TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 68 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1479
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan det tyde på at de gjenbruker elektronikken også da? Altså at lydsignaturen mellom Denon og Marantz er ganske like? Kan ikke helt se for meg at de skal gjenbruke pluggplasseringen på baksiden uten at de også gjenbruker innmaten.

Kan man sette egen parametrisk EQ på 8801? For det er mitt største ankepunkt til systemer (med Audyssey) hvis de ikke har sånt. Følgelig det som trekker meg i retning Yamaha.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon er marantz er nok likere hverandre enn Yamaha er lydmessig.

Du kan ikke sette egen parametrisk EQ på noen av modellene, men mener dette går dersom du bruker pro kitet. Jeg har aldri kommet så langt at jeg har fått testet dette. Det vet kanskje de som har brukt det?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Kan det tyde på at de gjenbruker elektronikken også da? Altså at lydsignaturen mellom Denon og Marantz er ganske like? Kan ikke helt se for meg at de skal gjenbruke pluggplasseringen på baksiden uten at de også gjenbruker innmaten.

Kan man sette egen parametrisk EQ på 8801? For det er mitt største ankepunkt til systemer (med Audyssey) hvis de ikke har sånt. Følgelig det som trekker meg i retning Yamaha.
    Nei du kan ikke dra ned gitte frekvenser på 8801 da må du over på pro utgaven av Audyssey, blir nok ett pro sett på meg etterhvert da jeg er meget fornøyd med XT32. Audyssey med og uten på 8801 er ikke sammenlignbart ei heller Audyssey i sin tidligere utgave altså XT som ikke gjorde noe fornuftig under 120hz og var en skuffelse iforhold. Bruker også Audyssey i stereokonfigurasjonen og min DSpeaker er blitt overflødig selv om også denne er meget bra.
    Og gå fra toppmodellen receiver fra NAD til en separat prossesor/amp løsning var ett meget kraftig hopp i oppgraderingskarusellen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Marantz og Denon eies vel av samme firma, men hvor tett de lages vet jeg ikke. De bruker vel ihvertfall samme romkorreksjon.
    Kan nesten virke som Denon lager recievere, mens marantz prøver å ta litt mere av High-end markedet med rene prosessorer, og dermed slippe å konkurrere med eget selskap.

jeg har en eldre Yamaha i stua, og brukte Yamaha reciever i kinoen tidligere. Det blir ikke riktig å sammenligne den yamahaen med den marantzen jeg har nå da dette er to helt forskjellige ting. Personlig synes jeg Yamaha har veldig gode produkter, men per idag har de ingen modeller som kan konkurrere mot 8802, det er det vel egentlig ingen produsent som har, om en ikke vil legge godt over 100.000 på bordet. Men regner med konkurransen vil komme.

Da Yamaha lanserte 5000 serien ble vel dette heller ikke en direkte konkurrent til marantz sin toppmodell da, 8801, som jeg hadde håpet, kanskje heller en veldig sterk konkurrent til marantz 7701.

Om du tenker på Yamaha reciever vs marantz reciever tror jeg nok det er litt smak og behag. Her er jeg på litt tynn is da jeg aldri har testet en marantz reciever. Men inntrykket jeg har av marantz produktene jeg har prøvd er at de har en varme og rundhet som passer mitt utstyr bra. Jeg går utifra at recievere har litt samme lydsignatur som prosessorene. Men så tror jeg kanskje Yamaha sparker mere fra. Yamaha vinner jo nesten alle reciever tester de er med på. Dette er jo ikke uten grunn.

Så hva som er best tror jeg kommer litt an på om det er reciever eller prossesor du er ute etter.
    Er nok mye rett i det du sier her ja.
    Hvis man skal tro på tester , så virker det kanskje som Yamaha prosessoren er et veldig bra kjøp , og var nærmere 8810 enn 7701 tross sin noe lavere pris. Men hvis nå 8802 er et godt sprang oppover ift. 8801 , så må Yamaha virkelig til å følge med i timen ja

Onkyo har jo også kommet med en Atmos-klar prosessor til 30 k Onkyo PR-SC5530 Atmos surroundprosessor - Sort så der har vi en konkurrent. Men nå har jo Onkyo gått bort fra Audyssey RK , og jeg vet ikke om det var så lurt....

Jeg regner vel med at Yamaha må komme med en Atmos-klar prosessor også ila. året , så det blir spennende å se hva dem kan skilte med.
    Jeg liker Yamaha veldig bra , men det irriterer meg litt at man har disse begrensingene mtp. hvilke frekvenser man kan angripe med PEQ.
    Så jeg skulle gjerne sett at dem hadde gjort noen endringer der.
    Så ja , Marantz er absolutt en meget aktuell kandidat ved neste korsvei - da gjerne sammen med pro-kitet.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Er nok mye rett i det du sier her ja.
    Hvis man skal tro på tester , så virker det kanskje som Yamaha prosessoren er et veldig bra kjøp , og var nærmere 8810 enn 7701 tross sin noe lavere pris. Men hvis nå 8802 er et godt sprang oppover ift. 8801 , så må Yamaha virkelig til å følge med i timen ja

Onkyo har jo også kommet med en Atmos-klar prosessor til 30 k Onkyo PR-SC5530 Atmos surroundprosessor - Sort så der har vi en konkurrent. Men nå har jo Onkyo gått bort fra Audyssey RK , og jeg vet ikke om det var så lurt....

Jeg regner vel med at Yamaha må komme med en Atmos-klar prosessor også ila. året , så det blir spennende å se hva dem kan skilte med.
    Jeg liker Yamaha veldig bra , men det irriterer meg litt at man har disse begrensingene mtp. hvilke frekvenser man kan angripe med PEQ.
    Så jeg skulle gjerne sett at dem hadde gjort noen endringer der.
    Så ja , Marantz er absolutt en meget aktuell kandidat ved neste korsvei - da gjerne sammen med pro-kitet.
    Jeg tror også Yamaha prosessoren er et veldig bra kjøp. (var ihvertfall før Atmos kom) Så om Yamaha kommer med en Atmos klar prosessor som er fullbalansert på alle kanaler og som de ikke har spart inn noe på, tror jeg nok de forsatt kan hevde seg på toppen. Nytter desverre ikke å ikke ha balanserte sub-innganger på en prosessor til den prisen. Ihvertfall ikke om de skal klare å konkurere mot 8802. Dette er også en av grunnene til at jeg mener det var en sterkere konkurent til 7701 enn 8801.
    8802 er priset høyt (er vel ca 25% dyrere enn 8801), dette setter også lista ganske høyt med tanke på konkuransen mot andre merker. Spesiellt dersom pris også er en avgjørende faktor. Så blir spennende å se hvordan den blir mottatt.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også Yamaha prosessoren er et veldig bra kjøp. (var ihvertfall før Atmos kom) Så om Yamaha kommer med en Atmos klar prosessor som er fullbalansert på alle kanaler og som de ikke har spart inn noe på, tror jeg nok de forsatt kan hevde seg på toppen. Nytter desverre ikke å ikke ha balanserte sub-innganger på en prosessor til den prisen. Ihvertfall ikke om de skal klare å konkurere mot 8802. Dette er også en av grunnene til at jeg mener det var en sterkere konkurent til 7701 enn 8801.
    8802 er priset høyt (er vel ca 25% dyrere enn 8801), dette setter også lista ganske høyt med tanke på konkuransen mot andre merker. Spesiellt dersom pris også er en avgjørende faktor. Så blir spennende å se hvordan den blir mottatt.
    Ja Yamaha må nok heve seg på noen punkter for å følge med - helt klart.
    Men det spørs jo litt på hvilken prisklasse dem sikter seg inn på også - 8802 begynner å bli dyr synes jeg.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Nei du kan ikke dra ned gitte frekvenser på 8801 da må du over på pro utgaven av Audyssey, blir nok ett pro sett på meg etterhvert da jeg er meget fornøyd med XT32. Audyssey med og uten på 8801 er ikke sammenlignbart ei heller Audyssey i sin tidligere utgave altså XT som ikke gjorde noe fornuftig under 120hz og var en skuffelse iforhold. Bruker også Audyssey i stereokonfigurasjonen og min DSpeaker er blitt overflødig selv om også denne er meget bra.
    Og gå fra toppmodellen receiver fra NAD til en separat prossesor/amp løsning var ett meget kraftig hopp i oppgraderingskarusellen.
    Tror pro utgaven kan heve det enda noen hakk. Jeg skal ihvertfall teste det ut så fort jeg får en pc som duger.
    Desverre fungerer det ikke på Mac.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja Yamaha må nok heve seg på noen punkter for å følge med - helt klart.
    Men det spørs jo litt på hvilken prisklasse dem sikter seg inn på også - 8802 begynner å bli dyr synes jeg.
    Helt enig, 8802 er en dyr sak og en betaler ganske mye for det ekstra 8802 har å by på, kontra f.eks 7702. Onkyo'en har jo lagt seg midt imellom på pris. Så blir spennende å se hva de andre merkene velger å gjøre. Jeg tror konkurransen blir hard for alle.

9. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Sikkert riktig tralltrall at jeg skulle lyttet lenger til Sennehiser.
    Men jeg mener virkelig at de er overpriset (evt at Sony'ene er undepriset).

Nåvel, uansett er vi vel enige om at fremtiden er trådløs og for lytting borte fra anlegget, på reise osv, så er det ikke aktuelt å gå tilbake til kablet(selv om jeg venter inn noen virkelig spennende Sony MDR-V6, "antikvariske").

Liten tilbakemelding på Sennheiser hodetelefonene jeg kjøpte.
    Hadde en forholdsvis lang flyreise forrige uke. Hadde hodetelefonene i bruk opp mot 16 timer kontinuerlig. Enten med musikk/film på flyet eller bare med støyreduskjonen aktivert for å få det stille på reisen og flyplassene. Ble hentet på flyplassen i saigon og kjørt direkte til orkesterprøve i operaorkesteret i ho chi minh. Så viktig å være mest mulig utvilt etter så lang reise, samt at døgnet er snudd. Så veldig deilig med god musikk eller kunne stenge ute støy.
    For meg er dette lenge å sitte med hodetelefoner på, men det var en meget behagelig opplevelse. Følte ikke noe ubehag å ha på ørene, hadde de som sagt på ørene nesten 16 timer i strekk. Og lydmessig trøttet de heller ikke ut ørene. Det er såpass mye støyende omgivelser på fly så lydkvaliteten skal jeg ikke ta hensyn til. Men mine erfaringer fra tidligere headset er at ørene blir slitene først. Dette var ikke tilfelle her. Så jeg er stor fornøyd. :-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre hvordan 8802 er sammenlignet med 7702. Nå når ryktene sier at 7702 IKKE vil få opgpradering til DTS-X mens 8802 sannsynligvis vil må jeg jo nesten vurdere å bytte igjen... (sukk)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Gleder meg til å høre hvordan 8802 er sammenlignet med 7702. Nå når ryktene sier at 7702 IKKE vil få opgpradering til DTS-X mens 8802 sannsynligvis vil må jeg jo nesten vurdere å bytte igjen... (sukk)
    Får håpe ryktene ikke er sanne, ellers må du kanskje oppgradere. Blir spennende å se hav som skjer.
    Det jeg fikk testet før jeg dro på turne var veldig lovende. Merket at alt ble bedre. Så er et veldig bra produkt.
    Skal prøve å få skrevet noe mere når jeg får testet den skikkelig.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten tilbakemelding på Sennheiser hodetelefonene jeg kjøpte.
    Hadde en forholdsvis lang flyreise forrige uke. Hadde hodetelefonene i bruk opp mot 16 timer kontinuerlig. Enten med musikk/film på flyet eller bare med støyreduskjonen aktivert for å få det stille på reisen og flyplassene. Ble hentet på flyplassen i saigon og kjørt direkte til orkesterprøve i operaorkesteret i ho chi minh. Så viktig å være mest mulig utvilt etter så lang reise, samt at døgnet er snudd. Så veldig deilig med god musikk eller kunne stenge ute støy.
    For meg er dette lenge å sitte med hodetelefoner på, men det var en meget behagelig opplevelse. Følte ikke noe ubehag å ha på ørene, hadde de som sagt på ørene nesten 16 timer i strekk. Og lydmessig trøttet de heller ikke ut ørene. Det er såpass mye støyende omgivelser på fly så lydkvaliteten skal jeg ikke ta hensyn til. Men mine erfaringer fra tidligere headset er at ørene blir slitene først. Dette var ikke tilfelle her. Så jeg er stor fornøyd. :-)
    Har du prøvd Bose QuietComfort 15 for å sammenligne?

Poenget mitt er at jeg har disse når jeg på langreiser, og det er rett og slett suverene på noise canceling, men langt fra supre på lydkvalitet. Derfor er jeg på jakt etter noen som har bedre lyd men som er på samme nivå lyddempingsmessig.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midas, har du prøvd QC25? Jeg fikk et par til jul og er meget fornøyd. Det er ikke high-endlyd, men helt akseptabelt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Den store forskjellen mellom Marantz og Denon produktene er at Marantz har puttet inn sine egne HDAM kretser i disse. Og selv om de fleste delene innvendig er like, så er det noen småkomponenter som er byttet ut for å gi det lydbildet som gir den forskjellige Marantz og Denon lyden.

Syntes oppgraderingen fra AV8003 til AV8801 var ekstremt mye større enn jeg hadde forventet. Tror ikke det blir like stor forskjell fra AV8801 til AV8802. Men noe bør det jo være siden prisen nesten er 10.000,- høyere.

Skal ha denne selv, men avventer til de har sluppet HDCP 2.2 versjonen, så slipper jeg å sende den inn igjen for å få dette fikset. Vil tro UHD Blu-ray krever dette, selv om det ikke er satt noe spesifikt om dette som jeg har sett enda.

Eneste grunn til oppgradering for meg er å få Atmos, i første omgang 2 kanaler i taket, men klargjør for 4.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post
    Den store forskjellen mellom Marantz og Denon produktene er at Marantz har puttet inn sine egne HDAM kretser i disse. Og selv om de fleste delene innvendig er like, så er det noen småkomponenter som er byttet ut for å gi det lydbildet som gir den forskjellige Marantz og Denon lyden.

Syntes oppgraderingen fra AV8003 til AV8801 var ekstremt mye større enn jeg hadde forventet. Tror ikke det blir like stor forskjell fra AV8801 til AV8802. Men noe bør det jo være siden prisen nesten er 10.000,- høyere.

Skal ha denne selv, men avventer til de har sluppet HDCP 2.2 versjonen, så slipper jeg å sende den inn igjen for å få dette fikset. Vil tro UHD Blu-ray krever dette, selv om det ikke er satt noe spesifikt om dette som jeg har sett enda.

Eneste grunn til oppgradering for meg er å få Atmos, i første omgang 2 kanaler i taket, men klargjør for 4.
    De bruker nok en del forskjellige komponeneter inni ja, det er jo en forskjell på de forskjellige modellene. Og mellom de billige og dyre skiller det ganske mye.
    Mellom 8803 og 8801 kan jeg forstå det er stor forskjell, det er nok mindre mellom 8801 og 8802, men i mine ører var forskjellen såpass stor at det er verdt det. Pluss at jeg skal utvide til Atmos snart og da var 7702 en liten nedgradering iforhold til 8801. Jeg tenkte kjøre på med 4 i taket med det samme jeg holder på. Lurer også på å sette opp fire ekstra i front også, slik det er mulighet for, men må sjekke dette litt mere ut først.

Er HDCP 2.2 en fysisk oppgradering, eller vil det kunne gjøres via nettet?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fire ekstra i front?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på å sette opp fire ekstra i front også, slik det er mulighet for, men må sjekke dette litt mere ut først.

Er HDCP 2.2 en fysisk oppgradering, eller vil det kunne gjøres via nettet?
    HDCP 2.2 er en fysisk oppgraderinge ja, det må være fysiske brikker for dette. Den eneste som er på markedet nå støtter kun fargerommet (?) 4.2.0, mens nye UHD Blu-ray skal støtte 4.4.4. Tror det er brikker med dette Marantz venter på.

Mener å ha lest at oppgraderingen er gratis, men ikke siter meg på det.

Tror ikke du får brukt høydekanaler foran når man bruker Atmos.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Fire ekstra i front?
    Marantz har mulighet for høydekanaler, og side høytalere (front wide)
    Høydehøytalerene i front er kanskje ikke så viktig siden jeg har senteren plassert bak lerret, men front wide kan kanskje ha en effekt.
    Må først finne en bra løsning for å få montert det så det ikke ser for dumt ut.
    Front Wide kan også spille sammen med 4 atmos i taket.
    Om det har noe for seg vet jeg ikke, men moro å prøve litt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post
    HDCP 2.2 er en fysisk oppgraderinge ja, det må være fysiske brikker for dette. Den eneste som er på markedet nå støtter kun fargerommet (?) 4.2.0, mens nye UHD Blu-ray skal støtte 4.4.4. Tror det er brikker med dette Marantz venter på.

Mener å ha lest at oppgraderingen er gratis, men ikke siter meg på det.

Tror ikke du får brukt høydekanaler foran når man bruker Atmos.
    Da får jeg følge med å se hva som skjer når det er på markedet.
    Er det gratis er det jo supert. :-)

Stemmer at høydekanaler foran og atmos ikke kan spille samtidig.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har mulighet for høydekanaler, og side høytalere (front wide)
    Høydehøytalerene i front er kanskje ikke så viktig siden jeg har senteren plassert bak lerret, men front wide kan kanskje ha en effekt.
    Må først finne en bra løsning for å få montert det så det ikke ser for dumt ut.
    Front Wide kan også spille sammen med 4 atmos i taket.
    Om det har noe for seg vet jeg ikke, men moro å prøve litt.

Takk for oppklaring

Det å teste ut ting selv er hvertfall en av de beste måtene å lære på Altfor mange på forum som leser seg frem til diverse "sannheter".

Side 68 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •