Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 45 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 892
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fyfyfy! ;-) No er du byrja å bli litt før "fancy" Tor.. ;-) Grattis med nok eit krem produkt! :-)

Eg kjem etter.. Sakte men sikkert.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har over en periode (dessverre...) funnet ut at det ikke er noen vei utenom enn å kjøre McIntosh i alle kanaler. Det er noe med disse forsterkerene som gjør at jeg bare MÅ ha flere :roll:

Hadde en Adcom GFA-7705 (ubrukt) og en GFA-7707 som drev alt uten om frontene. Bestemte meg for å selge en av dem, men plutselig var begge solgt. Klarte ikke å la være da Neby hadde en MC252 til salgs så den måtte jeg bare ha. Har ikke fått den enda, men den skal være rett rundt hjørnet. Denne er på 2x250W og kan brokobles til 1x500W. Dessverre (igjen...) betyr det at jeg må ha en MC til for å kunne kjøre McIntosh i alle kanaler ;-)

Kommer i første omgang til å se etter en MC252 til for ha en brokoblet på senter og en på bak-kanalene. Har ikke plass til to av disse i racket, men det skal visst gå greitt å stable dem oppå mine MC1201 :smile:
    Fysj og fysj. Heldiggrisen. En slik MC252 har jeg siklet på selv. Fikk et knalltilbud av Soundgarden på denne i fjor. Dagen etter må de trekke tilbudet siden MC252 var de tomme for i hele landet, inkl Neby, siden dette var en utgått modell.
    Observerte en på Finn i fra en svensk butikk. Mandags morgen når jeg ringte de var den allerede solgt den helga. Så nærme har jeg vært.
    Hehe, vil du ikke spare pengene med å måtte kjøpe en til og heller selge den til meg? Det finnes jo 3 kanals MC.
    Du kan få leke med den i 2 uker siden jeg skal på ferie nå, men så selger du den til meg :-) ?

Hvis du ikke blir fornøyd pga brokobling, plass osv. Vær så snill og kontakt meg før du legger den ut for salg. Jeg VIL VIRKELIG HA DENNE.

Gratulerer med et helt sinnsykt fett anlegg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Fyfyfy! ;-) No er du byrja å bli litt før "fancy" Tor.. ;-) Grattis med nok eit krem produkt! :-)

Eg kjem etter.. Sakte men sikkert.. ;-)
    Ja det var så vidt jeg turte å skrive at jeg hadde kjøpt enda noe nytt...;-)

Føler du MC "draget" du også?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Fysj og fysj. Heldiggrisen. En slik MC252 har jeg siklet på selv. Fikk et knalltilbud av Soundgarden på denne i fjor. Dagen etter må de trekke tilbudet siden MC252 var de tomme for i hele landet, inkl Neby, siden dette var en utgått modell.
    Observerte en på Finn i fra en svensk butikk. Mandags morgen når jeg ringte de var den allerede solgt den helga. Så nærme har jeg vært.
    Hehe, vil du ikke spare pengene med å måtte kjøpe en til og heller selge den til meg? Det finnes jo 3 kanals MC.
    Du kan få leke med den i 2 uker siden jeg skal på ferie nå, men så selger du den til meg :-) ?

Hvis du ikke blir fornøyd pga brokobling, plass osv. Vær så snill og kontakt meg før du legger den ut for salg. Jeg VIL VIRKELIG HA DENNE.

Gratulerer med et helt sinnsykt fett anlegg :-)
    Takk for det

Neby la ut denne på Finn i forrige uke så det er nok en som har blitt liggende av en eller annen grunn. Ifølge Neby skal den være ubrukt, kun vært ute av esken for visning.

Håper ikke jeg selger denne da alternativene blir mye dyrere. Jeg kommer til kjøpe en til hvis sjansen byr seg. På sikt kommer jeg til å flytte og får da fullt 7-kanals oppsett. Planen er da å ha de to 252'ene på bak-kanalene og i mellomtiden få tak i en 352/402/501 til senteren.

Fikk nesten tak i et par 501 på sentralen denne uken, men der ble jeg litt for sen. Planen da var å prøve å selge den ene, men det er sikkert ikke så lett å finne en tulling til som kun skal ha en 501 monoblokk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt et par kjappe bilder av MC252. Kun pakket ut og satt på plass

Kommer til å kjøre den på senteren og har da 3 muligheter. "Standard" bi-amping med y-ledd på signalet inn, Mono Bridged Mode og Mono Bi-Amp (Parallel) Mode. Noen med kjennskap til hva som fungere best her?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amping er nok mest fornuftig for å beholde dempefaktoren.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Bi-amping er nok mest fornuftig for å beholde dempefaktoren.

Geir Arne
    Du mener den jeg kallar "standard" bi-amping?

Jeg bare ser på brokobling så øker ikke effekten til det tre-dobbelte som en del andre oppgir. 2x250W i stereo eller 1x500W mono.

Den siste som kalles Mono Bi-Amp Parallel er ny for min del. Der kobles høyttaler terminalene sammen (8 ohms uttakene ved 4 ohms høyttaler) for så å kjøre kabel ut til høyttaleren. Aner ikke hvordan denne varianten vil fungere..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Du mener den jeg kallar "standard" bi-amping?

Jeg bare ser på brokobling så øker ikke effekten til det tre-dobbelte som en del andre oppgir. 2x250W i stereo eller 1x500W mono.

Den siste som kalles Mono Bi-Amp Parallel er ny for min del. Der kobles høyttaler terminalene sammen (8 ohms uttakene ved 4 ohms høyttaler) for så å kjøre kabel ut til høyttaleren. Aner ikke hvordan denne varianten vil fungere..
    Skjønner ikke helt hvordan mono Bi-Amp paralell blir. Er det en seriekobling det er snakk om?

Men jeg tenkte i utgangspunktet på "vanlig" bi-amp, med y-ledd.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å gjette? Hvis man har 2 høyttalere med nominell 8 ohm's impedans er det kanskje tiltenkt at man kan brokoble en slik MC252 og kun drive bassene til begge høyttalerene siden dette uansett er et monosignal. Evt 2 passive subber.
    Man kan da f.eks bruke en MC252 i vanlig stereo til mellomtone og diskant.

Ikke for å gi deg noen flere ideer slik at du ender opp med 10-15 McIntosher altså :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvordan mono Bi-Amp paralell blir. Er det en seriekobling det er snakk om?

Geir Arne
    Høyttaler utgangene blir paralell koblet. Ved 1 stk. 4 ohm's høyttaler skal da 8 ohm's uttakene brukes. De blir da koblet sammen med "jumpere" (+ til + og - til -) for så å tilkobles høyttaleren.

Vet ikke om du skjønte dette, det ble litt tungvindt forklart

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er det lov å gjette? Hvis man har 2 høyttalere med nominell 8 ohm's impedans er det kanskje tiltenkt at man kan brokoble en slik MC252 og kun drive bassene til begge høyttalerene siden dette uansett er et monosignal. Evt 2 passive subber.
    Man kan da f.eks bruke en MC252 i vanlig stereo til mellomtone og diskant.

Ikke for å gi deg noen flere ideer slik at du ender opp med 10-15 McIntosher altså :-)
    Ja man kan jo bi-ampe i utallige variasjoner. Hvis jeg får tak i en til nå så får jeg håpe det holder en stund :wink:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var den på plass ja. :-)

MC "draget" er her ja.. For å nevne det så var eg int i 501 blokkene eg og.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    Snakket med Neby og de anbefalte også "vanlig" bi-amp hvis jeg hadde muligheten til det.

Nå har jeg kanskje en monoblokk på gang så da slipper jeg å tenke på dette uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var den på plass ja. :-)

MC "draget" er her ja.. For å nevne det så var eg int i 501 blokkene eg og.. ;-)
    Får kanskje tak i 1 stk. 501 nå. Det blir uansett dyrere "pr. blokk" enn de som lå på Sentralen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, eg skjønnar.

Men du må vell ha deg ein 252 til for å få symmetri? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, eg skjønnar.

Men du må vell ha deg ein 252 til for å få symmetri? ;-)
    Det blir en 501 og muligens en 252 til

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovely! :-)

Blir nok eit sett 501 på meg om det dukkar opp eit nytt par på brukte igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    501 får jo litt pepper pga for dårlig kjøling og derav ikke klarer å levere den effekten de skal. Er noen som heller anbefaler 452. Uten å hørt dem så tviler jeg uansett på at dette er et stort problem i praksis, men det kommer selvfølgelig an på hvor krevende høyttalere man har. De har fått gode tester og omtaler rundt forbi.

I tillegg så vil jeg påstå at eiergleden stiger betraktelig med en MC blokk på hver høyttaler! Uansett hva andre måtte mene, så syns jeg det ser mye tøffere ut med to monoblokker enn med en stereoforsterker

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene seier så ja.. Men om dei står heilt fritt så kan det vell ikkje vere store problemet.?

Ei blokk er def coolast ja. :-) Kunne ha vurdert ein 352 til og mono kobla dei, men blokkene ser så mykje feitare ut med kun den eine store "vindusviskaren". ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppfattet det slik at det er kjøleribbene som er underdimensjonerte og da spiller det liten rolle om de står fritt eller ei.

Er enig i "vindusvisker" tanken din

Side 26 av 45 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •