TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 72 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har vurdert å flytte de ned ja, ihvertfall teste det ut og høre om det er verdt det. Ser absolutt fordelene med å gjøre det. Spesielt bakre surround og Atmos-bak ligger veldig nære hverandre.
    Men det skaper noen utfordringer for å finne en parmanent løsning på bakveggen, da bakveggen er ganske avgjørende for aksutikken i rommet. Så blir en del jobb for å få det til. Men er i tenkeboksen hvordan dette kan løses. Mulig den kan felles inn i selve akutsikkveggen.

Bruker jeg "gammel" (er vel lov å snakke om gamledager nå, hehe) 5.1 og 7.1 dekoding med bakhøytalerene i hodehøyde blir jo dette litt feil også. Så må bli en avveining når det har blitt testet.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal jo uansett bruke DSU på de gamle formatene så det går nok bra. Litt over ørehøyde er vel det som anbefales.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville definitivt prøvd å flytte de ned ja. Men siden dine er litt vinkel på, kan de nok godt være noe over ørehøyde, men så mye separasjon som mulig mellom surround og height høyttalerne er nok å foretrekke.

Skjønner jo litt problemer med den bakveggen din, men alle monner drar, så gjør så godt du kan, så blir det nok bra
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å følge med her - virker som du har mye gøy mens du tester

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Du skal jo uansett bruke DSU på de gamle formatene så det går nok bra. Litt over ørehøyde er vel det som anbefales.
    Det er sant så vil jo ikke by på noen problemer sånn sett.

7. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Ville definitivt prøvd å flytte de ned ja. Men siden dine er litt vinkel på, kan de nok godt være noe over ørehøyde, men så mye separasjon som mulig mellom surround og height høyttalerne er nok å foretrekke.

Skjønner jo litt problemer med den bakveggen din, men alle monner drar, så gjør så godt du kan, så blir det nok bra
    Skal nok gjøre et forsøk på å få senket de litt.
    Blir det stor lydmessig forandring er det jo verdt litt arbeid.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Spennende å følge med her - virker som du har mye gøy mens du tester
    hyggelig du følger med. Har det veldig moro når jeg tester. Liker å pusle litt slik

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Morro å lese om forandringen i kinoen din.
    Tenkte å komme med et raskt spørsmål.
    På AV8801, har gått til innkjøp av en slik, med Audessey pro kittet. Har man da full kontroll på eq delen manuellt? Sliter litt med at den legger til formye i mellomtonen øvre bass.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Heisann.
    Morro å lese om forandringen i kinoen din.
    Tenkte å komme med et raskt spørsmål.
    På AV8801, har gått til innkjøp av en slik, med Audessey pro kittet. Har man da full kontroll på eq delen manuellt? Sliter litt med at den legger til formye i mellomtonen øvre bass.

Mvh Peter
    Hei Peter.
    Hyggelig du følger med i tråden.

Jeg fikk aldri testet pro kittet på min, kjøpte bare lisensen og alt utstyret, men manglet PC som ville komunisere. Bare Apple produkter i dette hus. ;-)
    Men slik jeg har forstått det skal det være mulig å gjøre justeringer. Har du kjørt kaibrering med pro kittet og fått for mye mellomtone?
    Er det ikke bare moro med litt ekstra i øvre mellomtone? hehe.
    Har du prøvd å kalibrere flere ganger?
    Kjører du kalibrering (målemikken) over et stort areal?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke pro kittet enda. Vurderer det.
    Har kjørt 3 runder nå. Og Audessey gir litt formye mellom 250-600hz etter pers smak.

Kjører med ca 30 cm mellom hver mic plassering. Har fulgt rådene til Audessey.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for titten og lytten i dag Tralltrall! Atmos stod absolutt til forventningene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke pro kittet enda. Vurderer det.
    Har kjørt 3 runder nå. Og Audessey gir litt formye mellom 250-600hz etter pers smak.

Kjører med ca 30 cm mellom hver mic plassering. Har fulgt rådene til Audessey.
    Dersom du har pro kittet ville jeg testet å gjort en måling med det.
    Jeg er usikker hvorfor Audessey gir for mye i det området du sier. Jeg har ikke merket noe til det hjemme hos deg.
    Prøver den å rette opp noen feil som allerede er der da eller?
    Kjører du alle 8 målingene? prøv en gang å gjør alle målingene tettere hverandre.

gratulerer med ny prosessor foresten. Er du fornøyd bortsett fra måle problematikken?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trompetnerd Vis post
    Takk for titten og lytten i dag Tralltrall! Atmos stod absolutt til forventningene.
    Hyggelig vi endelig klarte å skvise inn noen timer sammen. Du virket fornøyd der du satt, og bedre skal det bli.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker DeRemote appen på Iphone for å styre marantzen eller Denon produkter?
    Har dere en feil når dere skal velge channel level? På min kommer ikke riktig volum opp, alle høyttalere står på samme volum på fjernkontrollen, selv om de i hovedmenyen på selve marantzen står på noe annet.. Ble slik for en stund siden, tenkte dette ville bli rettet opp men er forsatt slik.
    Flere som har dette problemet? Noen som har klart å løse det?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Dersom du har pro kittet ville jeg testet å gjort en måling med det.
    Jeg er usikker hvorfor Audessey gir for mye i det området du sier. Jeg har ikke merket noe til det hjemme hos deg.
    Prøver den å rette opp noen feil som allerede er der da eller?
    Kjører du alle 8 målingene? prøv en gang å gjør alle målingene tettere hverandre.

gratulerer med ny prosessor foresten. Er du fornøyd bortsett fra måle problematikken?
    Hei
    Ja jeg har to smale dipper i frekvensgang der som sofaen gir. Jeg hører den ikke når jeg lytter til musikk. Men de dukker opp på hver måling. Både med Audessey, rew og med den gamle Pioneer. Tar jeg ut sofaen så er de borte. Men burde vel måle med sofa.

Jeg tror det er refleksjoner som motarbeider hverandre. så tenkte å legge noen demping der neste gang.

Ja, etter litt innkjørings problem. Så føler jeg nå at jeg kan leve med den en stund. Caryen min er fortsatt bedre på musikk. Da den tilfører et magisk inntrykk som ikke Marantzen klarer på samme måte. På film er Marantzen i en helt annen klasse.

Så er fornøyd med byttet selv om det går litt på bekostning av musikk i to kanaler.

Tror rett og slett at Caryen er svært svært god på det.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Noen som bruker DeRemote appen på Iphone for å styre marantzen eller Denon produkter?
    Har dere en feil når dere skal velge channel level? På min kommer ikke riktig volum opp, alle høyttalere står på samme volum på fjernkontrollen, selv om de i hovedmenyen på selve marantzen står på noe annet.. Ble slik for en stund siden, tenkte dette ville bli rettet opp men er forsatt slik.
    Flere som har dette problemet? Noen som har klart å løse det?
    .

Syntes appen Marantz har hatt for AV8801 rett og slett var forferdelig å bruke. Til justering og innstilling så brukte jeg en PC via nettverket. Kunne da styre alt "on-the-fly", og alt der viste korrekt info.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ja jeg har to smale dipper i frekvensgang der som sofaen gir. Jeg hører den ikke når jeg lytter til musikk. Men de dukker opp på hver måling. Både med Audessey, rew og med den gamle Pioneer. Tar jeg ut sofaen så er de borte. Men burde vel måle med sofa.

Jeg tror det er refleksjoner som motarbeider hverandre. så tenkte å legge noen demping der neste gang.

Ja, etter litt innkjørings problem. Så føler jeg nå at jeg kan leve med den en stund. Caryen min er fortsatt bedre på musikk. Da den tilfører et magisk inntrykk som ikke Marantzen klarer på samme måte. På film er Marantzen i en helt annen klasse.

Så er fornøyd med byttet selv om det går litt på bekostning av musikk i to kanaler.

Tror rett og slett at Caryen er svært svært god på det.
    Om du ikke hører den gjør det vel kanskje ikke så mye om den er der heller.
    Dersom det blir bedre ved å gjøre målingen uten sofaen er jo det en mulighet. Alle knep er lov. Eller du gjør en måling med pro, så kan det jo hende den løser problemet.

Jeg hadde cary en liten periode for en stund siden. Den er veldig fin på musikk ja, men desverre var ikke film delen like bra og enkel. Dette er en del år siden, så regner med de nye modelene er bedre på alt. Men Cary er uten tvil et merke som leverer god lyd.
    Kan nok hende ditt utstyr og ører matcher cary bedre da ja. Du burde testet 8802 og sett om den nærmer seg. Veldig praktisk å få alt i en boks.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post
    .

Syntes appen Marantz har hatt for AV8801 rett og slett var forferdelig å bruke. Til justering og innstilling så brukte jeg en PC via nettverket. Kunne da styre alt "on-the-fly", og alt der viste korrekt info.
    Da 8801'en var ny funket appen veldig bra synes jeg. Hadde full oversikt, og fikk justert det jeg måtte ønske. Men så kom det en oppdatering eller noe en stund før jeg fikk 7702 og 8802 i hus. Litt irriterende. Burde jo være en veldig lett jobb å rette opp.

Får håpe de finner ut av det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ikke dippene, men hører at Marantzen legger til en del der. På film så ffungerer den svært godt. Får se hva jeg gjør. 8802 har jeg ikke kronene til. Så det er enkelt slik.

Hvor kjøpte du pro kittet fra?

Side 72 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •