Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 45 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 892
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ja det blir spennende å teste ut 7.1. Jeg har bare tatt en vilkårlig plassering da jeg borret ut hullene til ht. på bakvegg. Får håpe at de har noen positiv virkning..
    Hvis du ikke synes det hjelper nok, bør du prøve å sette dine RF3 oppå subbene i hvert hjørne og prøve dem som surround kanal i stedet for et par KSP6. Muligens vil et såpass kraftig anlegg som ditt trenge enda mer "basskapasitet" fra bakkanalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Grundig jobb, Dolbytor. Klar for høstsesongen, eller er det like mye film hele året?
    Det blir dessverre alt for lite film. Etter at jeg ble selvstendig næringsdrivende for ca. et år siden går mesteparten av tiden med til firmaet :neutral:.

Jeg liker imidlertid å ha god lyd når jeg først ser en film, jeg har "fullt hus" på hver M. United kamp og jeg liker å spille høyt med mye trøkk når jeg setter meg ned å spiller musikk .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis du ikke synes det hjelper nok, bør du prøve å sette dine RF3 oppå subbene i hvert hjørne og prøve dem som surround kanal i stedet for et par KSP6. Muligens vil et såpass kraftig anlegg som ditt trenge enda mer "basskapasitet" fra bakkanalen.
    Mulig det, men jeg deler på 80 Hz rund baut som Flageborg kaller det så jeg vet ikke om det ville utgjort noen stor forskjell.

Jeg vurderer å kalle inn litt eksperthjelp ang. subkalibrering. Jeg må først få koblet opp utstyret å høre hvordan det låter, men tror uansett at det hadde vært nyttig (og ikke minst lærerikt) å hatt Lassesen eller Flageborg på besøk her ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mer jobb enn å bære dem inn fra rommet de står og teste om det gjør noen forskjell ? Vil tro at kassevolum har en del å si også over 80Hz et stykke. Var i hvert fall en markant forskjell i min kino fra Totem Arro til RF3, som bakkanal, selv om Arro er en langt bedre hi-fi høytaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ht står i hver sin ende av huset så det er ikke noen stor jobb

Jeg må teste ut litt først, men så lenge man kjører 80 Hz deling (selfølgelig ikke nødvendigvis best) og har en sub på hver side av sofaen så er det kanskje ikke bass fra bakht. det man savner mest.

Ikke misforstå meg, jeg skjønner poenget ditt. Problemet er mine 12 kvm og skal jeg da bruke RF-3 som bak- eller bakre ht?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Problemet er mine 12 kvm og skal jeg da bruke RF-3 som bak- eller bakre ht?
    Det skjønner jeg veldig godt Har selv litt over 20 kvm og RF-3 synes jo godt !!
    Men når du har 12 kvm og 2 x SVS Ultra er du jo mannen som liker ekstreme løsninger :-D
    Ikke meningen å mase, kun et forslag til å teste noe som var lett tilgjengelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått alt utstyret på plass og oppkoblet. Ingen ting er kalibrert på nytt så det gjenstår en del jobb der. Var uansett moro å få litt lyd i heimen igjen :-D

Jeg har lagt ut noen foreløbige nye bilder. Jeg har bestilt sorte kabelkanaler til kablene som ligger på gulvet. De kommer vel i slutten av mnd. Det er en del smådetaljer som gjenstår så jeg har igjen litt jobb enda ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende med noen inntrykk når alt er i boks :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelkanalene ankom i går. Holdt på til midnatt i går for å få alt på plass. Nå er alt av monteringsarbeid ferdig og alt utstyr på plass. Jeg venter bare på et nytt bord som ble bestilt i forrige uke. Bordet jeg hadde fra før var brunt, men måtte ha et svart et da hele rommet nå er svart og grått (hørest trist ut gitt ).

Jeg fikk sett den første hele filmen i helgen. Effekten av en Ultra/2 på hver side av sofaen er utrolig. RC-64 virker også som en meget god oppgradering. Den er jo uansett ikke innspilt, men stemmen til Marv hørtest rå ut ;-)

Må få tatt noen nye bilder snart. Jeg har slettet profilen på minHjemmekino så jeg legger ut nye bilder der også når jeg får tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt nye bilder og lagt de ut i trådens første innlegg og på minHjemmekino. Det gjenstår noe småplukk, men det får jeg ta etterhvert. Jeg venter på det nye bordet mitt og så har jeg 2 SVS skilt som etter planen skal opp på veggen. Jeg hadde tenkt å henge ett over hver sub, men syns liksom ikke at det passer helt :-?

Jeg må nok også kjøpe meg et nytt rack. Nå må jeg ha den nederste hyllen løs på gulvet for å få plass til alle komponentene. Jeg må også få tak en CD/DVD hylle i sort som passer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen brettemerker på lerretet mitt siden jeg pakket det ut. Jeg tenkte at det fikk henge oppstrammet en stund for å se om de forsvant. Det har hengt oppe i ca. 3 uker nå og merkene er der fremdeles. Er det noe å gjøre med dette eller er det bare å få det byttet?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har (foreløbig) byttet ut Rotel RB 993 med et par MA Oberon 4.1 på frontene. Da Rotelen er 3-kanals så kjører jeg senteren gjennom recieveren inntil videre. Hvis MA blokkene faller i smak etter noe mer testing så blir det nok en til i senter etterhvert .

Det er utrolig med krefter i disse små blokkene! Hovedforskjellen mot Rotelen er ved veldig høyt volum. MA holder mer kontroll her en Rotelen og spiller med mindre hørbar forvrengning.

SMS'n må kanskje ut pga. fargen hvis jeg beholder MA blokkene :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppdatert bildene med MA Oberon 4.1 i racket.

Sony "Pearl" VPL-VW50 er nå forhåndsbestilt. Jeg gleder meg virkelig til å få denne på plass :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, her er det stigning i utstyrspakken hele tiden. Morro.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med stor oppgradering på bildesiden, oberon er heller ikke dumt:wink:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det full fart om dagen ser jeg :-D Er nok ikke så dumt med effektforsterker til senteren din.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut! Hva er fargekoden på veggene?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargekoden er sort 0099 og grå 7500-N i Jotaplast 07. Iflg. selger fantest ikke sort i mattere glans. Er fornøyd med fargene, men ser at jeg kunne hatt en mattere glans pga. litt gjenskinn (spesielt i taket).

Jeg fikk endelig summet meg til å ta noen bilder av brettemerkene på lerretet mitt og sendte dem til AVshop. Fikk kjapp tilbakemelding om jeg ville få tilsendt ny duk. God service :-D. Er uansett godt fornøyd med velourkledd ramme. Det suger opp alt av strølys som jeg før kunne se på min gamle Stewart alu ramme.

Satte meg ned i går ettermiddag og hadde satt av noen timer til sub kalibrering. Endret noen grunnverdier, men da jeg trykket på lagre brøt SMS-1 sammen. Fikk ikke et pip ut av den. Det blinket bare kort i displayet når jeg trykket på power knappen. Måtte bare sende den til Neby i dag. Etter div. omtaler kan jeg ikke si at jeg regner med å få den kjapt tilbake :-?

Jeg har også kjøpt meg Lack stereobenk (bokhylle) i brunsort. Når jeg først må ned med lerretet vil jeg senke det en del. Min nye sofa er lavere enn den gamle slik at lerretet blir litt unaturlig høyt nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentet Sony VPL-VW50 i ettermiddag. Førsteinntrykket er bra :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Dersom jeg husker rett så har du hatt LCD før. Da bør SXRD bli en "perle". Hva i alle dager er neste trinn i denne hjemmekinoen nå?

Side 10 av 45 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •