Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 45 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vurdert en stund å prøve McIntosh cd-spiller og/eller forforsterker for å se hvor mye det kan være å hente på to-kanals musikk. Er cd-spiller jeg tenker på i første omgang, men vet ikke hvor mye det vil hjelpe når den kobles til Yamaha'en (3010). Det er ikke aktuelt med nytt, så det er bare hvis det skulle dukke opp noen gode kjøp på brukten.

Fant forøvrig 1 stk. MC1201 til salgs på nett her om dagen. Sendte forespørsel, men fikk (heldigvis) aldri noe svar. Den var til salgs i England for 1900 pund, men fant senere samme forsterkeren til salgs flere steder bla. i USA. Blir ganske skeptisk av sånt så jeg vet ikke om det er så aktuelt å kjøpe fra utlandet (kanskje med unntak for Danmark/Sverige). Blir vel mva/toll på alt man kjøper fra utlandet?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har vurdert en stund å prøve McIntosh cd-spiller og/eller forforsterker for å se hvor mye det kan være å hente på to-kanals musikk. Er cd-spiller jeg tenker på i første omgang, men vet ikke hvor mye det vil hjelpe når den kobles til Yamaha'en (3010). Det er ikke aktuelt med nytt, så det er bare hvis det skulle dukke opp noen gode kjøp på brukten.

Fant forøvrig 1 stk. MC1201 til salgs på nett her om dagen. Sendte forespørsel, men fikk (heldigvis) aldri noe svar. Den var til salgs i England for 1900 pund, men fant senere samme forsterkeren til salgs flere steder bla. i USA. Blir ganske skeptisk av sånt så jeg vet ikke om det er så aktuelt å kjøpe fra utlandet (kanskje med unntak for Danmark/Sverige). Blir vel mva/toll på alt man kjøper fra utlandet?

Om du først skal ha en cd-spiller fra McIntosh vil nok mcd500 være det mest fornuftige valget siden den har innebygd volumkontroll - og digitale innganger - slik at du slipper å bruke yammisen som pre.

Handler du fra utlandet blir det som du skriver avgifter til staten, men fordelen med Danmark og Zululand (sverige) er jo den at man strengt tatt kan kjøre seg en tur om prisen er god.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Om du først skal ha en cd-spiller fra McIntosh vil nok mcd500 være det mest fornuftige valget siden den har innebygd volumkontroll - og digitale innganger - slik at du slipper å bruke yammisen som pre.

Handler du fra utlandet blir det som du skriver avgifter til staten, men fordelen med Danmark og Zululand (sverige) er jo den at man strengt tatt kan kjøre seg en tur om prisen er god.
    Ligger en ute på Finn nå til 40K. Vet ikke hva man kan få dem for, men dette er mye mer en jeg tenkte å legge i det. Blir som et lite eksperiment for min del så jeg hadde sett for meg 10-20K alt etter hva jeg finner. Det blir kanskje for gammelt da?

Når du sier den har innebygget volumkontroll, kan man bruke fjernkontrollen på volumet da? Regnet uansett med å kjøre analogt mot yammisen, men det blir kanskje å kaste perler for svin..;-)

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Det er vel ikke toll på elektronikk?

Man betaler jo (pris+frakt)+mva som jeg har forstått? Vurderer å handle noen forsterkere fra statene med tid og stunder.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne dette være noe for herren?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/92589

Den skal ha innebygd forforsterker ifølge selgeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Kunne dette være noe for herren?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/92589

Den skal ha innebygd forforsterker ifølge selgeren.
    Har vært ute før tror jeg, men takk for linken :smile:

Har funnet ut at det har vært noen småproblemer med denne modellen. Husker ikke helt hva det var, men ser at det er skiftet laser på denne. Veldig fin pris i alle fall :smile:

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sånn er det når man velger McIntosh, man vil ha mere.

Jeg bruker ikke CD-spiller så veldig mye, men måtte bare ha det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hehe, sånn er det når man velger McIntosh, man vil ha mere.

Jeg bruker ikke CD-spiller så veldig mye, men måtte bare ha det.
    Ja jeg merker at at jeg stadig har lyst på flere produkter fra McIntosh 8)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det du som fekk montert handtaka på blokkene dine Tor? Eg og vil ha handtak på min 352..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Var det du som fekk montert handtaka på blokkene dine Tor? Eg og vil ha handtak på min 352..
    Nei de var på når jeg kjøpte dem. Vet ikke om Neby skaffer dem, men vet at mange bestiller fra Audio Classics - New and Vintage McIntosh Marantz Bowers & Wilkins JBL Krell VPI Klipsch stereo equipment

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Går det an å montera dei sjøl da tru..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, men vil tro det. Nå har jo MC1201 håndtak fra før så det går nok greitt, men litt usikker med MC352 som ikke har håndtak. De blir i alle fall litt tøffere med de nye håndtakene:smile:

Send en mail til Audioclassics og spør. Jeg spurte om noe tidligere å fikk kjapt svar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC352 kan ein få handtak på ja. Jupp, skal sende ein mail. Takk for info. :-)
    Melder meg muligens inn i Palladium klubben ut i veka og.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell da? Fine priser på Palladium om dagen :smile:

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt noen bilder etter utpakking

Får visst bare satt ting på plass i kveld. Skulle fått nye høyttalerkabler i dag, men de kommer visst ikke før i morgen. Så lenge tilkoblingene sitter under høyttaleren er det ikke så enkelt å ordne selv. Venter derfor til i morgen sånn at jeg slipper å styre med dette to kvelder på rad

-001-jpg

-002-jpg

-003-jpg

-011-jpg
    Wow.. det er bare helt sykt! er vel ikke alt for mange i landet som har de der?!?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell da? Fine priser på Palladium om dagen :smile:
    Det blir nok P38. Er usikker om eg skal velge P37 og.. 10k forskjell. Om 3x8" mot 3x7" er verdt 10k.. Er litt i tenkeboksen. :-)

Har du tips/info å komme med?

Edit: McIntosh MC352 rack handles | Tweaks | Gainesville, Florida 32609 | AudiogoN - The High-end Audio Community

Ingen sending til norge da.. :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Wow.. det er bare helt sykt! er vel ikke alt for mange i landet som har de der?!?
    Nei det er vel ikke det, men det blir nok flere Palladium eiere etter lagersalget til Audiocompaniet!

Er oppdaterte bilder på "minHjemmekino" (link i signaturfeltet mitt)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Det blir nok P38. Er usikker om eg skal velge P37 og.. 10k forskjell. Om 3x8" mot 3x7" er verdt 10k.. Er litt i tenkeboksen. :-)

Har du tips/info å komme med?

Edit: McIntosh MC352 rack handles | Tweaks | Gainesville, Florida 32609 | AudiogoN - The High-end Audio Community

Ingen sending til norge da.. :-(
    Er i tvil om hvor stor forskjell det er når man har sub. P-38 spiller vel noe høyere og har sikkert litt mer punch i mellombassen. Diskant og mellomtone skal vel være helt likt. Man betaler ofte relativt mye for litt ekstra, men den fella har jeg gått i mange ganger! Det hjelper ikke å kjøpe noe for så å angre etterpå

Du får jo også P-37F og P-27C for "nesten" samme pris som P-38F 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å teste ut litt demping av bakvegg. Jeg sitter helt inntil veggen og rommet er bare 3,5x3,5m. Vil disse være noe å prøve ut eller er der bedre alternativer?

AVshop.no / Auralex 12 stk 2" Studiofoam Wedge Gray absorpsjonsplater (60x60cm)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har over en periode (dessverre...) funnet ut at det ikke er noen vei utenom enn å kjøre McIntosh i alle kanaler. Det er noe med disse forsterkerene som gjør at jeg bare MÅ ha flere :roll:

Hadde en Adcom GFA-7705 (ubrukt) og en GFA-7707 som drev alt uten om frontene. Bestemte meg for å selge en av dem, men plutselig var begge solgt. Klarte ikke å la være da Neby hadde en MC252 til salgs så den måtte jeg bare ha. Har ikke fått den enda, men den skal være rett rundt hjørnet. Denne er på 2x250W og kan brokobles til 1x500W. Dessverre (igjen...) betyr det at jeg må ha en MC til for å kunne kjøre McIntosh i alle kanaler ;-)

Kommer i første omgang til å se etter en MC252 til for ha en brokoblet på senter og en på bak-kanalene. Har ikke plass til to av disse i racket, men det skal visst gå greitt å stable dem oppå mine MC1201 :smile:

Side 25 av 45 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •