TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 54 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1479
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morsom lening dette Det som jeg synes er mest morsomt er at du er en av de som har gått fra et meget så potent HiEnd oppsett og nå er over på mye grover utstyr som er "mer" egnet til å levere godt lyd i store rom. Slik jeg leser det er du mer fornøyd med dette oppsettet enn ditt gamle.

Jeg må få gjort alvor i å ta meg en tur til deg, så jeg får sett og hørt hvordan det har blitt. Er meget så spent.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult at du får positive tilbakemeldinger etter besøkene.
    Tenkte på det forrige gang jeg var innom og spilte litt trompet at rommet ditt ikke oppleves mer dempet enn en middels møblert stue med litt tepper.

Når det gjelder frekvensrespons og kurve så har er mine erfaringer at det er mulig å finne en kurve som fungerer på alt, som både oppleves som nøytral og med riktig partyfaktor. Har riktignok ikke fått det til sjøl enda...
    Har 3 presets med ulike frekvensresponser jeg bruker. Det er marginale forskjeller på de og kan ikke anslå en av de som mer nøytrale enn de andre. En innstilling benytter jeg til eldre (analoge) innspillinger, en annen til moderne og gode innspillinger og en tredje som er en mellomting som gir litt ekstra "møllers tran" på enkelte steder.
    Hvilken kurve som fungerer best i et rom synes jeg avhenger av så mange faktorer at det blir vanskelig å spå. Det sier vel litt om hvorfor innspillinger lyder så forskjellig også hvis man tenker på hvor mye mikseomgivelsene til ulike studioer varierer.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Morsom lening dette Det som jeg synes er mest morsomt er at du er en av de som har gått fra et meget så potent HiEnd oppsett og nå er over på mye grover utstyr som er "mer" egnet til å levere godt lyd i store rom. Slik jeg leser det er du mer fornøyd med dette oppsettet enn ditt gamle.

Jeg må få gjort alvor i å ta meg en tur til deg, så jeg får sett og hørt hvordan det har blitt. Er meget så spent.
    Overgangen fra mitt forrige annlegg som på alle måter var et potent high-end oppsett til dette er veldig stor.
    Hadde hatt lysst på horn veldig lenge, så da 3 stk JBL fronter dukket opp på brukten så jeg ingen grunn til å ikke kjøpe disse og få testet de. Alle vet vel hvordan guttedrømmer kan være.
    Men jeg var vel ganske sikker da at det bare skulle bli en med drømmen og litt testmoro, så skulle Focalene eller noe annet ta plassen i kinoen. Men som dere ser, slik ble det ikke. Jeg er nok den typen som ikke gir meg så lett, og heller ikke bytter utstyr vedlig ofte. Finner jeg på noe, så vil jeg fullføre 100%.
    Det er ganske nøyaktig ett år siden jeg satt i kjelleren (som nå er kino), på gulvspon, uisolert reisverk og en stabel med gipsplater som sofa og hørte på JBL'ene på et veldig provisorisk system og fant noe som vekket interessen for å gå hele veien med dette. Magefølelsen sa at dette kunne bli noe jeg kommer til å like. Og magefølelsen stemte, jeg koser meg med musikk, på et oppsett som jeg tror mange vil si "ikke skal kunne levere" den kvaliteten det gjør her hjemme nå.
    Et gjennomtenkt akustisk rom og 400-500 kg basstårn som får de fleste til å trekke på smilebåndene, er jo gode hjelpere til dette resultatet.

Jeg var veldig fornøyd med Focal oppsettet mitt, og er veldig fornøyd med dette. Det er såpass forksjellig så vanskelig å si hva som er det beste. Alt til sin tid. Men jeg angrer ikke på byttet jeg har gjort. Men vil aldri få vite hva jeg hadde klart å hente ut av mitt gamle anlegg i dette rommet. Men tror jeg skulle jobbet hardt for å overgå det jeg har nå, ihvertfall på enkelte punkter.

Jeg er ganske sikker på at det er horn jeg kommer til å forsette med fremover i kinoen. Tror ikke jeg har så veldig mye mere å hente ut av frontene jeg har nå så skulle jeg få lysst på mere, krever dette bytte av utstyr. Så får se om 2014 bringer noen oppgraderinger. ;-)

:-)
    Sist endret av tralltrall; 12-29-2013 kl 21:10
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post

Du er hjertelig velkommen på besøk. Bare ring meg så finner vi en tid som passer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trompetnerd Vis post
    Kult at du får positive tilbakemeldinger etter besøkene.
    Tenkte på det forrige gang jeg var innom og spilte litt trompet at rommet ditt ikke oppleves mer dempet enn en middels møblert stue med litt tepper.

Når det gjelder frekvensrespons og kurve så har er mine erfaringer at det er mulig å finne en kurve som fungerer på alt, som både oppleves som nøytral og med riktig partyfaktor. Har riktignok ikke fått det til sjøl enda...
    Har 3 presets med ulike frekvensresponser jeg bruker. Det er marginale forskjeller på de og kan ikke anslå en av de som mer nøytrale enn de andre. En innstilling benytter jeg til eldre (analoge) innspillinger, en annen til moderne og gode innspillinger og en tredje som er en mellomting som gir litt ekstra "møllers tran" på enkelte steder.
    Hvilken kurve som fungerer best i et rom synes jeg avhenger av så mange faktorer at det blir vanskelig å spå. Det sier vel litt om hvorfor innspillinger lyder så forskjellig også hvis man tenker på hvor mye mikseomgivelsene til ulike studioer varierer.
    Er veldig hyggelig med tilbakemeldinger. Både positive og konstruktive. :-)

Jeg føler lite "sugende" demping i rommet. Noe som også har vært et stort poeng. Dette har nok mye å si på følelsen ved trompetspill. Jeg kan spille her i timesvis uten å slite ut ørene (for de som er int så kan det fort måle 100dB foran trompeten).

Vi er vel ganske enige ang frekvensrespons og hvordan denne kan variere. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært litt av en reise. Tror det var på nyttårsaften i fjor jeg fikk lyttet på JBL-ene for første gang hos deg med kun sponplater på veggene. Husker jeg var spent på hvordan det kvadratiske rommet ville oppføre seg. Interessant var det også da Divaene fikk prøve seg. :-)
    Sist endret av Trompetnerd; 12-30-2013 kl 00:08

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært litt av en reise. Tror det var på nyttårsaften i fjor jeg fikk lyttet på JBL-ene for første gang hos deg med kun sponplater på veggene. Husker jeg var spent på hvordan det kvadratiske rommet ville oppføre seg. Interessant var det også da Divaene fikk prøve seg. :-)
    Det stemmer det, at du hørte de på nyttårsaften. :-) Du kan jo få høre de i år også, samme sted, samme tid. ;-)

Har vært et moro og lærerikt år.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Du er hjertelig velkommen på besøk. Bare ring meg så finner vi en tid som passer.
    Tusen takk for det, ringer deg en dag

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Det stemmer det, at du hørte de på nyttårsaften. :-) Du kan jo få høre de i år også, samme sted, samme tid. ;-)

Har vært et moro og lærerikt år.
    Kult, greit at jeg tar med krapylet og kona også?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, greit at jeg tar med krapylet og kona også?
    Absolutt. Vi sees om noen timer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har. Hva lurer du på?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg kjøpe en lisens (eller noe annet) i tillegg for å gjøre målinger.
    Leste ett sted der jeg forstå det som at jeg må betale noe for hver måling. Har prøvd å finne denne siden igjen. Men ikke lykkes. :-(

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Audyssey MultEQ Pro Calibration Kit is a step up over the basic software solution. The “travel bag” includes a calibrated microphone and holder, MultEQ Pro software, Microphone calibration file, microphone stand, microphone pre-amp and power supply, microphone connection cables, and USB to Serial adapter.
    Only “Installer Ready” components can be calibrated, and each calibration requires purchasing a $150 license from Audyssey, with licenses specific to the unit being calibrated (ie: a Denon license won’t work on an Integra). Once applied, the license is “mated” to the serial number of that unit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lisensen betaler du en gang per enhet, ja. Så kan du kalibrere så mange ganger du ønsker. En nøkkel varer en måned, men du har ubegrenset antall nye "unlocks". Alt dette ordnes veldig enkelt på installersiden på Audyssey.com: http://installer.audyssey.com/Home.aspx

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.
    Merker du stor forskjell mellom standard kalibrering og bruke Pro utgaven om du bruker samme antall målepunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.

Største forskjellen er selvfølgelig skikkelig optimaliserte delefilteroverganger og custom targetkurve.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å teste det ut. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull!
    Billig var det og....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så gal pris det nei. :-)

Side 54 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •