Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 45 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke fått bladet enda. Bildene er dårlige på nettutgaven. De viste meg noen bilder på kameraet før de dro å de så veldig bra ut

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratuler med kjempe flott hjemme oss reportasje... Selv om vi vet du har i kjent stil allerede byttet ut deler av reportasje utstyret og om mulig enda mer trøkk en de fikk høre.
    :-D

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har ikke fått bladet enda. Bildene er dårlige på nettutgaven. De viste meg noen bilder på kameraet før de dro å de så veldig bra ut
    Bildene er flott de, gled deg

En super hjemme-hos reportasje. Fint at du stilte opp!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    gratuler med kjempe flott hjemme oss reportasje... Selv om vi vet du har i kjent stil allerede byttet ut deler av reportasje utstyret og om mulig enda mer trøkk en de fikk høre.
    :-D
    Takk for det :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Bildene er flott de, gled deg

En super hjemme-hos reportasje. Fint at du stilte opp!
    Takk for det! Fikk bladet i ettermiddag å bildene var bra :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert lenge å få inn noe fast i hjemmekinoen for streaming av musikk og da spesielt Spotify. Til nå har jeg dratt pc'en att og fram mellom stuen og kinoen, men merker at det blir bare sjeldnere å sjeldnere jeg gidder. Vurderer derfor en iPad med Apple TV.

Er dette en god løsning eller finnes det bedre alternativer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert lenge å få inn noe fast i hjemmekinoen for streaming av musikk og da spesielt Spotify. Til nå har jeg dratt pc'en att og fram mellom stuen og kinoen, men merker at det blir bare sjeldnere å sjeldnere jeg gidder. Vurderer derfor en iPad med Apple TV.

Hvorfor ikke heller en Airport og Ipad. Det fungerer glimrende til streaming av musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker iPad og Apple tv selv til akkurat det samme formålet. Fungerer helt perfekt. Den nye spotify appen har også blitt veldig bra etter at det kom en iPad utgave. Kan anbefale den løsningen der. Det bare funker

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Hvorfor ikke heller en Airport og Ipad. Det fungerer glimrende til streaming av musikk.
    Er litt grønn på dette. Hva er bedre med Airport? Grunnen til at jeg vurderer Apple TV er jo at den kan brukes til å laste ned filmer hvis man finner ut det senere. Den koster jo bare 799,- så det er ikke rare investeringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg bruker iPad og Apple tv selv til akkurat det samme formålet. Fungerer helt perfekt. Den nye spotify appen har også blitt veldig bra etter at det kom en iPad utgave. Kan anbefale den løsningen der. Det bare funker
    Høres bra ut

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt grønn på dette. Hva er bedre med Airport? Grunnen til at jeg vurderer Apple TV er jo at den kan brukes til å laste ned filmer hvis man finner ut det senere. Den koster jo bare 799,- så det er ikke rare investeringen.
    Apple TV er også en AirPort Express, kan man si.
    Men i tillegg har den bilde, dvs filmleie mulighet og visning av YouTube videoer, noen amerikanske tv kanaler og (ikke minst) mulighet for å se biler man har i biblioteket i iCloud - opp på en TV.

Har man i tillegg iPad kan man via Apple TV bruke en storskjerm som iPad'ens skjerm (skjermdeling).
    Og filmer man har på iPad kan man streame via Apple TV opp på en storskjerm (HD kvalitet).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Apple TV er også en AirPort Express, kan man si.
    Men i tillegg har den bilde, dvs filmleie mulighet og visning av YouTube videoer, noen amerikanske tv kanaler og (ikke minst) mulighet for å se biler man har i biblioteket i iCloud - opp på en TV.

Har man i tillegg iPad kan man via Apple TV bruke en storskjerm som iPad'ens skjerm (skjermdeling).
    Og filmer man har på iPad kan man streame via Apple TV opp på en storskjerm (HD kvalitet).
    Jeg glemte å skrive det tidligere, men jeg hadde jo tenkt å kunne spille av en YouTube video eller to som du nevner. Tror jeg går for denne løsningen. Har en kamerat som er veldig fornøyd med dette. Fikk en kjapp demo og det så bra ut.

Jeg kommer til å dra med meg iPad'en rundt forbi på ferie, helgeturer etc. Trenger da en liten høyttaler (eller to) og har vurdert Logitech Boombox eller Mini Boombox. Lurer på om jeg like godt kjøper begge da jeg ser for meg å bruke Mini'en sammen med telefonen av og til. Noen som har prøvd disse Boomboxene? Er det bedre alternativer til samme prisene? (kr. 619,- og 990,-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å skrive det tidligere, men jeg hadde jo tenkt å kunne spille av en YouTube video eller to som du nevner. Tror jeg går for denne løsningen. Har en kamerat som er veldig fornøyd med dette. Fikk en kjapp demo og det så bra ut.

Jeg kommer til å dra med meg iPad'en rundt forbi på ferie, helgeturer etc. Trenger da en liten høyttaler (eller to) og har vurdert Logitech Boombox eller Mini Boombox. Lurer på om jeg like godt kjøper begge da jeg ser for meg å bruke Mini'en sammen med telefonen av og til. Noen som har prøvd disse Boomboxene? Er det bedre alternativer til samme prisene? (kr. 619,- og 990,-)
    Tror du velger helt rett med Atv2 til ditt bruk.

Når det gjelder mini høytaler, har jeg en billig og god anbefaling. Har flere av disse selv og de gir ypperlig lyd, er veldig transportable og holder lenge på en lading. En kan koble sammen flere ved behov og de lades via USB.

http://www.pixmania.com/no/no/785621...ni-ii-rod.html

Logiteck sin mini boombox har jeg tro på hvis du vil ha noe litt større.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så grei ut og er jo veldig rimelig. Fordelen med Boomboxene er jo Bluetooth. Slipper jo kabel i mellom da..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tar du vel en Ole Brumm og sier ja takk til begge

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ole Brumm er en fornuftig fyr

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jawbone Jambox: Stor lyd fra liten boks - dinside.no

Denne er en kul konkurrent til logiteck, men litt dyr.

Tror jeg ville valgt mini boombox, men det er jo greit med alternativ

Edit; bra pris på Dustin
    Kjøp LOGITECH MINI BOOMBOX BLACK/WHITE billig på Dustinhome.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk vurdert Jamboxen. Kun litt større enn Mini Boombox. Som du sier er den litt dyr, men hvis lyden står i forhold til prisen så kan det hende jeg går for denne i stedet..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilt en iPad (3G-16GB), en Apple TV og en Logitech Boombox tidligere i dag.

Forhandleren jeg bestilte av var tom for både Mini Boombox og Jambox så da var det bare et alternativ igjen. Hvis den blir for stor får jeg bare kjøpe en Mini senere.

Jeg har strukket en haug med cat-5 kabler i helgen sånn at jeg får kablede forbindelser til alt. Blir jo en del med anlegg og tv i hver ende av huset. Måtte også bestille en ekstra switch (eller hva det nå heter på data-språket) da routeren min ikke hadde nok utganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var "eplene" oppe og gikk. Hadde ikke prøvd streaming på anlegget enda, så jeg tok en liten test i går kveld via pc. Det låt helt forferdelig... Vokalene var langt bak i lydbildet, bassen var udefinerbar og boomete. Angret på hele streaming prosjektet...

Fikk iPad og Apple TV boksen i dag. Ble en helt annen lyd! Dette er bare førsteinntrykk så det kan godt hende jeg blir mere lunken når ting har satt seg!

Har dere hørt/spilt: "It's a long way to the top" med Lemmy Kilmister (Motorhead)? Er jo en original AC/DC sang, men tror det er den eneste coverlåten jeg vet om som er bedre enn originalen (ved gode artister i utgangspunktet selvsagt8)). Bass soloene hans er helt rå! På Spotify via pc hørtes dette helt tragisk ut. Var bedre lyd på pc'en enn anlegget. Satte iPaden til å laste ned/spille av alt på extrem kvalitet (tror jeg det het). Lyden var ikke til å kjenne igjen...

Side 23 av 45 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •