TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 56 av 74 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1479
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir nok bra

Ser at det er hjemme hos repotasje i kommende Watt magazine også, blir spennende å lese.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Dette blir nok bra

Ser at det er hjemme hos repotasje i kommende Watt magazine også, blir spennende å lese.
    Det stemmer det. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! :-)

PRO-kittet er bra det. Eneste som virker litt "kjipt" er strømforsyningen til preampen. Min må snurres litt stramt rundt selve preampen for å få kontakt i pluggen. Men den funker, det er det viktigste! :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var hjemme hos reportasjen på trykk i januar nummeret i WATT:

-1hjemmehos-jpg

.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1hjemmehos-jpg  

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Gleder meg veldig til å lese dette. Regner med at det var Jørn og Håvard som kom på besøk. Ok karer dette, det kan jeg skrive under på!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Gratulerer! Gleder meg veldig til å lese dette. Regner med at det var Jørn og Håvard som kom på besøk. Ok karer dette, det kan jeg skrive under på!
    Det var Håvard som kom, Jørn var på reise den dagen. Besøket var i desember, og da er det rimelig travelt med jule konserter i snitt hver dag, så desverre passet det ikke for alle den dagen.
    Det var et veldig hyggelig besøk. Moro å treffe slike personer som Håvard.

Veldig hyggelig at WATT ønsket å lage hjemme hos reportasje av rommet mitt. Hadde ikke forventet å bli spurt om det. Det varmer hjertet til en lyd og bilde entusiast.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med reportasje - skal bli moro å lese
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bladet på narvesen lørdag men venter fortsatt spent på at den skal dukke opp i postkassa her...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lest den digitale utgaven. Klarte ikke å vente på det fysiske formatet, selv om det normalt foretrekkes. Vel, skal si at du klarte å imponere Håvard! Beskrivelsen av rommet og oppbygning samt akustisk behandling er jo veldig bra, og det er morsomt at selv garvede hjemmekinoredaktører kan få en tåre i øyekroken! Men noe av det jeg liker mest er at du har fått lyden så bra med utstrakt bruk av PA. Selv om utstyret får god hjelp fra et godt akustisk miljø er det irriterende å se at det fremdeles protesteres fra en del når slikt utstyr trekkes frem. JBL og QSC har veldig mye bra innen PA, og blir jo mer og mer vanlig innen hjemmekino. Også utrolig bra å se at hjemmesnekra subber med 12" og Hypexmoduler ble så bra integrert i lydbildet som Håvard beskrev. Og da har vi ikke en gang nevnt alle timene du sikkert har brukt for å fintrimme akustikken...
    Jeg kan bare igjen bøye meg i byggestøvet (som for lengst er feid bort), og gratulere deg med en velfortjent meget bra Hjemme-hos reportasje!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har oppdatert førsteposten. Kanskje en ide å ha en oppdatert utstyrsliste og annen info der? Jeg har mistet oversikten over tråden din for lenge siden, det er nok greit å ha en "referansepost" slik at vi gamle skrullinger klarer å henge med på hvem som har hva. Følger maaaange rom-tråder, det er lett å surre...

Når det er sagt bør jeg nok gjøre det selv også..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lest den digitale utgaven. Klarte ikke å vente på det fysiske formatet, selv om det normalt foretrekkes. Vel, skal si at du klarte å imponere Håvard! Beskrivelsen av rommet og oppbygning samt akustisk behandling er jo veldig bra, og det er morsomt at selv garvede hjemmekinoredaktører kan få en tåre i øyekroken! Men noe av det jeg liker mest er at du har fått lyden så bra med utstrakt bruk av PA. Selv om utstyret får god hjelp fra et godt akustisk miljø er det irriterende å se at det fremdeles protesteres fra en del når slikt utstyr trekkes frem. JBL og QSC har veldig mye bra innen PA, og blir jo mer og mer vanlig innen hjemmekino. Også utrolig bra å se at hjemmesnekra subber med 12" og Hypexmoduler ble så bra integrert i lydbildet som Håvard beskrev. Og da har vi ikke en gang nevnt alle timene du sikkert har brukt for å fintrimme akustikken...
    Jeg kan bare igjen bøye meg i byggestøvet (som for lengst er feid bort), og gratulere deg med en velfortjent meget bra Hjemme-hos reportasje!
    Takk for hyggelig tilbakemeldning på reportasjen.
    Jeg synes reportasjen er veldig bra skrevet av Håvard, og når han sitter igjen med et slikt inntrykk som han gjorde er det jo ekstra trivelig.

Jeg er helt enig med deg ang PA utstyr og lyd. Blir fort skepsis blant hifi folket når ordet PA nevnes, og da er det ekstra moro å kunne vise frem et slikt resultat både på film og som to kanals hifi. Så dette burde være en liten tankevekker for de som er skeptiske. :-)

Det er mange timer som ligger bak et slikt prosjekt, det har du jo selv erfart, og da er det utrolig deilig å kunne sette seg ned, dempe lyset og nyte musikk.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier Vis post
    Ser du har oppdatert førsteposten. Kanskje en ide å ha en oppdatert utstyrsliste og annen info der? Jeg har mistet oversikten over tråden din for lenge siden, det er nok greit å ha en "referansepost" slik at vi gamle skrullinger klarer å henge med på hvem som har hva. Følger maaaange rom-tråder, det er lett å surre...

Når det er sagt bør jeg nok gjøre det selv også..

Det var en bra ide. Det kommer så fort jeg har tid. :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene om å måtte fikse førstesiden! Har selv en gigantisk jobb foran meg med førsteposten, med nesten 60 linker og en god del bilder som må repareres og lastes på nytt etter omleggingen til V2!!

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott reportasje i Watt. Det virket som du imponerte ja. Det er sjeldent man leser slike reportasjer uten at det blir kommentert et eller annet om lyden i rommet, akustikken eller "defekter", men her var det bare godord å høre. Tydelig at det er jobbet mye med hvordan lyden ender ut i rommet. Meget imponerende. Og knallbra tråd med masse kule tips.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en kanon reportasje. Fikk bladet i postkassen i dag, og hadde hjemme hos oppe til formiddagskaffen. Et imponerende stykke arbeid du har lagt ned. Reportasjen ga meg lyst til å lese gjennom byggetråden din en gang til, så det skal jeg bruke resten av denne forfrosne, vindfulle dagen til

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene om å måtte fikse førstesiden! Har selv en gigantisk jobb foran meg med førsteposten, med nesten 60 linker og en god del bilder som må repareres og lastes på nytt etter omleggingen til V2!!
    Litt av en jobb ja. Men veldig bra når det først er gjort.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Gratulerer med flott reportasje i Watt. Det virket som du imponerte ja. Det er sjeldent man leser slike reportasjer uten at det blir kommentert et eller annet om lyden i rommet, akustikken eller "defekter", men her var det bare godord å høre. Tydelig at det er jobbet mye med hvordan lyden ender ut i rommet. Meget imponerende. Og knallbra tråd med masse kule tips.
    Takk for det. Veldig hyggelig dette ja. Er lagt ned noen timer med jobb her. ;-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian Vis post
    Gratulerer så mye med en kanon reportasje. Fikk bladet i postkassen i dag, og hadde hjemme hos oppe til formiddagskaffen. Et imponerende stykke arbeid du har lagt ned. Reportasjen ga meg lyst til å lese gjennom byggetråden din en gang til, så det skal jeg bruke resten av denne forfrosne, vindfulle dagen til
    Takker. Så hyggelig hjemme hos reportasjen inspirerer til å lese litt i tråden. Som jeg har skrevet tidligere synes jeg Håvard fikk formidlet inntrykkene sine på en meget fin måte. :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott omtale du har fått i Watt, å helt fortjent Gleder meg til jeg får tid til å ta turen innom.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott artikkel i Watt Tormod!
    Du får suge det til deg for det er vel fortjent. At du har de samme 24 timene i døgnet som meg er et mysterium.

Synes Håvard treffer spikeren på hodet når han beskriver lyden, er litt imponert over skriveferdighetene hans må jeg innrømme.

Side 56 av 74 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •