøre en sidestrålende (som eks. bakhøyttalere) slik at lyden ble spredd i stedet for "treffe" midt i hodet, men jeg får se det an litt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal få lyd i alle kanalene om jeg ev. anskaffer meg en bakre senter? Jeg har jo en DSP AX1 og den har innebygde forsterkere til precense kanalene (2x35 W). Jeg har kikket i gjennom bruksanvisningen og finner ikke noe sted at den kutter precense-lyden ved bruk av bakkanalene... Mulig at den kutter på den måten på de Yamaha forsterkerene som ikke har innebygde forsterkere til disse kanalene?
    Me bad. Trodde du hadde en "mainstream" Yamaha-receiver. ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Du har vel tenkt å legge ut et lite bilde av "godstolen"?
    Har ikke fått tatt noe bilde enda, men det er en slik. Heter Oasis

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store :shock:
    Sånn vil jeg og ha. Den vekker virkelig MÅ HA følelsen...
    Hadde vel ikke gått ut av den for å sove en gang.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med konge stol. Hva er ca. pris på den?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, sånn stol skal jeg ha en eller annen gang og. Da trenger en jo ikke ha seng engang da Eller kjøleskap.

Side 3 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •