Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 45 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Utrolig dritfett :-) Men jeg forstår ikke helt at du som er så opptatt av sortnivå kan leve med tivolilysene under filmvisnig (og her tenker jeg på logoene, ikke VU-metrene).
    Jeg skjønner hva du mener og skulle ønske det fantes en "All Ligth's Off" knapp.

Etter Palladium og McIntosh inntogene må jeg også innrømme at lyden og MC designet har kommet foran bildet (en stund i alle fall..)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Okay. Ja, han stod i mellom dei to subane.. Bra han høyrte på meg, for eg ville ha valgt P27 og. Fortalte og at du var ein hyggeleg kar så her var det berre å slå til.. ;-)

Skal sende han ein sms no å høyre kva han synst.. :-)
    Ja han sa det så takk for det! Han har ikke fått den enda da jeg skal sende den etter nærmere avtale. Han har betalt så du får forsikre han om at han ikke for en diger stein i posten :lol:

Fra spøk til alvor så sendte jeg akkurat en Adcom til nord-vestlandet. Det drøyet med ankomst og han hadde også forhåndsbetalt. Det tok en god uke før den var på plass og da tror jeg at jeg var mere glad en mottaker

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Dette ble jo bare drit-digg!
    Takk for det! Er veldig godt fornøyd selv uten å ha testet lyden noe særlig

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    rått! Sherbournen da? solgt den eller skal den ligge for salg? :grin:
    Takk for det

Hvilken Sherbourn? Jeg har solgt to Adcom forsterkere, men annonsen er tatt vekk for en stund siden.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig oppsett:-D

Berre lekkert - vil tro dette kan trøkke til ja !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Trøkke til kan det så absolutt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatert utstyrliste og flere bilder ligger på minHjemmekino.

Fikk ikke spilt noe særlig i kveld. Trodde jeg skulle få lurt vekk hunden vår et par timer, men det gikk visst ikke. Hun liker meget dårlig at jeg spiller høyt (som min samboer...), så jeg hadde ikke hjerte til å skuffe henne..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Takk for det

Hvilken Sherbourn? Jeg har solgt to Adcom forsterkere, men annonsen er tatt vekk for en stund siden.
    Jada din lokkemann. Du nevnte ikke at Adcom er på størrelse med en brontosaurus, eller et lite lokomotiv:wink:

GFA 7805 går i allefall ikke i noen rack

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Jada din lokkemann. Du nevnte ikke at Adcom er på størrelse med en brontosaurus, eller et lite lokomotiv:wink:

GFA 7805 går i allefall ikke i noen rack
    Det sa jeg ingen ting om og ingen spurte vel heller

Er du fornøyd?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sa jeg ingen ting om og ingen spurte vel heller

Er du fornøyd?
    Jeg har bare testet at den fungerer, så ble den pakket fint ned i påvente av at kinoen blir ferdig. Gleder meg til å få alt opp å gå.

Men takk for tipset om at Adcomen var satt ytterligere ned. Jeg regner med at det var et langt bedre valg enn feks en Emotiva XPA-3/5.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja han sa det så takk for det! Han har ikke fått den enda da jeg skal sende den etter nærmere avtale. Han har betalt så du får forsikre han om at han ikke for en diger stein i posten :lol:

Fra spøk til alvor så sendte jeg akkurat en Adcom til nord-vestlandet. Det drøyet med ankomst og han hadde også forhåndsbetalt. Det tok en god uke før den var på plass og da tror jeg at jeg var mere glad en mottaker
    Vidar ser fram til å komme heim fra arbeid no.. :-)

Blei ein MC 252 på meg i kveld.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skulle si i fra når jeg skulle sende den, men jeg har ikke hørt noe enda!

Ja fant den akkurat, men så den var reservert he,he. Veldig fin pris

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige helg var alt fryd og gammen i Dolbytor's hjemmekino, men denne uken har vært litt tung! Kjørte litt kalibrering på søndag, men da jeg startet merket jeg at det var veldig lav lyd på venstre front. Kjørte autokalibrering på Yamaha'en som satte venstre front til 0 og den høyre til -6,5db. Dette er jo mye og var lett hørbart. Kjørte mange runder med samme resultat.

Jeg har ikke hatt tid/lyst til å styre med dette denne uken, så planen var å finne ut av dette i morgen. Klarte ikke helt å holde meg så jeg ville bare kikke på noen småting i kveld. Tilfeldigvis oppdaget jeg at bryteren på den ene 1201 blokken stod i "balansert" mens jeg kjører ubalansert (foreløpig i alle fall:wink: ). Vippet opp bryteren og vips så var alt i orden. Jeg må ha kommet inntil bryteren da jeg finjusterte plasseringen på søndag.

Er vel en skikkelig nybegynnerfeil å ikke ha tenkt på dette, men jeg trodde ikke at det kom lyd i det hele tatt hvis man hadde satt disse feil. Jeg er uansett glad for at det var så enkelt for jeg jeg var temmelig sikker på at noe var ødelagt (selv om det var vanskelig å skjønne hva det skulle være).

Kvelden gikk uansett fryktelig fort etterpå og det er kanskje fordi jeg gleder meg til i morgen! Fruen skal på jentetur fra i morgen tidlig og til søndag, mens hunden blir behørig plassert hos svigers. Jeg venter besøk fra en "svirebror" som kommer på overnattingsbesøk. Han er Klipsch og SVS fan (Plus/2 eller Ultra/2 selvsagt) så jeg regner med at vi får timene til å rulle avsted som vi pleier å gjøre! Han har ca. 2 timer å kjøre, men regner med å være her ca. Kl. 10.00 (som er tidspunktet fruen tenker å reise)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alt klart til litt Rock and Roll!? :-P

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en trivelig lørdag hos dolbytor!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble både Rock and Roll og trivelig

Fikk spilt en del i går og til tider ganske høyt, som jo hører med! Anlegget er i alle fall friskmeldt

Må nok få inn litt proffkalibrering etterhvert. Jeg er ikke misfornøyd (er veldig fornøyd faktisk), men tror nok det er noe å hente på fintuning av bla. subwoofere.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolbytor, har du prøvd en "ultra-grom-sub" - og ikke bare SVS (no offence!). SVS leverer kanon value for money til kino bruk, men har langt igjen til de beste "musikk-subbene" som leverer ren og uforvrengt dypbass.

Jeg fikk selv Kef Reference 209 i hus for noen dager siden, og til musikk er den helt utrolig. 18" og stooor kasse er det som skal til! Det er noe helt annet en de mindre subbene som bruker mye effekt og eq for å få til noenlunde lavfrekvent gjengivelse.

Edit: nå tenkte jeg ikke spesielt på svs når det gjelder små kassevolum, men kanskje heller på JL Audio, en del Velodyne, B&W osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt rom har jeg (uten tvil) fått best bass med Ultra/2-Plus/2 og jeg tror grunnen er nedat-rettede elementer.. Jeg hadde 4 stk. PB13-Ultra (også SVS) med elementene pekende forover, men de var dårlige i mitt rom. Hadde også en Klipsch Palladium sub innom i vår, men den har jeg solgt nå. Det var ikke så mye jeg fikk testet den, men den spillte heller ikke noe bra her (ble solgt pga. plassmangel). Jeg har uansett bare plass til subber på siden av sofaen å det er vel ikke alle typer som spiller noe bra med den plasseringen.

Nå er rommet mitt veldig lite (3,5x3,5m) så det er ikke det enkleste rommet lydmessig. Jeg kommer forhåpentligvis til å ha disse subbene til jeg flytter om et års tid. Jeg vil jo gjerne ha det rent og uforvrengt, men jeg spiller også med veldig mye "brystkassebass". Det er mange som spiller rent og pent, men mangler det trykket jeg er ute etter i mellombassen.

Jeg har vurdert 4 stk. KK 12012, men pengene har fløyet av sted på andre områder i det siste

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, med så lite rom er det vanskelig å få til bass i 20hz området pga de lange bølgelengdene. (17 m ved 20 hz). Nå er ikke mitt gjeldende lytterom så mye større, men hver halvmeter hjelper...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler ikke at jeg mangler dypbass. Kjører nå alle 4 subbene i 20Hz modus og kan jo kjøre dem ned i 16Hz som de har stått på før. Jeg har veldig mye bass i sofaen som står inntil bakvegg, mens det er elendig bass i stolene som står rett framfor subbene.

Når jeg flytter får jeg en kjellerstue på ca. 4x6m så det blir betraktelig bedre

Side 28 av 45 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •