Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 45 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 892
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    4*6 meter høres ikke dumt ut. Med normal takhøyde får du da fine forhold mellom L*B*H. Hvis du har anledning ville jeg prøvd å satt opp anlegget symmetrisk på langveggen. Da får du mye luft på sidene av front høyttalerne, og du kan ha lytteposisjonen en halvmeter fra bakveggen. Min erfaring er at det blir færre huller i bassresponsen hvis du sitter ca 40 - 70 cm fra bakvegg enn hvis du går mer inn i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er takhøyde på 2,5m så det blir nok rett over 2,4m etter noe nedforing. Jeg må spare plass til en ev KK-stack:wink:.

Jeg tenkte å ha anlegget på kortveggen, men det er ikke låst. Syns 4m er i snaueste laget på lengden. Hvis jeg drar ut frontene et stykke fra vegg og i tillegg drar lytteposisjon ut fra bakvegg kommer jeg veldig nærme høyttalerene syns jeg.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke utenkelig at du trenger lengre avstand til P39-f enn det jeg trenger til 207/2, da kef'ene har koaksial mellomtone/ diskant som dekker et stort frekvensområde (og dermed lar deg sitte nær uten at lydbildet ødelegges).

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha du testa 8 vs 4 ohm's tapping? Mine står no på 8. Har no lese at mc som regel let best på 8.. Nokon formeining?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 4 ohm's tappingen og har ikke prøvd på 8 ohm. Jeg har også lest litt rundt og funnet begge deler. Noen mener det du skriver, mens andre mener det motsatte. Neby mente jeg burde bruke 4 ohm's tapping på 4 ohm's høyttaler.

Iflg. timc på forumet her, så takler visstnok MC blokkene dårlig at impedansen går under halvparten av den tappingen du bruker. Fremdeles iflg. timc går P-39 ned i 2,9 ohm (tror jeg det var) så da har jeg valgt 4 ohm for å være på den sikre siden.

Uten å ha prøvd ser jeg ikke for meg at det er noen store forskjeller ute å går her rent lydmessig. Hva de forskjellige tappingene takler som laveste impedans betyr jo absolutt noe når volumet øker på. Jeg vet ikke hva P-38 har som laveste impedans, men tror de skal være lettere å drive enn P-39

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Iflg. timc på forumet her, så takler visstnok MC blokkene dårlig at impedansen går under halvparten av den tappingen du bruker. Fremdeles iflg. timc går P-39 ned i 2,9 ohm (tror jeg det var) så da har jeg valgt 4 ohm for å være på den sikre siden.
    Dette er konsistent med det jeg har sett av målinger. Effektet er omkring doblet ved halv impedans av spesifisert impedans men faller deretter noe ved enda lavere impedans. Jeg kjører 207/2 på 4 ohm output - de har oppgitt min imp til 3.2 ohm.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Hvilken Sherbourn? Jeg har solgt to Adcom forsterkere, men annonsen er tatt vekk for en stund siden.
    mente adcom ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte scenemolton fra Avshop i sommer en gang for å kle taket med. Enkelte ting går ikke så fort her, men på onsdag dukket en motvillig snekkerkompis opp så da fikk vi dette på plass. Det gikk ufattelig greit, men siden jeg skal flytte om et års tid tok vi det litt lettvint.

Brukte kun stifter til festing og har bare kuttet duken mot taklist. Ble en del sortere enn med matt sort maling gitt. For å sitere kompisen min: Det var sort før, men nå ser det nesten skummelt sort ut! Han mente det var som å se inn i et dypt, uendelig, sort hull he,he

Har gått over stiftene med sort tusj, men ser at en sort matt spray påført med en ørliten pensel ville blitt bedre. Har ikke tenkt på spottene i taket før når jeg ser film, men nå er det den ene spotten midt i taket som ligger å lurer i kanten av det øvre synsfeltet!

Dette er et lite forsøk med tanke på ny kino senere. Jeg hadde tenkt å unngå spot midt i taket der, så det fikk jeg bekreftet som riktig nå. Syns også lyden ble mer dempet, noe også kameraten min kommenterte. Fruen er på kveldsvakt i morgen så da får jeg testet ut dette noe mer

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Har fått "dilla" på J.Cash "Man in black". God gammeldags båndsus, men prøv
    å spill sang nr. 6 og 10!! Stemmen til J. Cash skal føles i kroppen selv om opptaket er gammelt:razz:
    Hvilke sanger er det?

Hilsen Cash-fan og Palladium eier.

PS! Fantastisk oppsett du har!!! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en stund siden jeg spilte Mr. Cash, men det er vel Ghost Riders In The Sky og Jackson

Takk for det! Hvilke Palladium har du?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krem låter! :-) Jeg har P-38F.

Er du fornøyd med P-27C?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med senteren. Den ser litt liten ut sammenlignet med P-39, men merker ingen ting til det

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg antageligvis kjøpt min siste cd-spiller. Det MÅTTE jo bare bli en McIntosh spiller og jeg fikk tak i en MCD205, som er en cd-veksler med plass til 5 plater. Jeg har hatt cd-vekslere i mer eller mindre 20 år, så da jeg fikk muligheten til å kjøpe en MCD205 måtte jeg som sagt bare ha den 8)

Jeg kjøpte den i slutten av september på Hi-Fi Stället i Gøteborg, men har ikke fått den før nå. Utrolig treg service but, but... Den er jo brukt da de har gått ut av produksjon for noen år siden. Denne skal være fra 2006 og jeg fikk den til en grei pris etter mitt skjønn. Satser på å få koblet den opp i dag en gang og håper at det er plass i racket der jeg har cd-veksleren nå

Jeg har forhåndsbestilt ny prosessor, Sherbourn PT-7030 med antatt tilgjengelighet fra 20.12.12. Har også kjøpt balanserte kabler til effektforsterkerene og cd-veksleren. Det ble noen BetterCables Silver Serpent II XLR kabler (lange fine navn gitt he,he), uten at jeg forventer noe stort løft av å gå over til balansert drift

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du heldig så kanskje du får din PT7030 før jul, hører rykter om at produksjonen er startet i Kina. Så spørs det om LSound får sin leveranse direkte fra fabrikk eller om det må shippes til statene først.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jo at det blir før jul, men syns alltid disse datoene endrer seg! Fikk en liten "bad feeling" i tillegg når du skriver dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jo at det blir før jul, men syns alltid disse datoene endrer seg! Fikk en liten "bad feeling" i tillegg når du skriver dette...

Neida...dette blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det får vi håpe

Fikk ikke plass til McIntosh spilleren i racket, så da ender det vel med ny blu-ray spiller. Jeg må ha denne oppå cd-spilleren, så da regner jeg med at jeg kjøper en Sony BDP-S790 som passer greit med sine 4,2 cm i høyden. Den veier hele 1,9 Kg så kvalitetsfølelesen blir nok enorm ved utpakking...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne selv igår Blu ray - Blu ray-spillere - DMP-BDT500 -overview -Norge

Måtte ha 2 HDMI frem til jeg får PT7030, og Panasonic på bildesiden virker rimelig safe, denne spilleren har jo alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det står mellom disse to, men jeg tror det blir Sony'en. Siden den skal stå oppå cd-spilleren (som jeg ikke vil ha riper i) er det en fordel at den er lavest mulig. Panasonic'en spiller vel ikke SACD?

Nå har jeg ikke mange SACD'er, men med Sony'en kan jeg i alle fall spille de få jeg har. Tror uansett ikke at det er noen forskjell på disse to så lenge en kjører digitalt hele veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om Panasonicen har SACD, men spilleren jeg skal erstatte spiller SACD, Pioneer BDP 440, kjøpte den i februar i år, får vel hive den ut på bruktbørsen når jeg kommer hjem fra jobb.

Side 29 av 45 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •