TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 59 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1479
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ullensaker kommune. 10min nord for Jessheim.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke lange turen, tar gjerne en tur til deg også. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere funnet en dato, jeg er ufattelig tilpasningsdyktig

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere Torsdag 17.?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, jeg kan. Og jeg tar gjerne imot besøk av 8x12Tom om han tar finner veien før eller etter beøket til Tralltrall
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, da sjekker jeg med 8x12Tom

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit da planlegger vi torsdag 17ende

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god, viadre reiser på hytta den dagen, så han kan nok ikke. Kan jo høre rundt om det er noen andre i klubben som har lysst å stille på kort varsel.

Kommer du opp til meg 8x12Tom og tar en titt på rommet? Om tralltrall vil komme opp samme dagen så finner vi ut av det også.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Den er god, viadre reiser på hytta den dagen, så han kan nok ikke. Kan jo høre rundt om det er noen andre i klubben som har lysst å stille på kort varsel.

Kommer du opp til meg 8x12Tom og tar en titt på rommet? Om tralltrall vil komme opp samme dagen så finner vi ut av det også.
    Kan være oppe hos deg kl 11.00 Gidder ikke tidligere

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. Skal sette på kaffe til den tiden. Bra det er noen dager igjen, for de har rota noe alvorlig rundt i kneet mitt kjenner jeg....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir moro.
    Jeg gir deg beskjed om jeg også kommer til deg kl 11, eller om jeg tar turen en annen dag.
    Får håpe kneet blir bedre fort da. Ellers har du jo god grunn for å ikke kunne flytte deg fra sweetspot.
    Sender dere adressen på PM.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trives godt i sweetspot jeg...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått adr på pm i tilfelle du har sendt den.
    sender deg adr min så har du den i tilfelle du har lysst å ta turen på torsdag.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM sendt, vært å spilt i hele dag så vært litt travelt.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det i går, ble Tor og Roald helt satt ut?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! tralltrall

vidareje@ Det er vel heller det at vi henger litt mer på et annet forum.

Førts må jeg si at det er moro å se at bassene jeg en gang bygde til EHED har fått et nytt og trygt hjem der de blir tatt vare på.

Rommet til tralltrall er et meget pent gjennomført musikkrom i ordets rette betydning. Dette brukes jo til avspilling av film og musikk og i tillegg øvelsesrom for tuten hans.

Her er mye gjennomtenkte og gjennomprøvde tiltak for og bevar så mye som mulig av den "riktige" klangen de opplever fra sine konserter og opptredener.

For en som er fanget i glavahelvete, blir dette en litt annerledes måte å få presentert lyd på. Lyden kommer liksom ut i rommet på en annen måte enn det jeg er vant med, noe som også går litt på bekostning av andre aspekter ved lyden som f.eks følelsen av dybde og plasseringer i lydbildet og den ultimate hurtigheten eller som RODA en gang så fint sa "plutselighet". Her er nok musikere og slike som meg litt forskjellig skrudd sammen, uten at jeg skal prøve å komme med påstander om hva som er riktig sammenskrudd. Velger å mene det er helt ok å være litt forskjellige.

Det tonale synes jeg er ganske likt som hjemme og kraften og fundamentet i musikken føles veldig riktig, noe som også viser seg å være veldig vanedanene.

Savner kanskje også litt på detaljer, noe jeg velger, for meg og alle ander med påkostede høyttalere/forsterkere, og tro at ligger i bruk av PA høyttalere med dertil ganske billige PA forsterkere. Sikkert ønsketenkning

Det ble også spilt litt klassisk fra 2L på 5.1. Her må jeg være ganske brutal å si at dette ikke er noe for meg.

Litt filmdemo ble det også tid til, og her må jeg si at dette er det noe av det tøffeste jeg har hørt. Helt rått bilde og godt sammensatt kinolyd.

Kan kanskje se ut som jeg er veldig kritisk på enkelte punkter her, men det handler vel mest om litt forskjellig vinkling på dette med lyd fra to kanaler.
    Sånn sett fra eierens syn og meninger om ting, må jo dette være det perfekte kinderegg.

Takker så mye for muligheten for å få oppleve dette fantastisk gjennomførte musikkrommet og ønsker deg velkommen ned til Langesund når det skulle bli tid en gang.

Mvh-
    Tor
    Sist endret av 8x12_TOM; 04-19-2014 kl 06:39

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM Vis post
    Hei! tralltrall

vidareje@ Det er vel heller det at vi henger litt mer på et annet forum.

Førts må jeg si at det er moro å se at bassene jeg en gang bygde til EHED har fått et nytt og trygt hjem der de blir tatt vare på.

Rommet til tralltrall er et meget pent gjennomført musikkrom i ordets rette betydning. Dette brukes jo til avspilling av film og musikk og i tillegg øvelsesrom for tuten hans.

Her er mye gjennomtenkte og gjennomprøvde tiltak for og bevar så mye som mulig av den "riktige" klangen de opplever fra sine konserter og opptredener.

For en som er fanget i glavahelvete, blir dette en litt annerledes måte å få presentert lyd på. Lyden kommer liksom ut i rommet på en annen måte enn det jeg er vant med, noe som også går litt på bekostning av andre aspekter ved lyden som f.eks følelsen av dybde og plasseringer i lydbildet og den ultimate hurtigheten eller som RODA en gang så fint sa "plutselighet". Her er nok musikere og slike som meg litt forskjellig skrudd sammen, uten at jeg skal prøve å komme med påstander om hva som er riktig sammenskrudd. Velger å mene det er helt ok å være litt forskjellige.

Det tonale synes jeg er ganske likt som hjemme og kraften og fundamentet i musikken føles veldig riktig, noe som også viser seg å være veldig vanedanene.

Savner kanskje også litt på detaljer, noe jeg velger, for meg og alle ander med påkostede høyttalere/forsterkere, og tro at ligger i bruk av PA høyttalere med dertil ganske billige PA forsterkere. Sikkert ønsketenkning

Det ble også spilt litt klassisk fra 2L på 5.1. Her må jeg være ganske brutal å si at dette ikke er noe for meg.

Litt filmdemo ble det også tid til, og her må jeg si at dette er det noe av det tøffeste jeg har hørt. Helt rått bilde og godt sammensatt kinolyd.

Kan kanskje se ut som jeg er veldig kritisk på enkelte punkter her, men det handler vel mest om litt forskjellig vinkling på dette med lyd fra to kanaler.
    Sånn sett fra eierens syn og meninger om ting, må jo dette være det perfekte kinderegg.

Takker så mye for muligheten for å få oppleve dette fantastisk gjennomførte musikkrommet og ønsker deg velkommen ned til Langesund når det skulle bli tid en gang.

Mvh-
    Tor
    Når jeg leser dette innlegget mitt i ettertid, ser jeg at jeg har vært vell kritisk og vurdert ut i fra min egen lille hifi-boble. Dette blir egentlig veldig galt siden det ikke på noen måte er fasiten på hvordan ting skal løses.
    Sannheten er jo at dette spiller fantastisk og at enkelte ting ved lyden gjerne kunne importeres inn her hjemme.
    Så kan det gå når en er blitt litt for høy på seg selv.
    Sist endret av 8x12_TOM; 04-20-2014 kl 08:45

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøket Tor.
    Var veldig hyggelig å ha deg på besøk. Hyggelig du "godkjenner" basskonstruksjonene sitt nye hjem. :-) De blir satt stor pris på, er vel ikke så lett å finne noen bedre omgivelser til de enn her.

Takk for tilbakemld også. Hyggelig du likte det du hørte. Spesielt etter en liten tenkepause. Setter stor pris på hifi besøk.
    Stusset kanskje litt av det første innlegget du skrev.

I et velkomponert hifirom (som jeg mener mitt er) er det meste tenkt gjennom. 10 personer oppfatter lyd på 10 måter. Noen er mere enig enn andre, men det vil uansett være nyanser som oppfattes annerledes. Det er vel dette som gjør hobbyen så morsom. Tenk så kjedelig det hadde vært om alt låt likt, så uansett hvor en var, låt det som hjemme. Så ja, vi er ikke skrudd sammen likt og det finnes ingen fasit på hva som er bra, god og riktig lyd.
    Dersom jeg tolker sine tilbakemledninger rett så snakker vi om det siste laget med polish her, og ikke store fundamentale feil i lydbildet. Og da har du jo helt rett, for det er slik du oppfatter lyden og da kan jeg heller ikke si at du har feil.

Det er lagt ned mye tid for å få lyden så riktig som mulig i mine ører. Jeg ønker å ha den slik jeg oppfatter det. Den lyden jeg hører og kjenner på hver dag i jobben min. Dette ønsker jeg å gjenskape, dette er den ekte "live" lyden i instrumenter og stemmer, og ikke en skrudd lyd fra plateprodusenten. Veldig mange anlegg blir tunet slik lytteren tror, håper eller antar ting skal låte, og kanskje ikke slik det faktisk låter. Det er kanskje årsaken til at noen synes det låter litt annerledes her.
    Hadde du hatt tid til litt mere lytting og blitt litt mere vant til denne lyden, tror jeg du kunne oppdaget ting etterhvert som er ganske fasinerende.
    (jeg har uthevet noen ord, for å poengtere at dette er min smak, og ikke en fasit)

Ang savnet av detaljer, om dette skyldes utstyret eller andre ting vil jeg kunne gi svar på den dagen utstyret blir byttet ut (til noe dyrt). Enn så lenge får det være en ønsketenkning. ;-)
    Jeg savner vel egentlig ikke noe mere detaljer, og har heller aldri tenkt på at det mangler. Men da er vi tilbake til smak og behag, og hvordan vi oppfatter lyden og hvilke preferanser vi går utifra.

Jeg gleder meg stort til å høre og oppleve ditt rom og oppsett, så det skal jeg få til så fort tiden strekker til.

Og Tor, du har rett: --- kraften og fundamentet i musikken viser seg å være veldig vanedanende.

Forsatt God påske alle sammen....

Tormod

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange veier til golyd, det er i vertfall sikkert! Det som er viktig er jo at man er fornøyd selv, noe som jeg forstår du er. Og den reportasjen i watt tyder jo i høyeste grad på at du har et rom som andre liker lyden i. Jeg gleder meg til å komme en tur å høre på hva du har gjort og muligens låne litt fra rommet ditt til mitt eget.

Diffusjon gjør rommet mer livat enn absorbsjon, og selv om refleksjonene ikke treffer lytter direkte så vil de forsatt ha energien i rommet, som igjen fører til en annen klang enn et dempet rom. Her vil smak spille en stor rolle på hva man liker best.

Mvh Peter

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Mange veier til golyd, det er i vertfall sikkert! Det som er viktig er jo at man er fornøyd selv, noe som jeg forstår du er. Og den reportasjen i watt tyder jo i høyeste grad på at du har et rom som andre liker lyden i. Jeg gleder meg til å komme en tur å høre på hva du har gjort og muligens låne litt fra rommet ditt til mitt eget.

Diffusjon gjør rommet mer livat enn absorbsjon, og selv om refleksjonene ikke treffer lytter direkte så vil de forsatt ha energien i rommet, som igjen fører til en annen klang enn et dempet rom. Her vil smak spille en stor rolle på hva man liker best.

Mvh Peter

Du har helt rett, finnes mange veier til godlyd, og det finnes vel heller ingen fasit.
    Det absolutt viktigeste er at en selv er fornøyd med lyden og kan kose seg med resultatet, og nyte det som er bra.

Blir hyggelig når du kommer på besøk. Alltid hyggelig når noen vil ta turen.

Side 59 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •