TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 39 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Kjøkkenet ditt blei kjempeflott! Akkurat ferdig med mitt kjøkken og, dog var det kun oppussing av gamalt kjøkken. Så det ser ikkje i nærleiken like fresht ut som ditt
    Det er jo moro med noe forandringer uansett, og sikkert mye billigere enn å bytte ut alt. ;-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent kjøkken! Er det en Blanco-vask du har der?
    Herlig å få kjøkken på stell, det blir langt mere motiverende å stelle i stand noe godt der da.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Veldig pent kjøkken! Er det en Blanco-vask du har der?
    Herlig å få kjøkken på stell, det blir langt mere motiverende å stelle i stand noe godt der da.
    Synes kjøkken er fint å ha på stell. :-) er mere motiverende å lage mat da.
    Det er Blanco-vask med matchende kran i silgranit. Veldig kult synes jeg. Lett å holde rent og ser bra ut.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Synes kjøkken er fint å ha på stell. :-) er mere motiverende å lage mat da.
    Det er Blanco-vask med matchende kran i silgranit. Veldig kult synes jeg. Lett å holde rent og ser bra ut.
    Hadde Blanco Silgranit i Stockholm og har bestilt det samme her. Helt enig med deg på alle punkter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Blanco Silgranit i Stockholm og har bestilt det samme her. Helt enig med deg på alle punkter.
    Bra valg. :-)
    Underlimer du den?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig litt hifitid igjen.

Endelig litt hifi moro igjen.

Har flyttet litt rundt på bassfellene og endte opp med å ha alle på frontveggen. Skal bygge noen flere kasser ved anledning slik at jeg får fyllt opp begge hjørnene bak subbene.

Har ikke gjort noen målinger av resultatet, men inntrykket ved lytting lover bra. Så mulig jeg slipper å ha fullt så mye synlig i rommet. Det hadde vært fint.

Moro å teste og leke seg litt på hifirommet igjen. Få trigget sansene litt.

-tuning1-jpg

-tuning2-jpg

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse tilsalgs.

Har planer om å selge unna litt av utstyret mitt.
    Hadde planer om å ha en liten hjemmekino i stua, men ser ut som det får holde med stereo der.

Focal Utopia center BE, prisantydning 25.000,-

-senter1-jpeg

-senter2-jpeg

3.stk Focal Electra SR 1000 Be, prisantydning 9000,-/stk

-bak1-jpg

-bak2-jpg

Vurderer også å selge en Bryston 14B SST effektforsterker, er usikker om det er SST eller SST2, den er vistnok produsert akkruat i skifte, her har jeg ikke satt noe pris, så om noen er int så kom med bud.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny duppeditt

Kjøpte meg den nye Logitech fjernkontrollen igår.

Har planer om å få flyttet all elektronikk inn i teknisk rom idag, så jeg får testet om den fungerer så bra som det er lovet. :-)

-logitech1-jpeg

-logitech2-jpeg

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg den nye Logitech fjernkontrollen igår.

Har planer om å få flyttet all elektronikk inn i teknisk rom idag, så jeg får testet om den fungerer så bra som det er lovet. :-)

-logitech1-jpeg

-logitech2-jpeg
    Denne modellen som gjorde at en kunne sette ting i annet rom å styre via "extender"? Har et lite stueprosjekt på gang hvor noe slikt kunne vært kjekt. Mener TorTorden også har kjøpt. Venter spent på review :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Denne modellen som gjorde at en kunne sette ting i annet rom å styre via "extender"? Har et lite stueprosjekt på gang hvor noe slikt kunne vært kjekt. Mener TorTorden også har kjøpt. Venter spent på review :-)
    Har ikke fått testet enda, men det følger med en hub, samt to mindre mottakere/sendere. Så settes den ene mottakeren i rommet samt hub og den 2. mottageren i skapet/andre rommet. Er spent på hvor godt signal huben sender ut og om den kan stå i et skap og dekke alt slik videoene og tegninger viser. Funker det er det genialt.
    Skal skrive litt når det er testet ut.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kult, da venter vi i spenning :-)
    Hvor kjøpte du?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Kult, da venter vi i spenning :-)
    Hvor kjøpte du?
    Jeg kjøpte på Lefdal.

Dersom den ikke fungerer som forventet kunne jeg returnere den og få tilbake pengene. Så velidg greit.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg. :smile:
    Underlimer du den?
    Nei, den blir frest ned og planlimt.:smile:

Grattis med ny duppeditt.
    Utenom Harmony 1000 har jeg veldig god erfaring med fjernkontroller fra Logitech. Har/har hatt både one og 1100.

De har tidligere hatt en tendens til å være litt trege når man bruker ekstendere, men vil tro det er ordnet nå.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, om det er greit kaster jeg inn min erfaring med harmonyen

Har som nevnt hatt den harmonyen i omtrent ei uke og på fredag fikk jeg flytta effekt,receiver og bd spiller inn på 'kontoret'.

Først stod hubben på tv benken bak senter høytaler (som står på senka hylle i bordet, så toppen av center er en 3-4 cm over plata) og derfra klarte den alene og styre både receiver og blueray spillern som lå under bordet og foran selve hubben, kort sagt den spretter signaler rundt om på veggene.

Så nå står hubben på pc tårnet og styrer alt her inne (med klar sikt til utstyrs racken) og jeg hekta på en av blasterne som henger på andre siden av veggen, som da er selve stua og den styrer tv og projektor der inne.

Det har muligens blitt en forsinkelse på signalet, men den er egentlig minimal (halvt sekund på det verste).

Når dette kommer i tillegg til at den sender sterkere signaler enn de vanlige fjernkontrollene og at jeg aldri trenger og peke mot en dings igjen så bryr ikke det meg.

PS: De IR blasterne er på ca 2m kabler (de var litt lengre enn meg, har ikke målt grundigere), dette var akkurat hva jeg trengte så har ikke prøvd og skjøte de, men det burde jo ikke være umulig, men hvor langt aner jeg ikke.

Har og erfart at om man må justere på komponent innstillinger så må man skape aktivitetene på ny får at dette skal bli med og ta effekt, måtte nemlig inn og hjelpe power off kommandoen på projektoren med og legge inn en liten tids forsinkelse og et 'ok' signal i makroen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Heisann, om det er greit kaster jeg inn min erfaring med harmonyen

Har som nevnt hatt den harmonyen i omtrent ei uke og på fredag fikk jeg flytta effekt,receiver og bd spiller inn på 'kontoret'.

Først stod hubben på tv benken bak senter høytaler (som står på senka hylle i bordet, så toppen av center er en 3-4 cm over plata) og derfra klarte den alene og styre både receiver og blueray spillern som lå under bordet og foran selve hubben, kort sagt den spretter signaler rundt om på veggene.

Så nå står hubben på pc tårnet og styrer alt her inne (med klar sikt til utstyrs racken) og jeg hekta på en av blasterne som henger på andre siden av veggen, som da er selve stua og den styrer tv og projektor der inne.

Det har muligens blitt en forsinkelse på signalet, men den er egentlig minimal (halvt sekund på det verste).

Når dette kommer i tillegg til at den sender sterkere signaler enn de vanlige fjernkontrollene og at jeg aldri trenger og peke mot en dings igjen så bryr ikke det meg.

PS: De IR blasterne er på ca 2m kabler (de var litt lengre enn meg, har ikke målt grundigere), dette var akkurat hva jeg trengte så har ikke prøvd og skjøte de, men det burde jo ikke være umulig, men hvor langt aner jeg ikke.

Har og erfart at om man må justere på komponent innstillinger så må man skape aktivitetene på ny får at dette skal bli med og ta effekt, måtte nemlig inn og hjelpe power off kommandoen på projektoren med og legge inn en liten tids forsinkelse og et 'ok' signal i makroen.
    Høres jo ut på dine erfaringer at dette kan bli en suksess. :-)

Interessant info ang projektoren innstillingen, da ser det jo ut som at alt kan skrues av med en knapp. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den blir frest ned og planlimt.:smile:

Grattis med ny duppeditt.
    Utenom Harmony 1000 har jeg veldig god erfaring med fjernkontroller fra Logitech. Har/har hatt både one og 1100.

De har tidligere hatt en tendens til å være litt trege når man bruker ekstendere, men vil tro det er ordnet nå.
    Da går det vel kanskje ut på det samme med platen, det viktigeste er at det ikke blir noen kanter over selve benken. :-)

Vil tro de ihvertfall har prøvd å rette opp "gamle" feil. Så får håpe det ikke er noe stort problem forsatt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går det vel kanskje ut på det samme med platen, det viktigeste er at det ikke blir noen kanter over selve benken. :-)

Vil tro de ihvertfall har prøvd å rette opp "gamle" feil. Så får håpe det ikke er noe stort problem forsatt.
    Ingen kanter over benken, nei. Oversiden av vasken vil gå i ett med benkeplaten.:-D

Jeg vil absolutt tro at problemet er fikset. Mener å huske at One var betraktelig forbedret på dette.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut på dine erfaringer at dette kan bli en suksess. :-)

Interessant info ang projektoren innstillingen, da ser det jo ut som at alt kan skrues av med en knapp. :-)
    Funker slik hos meg nå, har ikke hatt stua i kino modus så mye denne uka men etter siste 'tweaken' så slår alt seg av med bare et trykk på off knappen.

Får og få ordna dette med projektoren måtte jeg manuelt lære den opp og etter dette var gått igjennom kom jeg fram til hvor jeg kunne legge inn en time delay og OK signal.
    Det jeg finner mest irriterende med hele saken er myharmony web appen, som uansett hvor mange ganger jeg gjør ting popper opp med idiot tutorials og makro systemet er til og rive seg i håret av.

Men når man så endelig får satt det opp så virker det.
    Bare synd receivern min ikke har osd, så har ikke snøring på hvor mye volum jeg justerer hehe.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Funker slik hos meg nå, har ikke hatt stua i kino modus så mye denne uka men etter siste 'tweaken' så slår alt seg av med bare et trykk på off knappen.

Får og få ordna dette med projektoren måtte jeg manuelt lære den opp og etter dette var gått igjennom kom jeg fram til hvor jeg kunne legge inn en time delay og OK signal.
    Det jeg finner mest irriterende med hele saken er myharmony web appen, som uansett hvor mange ganger jeg gjør ting popper opp med idiot tutorials og makro systemet er til og rive seg i håret av.

Men når man så endelig får satt det opp så virker det.
    Bare synd receivern min ikke har osd, så har ikke snøring på hvor mye volum jeg justerer hehe.
    Har så vidt koblet opp, men har ikke fått testet så mye enda, men det er ihvertfall ikke noe problem med signalet fra Logitech fjernkontrollen.
    Men får du brukt de orginale fjernkontrollen?
    Viderefører huben de signalene?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så vidt koblet opp, men har ikke fått testet så mye enda, men det er ihvertfall ikke noe problem med signalet fra Logitech fjernkontrollen.
    Men får du brukt de orginale fjernkontrollen?
    Viderefører huben de signalene?

Nei den kommuniserer nok bare med ultimaten via RF og i/droid dingser.

Så IR repeater funksjon har den nok ikke :-?

Side 39 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •