Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 45 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 892
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du ikke løse HDMI problemet med en HDMI switch tilkoblet til forsterkeren?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått noen nye pakker i de siste dagene. Jeg fikk en Panasonic Blu-ray spiller, 5 Blu-ray filmer og nye HDMI kabler fra Lsound (Bettercables Reference). Koblet opp spilleren i kveld, men får ikke valgt 1080p i menyen. Ser foreløbig på 1080i, men det er jo 1080p man vil ha i disse dager. Mistenker uansett at recieveren ikke sender igjennom 1080p, men kun 1080i. Får teste litt i kveld eller i morgen.
    Dersom det er snakk om 1080p60, kan du like gjerne kjøre 1080i60. Forskjellen vil ikke være synlig. Er det derimot snakk om 1080p24, DA er du naturligvis avhengig av å gjøre progressivt. Det står vel endel om denne spilleren her på forumet, så det er bare å begynne å lese

Når det gjelder mistanken til recieveren, er det jo så enkelt som å kople spilleren dirrekte til projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sender dessverre ikke ut 1080p24. Panasonicen blir uansett en mellomløsning for min del da den har noen mangler. Den er veldig treg i oppstart(i likhet med de fleste HD avspillere), den viser ikke nr. til sang/kapittel i displayet, mangler som nevnt 1080p24 og mangler vel muligheten til å sende noen lydformater over HDMI. Dette var ting som jeg visste om, men iveren etter HD bilder ble for stor

Det var recieveren som var synderen. Med projektoren tilkoblet direkte i Panasonicen kom 1080p valget frem i menyen. Siden jeg bruker recieveren til bildeswitcher begynner den å få mange mangler etterhvert. Jeg vurderer ny reciever som har 3 HDMI innganger, har innebygd de-interlacer og som takler 1080p videokilder.

Jeg hadde tenkt å se an Pioneer sin nye reciever serie utover høsten, men vurdere nå å kjøpe en Yamaha RX-V2700. Den har de tingene jeg savner + forhåpentligvis bedre lyd. Er litt spent på hvordan rom korreksjonen fungerer i forhold til Pioneer sin da jeg er godt fornøyd med denne. Det hjelper heller ikke på kjøpelysten at jeg har en kjøper på komboen 868 og AX4. Jeg skal hjelpe en kompis med å kjøpe anlegg og han ville gjerne ha disse to komponentene hvis jeg skulle bytte:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Kan du ikke løse HDMI problemet med en HDMI switch tilkoblet til forsterkeren?
    Jeg vet ikke helt hva du tenker på her?

Jeg kunne kjøpt en videoprosessor. Det hadde løst problemene, men det blir en dyr løsning for et relativt lite problem. Jeg tror at det billigste for min del blir å kjøpe en ny reciever (som nevnt i innlegget over).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg vet ikke helt hva du tenker på her?

Jeg kunne kjøpt en videoprosessor. Det hadde løst problemene, men det blir en dyr løsning for et relativt lite problem. Jeg tror at det billigste for min del blir å kjøpe en ny reciever (som nevnt i innlegget over).
    Hmm, jeg forsto problemet slik at du hadde en HDMI inngang for lite på recieveren, dette kunne du ha løst med en HDMI switch /Styrbart Y ledd.....

Er jeg helt på villspor i forhold til problemet ditt!?!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et av problemene, men jeg har 3 ;-)

1. Jeg mangler som du sier en HDMI inngang
    2. Forsterkeren takler ikke 1080p signal (til videoswitching)
    3. HD1 takler ikke 576i via HDMI. Dette signalet kommer ifra SMS-1 via s-video. Dette betyr at jeg enten må strekke en ekstra kabel opp til HD1 eller få gjort om dette signalet til et progressivt. Som det er nå får jeg ikke bilde fra SMS-1

Ved kjøp av feks. RX-V2700 er disse problemene løst etter hva jeg kan skjønne. Jeg har fått et godt tilbud på en slik + at jeg som nevnt har kjøper på 868/AX4 så det spørs om det ikke blir en Yamaha i racket snart

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et av problemene, men jeg har 3 ;-)

1. Jeg mangler som du sier en HDMI inngang
    2. Forsterkeren takler ikke 1080p signal (til videoswitching)
    3. HD1 takler ikke 576i via HDMI. Dette signalet kommer ifra SMS-1 via s-video. Dette betyr at jeg enten må strekke en ekstra kabel opp til HD1 eller få gjort om dette signalet til et progressivt. Som det er nå får jeg ikke bilde fra SMS-1

Ved kjøp av feks. RX-V2700 er disse problemene løst etter hva jeg kan skjønne. Jeg har fått et godt tilbud på en slik + at jeg som nevnt har kjøper på 868/AX4 så det spørs om det ikke blir en Yamaha i racket snart
    Hmm, jeg ser problemet, men det kan da være lurt å vente på RX-V2800? Om ikke tilbudet på RX-V2700 er helt vanvittig

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt siste firmware upgrade på BD10? De rydder opp i en god del

DMP-BD10/BD10A Firmware Download | Blu-ray Disc Player | Digital AV | Product Support | Support | Panasonic Global

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som er oppe så sent Kolsch? Kanskje lurt å teste den firmware patch'n først ja

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok også ventet på RX-V2800. Den har vel bl.a HDMI 1.3 og skalering til 1080P om jeg ikke husker helt feil.

Romkorreksjonen til Yamaha synes jeg fungerer meget bra (har selv RX-V2700). Spesielt alle manuelle justeringsmuligheter er gull verdt om man skal tweake det lille ekstra ut av anlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat

Vet ikke hvilken versjon jeg har enda, men det hjelper ikke på problemene mine uansett;-)

Jeg har uansett bestilt RX-V2700. Jeg vet jo at det kommer en drøss med nye recievere utover høsten, men jeg vil ha dette i orden asap8-)

Jeg har også lagt ut VW50 for salg på AVtorget. Hadde en kompis som skulle kjøpe den, men han hadde ikke anledning da det kom til stykket

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer forsåvidt, skal innrømme at jeg ikke leste spesielt nøye Men støtte for dekoding av MAster HD etc er uansett verdt å få med seg. Spilleren blir også langt mer stabil og marginalt raskere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner man hvilken SW man har? Var inn i menyen og rotet, men fant bare 5 sider med uoversiktelig svada ang. SW:?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner man hvilken SW man har? Var inn i menyen og rotet, men fant bare 5 sider med uoversiktelig svada ang. SW:?

Gå inn i "Setup" -> Trykk deg ned til Display -> trykke på "status". Da får du FW version i høyre hjørne.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker :-D

Hadde visst bare 1.1 versjonen. Må få kjørt en oppgardering skjønner jeg.

Fikk også RX-V2700 i dag så nå blir det kobling og testing utover kvelden.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooooo, må du gi oss en god review om RX-V2700 her på utstyret ditt! Det kan jo bli sinnsykt bra

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor.. Vi venter fortsatt på en update, gruste du Pioneer forsterkeren med RX-V2700?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet 2700 noe særlig pga. jeg skal bytte den inn igjen hos forhandler. Linjeutgangene for eksterne effektforsterkere funker ikke til mitt bruk...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet 2700 noe særlig pga. jeg skal bytte den inn igjen hos forhandler. Linjeutgangene for eksterne effektforsterkere funker ikke til mitt bruk...
    Holder ikke PRE-OUT for deg? Skal du ha balanserte utganger da eller?

Noen tanker om hva du skal bytte inn i?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linjeutganger=pre out. Yamaha'en kutter lyden når man nærmer seg maks volum. Jeg hadde skjønt det hvis man brukte de innebygde forsterkerne, men ved bruk av eksterne effektforsterkere så er dette en helt ulogisk funksjon IMO. Ikke nok med at den kutter lyden sånn at man bare kan skru ned igjen, men den slår seg helt av:???:

Jeg venter på svar om 3800 har samme "feilen". Blir nok den hvis dette er ordnet. Vurderer også Onkyo 905 eller Pioneer LX 60/70 da jeg var godt fornøyd med min gamle AX4

Side 13 av 45 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •