TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 74 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74
Viser resultater 1,461 til 1,479 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått jobbet litt med rommet og nærmer meg ferdig.

Kasser til Atmos ferdig malt:
    -tak-kasser-ferdig-jpg

Da var kassene på plass i taket:
    -tak-kasser-tak-tom-jpg

Høytalere montert i kassen:
    -tak-ht-jpg

Side:
    -tak-jpg

Gammelt bilde:
    -tak-gammelt-jpg

Nyttbilde:
    -tak-nytt-jpg

XLR plugger/overganger, Disse festes i en plate, som igjen monteres på frontveggen, slik at når rommet brukes som studio trenger jeg kun å koble mikrofonene i veggen og opptaket styres fra kontoret på utsiden, for å styre mikrofonene som er festet bak lerretet for enkle opptak i øvesituasjon og XLR inn på prosessoren.
    -tak-plugger-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -tak-kasser-ferdig-jpg   -tak-kasser-tak-tom-jpg   -tak-ht-jpg   -tak-jpg   -tak-gammelt-jpg  

-tak-nytt-jpg   -tak-plugger-jpg  
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart løsning med de kassene i taket i en ellers meget flott kino
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Smart løsning med de kassene i taket i en ellers meget flott kino
    takk for det.
    Er veldig fornøyd med løsningen. Er jo forholdsvis store høyttalere å feste i taket, så dette ble en bra løsning for å få det så diskré som mulig.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar gjerne litt tilbakemeldinger om opplevd effekt av Atmos :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear Vis post
    Tar gjerne litt tilbakemeldinger om opplevd effekt av Atmos :-)
    Hei CareBear.
    Med Atmos blir det en helt annen film opplevelse. Jeg bruker samme type høyttalere på Atmos som jeg bruker som surround. De er også forholdsvis store (10" bass elementer bl.a). Dette er med på å gjøre alt helt sømløst og brutalt når det trengs.
    Med 7.1 er det jo et ganske stort omeråde i taket som føles som et svart hull lydmessig, selv om prossesoren prøver å tette dette igjen så godt som mulig. Med Atmos er jo dette problemet løst, og side/bak høytalerene kan konsentrere seg om den lyden som faktisk skjer på siden og bak(og under) mens Atmos tar det som skjer over deg og siden. Feks på Unbroken, i starten der flyene kjører både over og under deg, og bombene sprenger i forskjellige "høyder" føles det som å sitte i flyet. Det er utrolig kult.
    Også i mere rolige scener der det skjer noe over deg, f.eks når det regner eller blåser så blir det en helt ny dimensjon.
    Også på filmer uten Atmos spor gjør Marantzen en kjempe jobb i å "fake" dette signalet. Så jeg bruker "full" pakke på alt jeg ser.
    Dette er uten tvil en av de største lydmessige oppgraderingene jeg har hatt på film.

Har du ikke hørt ett skikkelig oppsett med Atmos før, så er du velkommen på en demonstrasjon.

Tormod

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vært hos tralltrall igår og opplevde Atmos i sin stolhet i ett svært kompetent oppsett.

Har tidligere vært litt skeptisk til dette nye lydsporet da demoer rundt om på de forskjellige butikkene har ikke har klart og gi meg grunner nok for å skulle investere i dette. Kan trygt si nå etter demoen i går at det har definitivt noe for seg når det gjøres på denne måten. Vanvittig fart og trykk og lydboblen er helt klart utvidet flere hakk. Det som var en gledelig opplevelse at også upmixeren syntes å fungere svært godt noe som er gode nyheter og nok en grunn for å skulle gjøre en slik investering. Spilte noen kjente demospor og alle ga ett godt inntrykk av å ha en utvidet boble som gjør at du blir trukket mer inn i handlingen av det som skjer på lerretet. Unbroken med flyscenen i begynnelsen var en opplevelse i seg selv og det er en del effekter i denne scenen som virkelig setter dynamikk og Atmos sporet på prøve, vi spillte svært høyt og selv med volumet vridd opp kraftig er det ikke antydninger til svette av JBL oppsettet som bare sluker alt unna med letthet.

Kinoen har siden sist jeg var her har fått seg en solid oppgradering og det var en fornøyelse og få oppleve en slik gjennomført innstallasjon.

Dette var vanvittig rått og morsomt!!

Nå er det bare for meg å begynne å planlegge veien videre Takk for opplevelsen Tormod!
    Sist endret av Johnnygrandis; 10-02-2015 kl 08:01

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, er samme opplevelser en har lest på andre forum også.
    Bekrefter bare at 4k og atmos er med på å løfte hjemmekino opplevelsen!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Hei CareBear.
    Med Atmos blir det en helt annen film opplevelse. Jeg bruker samme type høyttalere på Atmos som jeg bruker som surround. De er også forholdsvis store (10" bass elementer bl.a). Dette er med på å gjøre alt helt sømløst og brutalt når det trengs.
    Med 7.1 er det jo et ganske stort omeråde i taket som føles som et svart hull lydmessig, selv om prossesoren prøver å tette dette igjen så godt som mulig. Med Atmos er jo dette problemet løst, og side/bak høytalerene kan konsentrere seg om den lyden som faktisk skjer på siden og bak(og under) mens Atmos tar det som skjer over deg og siden. Feks på Unbroken, i starten der flyene kjører både over og under deg, og bombene sprenger i forskjellige "høyder" føles det som å sitte i flyet. Det er utrolig kult.
    Også i mere rolige scener der det skjer noe over deg, f.eks når det regner eller blåser så blir det en helt ny dimensjon.
    Også på filmer uten Atmos spor gjør Marantzen en kjempe jobb i å "fake" dette signalet. Så jeg bruker "full" pakke på alt jeg ser.
    Dette er uten tvil en av de største lydmessige oppgraderingene jeg har hatt på film.

Har du ikke hørt ett skikkelig oppsett med Atmos før, så er du velkommen på en demonstrasjon.

Tormod
    Kan ikke annet enn å stemme i dette, etter noen dager med Atmos er jeg helt frelst.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

10. Liker saar har likt denne posten
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen etter

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Fikk vært hos tralltrall igår og opplevde Atmos i sin stolhet i ett svært kompetent oppsett.

Har tidligere vært litt skeptisk til dette nye lydsporet da demoer rundt om på de forskjellige butikkene har ikke har klart og gi meg grunner nok for å skulle investere i dette. Kan trygt si nå etter demoen i går at det har definitivt noe for seg når det gjøres på denne måten. Vanvittig fart og trykk og lydboblen er helt klart utvidet flere hakk. Det som var en gledelig opplevelse at også upmixeren syntes å fungere svært godt noe som er gode nyheter og nok en grunn for å skulle gjøre en slik investering. Spilte noen kjente demospor og alle ga ett godt inntrykk av å ha en utvidet boble som gjør at du blir trukket mer inn i handlingen av det som skjer på lerretet. Unbroken med flyscenen i begynnelsen var en opplevelse i seg selv og det er en del effekter i denne scenen som virkelig setter dynamikk og Atmos sporet på prøve, vi spillte svært høyt og selv med volumet vridd opp kraftig er det ikke antydninger til svette av JBL oppsettet som bare sluker alt unna med letthet.

Kinoen har siden sist jeg var her har fått seg en solid oppgradering og det var en fornøyelse og få oppleve en slik gjennomført innstallasjon.

Dette var vanvittig rått og morsomt!!

Nå er det bare for meg å begynne å planlegge veien videre Takk for opplevelsen Tormod!

Takk for besøket. Hygglig du tok turen innom og at besøket var til inspirasjon videre.
    Ble sittende å høre gjennom demo disken jeg fikk låne av deg. Måtte jo få oppleve den i sweetspot selv også. :-)

13. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, er samme opplevelser en har lest på andre forum også.
    Bekrefter bare at 4k og atmos er med på å løfte hjemmekino opplevelsen!

Du har helt rett. :-)
    Har desverre ikke 4K enda. Men lyden er ihvertfall på stell.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Kan ikke annet enn å stemme i dette, etter noen dager med Atmos er jeg helt frelst.

Kult, gratulerer med oppgraderingen.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å lese dette her, veldig spent på å høre atmos etterhvert. Kanskje det blir en marantz med atmos for feriepengene neste år ..

17. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva deler du høyttalerne til atmos på ? Kjører du large siden du har så kraftige høyttalere i taket

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva deler du høyttalerne til atmos på ? Kjører du large siden du har så kraftige høyttalere i taket
    De er satt som små og deler på 80. Jeg deler atmos og surround høyttalerne likt.

Holder på å teste litt forskjellig varianter og variasjoner. Men slik jeg har det nå gir det er veldig bra resultat.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    De er satt som små og deler på 80. Jeg deler atmos og surround høyttalerne likt.

Holder på å teste litt forskjellig varianter og variasjoner. Men slik jeg har det nå gir det er veldig bra resultat.
    Hei, ser du bruker 8802, og handlet et Audyssey Pro-kit for en stund tilbake. Har du fått testet dette noe, eventuelt synspunkter/forventninger ?
    Sist endret av J.P; 10-17-2015 kl 13:48

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Hei, ser du bruker 8802, og handlet et Audyssey Pro-kit for en stund tilbake. Har du fått testet dette noe, eventuelt synspunkter/forventninger ?

Hei J.P
    Jeg har desverre ikke fått testet den enda. Men har store planer om å få gjort det.
    Har tro på at det kan være mulig å hente ut enda mere med hjelp av pro-kitet.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny serverløsning og Dirac, blir morsomt å høre hva du syntes når alt er kalibrert riktig og inntrykkene for satt seg. Det hadde ihverfall enormt potensiale for å låte knallbra syntes jeg - Dirac er virkelig solide greier.

40TB 4 kjerner server bringer jo filene rimelig raskt også da

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også spent på hva du får ut av dette. Håper det vil komme erfaringer og kommentarer på Dirac-løsninger her etterhvert!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 74 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •