TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 7 av 74 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Hvis du har plass å "ofre" av stua/lytterommet ditt kan du kanskje vurdere å sette opp en lettvegg der istedet? I en slik kan du lage så mye hull du bare vil, og ved fremtidig salg er det bare å rive hele dr*ten.
    Hvis du setter det tunge utstyret i hyller/rack bak lettveggen behøver den ikke tåle særlig mye belasting. Dermed kan du slippe store skader ved innfesting av den, samtidig som du står ganske fritt i valg av materialer.
    Jeg var veldig veldig nære på å få en leilighet (ble tatt på forkjøpsrett i siste sekund, aaaaarg) Om jeg hadde fått den hadde det vært en dør som skulle tettes igjen med lettvegg, og det ville da blitt helt perfekt. Da var tanken som du har beskrevet over. Men som sagt, ble de planene lagt litt på is, så jakter etter nye muligheter.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Funnet ut noe lurt?
    Bare i tenkeboksen, er som nevnt tidligere på jakt etter ny leilighet, så venter med å lage noen hifi rack til jeg vet hvordan muligheter som kommer der.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått SR 1000 Be enda? Lurer litt på hvordan finishen er på de....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har du fått SR 1000 Be enda? Lurer litt på hvordan finishen er på de....
    Har ikke fått de enda, men får vite på fredag om er blitt sendt fra Frankrike med leveringen som kommer neste uke. Det hadde vært topp om de kom snart.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde vært topp om du fikk den nye senteren din og snart ;-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ja hadde vært topp om du fikk den nye senteren din og snart ;-)

Nå er Andre tilbake fra ferie, så skal ringe han en av de nærmeste dagene. Får håpe Focal har bestillingen hans klar nå.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingentıng er verre enn venting, venting, venting
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Nå er Andre tilbake fra ferie, så skal ringe han en av de nærmeste dagene. Får håpe Focal har bestillingen hans klar nå.
    Ringte Andre i dag ang. min senterhøyttalere som jeg bestillte tidligere i sommer. Som vanlig veldig stresset, og mente kanskje det kom på mandag. Rart Focal aldri gir noe godt svar på når ting kommer... :?

Begynner å lure på om han også kunne ha gjort seg tjent med å ha en "ekspert" til i butikken der, det virker som han nesten alltid tar seg av 2 kunder samtidig... hehe..

Har du fått noe snacks enda?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Andre i dag ang. min senterhøyttalere som jeg bestillte tidligere i sommer. Som vanlig veldig stresset, og mente kanskje det kom på mandag. Rart Focal aldri gir noe godt svar på når ting kommer... :?

Begynner å lure på om han også kunne ha gjort seg tjent med å ha en "ekspert" til i butikken der, det virker som han nesten alltid tar seg av 2 kunder samtidig... hehe..

Har du fått noe snacks enda?
    Har ikke fått noe enda, men hørte rykter om mandag her også, så da kan det bli en moro tirsdagskveld. (siden de er stengt på mandag).
    Hadde nok ikke vært så dumt med en ekspert til i butikken, men da blir det jo en til å lønne da, og det kan jo ha sine negative sider for oss.

Er lenge siden jeg har bestilt og betalt så håper det kommer snart. Senteren vet jeg jo hvordan låter nå, men er veldig spent på bakhøytalerene. de virker jo veldig stilige på bilder, og om lyden er like bra som designet burde det duge. :-)

Jeg skal nok holde dere oppdatert så fort det skjer noe.

Er det forresten noen som har prøvd ut hvor høyt bakhøytalerene bør henge når de skal henge på bakvegg i flukt med sofa, og ikke så veldig mye ut på hver side?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe enda, men hørte rykter om mandag her også, så da kan det bli en moro tirsdagskveld. (siden de er stengt på mandag). Hadde nok ikke vært så dumt med en ekspert til i butikken, men da blir det jo en til å lønne da, og det kan jo ha sine negative sider for oss.
    Merkelig at han ba meg ringe på mandag... En ekspert til kan jo kanskje være negativt i sånn måte, men får å se det litt fra en annen vinkel så har de jo allerede 2 som jobber i butikken i dag. Dog ikke lett å få tak i god kompetanse da. Jeg syntes bare det er litt merkverdig at man kjøper svindyrt utstyr i 7-sifrede klassen, og blir nødt til å ringe selv/mase for å få tilbakemeldinger på når ting kommer. Tviler på at jeg har hatt noen tlf. samtaler på mye over 1 min. med den mannen.

Er lenge siden jeg har bestilt og betalt så håper det kommer snart. Senteren vet jeg jo hvordan låter nå, men er veldig spent på bakhøytalerene. de virker jo veldig stilige på bilder, og om lyden er like bra som designet burde det duge. :-)
    De ser vanvittige ut på bilder. Har jo samme porsche metallic-lakken som resten av serien og er i skikkelig MDF. Skal ha de selv. Kan vel nesten bestille de med en gang, så er de vel på plass før jul. Kanskje de kommer fortere dersom jeg sier jeg betaler når jeg FÅR varen? Hehe... (hmmm....faktisk ikke så dum ide)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at han ba meg ringe på mandag... En ekspert til kan jo kanskje være negativt i sånn måte, men får å se det litt fra en annen vinkel så har de jo allerede 2 som jobber i butikken i dag. Dog ikke lett å få tak i god kompetanse da. Jeg syntes bare det er litt merkverdig at man kjøper svindyrt utstyr i 7-sifrede klassen, og blir nødt til å ringe selv/mase for å få tilbakemeldinger på når ting kommer. Tviler på at jeg har hatt noen tlf. samtaler på mye over 1 min. med den mannen.
    Han er jo ofte i butikken å jobber mandag, får også hentet ting der mandager, men jeg prøver å holde mandagene deres "hellige" siden de først har den dagen stengt så er jo det pga at det er mye arbeid som trengs å gjøres.
    Er litt rart en må følge opp så mye selv, og nye beskjeder hele tiden, men det rare er jo at det funker. :-)
    Men sant skal sies at når det først trengs noe så jobber han hardt for å skaffe saker og ting. Da jeg skulle ha hjemme hos reportasjen fra Hjemmekino,ordnet han en ny låne senter(da jeg hadde solgt min), og jeg tror ikke det var noe han hadde inne i butikken, og det fikset han på få dagers varsel.

De ser vanvittige ut på bilder. Har jo samme porsche metallic-lakken som resten av serien og er i skikkelig MDF. Skal ha de selv. Kan vel nesten bestille de med en gang, så er de vel på plass før jul. Kanskje de kommer fortere dersom jeg sier jeg betaler når jeg FÅR varen? Hehe... (hmmm....faktisk ikke så dum ide)
    Du kan nok bestille de, så har du de snart/neste år?!?. De ser skikklig digge ut. De fortjener nesten en spott hver når de blir hengt opp. :-)
    Kanskje knepet er å ikke betale før varen er i hånda. hehe. det skal jeg prøve neste gang. :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje knepet er å ikke betale før varen er i hånda. hehe. det skal jeg prøve neste gang. :-)
    Jepp, eventuelt å legge igjen et depositum må være mye bedre enn hele beløpet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, eventuelt å legge igjen et depositum må være mye bedre enn hele beløpet.
    Sant det. Men føler det ikke er noen fare ved å gjøre det slik jeg gjorde, men det var jo meningen at varene skulle vært her for mange uker siden.
    Men nå kan det jo hende det løser seg på mandag. :-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut noen bilder og kanskje noen ord om lyden

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Legg ut noen bilder og kanskje noen ord om lyden
    Det skal jeg gjøre.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke mange dagene til SR1000Be kommer og jeg lurte da på hva erfaringer dere har med bakhøytalere hengende på veggen, hvor sofaen blir stående på linje med høytalerene. Hvor høyt og hvor langt fra sofaen bør de henge for å gi best resultat.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyden får du forklart i manuealen med høytalerne du får, tror det er mellom 1,50 -1.80 i høyde. Hvor langt bak er jeg ikke sikker, men mener 1-2 meter bør passe. De skal jo simmulere noe som kommer bakfra (og ikke ovenfra) og bør derfor ha en viss avstand til lytte posisjon. -om mulig. Dette blir spennende tralltrall

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at man burde ha litt avstand til bakhøyttalere for den store romfølelsen (helt optimalt bør vel være lik som til fronthøyttalere). I den nye leiligheten jeg har kjøpt ser det ikke ut til at det blir mulig med mer enn maks 50cm fra sofa til bakvegg. Hadde derfor tenkt til å først prøve de (SR1000Be) plassert 50cm bak og 50cm over hodet. Å kline de opp under taket syntes jeg ikke låter naturlig, men når det er så kort avstand mellom sofa og bakvegg har jeg tidligere fått bedre resultat av å ha de litt over lytteren. Hvordan er avstanden mellom sofa og bakvegg der du skal ha de?

Videre ville jeg ha testet dem i både bipolar modus og 7.1 modus om du har muligheten for å avgjøre hva du syntes fungerer best.

Du får skrive inn noen inntrykk når du får godbitene opp å spille...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke opplevd et oppsett der sofa er plassert helt inntil bakvegg som spiller optimalt? Mine ører er iallefall avhengi av litt luft bak huet både i stereo og surround.. Det er riktignok ikke mange cm. som skal til, før det begynner å hjelpe:wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje prøve å vinkle de litt ned om de blir stående for nære sofaen?

Side 7 av 74 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •