TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 44 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1479
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Den fra Møbelringen" er denne.

Selges såvidt jeg har forstått "normalt" med 30% avslag, men vet de solgte manuell 4 seter i skinn for 15.000 i en periode i hvert fall. Mener elektrisk 4-seter nå har veil pris på nærmere 50.000, var vesentlig billigere når de begynte å selge de.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Etter å ha sett på og prøvd både IMG (bl.a. Møbelringen og Fagmøbler), Dreamscreen og Fnky så vil jeg tro de er byd på samme fabrikk, svært mye likhetstrekk. IMG finnes i samme skinn/skai som Dreamscreen og Fnky men også i bedre kvalitet. Når jeg i sin tid spurte på IMG vedr microfiber fikk jeg til svar at det kun var noen modeller som finnes i det.

Når du nevner 4-seter, husk på det som gjorde at jeg i hvert fall gikk bort fra det, skal en ha symetri er det vanskelig å sitte midt forr høyttalere/lerret. Jeg "bygget" mine om til 4-setere for å prøve men jeg taklet ikke det å sitte litt utenfor senter

Jeg hadde Ekornes Arion tidligere og de har bedre skinnkvalitet enn "kinasofaene", men spør du meg er de ikke i nærhetnen av å forsvare prisen

Når det gjelder elektornisk justering er beste fordel med det at du kan justere/låse stol hvor en ønsker, og så elsker ungene det.
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Som Baldrick sier er det viktig å tenke på "sweet-spoten". Jeg har en kamerat som har en lignende 4-seter og for min del blir det helt feil å ikke kunne sitte i senter.
    Det er bare 3 seter som er aktuellt, ev tre single stoler, men de har bare 4-seter på nettet så derfor var det den som ble linket til.

Det er veldig stor likhet mellom mange av stolene ja, så det er nok stor sjans at mye lages på samme sted, alle kommer ihvertfall fra Kina. Var innom møbelringen å så på IMG nå. Den beste skinn typen der er nok bedre enn Dreamscreen f.eks, og det var mange muligheter for valg av skinn og stoff. Det var ikke noe problem å få mikrofiber.
    Prisen på 3 seter buet fra IMG uten rabatter er 24000 for mikrofiber, og 33000 for beste skinn.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Den fra møbleringen fåes den i 3 seter og med microfiber og hva er prisen på den? Så veldig fin ut...

Edit: Så du hadde nevnt det.
    Leste ditt innlegg først etter at jeg hadde postet, så prisen postes 2 ganger. Prisen i mikrofiber/stoff er 24.000 for buet variant, mener rett koster det samme.

Den var god å sitte i synes jeg. Akkurat passe myk. De hadde 4 seteren som er på tilbud utstilt. Det dumme var at de ikke hadde noen stoler utstilt i det mikrofiber stoffet, kun en liten stoff prøve. Hadde vært fint å sett en hel stol i det.
    En annen pluss med disse var at en kan dekke over koppholderen med armlenet. (skyves frem og tilbake)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Det blir ikke 24k gull om noen lurte på det.
    :cry:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Leste ditt innlegg først etter at jeg hadde postet, så prisen postes 2 ganger. Prisen i mikrofiber/stoff er 24.000 for buet variant, mener rett koster det samme.

Den var god å sitte i synes jeg. Akkurat passe myk. De hadde 4 seteren som er på tilbud utstilt. Det dumme var at de ikke hadde noen stoler utstilt i det mikrofiber stoffet, kun en liten stoff prøve. Hadde vært fint å sett en hel stol i det.
    En annen pluss med disse var at en kan dekke over koppholderen med armlenet. (skyves frem og tilbake)
    Denne sofaen i microfiber er et veldig godt alternativ og jeg vurderer den som rad 1 hos meg etterhvert. Ikke så ille pris heller og så vidt jeg skjønner er det mulig å prute på den, si fra hvis det blir den så kan vi kjøpe sammen og ha større prutegrunnlag.:grin:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne sofaen i microfiber er et veldig godt alternativ og jeg vurderer den som rad 1 hos meg etterhvert. Ikke så ille pris heller og så vidt jeg skjønner er det mulig å prute på den, si fra hvis det blir den så kan vi kjøpe sammen og ha større prutegrunnlag.:grin:
    Må tyne prisen det vi kan. :-) Jeg skal dra innom å høre med butikksjefen hva han kan klare av pris på bestilling av to. Ønsker du også at de står i vinkel? eller vil du ha rett? Det er mørkegrå som er den mørkeste fargen i stoff. Er det også den som er aktuell for deg?
    Er nok denne sofaen som er den mest aktuelle for min del så langt av de som kan kjøpes i Norge. Bare vente med å bestille til jeg får pris på Elite sofaen.
    Er fort 10-12 ukers ventetid på de.
    Disse lages også i Kina, som de fleste andre, men butikksjefen sa at alle stolene blir skrudd sammen og testet av IMG etter de kommer fra fabrikken, men før de sendes til Norge, for å være sikre at de holder standarden de lover. Det kan jo være et tegn på at IMG prøver å ha en minst mulig reklamasjon men likevel gode priser.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å få de i sort microfiber? Hør hva du kan presse prisen til så kanskje jeg blir med. Jeg trenger egentlig ikke ny sofa men...8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å få de i sort microfiber? Hør hva du kan presse prisen til så kanskje jeg blir med. Jeg trenger egentlig ikke ny sofa men...8)
    Skal sjekke med det finnes svart, det fargekartet jeg så på var den mørkeste mørke mørke grå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sofa bestilt

Da har jeg bestilt sofa til kinoen, det ble en treseter i mikrofiber. Fra denne leverandøren.
    http://www.mobelringen.no/kolleksjon...2/nb?REF=41102

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk pris fra Elite (amerkianske leverøndøren av stoler), var som ventet veldig dyrt, så det ble desverre ikke aktuellt i denne omgang.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Da har jeg bestilt sofa til kinoen, det ble en treseter i mikrofiber. Fra denne leverandøren.http://www.mobelringen.no/kolleksjon...2/nb?REF=41102
    Gratulerer med stolvalg.

Antar at du var hos Avshop å prøvesatt deres stoler også? Hvordan opplevdes disse to i forhold til hverandre synes du?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Gratulerer med stolvalg.

Antar at du var hos Avshop å prøvesatt deres stoler også? Hvordan opplevdes disse to i forhold til hverandre synes du?
    Jeg var innom Avshop også(selvfølgelig), tok runden til de fleste stedene der slike møbler selges.
    Avshop sine(Dreamscreen) er hardere å sitte i. Divani er en god del mykere. Det går også an å heve og senke hodestøtten, samt justere den frem. Usikker om Dreamscreen har alle disse mulighetene.Mulig Dreamscreen er litt bredere, har ikke målt men følelsen når jeg prøvesatt de var slik. Tror at motor og de tingene der er ganske likt. Divani kan også leveres i mange varianter av skinn og stoffer.
    Dreamscreen er litt flatere i selve stolene, så de ser jo veldig flotte ut synes jeg. Divani har litt mere pute aktig. (om en kan kalle det det)
    Noe annet smart med Divani er at koppholderene kan dekkes over av armlenet. Er også et stort rom under armlenet.

Er veldig spent på hvordan det blir med de nye stolene og stoffet som jeg bare har sett en liten prøve av.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått jobbet litt i kinoen igjen. Har vært stille lenge, uheldigvis.

Borret hull til spottene i taket.

-spotte-hull-jpg

Montering av gulvkasse rundt alle veggene for å ha stikkontaker i. Har ingen punkter i rommet fra før så alt elektrisk monteres i denne.
    Kjøpte ferdigkappet MDF, 19mm, som jeg skrur sammen som en L.

-skru-sammen-jpg

Monterte i boksene til stikkontaktene. Klossen på veggen er for å skru kassen fast i veggen. MDF'en er såpass stiv at det holder med noen få punkter på hver vegg. Så sitter den fast.

-baksiden-av-list-jpg

Så litt sparkel, pussing, og fuging.

-fuget-og-pusset-jpg

Frem med malespannet, og male den i samme farge som veggen.

-ferdig-list-jpeg

-ferdig-list2-jpeg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -spotte-hull-jpg   -skru-sammen-jpg   -baksiden-av-list-jpg   -fuget-og-pusset-jpg   -ferdig-list-jpeg  

-ferdig-list2-jpeg  

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Jeg var innom Avshop også(selvfølgelig), tok runden til de fleste stedene der slike møbler selges.
    Avshop sine(Dreamscreen) er hardere å sitte i. Divani er en god del mykere. Det går også an å heve og senke hodestøtten, samt justere den frem. Usikker om Dreamscreen har alle disse mulighetene.Mulig Dreamscreen er litt bredere, har ikke målt men følelsen når jeg prøvesatt de var slik. Tror at motor og de tingene der er ganske likt. Divani kan også leveres i mange varianter av skinn og stoffer.
    Dreamscreen er litt flatere i selve stolene, så de ser jo veldig flotte ut synes jeg. Divani har litt mere pute aktig. (om en kan kalle det det)
    Noe annet smart med Divani er at koppholderene kan dekkes over av armlenet. Er også et stort rom under armlenet.

Er veldig spent på hvordan det blir med de nye stolene og stoffet som jeg bare har sett en liten prøve av.
    Ja, det blir litt smak og behag når det gjelder om man liker stolene faste eller litt mykere. Selv har jeg i alle år brukt en relativt myk stoffsofa, så det var helt greit med "hardheten" i Dreamscreen-stolene. De blir forøvrig litt mykere når de er varme har jeg merket meg. Nakkestøttene kan både heves og tiltes etter behov.

Du blir nok fornøyd med valget du har tatt tenker jeg. De ser jo flotte ut de Divani-stolene.

Ser du også har fått for veggkasser, smart

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Ja, det blir litt smak og behag når det gjelder om man liker stolene faste eller litt mykere. Selv har jeg i alle år brukt en relativt myk stoffsofa, så det var helt greit med "hardheten" i Dreamscreen-stolene. De blir forøvrig litt mykere når de er varme har jeg merket meg. Nakkestøttene kan både heves og tiltes etter behov.

Du blir nok fornøyd med valget du har tatt tenker jeg. De ser jo flotte ut de Divani-stolene.

Ser du også har fått for veggkasser, smart
    Er som du sier smak og behag, så får se om jeg valgte rett. Moro å teste noe nytt uansett.
    Blir moro med skikelig kino stoler. Alltid hatt vanlig sofa.
    Vurderer også en rad med stoler bak, slike klapp-kinostoler men er litt usikker av behovet. Det tar ganske mye av plassen i rommet for noe som brukes svært sjelden. Blir vel et prosjekt om behovet skulle melde seg tenker jeg.

Hadde vært ideelt med en 5 seter på første rad, men det ble for bredt. :-(

Veggkassen har vært planlagt fra starten, bare enormt treg å bygge den. Synes resultatet ble bra. :-)
    Sist endret av tralltrall; 10-06-2013 kl 11:18

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt PJ feste

Projektoren måtte senkes litt iforhold til lerretet, samt prøve å flytte den noen cm bakover.

Bildet er helt på grensen av hva projektoren klarer å levere på avstanden den henger, så får se om de cm gir noe utslag.

Alle kablene ble trukket i spottekassen, så nå slipper kablene å henge på veggen.

PJ skrudd ned:
    -pj1-jpeg

Materialer ferdig kuttet og tilpasset:
    -pj2-jpeg

Første plate festet:
    -pj3-jpeg

Side:
    -pj4-jpeg

Flere sider:
    -pj5-jpeg

Ferdig boks:
    -pj6-jpeg

Sparkling:
    -pj7-jpeg

Maling:
    -pj8-jpeg

Ferdig:
    -pj9-jpeg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -pj1-jpeg   -pj2-jpeg   -pj3-jpeg   -pj4-jpeg   -pj5-jpeg  

-pj6-jpeg   -pj7-jpeg   -pj8-jpeg   -pj9-jpeg  

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontveggen er demontert.

Skal gjøre noen justeringer på fronten. Har fjernet noen stendere for å minske refleksjoner, skal flytte sidekassene litt frem. Så bygge rammer å trekke de med høytalerstoff.
    -frontvegg-jpeg

Subbene står til lading mens frontveggen justeres:
    -sub-jpeg

Spotter monter i taket, koblet alt til x-comfort. Så endelig kan lyses dimmes.
    Jeg valgte å ha det i to soner, så de tre spottene over lerretet er en sone, og de på siden er sone 2.
    Jeg har også skinner i taket som brukes som arbeidslys når rommet brukes til øvestudio. Disse er også koblet til x-comfort med bare av/på.
    -spotter-jpeg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -spotter-jpeg   -sub-jpeg   -frontvegg-jpeg  

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott kino og litt av en frontrekke! Likte spesiellt subtårnene dine,de ser VOLDSOMME ut Holder selv på med 2stk sonosuber men de blir nok smågutter i forhold til dine
    Flott stolvalg. Har selv 3-seter american i sort skinn og er godt fornøyd til prisen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk Vis post
    Kjempeflott kino og litt av en frontrekke! Likte spesiellt subtårnene dine,de ser VOLDSOMME ut Holder selv på med 2stk sonosuber men de blir nok smågutter i forhold til dine
    Flott stolvalg. Har selv 3-seter american i sort skinn og er godt fornøyd til prisen.
    Takk for det, kinoen begynner å komme seg, håper å få jobbet litt med frontveggen imorgen så den blir ferdig.
    Du har nok rett, basstårnene ser voldsomme ut. De leverer det som trengs og vel så det. Er meget fornøyd med de.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frontveggen ferdig..:-)

Lektene til å bygge rammene ferdig kappet. Her er bilde av noen av dem.
    -rammer-oppskj-rt-jpeg

Rammene ferdig bygget:
    -rammer-bygget-jpeg

Så skal de trekkes. Alle rammene trekkes med to lag høytalerstoff. Dette er for å få det helt lystett.
    -trrekkes-jpeg

Ferdig trukket ramme:
    -ferdig-trukket-jpeg

Subbene på den ene siden tilbake på plass. Rammen på siden er festet, samt den lille på høyreside. Da skal det bare være å presse siste ramme på plass:
    -uten-ramme-jpeg

Siste ramme på plass:
    -med-ramme-jpeg

Noen bilder av fronten ferdig med rammer. Nå er alt på frontveggen ferdigbygget.

-front1-jpeg

-front2-jpeg

-front3-jpeg

Neste punkt på fremdriftsplanen er de akustiske tiltakene som skal være i selve rommet, hovedsak bak lytteposisjon. Her er det noen planer på gang som er under utprøving. Det jeg har fått testet så langt virker veldig postitivt. Så gleder meg til å teste ut mere der, og jobbe med hvordan finishen skal være da alt er "hjemmelaget"
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -rammer-oppskj-rt-jpeg   -rammer-bygget-jpeg   -trrekkes-jpeg   -ferdig-trukket-jpeg   -uten-ramme-jpeg  

-med-ramme-jpeg   -front1-jpeg   -front2-jpeg   -front3-jpeg  

Side 44 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •