TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 6 av 74 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Er det den senteren jeg leverte på fredag? Ferdig innspilt skulle jeg mene fått fikset termineringen?
    Det er den senteren du leverte ja. Termineringen er ikke fikset, men fikk festet kabelen på et vis. Moro å få testet den i påvente av ny levering.
    Det virker som den er innspilt ja, den låter ihvertfall bra.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte bluetac selv morsomt hvor mye trøkk det kan være i en senter.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    brukte bluetac selv morsomt hvor mye trøkk det kan være i en senter.
    Virkelig. Det trøkker skikklig når det trengs og spiller så pent når det behøves.

Utrolig jevnt lydbilde i front. Nå går det jo ann å høre på CD med senteren på. Det låter like bra av senter som av sidehøytaleren. Mellomtonen og diksanten til Focal er virkelig bra synes jeg.

Artig artig artig.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg det nye hjemmekino bladet, og der fant jeg 4 sider hyggelig lesing om hjemmekinostuen din Tralltrall. Flott reportasje.

Ser du har fått deg en ny senter, gratulerer med oppgraderingen.
    Er du fornøyd?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny gadget...

Fikk meg en ny gadget for litt siden.
    En CD/DVD sugekopp for å slippe fett merker på platene.
    Smart eller ikke????!!!?? hehe...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Fikk meg en ny gadget for litt siden.
    En CD/DVD sugekopp for å slippe fett merker på platene.
    Smart eller ikke????!!!?? hehe...
    Hehe.... artig. Skal få en sånn en, henge den godt og synlig på veggen, og merke den med "GJESTER".

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hjemmekino
    Kjøpte meg det nye hjemmekino bladet, og der fant jeg 4 sider hyggelig lesing om hjemmekinostuen din Tralltrall. Flott reportasje.

Ser du har fått deg en ny senter, gratulerer med oppgraderingen.
    Er du fornøyd?
    Takk for det.

Jeg er strålende fornøyd med senteren. Det er knall lyd i den.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hehe.... artig. Skal få en sånn en, henge den godt og synlig på veggen, og merke den med "GJESTER".
    Det var en god idé. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen erfaring med å bygge elektronikken inn i veggen, slik at bare fronten blir synlig?

Skal iløpet av forhåpentlig ikke for lang tid flytte, og mange av leilighetene som er aktuelle gir en mulighet for dette.

Kan være stilig om kun høytalere i fronten står på gulvet og bare den nødvendige elektronikken er synlig i veggen. (elektronikken som må betjenes)

Noen synspunkter?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen erfaring med å bygge elektronikken inn i veggen, slik at bare fronten blir synlig?

Skal iløpet av forhåpentlig ikke for lang tid flytte, og mange av leilighetene som er aktuelle gir en mulighet for dette.

Kan være stilig om kun høytalere i fronten står på gulvet og bare den nødvendige elektronikken er synlig i veggen. (elektronikken som må betjenes)

Noen synspunkter?
    Dette har jeg tenkt på selv. Har kjøpt ny leilighet som blir ferdig Q4 2007. Problemet er at soverommet er på andre siden, og jeg blir nødt til å bygge det hele inn i en kommode. Blir litt jobb, om dette prosjektet iverksettes.

Det er et par praktiske ting som må løses før noe slikt kan bli velykket

- Varme. Passe på å ha litt plass over enhetene.
    - Baksiden. Som nevnt før, alt "det stygge" komme godt ut på baksiden. Best om dette er et kott/garderobeskap el. lign.
    - Avstivere/stendere (?). Å begynne å sage i veggen, får å så treffe en avstiver er lite morsomt. Disse bør gjøres rede for først.
    - Videre salg av leilighet. Husk at alt som er blitt gjort av avstiving/hull etc må utbedres ved nytt salg.

Det bør også legges litt "flid og omtanke" rundt hele prosjektet for at sluttresultatet skal bli pent i en ellers fin stue. Kan tenke meg en rekke ting som kan gjøre noe slikt særdelses stygt i en moderne stue. Igjen kan det bli riktig så smakfullt og ikke minst orginalt, om det gjøres korrekt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som er greit å tenke på i vedrørende et slikt prosjekt er fremtidige oppgraderinger. Skulle man ende opp med noen voksne ùber-tunge monoblokker el. lign. en dag, så skal det godt gjøres å få det inn i en hylle. Uansett lage godt med plass, dersom noen av komponentene skulle bli byttet ut i noe høyere/dypere.

Hva som høres usannsynelig ut i dag, kan fort være svært sannsynelig i morgen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du nevner HåkonN er ting som jeg funderer på ja.
    Er mange "problemer" ved å realisere planene, og mye som må tenkes nøye gjennom. Men om det utføres pent kan det være veldig stilig tror jeg.

Et stort problem er hva en gjør når en oppgraderer, og dimensjonene endres.
    Hvordan løser en det problemet?

Noen andre med erfaringer på dette?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en idè å sette inn et 19"'ers rack med flyttbare hyller? Da blir neste utfordring å skjule den bredden/høyden en ikke benytter for øyeblikket, men det må vel la seg gjøre med litt filt og noen stålstenger?

Bare en idè altså!

Skal bli spennende å følge med på hvordan kinoen din blir i ny leilighet!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Kan det være en idè å sette inn et 19"'ers rack med flyttbare hyller? Da blir neste utfordring å skjule den bredden/høyden en ikke benytter for øyeblikket, men det må vel la seg gjøre med litt filt og noen stålstenger?

Bare en idè altså!

Skal bli spennende å følge med på hvordan kinoen din blir i ny leilighet!
    Løsninger som dette har jeg tenkt på. Og det kan være en god løsning. Da er det ihvertfall mere fleksibelt.

Har vurdert en variant der jeg lager et rack som har en del hyller ekstra. De hyllene som blir ledige dekker jeg med en ramme jeg trekker med filt i samme farge som veggen. om jeg da skulle kjøpe noe elektronikk som krever å stå åpent i front kan den rammen jeg har laget bare forminskes litt. Selve rammen kan festes med borrelås i selve racket. Ved denne løsningen kan synlig elektronikk hele tiden få plass i den mest brukervennelige høyden i racket. og det komliteres med filtramme ev. oppe og nede.

Jeg har også vurdert noe form for skapdører forann. Det burde gå ann å få fjernkontrollene til å virke gjennom døren.

Det eneste dumme er at det kreves "mye" oppussing for å gjøre det til en normal stue igjen da. Det er kanskje ikke like populært å ha et hull i veggen hos alle. hehe

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den senteren er innspilt da det er min gamle. Jeg mistet senteren ned ettersom jeg holdt på å lempe den rundt alene da jeg skulle gå bort fra multikanal til stereo. Den ene terminalen er vel mer eller mindre brukket av? Men selve inngangen i kassa er OK? Ikke den verste senteren som er å oppdrive

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Jepp, den senteren er innspilt da det er min gamle. Jeg mistet senteren ned ettersom jeg holdt på å lempe den rundt alene da jeg skulle gå bort fra multikanal til stereo. Den ene terminalen er vel mer eller mindre brukket av? Men selve inngangen i kassa er OK? Ikke den verste senteren som er å oppdrive
    Det kan nok stemme det. Terminalen er brukket av så har teipet fast kabelen. Det fungerer bra. Håper på å få levering fra Focal neste uke så jeg får den i rikitg farge. Er jeg heldig følger også bakhøytalerene med.

Det er absolutt ikke den verste senteren å oppdrive nei. Fungerer svært bra. Både til musikk og film.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok stemme det. Terminalen er brukket av så har teipet fast kabelen. Det fungerer bra. Håper på å få levering fra Focal neste uke så jeg får den i rikitg farge. Er jeg heldig følger også bakhøytalerene med.

Det er absolutt ikke den verste senteren å oppdrive nei. Fungerer svært bra. Både til musikk og film.
    Synes ikke senter har noe å gjøre ved musikklytting uansett kvalitet på senter jeg da Bra at du er fornøyd, jeg fikk aldri JMLAB helt til i mitt rom, senteren er stor og trenger masse luft rundt seg for å yte godt. Morsomt å se fremgangen i hjemmekinoen din. Jeg har kuttet ut det til fordel for det jeg mener er high-end stereo da jeg sjelden så film etterhvert på "storanlegget" og det mest ble brukt til musikk uansett

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen bilder av senteren, er bare provisorisk enda. Prøver å tenke ut noen smarte løsninger så det skal se bra ut.
    Funnet ut noe lurt?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste dumme er at det kreves "mye" oppussing for å gjøre det til en normal stue igjen da. Det er kanskje ikke like populært å ha et hull i veggen hos alle. hehe
    Hvis du har plass å "ofre" av stua/lytterommet ditt kan du kanskje vurdere å sette opp en lettvegg der istedet? I en slik kan du lage så mye hull du bare vil, og ved fremtidig salg er det bare å rive hele dr*ten.
    Hvis du setter det tunge utstyret i hyller/rack bak lettveggen behøver den ikke tåle særlig mye belasting. Dermed kan du slippe store skader ved innfesting av den, samtidig som du står ganske fritt i valg av materialer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Synes ikke senter har noe å gjøre ved musikklytting uansett kvalitet på senter jeg da Bra at du er fornøyd, jeg fikk aldri JMLAB helt til i mitt rom, senteren er stor og trenger masse luft rundt seg for å yte godt. Morsomt å se fremgangen i hjemmekinoen din. Jeg har kuttet ut det til fordel for det jeg mener er high-end stereo da jeg sjelden så film etterhvert på "storanlegget" og det mest ble brukt til musikk uansett
    Så rett så rett, den er stor og krever sitt, men selv under ikke helt optimale forhold, som det ofte ikke kan bli i en stue-kino spiller den bedre enn hva jeg hadde før.
    Musikk mener jeg f.eks konserter på DVD, men fungerer også overaskende bra på enkelte CD'er.

Det er jo flotte saker det du har fått deg nå Viking. Jeg bruker mere tid på to kanaler selv, så hadde nok kommet langt med bare stereo, men så er det veldig gøy med film.
    -Kommer oppgraderings spøkelset å tar frontene kan det bli vanskelig å kjøre hjemme kino i samme stil. Har jo noen "drømmer" så vet vel hva jeg kunne tenke meg. hehe

Side 6 av 74 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •