TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 71 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1479
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    :-) det blir en ganske annen opplevelse med atmos. Så utrolig moro.
    Jøss, jeg hadde egentlig ikke regnet med at Atmos skulle utgjøre såpass. Interessant og spennende.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Jøss, jeg hadde egentlig ikke regnet med at Atmos skulle utgjøre såpass. Interessant og spennende.
    Alt er jo relativt, men det "blåser" litt ekstra rundt ørene. Blir et helt annet trykk i effektene, det føles mye friere, antagelig fordi hver høytaler har mindre omeråde de må dekke med lyd, bak/surround høytalerene trenger f.eks ikke prøve å skape en effekt i taket, som tidligere.
    Og det beste av alt, jeg hører ikke høytalerens plassering. Det går helt sømløst gjennom rommet. Så angrer ikke på at jeg puttet forholdsvis store høytalere i taket. Det er tross alt 10" i det. Når helikotperet står over deg, så merkes det. :-)

Marantz 8802 er bare helt super. Jeg har aldri testet eller hørt om noe som gjør en bedre jobb. Mere moro blir det ikke. :-)

Så til alle som bygger kino, gjør ihvertfall klar til Atmos, selv om dere per idag ikke har utstyr til å benytte dere av det.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

3. Liker Vessel56, AndreWerdenskrieg, Torolan har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å lese! Grattis. Må få høre en dag.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er jo relativt, men det "blåser" litt ekstra rundt ørene. Blir et helt annet trykk i effektene, det føles mye friere, antagelig fordi hver høytaler har mindre omeråde de må dekke med lyd, bak/surround høytalerene trenger f.eks ikke prøve å skape en effekt i taket, som tidligere.
    Og det beste av alt, jeg hører ikke høytalerens plassering. Det går helt sømløst gjennom rommet. Så angrer ikke på at jeg puttet forholdsvis store høytalere i taket. Det er tross alt 10" i det. Når helikotperet står over deg, så merkes det. :-)

Marantz 8802 er bare helt super. Jeg har aldri testet eller hørt om noe som gjør en bedre jobb. Mere moro blir det ikke. :-)

Så til alle som bygger kino, gjør ihvertfall klar til Atmos, selv om dere per idag ikke har utstyr til å benytte dere av det.
    Hyggelig at du er fornøyd. Og ja, jeg har samme inntrykk av Atmos.

Og du din heldiggris får jo DTS:X også etterhvert.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trompetnerd Vis post
    Moro å lese! Grattis. Må få høre en dag.
    Det skal du få, finner en dag til uken.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Hyggelig at du er fornøyd. Og ja, jeg har samme inntrykk av Atmos.

Og du din heldiggris får jo DTS:X også etterhvert.

Blir spennende med dts:x.
    Bra 8802 klarer å følge opp.

8. Liker Jan B har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er virkelig spennende denne 8802'en ja - sikler på å prøve en sånn jeg også
    Hva tenker du om prestasjonene til denne i stereo kontra en ren stereo-pre til 20-25 k ?
    Og bruker du RK til musikk også , eller blir det best med pure direct syns du ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har skjønt det så skal det være mulig.

Edit: litt mer info om HDCP 2.2: Marantz AV8802 med HDCP 2.2

Avventer selv til A versjonen kommer, men ser ut til at jeg slipper å vente til august

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Den er virkelig spennende denne 8802'en ja - sikler på å prøve en sånn jeg også
    Hva tenker du om prestasjonene til denne i stereo kontra en ren stereo-pre til 20-25 k ?
    Og bruker du RK til musikk også , eller blir det best med pure direct syns du ?
    Du burde få testet den. :-)
    Vanskelig å si hva som vil være best av en ren pre-amp og 8802. Det har nok mye å si med match av utstyret osv.
    Jeg solgte min Burmester 035 da jeg fikk Marantzen 8801 i hus, 8802 er jo enda bedre. Marantzen gjorde såpass god jobb at jeg ikke hadde behov å beholde begge.

Jeg har stor glede av RK når jeg hører musikk, pluss at jeg vil ha med subbene. Men hører også musikk i pure direct. Jeg kan også spille med korigerte subber samtidig som frontene ikke er korigert. Så bytter litt på etter hva jeg synes låter best der og da.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post
    Slik jeg har skjønt det så skal det være mulig.

Edit: litt mer info om HDCP 2.2: Marantz AV8802 med HDCP 2.2

Avventer selv til A versjonen kommer, men ser ut til at jeg slipper å vente til august
    Det ser jo veldig lovende ut fra flere hold nå, så 8802 er nok laget for å holde tritt fromover.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde få testet den. :-)
    Vanskelig å si hva som vil være best av en ren pre-amp og 8802. Det har nok mye å si med match av utstyret osv.
    Jeg solgte min Burmester 035 da jeg fikk Marantzen 8801 i hus, 8802 er jo enda bedre. Marantzen gjorde såpass god jobb at jeg ikke hadde behov å beholde begge.

Jeg har stor glede av RK når jeg hører musikk, pluss at jeg vil ha med subbene. Men hører også musikk i pure direct. Jeg kan også spille med korigerte subber samtidig som frontene ikke er korigert. Så bytter litt på etter hva jeg synes låter best der og da.
    Takker for tilbakemeldingen.
    Så den er såpass bra at en stereo-pre av det kaliberet ble overflødig ja - det høres lovende ut
    Det er litt det jeg har på feelingen også når de gjelder prosessorer. Er selv veldig fornøyd med Yamahaen , men ser jo at denne får veldig mye skryt rundt om. Noen mener jo at en ren stereo-pre av god kvalitet vil være enda bedre , så jeg har vurdert å teste ut et eller annet . Men jeg er neimen ikke så sikkert på om det har så mye for seg.
    Og da kommer jo en slik i tillegg til en flerkanals-pre , så da er det kanskje mer fornuftig å legge noen kr mer en prosessor i stedet....?

Og som du da nevner , så har man muligheten til å bruke både sub og RK alt etter hva man liker. Opplever litt det samme med Yamahaen - noen ganger er best i pure direct og andre ikke.

Men jeg kommer nok uansett til å vente til den er ferdig oppgradert jeg også , så blir det litt mindre styr
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    652
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Atmos, prøv filmen `Unbroken`selv uten Atmos hos meg var det både lyd over, igjennom og rundt meg når flyene passerer. Kan tenke meg siden denne filmen har Atmos lydspor at dette må bli en sinnsyk kul film å se hos deg

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingen.
    Så den er såpass bra at en stereo-pre av det kaliberet ble overflødig ja - det høres lovende ut
    Det er litt det jeg har på feelingen også når de gjelder prosessorer. Er selv veldig fornøyd med Yamahaen , men ser jo at denne får veldig mye skryt rundt om. Noen mener jo at en ren stereo-pre av god kvalitet vil være enda bedre , så jeg har vurdert å teste ut et eller annet . Men jeg er neimen ikke så sikkert på om det har så mye for seg.
    Og da kommer jo en slik i tillegg til en flerkanals-pre , så da er det kanskje mer fornuftig å legge noen kr mer en prosessor i stedet....?

Og som du da nevner , så har man muligheten til å bruke både sub og RK alt etter hva man liker. Opplever litt det samme med Yamahaen - noen ganger er best i pure direct og andre ikke.

Men jeg kommer nok uansett til å vente til den er ferdig oppgradert jeg også , så blir det litt mindre styr
    Jeg skal ikke si at den er helt på linje som en Burmester til ca 80.000, forskjeller er det, men totalsett fungerer det såpass bra hos meg, så jeg hadde mere glede av å selge den og kjøpe meg annet utstyr. Så savner egentlig ikke så mye av det lille ekstra Burmesteren ev kunne gi.
    Pluss at det er ganske mye pes å få subbene til å spille med om jeg brukte burmesteren. Så bare det var egentlig grunn nok til å ikke bruke den.

Du kan nok få et bedre resultat med en ren pre av god kvalitet om du får satt opp alt perfekt og matchen er bra. Så du burde absolutt teste både det ene og det andre.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Gratulerer med Atmos, prøv filmen `Unbroken`selv uten Atmos hos meg var det både lyd over, igjennom og rundt meg når flyene passerer. Kan tenke meg siden denne filmen har Atmos lydspor at dette må bli en sinnsyk kul film å se hos deg
    Takk for det. Unbroken er på innkjøpslisten. :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke si at den er helt på linje som en Burmester til ca 80.000, forskjeller er det, men totalsett fungerer det såpass bra hos meg, så jeg hadde mere glede av å selge den og kjøpe meg annet utstyr. Så savner egentlig ikke så mye av det lille ekstra Burmesteren ev kunne gi.
    Pluss at det er ganske mye pes å få subbene til å spille med om jeg brukte burmesteren. Så bare det var egentlig grunn nok til å ikke bruke den.

Du kan nok få et bedre resultat med en ren pre av god kvalitet om du får satt opp alt perfekt og matchen er bra. Så du burde absolutt teste både det ene og det andre.
    Ok , skjønner.
    Neida det kan sikkert bli enda bedre med en ren stereo-pre , men skal man ha det beste fra begge leire , så blir det så jææ... dyrt
    Og mtp. fleksibiliteten til en prosessor , så håper/tror jeg at kompromisset blir så lite at det går helt fint an og leve med

Men det hadde selvsagt vært moro og prøvd en ren stereo-pre ja - jeg har en brukt Mcintosh c-48 på hånd som jeg sikler veldig på
    Så vi får se hva det blir til - den burde det jo gå an å selge igjen uten det helt store tapet også.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tak i manualen på AV8802A, og kikket på det å få liv i Atmos høyttalerene ved 5.1 som du spurte om.
    Det står om det på side 310 i den manualen (tipper samme side i ikke "A" versjonen også).

Tror det skal gå når man setter lydmodus til å ha "+Dolby Surround" etter seg. Det står bare at Atmos funker med denne og ren Dolby Atmos.

Jeg vet det er noen som foretrekker DTS sin versjon å lage ekstra kanaler, men da vil de ikke funke. Regner med at den vil gjøre det når DTS versjonen av Atmos kommer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post
    Fikk tak i manualen på AV8802A, og kikket på det å få liv i Atmos høyttalerene ved 5.1 som du spurte om.
    Det står om det på side 310 i den manualen (tipper samme side i ikke "A" versjonen også).

Tror det skal gå når man setter lydmodus til å ha "+Dolby Surround" etter seg. Det står bare at Atmos funker med denne og ren Dolby Atmos.

Jeg vet det er noen som foretrekker DTS sin versjon å lage ekstra kanaler, men da vil de ikke funke. Regner med at den vil gjøre det når DTS versjonen av Atmos kommer.
    Stemmer det. Fant det ut. Så velger det i menyen, så fungerer atmos også.
    Regner med DTS versjonen vil fungere når DTS oppdateringen er på plass. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok , skjønner.
    Neida det kan sikkert bli enda bedre med en ren stereo-pre , men skal man ha det beste fra begge leire , så blir det så jææ... dyrt
    Og mtp. fleksibiliteten til en prosessor , så håper/tror jeg at kompromisset blir så lite at det går helt fint an og leve med

Men det hadde selvsagt vært moro og prøvd en ren stereo-pre ja - jeg har en brukt Mcintosh c-48 på hånd som jeg sikler veldig på
    Så vi får se hva det blir til - den burde det jo gå an å selge igjen uten det helt store tapet også.
    Blir veldig dyrt å ha det beste av alt, så de fleste må vel velge et kompromiss et sted.
    Spennende hva du ender opp med da. Er jo litt tidkrevende å teste slike ting. Men veldig moro. :-)

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert å flytte surroundene ned til ørehøyde? Pr. Atmos spec?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^ Jeg fikk mye større effekt at Atmos-høyttalerne da jeg flytta surroundene mine ned fra oppunder taket og til litt over ørehøyde.

Side 71 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •