TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 67 av 74 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1479
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Det er det jeg tror den er også..:-)
    Vi får se når jeg får testet den litt. Må få junior i seng, så kan far leke seg litt.
    Junior får vel ikke med seg barne-Tv engang da i kveld
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

2. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, jeg får ikke hentet min før i morgen, sammen med et par til esker fra samme produsent

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Nice kit
    Om jeg tør spørre så har jeg verdt nysgjerrig på nettop momentum wireless, hva synes du om de og hovedsaklig da om lyden uten bruk av kabel ?

Per dags dato har jeg et Nad hp50 viso men savner friheten av trådløse klokker...
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    tralltrall svarer deg sikkert med sine inntrykk.

Det er en 'hype' på sentralen om disse klokkene så de måtte jeg jo teste ut mot mine egne Sony til +/- 1/4 av prisen.

Konklusjon: tjaaaaaaaaaa
    Funskjonaliteten er vel omtrent helt likt
    Utseendemessig blir det smak og behag
    Lyden? Tjaaaaaaa

Her er test av mine
    Sony MDR-ZX750BN: Review

Og de kan kjøpes f.eks her til Kr 1099
    Hörlurar NC MDR-ZX750BNB - Hjemmelektronikk - CDON.COM

Svarer litt generelt på begge innleggene.

Jeg har ikke prøvd Sony sine så jeg kan ikke utale meg om hvilke av de som er best. Jeg har bare sett Sony sin på bilde.

Vet ikke hvor lenge du prøvde headsettene for å sammenligne. Jeg vil tro for å kunne gi en bra vurdering bør en lytte ganske mange timer til de, gjerne over flere dager.

Inntrykket mitt av Sennheiser er at de er solid bygget. Jeg liker veldig godt utseende. veldig fint med f.eks bøyle i hardt skinn.
    Det kan se ut som at hullet inne i klokkene er litt større på Sennheiser kontra sony. Da vil jo øret fra litt mere "friluft" før det dekkes til.

Headsettet føles veldig godt på hodet. Både når jeg sitter, går og ligger.
    Trådløst er helt gull !!
    Lydmessig synes jeg de fungerer veldig bra trådløst. Det er ikke enorme forskjeller med og uten ledning. Volumet forandres litt når ledning er i og ikke, noe som gjør rask sammenligning litt vanskelig. Lyden er behagelig, føler den spiller veldig korrekt i mine ører. Får god følelse av dynamikk, uten at det blir "vondt" når musikken øker. Jeg har ikke spilt mange timer i strekk, men virker som en kan spille ganske lenge før ørene blir slitene. Jeg skal på en 15 timers flytur til uken, så da vil jeg få god tid til å teste de.

Jeg er super førnøyd så langt, 22timers batteritid er også et pluss i betraktningen.
    Hva som er best og ikke må nesten hver og en avgjøre. Tenker en kun pris vil jo Sonyen vinne. Utseende messig synes jeg Sennheiser ser bedre ut.
    Forrige headset jeg kjøpte av litt kvalitet var for ca 10 år siden. Jeg kommer nok neppe til å bytte igjen på lange tider, så prisforskjellen spiller ikke så veldig stor rolle sånn sett for min del. De har stor eierglede og det kan jeg kose meg med. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Junior får vel ikke med seg barne-Tv engang da i kveld
    Hehe...det var så vidt. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vessel56 Vis post
    Gratulerer, jeg får ikke hentet min før i morgen, sammen med et par til esker fra samme produsent
    Takk for det.
    Du burde glede deg.
    Har fått kobla opp og gjort en kjapp kalibrering og litt tuning. Og dette lover veldig godt.

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert riktig tralltrall at jeg skulle lyttet lenger til Sennehiser.
    Men jeg mener virkelig at de er overpriset (evt at Sony'ene er undepriset).

Nåvel, uansett er vi vel enige om at fremtiden er trådløs og for lytting borte fra anlegget, på reise osv, så er det ikke aktuelt å gå tilbake til kablet(selv om jeg venter inn noen virkelig spennende Sony MDR-V6, "antikvariske").

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Sikkert riktig tralltrall at jeg skulle lyttet lenger til Sennehiser.
    Men jeg mener virkelig at de er overpriset (evt at Sony'ene er undepriset).

Nåvel, uansett er vi vel enige om at fremtiden er trådløs og for lytting borte fra anlegget, på reise osv, så er det ikke aktuelt å gå tilbake til kablet(selv om jeg venter inn noen virkelig spennende Sony MDR-V6, "antikvariske").
    Det er vel her som med mye annet, en betaler en del ekstra for en liten forskjell. Så kan en alltid diskutere om det er verdt det. :-)
    Jeg pleier ikke å utale meg om ting jeg ikke har hørt eller opplevd, men ved å lese testen så ser det jo ut til at Sony gir mye lyd for pengene.

Skal ikke se bort fra at leverandørene har strukket prisen litt i begge ender som du skriver også. Dette er sikkert for å møte den etterspørselen de ønsker for sitt produkt og at de skal passe inn i rekken av de andre modellene de har.

Hadde vært moro å sjekke ut Sonyene. Jeg hadde faktisk ikke sett på de som en kandidat da jeg kjøpte.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Takk for det.
    Du burde glede deg.
    Har fått kobla opp og gjort en kjapp kalibrering og litt tuning. Og dette lover veldig godt.
    Høres bra ut.
    Vi vil gjerne høre flere inntrykk
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en ekstra frihet med trådløst absolutt, såpass at selv om jeg liker lyden fra nad settet veldig godt har jeg bestilt meg et par av de sony'ene Er heldigvis ikke slik at man ikke kan eie mer enn et sett hehe.

Tar vel ikke lange tiden om jeg fortsetter på dette viset at jeg ender opp med flere headsett en sko.

Hmm når jeg tenker over det så har jeg vel passert den grensen allerede...

Er også en liten anelse missunelig på processoren din og :-P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Vi vil gjerne høre flere inntrykk
    Har fått sett en film ikveld, samt hørt litt musikk.
    Og jeg er veldig imponert. 8801 og 7702 er veldig bra prosessorer men 8802 er i en annen klasse. Hadde faktisk ikke trodd det skulle være så mye forskjell.
    Absolutt alt blir bedre. Her har Marantz virkelig lykkes.
    På musikk byr den opp til dans fra første sekund. Utrolig detaljert og kontrolert lydbilde. Jeg har sittet noen timer nå og hørt på spor etter spor, og rett og slett storkoser meg. På en måte føles alt mere engasjerende, alle instrumenter er akkurat slik de skal, stemmer og instrumenter klinger helt suverent. Det er vanskelig å sette fingeren på konkrete ting, men alt er rett og slett blitt veldig mye bedre, og det med god margin. Jeg spiller til og med på mine gamle JBL'er for øyeblikket og de har aldri spilt bedre.

Det er litt for lenge siden jeg hørte 8801 for å huske alle detaljene. Men 8801 følte jeg som litt bedre på 2 kanal enn 7702. (7702 er en meget god sak så mener på ingen måte den er dårlig) Men 8802 drar strikken veldig mye lenger.

Filmen jeg så, vant ikke oscar for beste lyd, men det er det samme inntrykket som på musikk. Alt er tydligere, mere detaljert. At alt er blitt løftet noen hakk. Så dette lover veldig bra.
    Skal få testet litt mere film imorgen håper jeg, spille listen på 2 kanal er blitt for lang.

8802 har gitt et så bra inntrykk at den blir nok stående. Så valget er nok allerede tatt. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Er en ekstra frihet med trådløst absolutt, såpass at selv om jeg liker lyden fra nad settet veldig godt har jeg bestilt meg et par av de sony'ene Er heldigvis ikke slik at man ikke kan eie mer enn et sett hehe.

Tar vel ikke lange tiden om jeg fortsetter på dette viset at jeg ender opp med flere headsett en sko.

Hmm når jeg tenker over det så har jeg vel passert den grensen allerede...

Er også en liten anelse missunelig på processoren din og :-P
    Har ikke tenkt i de baner at to headsett faktisk er bedre en ett. Kanskje jeg skulle bestille et Sony selv.

Jeg regner med du har eget headsett skap, akkurat som skoskap.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med den nye Marantzen, spennende å lese om dette siden jeg jo har 8801. Begynner litt å fundere på om Atmos hadde vært greit i taket hos meg, da med fire høyttalere. Men kommer nok først til å kjøpe meg en til Crown DCI 8/300N (hvis min 8/600N funker greit), for så å bygge helt nye surround og Atmos høyttalere. Da er vi nok allerede godt inni neste år, så jeg har litt tid til å tenke.
    Håper du får brukt den for hva den er verdt, gjerne oppkoplet med alle kanaler. Dine synspunkter på 8802 kan bli viktige for meg...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Gratulerer med den nye Marantzen, spennende å lese om dette siden jeg jo har 8801. Begynner litt å fundere på om Atmos hadde vært greit i taket hos meg, da med fire høyttalere. Men kommer nok først til å kjøpe meg en til Crown DCI 8/300N (hvis min 8/600N funker greit), for så å bygge helt nye surround og Atmos høyttalere. Da er vi nok allerede godt inni neste år, så jeg har litt tid til å tenke.
    Håper du får brukt den for hva den er verdt, gjerne oppkoplet med alle kanaler. Dine synspunkter på 8802 kan bli viktige for meg...
    Takk for det.
    Planen er å koble opp 4 atmos i taket. Må bare få tiden til å strekke til. Høytalerene skal bygges, og gjøre noen forandringer i rommet.
    Det er grunnen til at jeg også bytter prosessor, ellers hadde nok 8801 blitt her litt til. :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo veldig lovende ut ja
    Det spørs om ikke Marantz må tas nøye med i vurderingen ved neste korsvei. Jeg har ingen umiddelbare planer om å bytte ut Yamaha prosessoren , men det er jo alltid greit å "følge med i timen"

17. Liker tralltrall har likt denne posten
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah - høres fristende ut denne marantzen ja!

Gratulerer.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også å lurer på hvordan Marantz er i forhold til Yamaha. Jeg har brukt Yamaha i alle år, og vært innom Onkyo og Denon, men aldri Marantz. Er det noen som har erfaring med begge merkene?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg sitter også å lurer på hvordan Marantz er i forhold til Yamaha. Jeg har brukt Yamaha i alle år, og vært innom Onkyo og Denon, men aldri Marantz. Er det noen som har erfaring med begge merkene?
    Er ikke Denon og Marantz nesten som "tvillinger" og regne da?
    Men nå har jo ikke Denon prosessorer da så.....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo veldig lovende ut ja
    Det spørs om ikke Marantz må tas nøye med i vurderingen ved neste korsvei. Jeg har ingen umiddelbare planer om å bytte ut Yamaha prosessoren , men det er jo alltid greit å "følge med i timen"
    Skulle du bytte ut engang tror jeg nok du bør vurdere marantz også, sammen med resten av merkene som eg finnes da. Men er jo ingen dårlig sak den du har heller. :-)

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer det, Denon og Marantz er eid av samme selskap, D&M Holdings, etter å ha slått seg sammen i 2002. Man kan se dette på noen av produktenes baksider; de er tilnærmet identiske.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har jo ikke Denon prosessorer da så.....
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Marantz og Denon eies vel av samme firma, men hvor tett de lages vet jeg ikke. De bruker vel ihvertfall samme romkorreksjon.
    Kan nesten virke som Denon lager recievere, mens marantz prøver å ta litt mere av High-end markedet med rene prosessorer, og dermed slippe å konkurrere med eget selskap.

jeg har en eldre Yamaha i stua, og brukte Yamaha reciever i kinoen tidligere. Det blir ikke riktig å sammenligne den yamahaen med den marantzen jeg har nå da dette er to helt forskjellige ting. Personlig synes jeg Yamaha har veldig gode produkter, men per idag har de ingen modeller som kan konkurrere mot 8802, det er det vel egentlig ingen produsent som har, om en ikke vil legge godt over 100.000 på bordet. Men regner med konkurransen vil komme.

Da Yamaha lanserte 5000 serien ble vel dette heller ikke en direkte konkurrent til marantz sin toppmodell da, 8801, som jeg hadde håpet, kanskje heller en veldig sterk konkurrent til marantz 7701.

Om du tenker på Yamaha reciever vs marantz reciever tror jeg nok det er litt smak og behag. Her er jeg på litt tynn is da jeg aldri har testet en marantz reciever. Men inntrykket jeg har av marantz produktene jeg har prøvd er at de har en varme og rundhet som passer mitt utstyr bra. Jeg går utifra at recievere har litt samme lydsignatur som prosessorene. Men så tror jeg kanskje Yamaha sparker mere fra. Yamaha vinner jo nesten alle reciever tester de er med på. Dette er jo ikke uten grunn.

Så hva som er best tror jeg kommer litt an på om det er reciever eller prossesor du er ute etter.

Side 67 av 74 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •