Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som det står i det første innlegget så har jeg et rom som er bare 3,5 x 3,5 m. Har muligheten til å slå ned en lettvegg mellom to rom. Får da et rom som blir 3 x 6 m. Skulle ønske jeg kunne beholdt bredden på 3,5 m, men det er dessverre ikke mulig.

For å ikke "ødelegge" rommene jeg slår sammen, så tenkte jeg å legge teppe over hele gulvet. Det er belegg i dag, men de er ulike. Videre så tenkte jeg å slå en glattkant på vegger og tak der den gamle veggen har vært og male den som veggen og taket. Taket er hvitt og jeg vet ikke helt om jeg vil gjøre noe med dette. Fargene på veggene er ulike så disse må jeg male. Blir en mørk og matt farge av en eller annen slag. Veggene er en slags treplater.

Vil gjerne ha tips og innspill på hva andre ville ha gjort. Kommer ikke til å legge de store summene i dette så noe voldsomt prosjekt med demping el. blir ikke aktuelt (liker ikke å snekre heller). Vil også gjøre det litt enkelt med tanke på at veggen kanskje må opp igjen en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppgradert både lyd og bilde i stua. Kjøpte først ny TV. Det ble et Philips 36 PW9308. Har koblet min gamle dvd spiller (Micromega Minium) til dette.

Kjøpte i dag et anlegg av en kompis. Dette består av:

Høyttalere: Klipsch RF3

Subwoofere: Klipsch KSW-15 (2 stk)

Forsterker: Harman Kardon AVR 80

Har lenge hatt lyst på litt godlyd i stua så dette blir morro. Har ikke fått det enda, men skal hente det en kveld til uka. H/K'en kjøpte kompisen av meg en gang i tiden så vi er "gamle kjente" :lol:

I utgangspunktet så var det forsterker og et par høyttalere jeg hadde tenkt å kjøpe, men kompisen ville helst selge alt samlet da det stort sett stod og samlet støv. Lurer på å selge sub'ene da budsjettet for stueanlegget ble kraftig overskredet, men regner med at dette blir vanskelig når man først har fått prøvd dem :? .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått spillt en del på stueanlegget og er ganske fornøyd. H/K og Klipsch syns jeg fremdeles ikke er den beste kombinasjonen, men i og med at stua er ganske stor så blir det ikke så helt galt. Merker det først når man begynner å spille temmelig høyt at lyden hardner til litt.

Har litt problemer med sub'ene kontra møblering. Plasseringen blir slik at jeg ikke får utnyttet dem bra nok. Hører også veldig liten forskjell på om jeg spiller med en eller to subber, men en sub er jeg "nødt" til å ha kjenner jeg 8) .

Har en kompis som har lovt meg å ta bilder og å legge dem inn for meg. Han har det litt travelt akkurat nå, men jeg håper at det ikke blir så alt for lenge til

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå solgt de to Klipsch sub'ene (KSW 15). Fikk en Klipsch KSW 300 som delbetaling. Regner med at dette (foreløbig i alle fall 8) ) vil bli stående i stua en stund.

KSW 300 var modellen før KSW 15. Begge har nedatrettet 15" element montert i bassreflekskabinett. KSW 15 har høyere peakverdi på den innebygde effektforsterkeren og den spiller derfor noe høyere.

Da jeg først hadde blitt vant til å spille med sub så var det ingen vei tilbake, men en stk. får holde en stund. Fikk ikke utnyttet de to sub'ene uansett pga. møbleringen.

Er fornøyd med lyden i stua nå, så neste oppgradering får bli i hjemmekino'en . Som AVR 80'en så har jeg også eid denne sub'en før. Har forsynt "halve" bygda med brukt AV-utstyr opp i gjennom årene, så det er litt morsomt at jeg begynner å få det tilbake igjen. Begynner nesten å tro at jeg går bakover på utviklingsstigen :wink:

(venter fremeles på å få lagt inn bilder ops: )

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten kremmer du dolbytor :wink: har selv hatt en avr80 og den er kvass i diskanten når volumet kommer litt opp. det kan rett og slett gjøre litt vondt.. sikkert derfor du solgte den forrige gang 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert derfor du solgte den forrige gang
    Var derfor ja :lol:

Kjøpte mine første Klipsch'er da jeg hadde denne. Kombinasjonen var slett ikke bra på musikk. Var fornøyd på film, men diskanten ble altfor hard på musikk ved høye volum.

Nå står dette anlegget i stua som er på 33 m2. Da blir ikke problemet like fremtredende som i et lite rom, så jeg anser det som greitt nok. Mulig at jeg får andre ideer etterhvert, men det får vi ta som det kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppgradert SP 7200'en med nyeste software (link under for de interesserte)

http://www.infocus.com/service/sp720...mp;soft=system

Det ble først lansert en versjon 3.5. Leste på AVSforum at det var mange som fikk problemer med den så jeg lastet den ikke ned. Infocus trakk så denne tilbake. Kom så med versjon 3.7 for en stund siden. Har følgt med på AVSforum, men denne versjonen virker tilsynelatende.

Minuset med oppdateringen var at jeg ikke kunne bruke fjernkontrollen. Måtte bruke knappene på selve projektoren. For meg som har den montert opp/ned på en hylle, så resulterte dette i at jeg måtte ta den ned. Det er en del arbeid å få den nøyaktig på riktig plass, så den er ikke montert opp igjen.

Har derfor ikke fått testet noe særlig ang. den nye SW'en, men regner ikke med de store forskjeller...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestilt filter til proj'en. Ble et Hoya ND x2 67 mm. Iflg. tråder på AVS og prisjakt.nu skal dette gå an å trykke fast i linsen på 7200'en slik at det henger fast. Dette filteret halverer lysstyrken og skal gi et bedre sortnivå iflg. de nevnte trådene. Det blir spennende å se når det kommer

Vurderer også å melde meg inn i "Greyline-klubben". Vil først se hvordan det blir med filter, men det blir kanskje et Greyline også 8) . Vet ikke om det vil bli for mørkt bilde med både filter og Greyline, men filteret er uansett ikke dyrt (ca. 5-600) så dette vil jeg ha likevel.

"Sliter" også med handlelysten på projektorsiden. Begynner å få veldig lyst på en Action MK II eller en Optoma H77. Minuset med Action er jeg bare får en bildebredde på ca. 1.70 i mitt rom. Får da ca. 2x bredden som sitteavstand. Er sikkert bra med tanke på bildet, men jeg er litt redd at noe av kinofølelsen skal forsvinne. På en annen side så vil jeg måtte ned i 1.80 bredde med Optoma'en så forskjellen mellom disse to er jo ikke så stor.

Får først se an hvordan det blir med filter og ev. Greyline. Så er det bare å håpe at handlelysten forsvinner :?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har nå bestilt filter til proj'en. Ble et Hoya ND x2 67 mm. Iflg. tråder på AVS og prisjakt.nu skal dette gå an å trykke fast i linsen på 7200'en slik at det henger fast. Dette filteret halverer lysstyrken og skal gi et bedre sortnivå iflg. de nevnte trådene. Det blir spennende å se når det kommer

Vurderer også å melde meg inn i "Greyline-klubben". Vil først se hvordan det blir med filter, men det blir kanskje et Greyline også 8) . Vet ikke om det vil bli for mørkt bilde med både filter og Greyline, men filteret er uansett ikke dyrt (ca. 5-600) så dette vil jeg ha likevel.

"Sliter" også med handlelysten på projektorsiden. Begynner å få veldig lyst på en Action MK II eller en Optoma H77. Minuset med Action er jeg bare får en bildebredde på ca. 1.70 i mitt rom. Får da ca. 2x bredden som sitteavstand. Er sikkert bra med tanke på bildet, men jeg er litt redd at noe av kinofølelsen skal forsvinne. På en annen side så vil jeg måtte ned i 1.80 bredde med Optoma'en så forskjellen mellom disse to er jo ikke så stor.

Får først se an hvordan det blir med filter og ev. Greyline. Så er det bare å håpe at handlelysten forsvinner :?
    Du kan jo kjøpe et digitalkamera slik at du får lagt ut noen bilder av anlegget

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Du kan jo kjøpe et digitalkamera slik at du får lagt ut noen bilder av anlegget

Ja jeg burde vel det, men jeg tar aldri bilder. Vil heller bruke pengene til anlegget :wink:

Er vel snart den eneste som ikke har lagt ut bilder her. Begynner nesten å bli litt flautt ops:

Skal prøve å ta meg sammen slik at jeg får ordnet noen bilder :?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lagt inn bilder

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice.

Du får leigge dei ut på min hjemmekino og da. :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Exelent!!! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Nice.

Du får leigge dei ut på min hjemmekino og da. :wink:

Fikk dem inn der også. Har tatt sin tid gitt :roll:

Har ikke hatt tid til å legge inn noe tekst der enda, men det tar jeg senere en gang

Sopranos begynner jo snart :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra... Ser ut som det er ganske balansert mellom lyd og bilde her.... Tipper det trykker greit også??

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det der, ja. Ordentlige spikes til og med under projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Meget bra... Ser ut som det er ganske balansert mellom lyd og bilde her.... Tipper det trykker greit også??

Mvh

Med 2 aktive 15 tommere i et rom på 12-13 m2 så mangler det ikke på basstrykk

Er forøvrig fronthøyttalerene jeg er mest fornøyd med i oppsettet mitt. Før jeg kjøpte disse så byttet jeg ganske ofte. Jeg har hatt dem i 3-4 år nå uten å hatt lyst på nye (nevneverdig altså :wink: ). Er fornøyd med hele høyttaleroppsettet, men det er liksom frontene som jeg er spesielt fornøyd med

Lyddelen har generelt vert uendret en stund som dere ser (utenom dvd-spilleren). Har stort sett brukt budsjettet på projektorer de siste årene. Det koster å kjøpe ny proj. til 50-60k for så å må selge dem for 10k når "MÅ HA" faktoren våkner for fullt. Denne begynner dessverre å våkne nå :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ser bra ut det der, ja. Ordentlige spikes til og med under projektoren.
    Er i grunnen bare en praktisk tilpasning til hyllen. Som du ser så har jeg måttet "finjustert" litt med å legge div. papirbiter under for at bildet skal treffe nøyaktig. Det synes ikke fra rommet. Hyllen demper også meget bra for støy fra proj'en, så den er ikke plagsom fra sitteposisjon

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert uansett lurt å gjøre som du har gjort, da andre har rapportert at mye bass kan påvirke projektorens bilde. Og med 2 x 15" på 12-13 kvm. så...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sikkert uansett lurt å gjøre som du har gjort, da andre har rapportert at mye bass kan påvirke projektorens bilde. Og med 2 x 15" på 12-13 kvm. så...
    Er 4 stk. Pulsar Point som er under proj'en. Har aldri merket noe som helst på bildet selv det rister i hele rommet. Har en bod som naborom med div. ting på hyller. Hender rett som det er at ting faller ned derifra. Er ikke så lenge siden jeg ødela et håndtak på en kasserolle som falt ned.

Er glad i bass og høy lyd av og til. Vet at lyden ikke blir "riktig" når man spiller sånn, men når AC/DC spiller opp til konsert så er det bare en type lyd som er riktig. Det er nemlig høyest mulig med mest mulig bass. Er gøy å føle bassen i tillegg. Så får det heller være at det romler litt 8)

Side 2 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •