Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 45 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 892
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var litt flaut, men jeg hadde ikke tatt av plastbeskyttelsenops:

Jeg kikket faktisk etter dette når jeg monterte den opp, men kunne ikke se noen. Den var veldig tynn og formet nøyaktig etter ir-øyet så den gikk meg forbi gitt. Jeg antar at den ansvarlige får beholde jobben, men jeg er fremdeles sur på den som har utviklet fjernkontrollen til Z11

Når det er sagt så er fjernkontrollen fremdeles ikke god. Det hjalp betraktelig så jeg kan vel si at den gikk fra ubrukelig til dårlig. Uansett så takk for tipset. Universal fjernkontroll er under vurdering!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Dette var litt flaut, men jeg hadde ikke tatt av plastbeskyttelsenops:

Jeg kikket faktisk etter dette når jeg monterte den opp, men kunne ikke se noen. Den var veldig tynn og formet nøyaktig etter ir-øyet så den gikk meg forbi gitt. Jeg antar at den ansvarlige får beholde jobben, men jeg er fremdeles sur på den som har utviklet fjernkontrollen til Z11

Når det er sagt så er fjernkontrollen fremdeles ikke god. Det hjalp betraktelig så jeg kan vel si at den gikk fra ubrukelig til dårlig. Uansett så takk for tipset. Universal fjernkontroll er under vurdering!
    Fint at tipset virket, for å si det slik den var hverken lett å se eller lett å få av hos oss. Uansett Harmony One kan anbefales av oss i alle fall, billig og gjør det den skal...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD750 er for lengst sendt og mottatt igjen etter en kalibreringsrunde hos Gorm. Det er spesielt fargene som er blitt mye bedre. Tusen takk til Gorm for bra og hurtig service:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Fint at tipset virket, for å si det slik den var hverken lett å se eller lett å få av hos oss. Uansett Harmony One kan anbefales av oss i alle fall, billig og gjør det den skal...
    Jeg kjøpte en Harmony One og har fått programmert den opp i dag. Utrolig enkel og brukervennelig. Er kjempefornøyd foreløbig. Takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lenge siden jeg har oppdatert tråden min så jeg tenkte at nå var det på tide!

Har fått ny projektor. Jeg hadde en JVC HD750 som ble solgt i vår i påvente av Epson EH-R4000 som jeg trodde skulle komme i løpet av sommeren. Den kom jo ikke så det ble en TW9000 i stedet.

Har også hatt et forsøk på sub fronten. Jeg har hatt Klipsch KSP-400 i front sammen med RC-64 og 2 stk. SVS PB13-Ultra. Har også 2 stk. PB12-Ultra/2 bak. Jeg kom over 2 stk. PB13-Ultra til salgs i nabolaget så da måtte jeg jo bare kjøpe dem. Jeg kjøpte også et par Klipsch RB-81 da jeg ikke fikk plass til KSP-400 sammen med alle subene. RB-81 står oppå subene som står i hjørnet.

Tror nesten at jeg kommer til å gå for den gamle løsningen. Savner KSP-400 selv om jeg ble imponert over RB-81 i forhold til prisen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oj oj, god husforsikring ? er en reel fare for at det kan få skader når du drar på :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt det sånn en stund nå så jeg satser på at huset holder:wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syns du om TW9000?

4 subber i front ser rimelig fett ut
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette om BEF sin kino er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å hørt syns alle bort så forbasket langt unna

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hva syns du om TW9000?

4 subber i front ser rimelig fett ut
    Er godt fornøyd med TW9000. Eneste ankepunktet er irisen. Jeg hører den "knatrer" i stille partier så jeg har foreløbig slått den av. Savner panelkontrasten til HD750 i enkelte scener. Med irisen på så blir jo lerretet helt svart når det ikke er lys i bildet, men så fort det er noe lys (det er det jo oftest) så klarer den ikke samme sortnivået som HD750. 3D har jeg ikke fått prøvd enda. Ny spiller er bestilt så håper den kommer snart. Har kjøpt et par 3D filmer så det er bare spilleren som mangler.

Ja fronten ser ganske fet ut, men tror som sagt at jeg kaster ut to av dem og setter inn KSP-400. Jeg fikk uansett ikke noe særlig mer bass inne med 4 kasser kontra 2, men ifølge naboer så ble det betydelig mer bass på utsiden av huset

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    dette om BEF sin kino er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å hørt syns alle bort så forbasket langt unna
    Hvor bor du da? Jeg pleier i si at vi bor ganske sentralt! Vi har 20-30 mil til flere av de større byene i Sør-Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å selge Yamaha Z11 en stund da den visstnok ikke takler 3D signal. Nevnte dette for en kompis i går så det endte med at Z11 ble solgt nesten på sparket. Angrer nesten litt nå, men er jo gøy med noe nytt

Har vurdert en Yamaha RX-A3010 sammen med en Adcom GFA-555SE effektforsterker. Er jo en fin pris på Adcom, men har ikke hørt den selv. Får vel stole på L-Sound når de sier at den er en god match mot Klipsch.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på 555? Finner ikke prisen på Lsound sine sider. Forøvrig får jo 555 meget god kritikk av Stereophile

Adcom GFA-555 power amplifier | Stereophile.com

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er prisen på 555? Finner ikke prisen på Lsound sine sider. Forvridd får jo 555 meget god kritikk av Stereophile

Adcom er på tur ut av Lsound sitt sortiment

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er prisen på 555? Finner ikke prisen på Lsound sine sider. Forøvrig får jo 555 meget god kritikk av Stereophile

Mulig jeg bestilte den siste de hadde, men den skal være på vei. Denne heter jo 555SE og er en nyere modell enn den du linker til. Vet ikke om denne er bedre eller dårligere/billigere... Den ble sluttsolgt til 6k.

Leverte for øvrig fra meg Z11 i går med litt tungt hjerte. Det var skikkeligt tungt å få den ut av racket alene! Den nye eieren var i alle fall fornøyd da vi måtte være to til å bære den ned trappen hans:wink:

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med oppgraderinger! Spent på å høre flere inntrykk av TW9000-en..

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW9000 var ikke en oppgradering(?) jeg sånn sett ønsket da jeg ventet på R4000 som aldri kom. Solgte min JVC HD750 i vår, men har fått låne en projektor av en kamerat i hele høst. Følte meg nesten nødt til å handle da TW9000 kom. Var ikke så mange andre som passet inn i mitt rom/oppsett.

Førsteinntrykket kontra HD750 er litt sånn "plastikkfølelse". Det er jo to forskjellige prisklasser, men trodde de lå nokså likt hvis man tar alderen i betraktning. Når jeg startet 750 så kom det en svak summing fra el. motoren som åpnet linsedekselet elegant. På 9000 høres det ut som den må sendes på service før noe går i stykker. Motorisert zoom, fokus og lens shift hadde 750, men det mangler jo 9000. Trodde ikke dette skulle spille noen rolle, men lens shiften til 9000 er slarkete. Må justere dette inn i mellom noe jeg slapp på 750. Bildemessig er jo 9000 bra, men jeg ville heller hatt 750 hvis man kun tenker på 2D. Nå prioriterer jeg svart nivå og der er ikke 9000 på samme nivå etter min mening.

Har også hatt problem med oppstart av 9000. Har skjedd 2-3 ganger at den ikke vil starte (tenne), men har gjort det på andre forsøk. I går måtte jeg prøve 7-8 ganger før den startet. Det som skjer er at projektoren starter, linsedekselet åpner seg og så begynner viftene å blåse nesten på fullt. Etter et par minutter lukker linsedekselet seg og viftene blåser på bånn hyl før den slår seg av etter noen nye minutter. I kveld så startet den med en gang igjen. Slo den av et par timer, prøvde på ny og startet med en gang. Når jeg tenker etter litt så lurer jeg på om de gangene jeg har hatt trøbbel er de gangene den har stått lengst uten å bli brukt (4-5 dager). Skal teste ut dette noe mer, men den skal selfølgelig tåle å stå avslått noen dager. Hvis det er andre som har hatt samme problem så gi gjerne tilbakemelding

Ikke misforstå meg for jeg synes 9000 er en bra projektor, men tror kanskje 2D har stått litt stille nå når 3D kommer for fullt. Fikk mine første 3D inntrykk i kveld, men det får jeg heller komme tilbake til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort tidenes impulskjøp og hentet Klipsch Palladium pakken som var tilsalgs på AVtorget. Pakken består av 2 stk. P-39F, 2 stk. P-27S, 1 stk. P-27C og 1 stk. P-312W

Jeg og fruen skulle til Kristiansand i helgen og slappe av litt. Så dukket denne pakken opp på torsdag og dermed gikk jeg på en kjempesmell . Måtte skru ut innredingen av varebilen, så 20 mil til Kr.sand på fredag kveld, så 50 mil Kr.sand-Stavanger-Kr.sand på lørdag, nye 20 mil for å komme seg hjem i dag, skru inn igjen bilinnredning, se United knuse Tottenham, bære inn høyttalere og plutselig var helgen over..

Ble mye stress, men det var verdt det bare å pakke dem ut. Utrolig flott finish! Gleder meg alt til i morgen. Må få satt alt på plass, men satser på at det blir noe spilling i løpet av kvelden 8)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, gratulerer med noen smykker av høyttalere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bykle eller noe du holder til? hadde vært morro og få oppleve palladium!

Side 17 av 45 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •