TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 35 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Frontveggen din ble utrolig bra, minner mye om kinoen til BEF når jeg ser det fra den vinkelen som det siste bildet (ikke så rart kanskje, hehe).

Hvor mye har du dekket resten av veggene nå? Ser du jobbet med en stripe under spotkassene, men det kunne se ut som du har tenkt til å dekke mer av veggen også?
    Takk for det kenti.
    Det er nok lett at alle frontvegger som dekkes helt ser ganske like ut. :-)
    Front veggen min går litt ut på hver side. Slik at lerretet henger 30 cm lenger inn. Dette merkes ikke når det er mørkt. Gir nesten bare en bedre effekt da det blir enda mørkere ved bildet.

Resten av veggene er ikke dekket noe enda. Den spotten det er bilde av er fra frontveggen, før rammen ble satt opp. Borret hullet før rammen kom opp pga støv osv.

Sidevegger og bakvegg kommer til å ha forskjellig grad av tildekking, utifra hva som befinner seg bak. Dette kommer jeg mere tilbake til etterhvert.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trompetnerd
    Siden trådstarter er så treig får jeg skrive litt her jeg.
    Har på ny hatt en lang session i dette rommet i dag med akustikkplatestøv i lungene som resultat.

Sakte, men sikkert beveger lyden seg i riktig retning og kommer til å bli veldig gøy etterhvert.....
    Jeg har vært treg de siste ukene, men skal bli flinkere fremover til å oppdatere. Så bra du gir meg et spark i ræva. :-)
    Takk for en nyttig og morsom session igår. Å starte søndag kl 0800 sier vel sitt. :-)
    Vi er inne på rett spor nå tror jeg, så dette kommer til å bli veldig bra.

For de som lurer på hva sessionen besto av:
    Alt av "tung" demping ble fjernet, og en god del av den "lette" Det enste som sto igjen var noe demping av 1. refleksjonene.
    Så målte vi oss frem og kartla det meste som skjer i rommet, spesiellt i de dype frekvensene.
    Så testet vi litt tiltak som vil rette opp de utfordringene som er. Denne jobben skal vi forsette med i noen uker fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut!

Det kanske står tidigare i tråden, men är det v4k-duken du använder? Och så gör du ett dubbelt lager med topcoaten och använder inte de två andra lagrena eller?
    Har du testat med att använda ett lager med topcoat och ett annat duklager och du blev inte nöjd, eller rättare sagt- vad fick dig till att använda två topcoatlager?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo utrolig bra!!! Spennende å høre hvordan du gjorde det med duken. Jeg har ikke gjort noen endringer her hjemme ennå, men nå frister det Kanskje jeg må invitere meg en tur over iløpet av påsken å få en titt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Ser bra ut!

Det kanske står tidigare i tråden, men är det v4k-duken du använder? Och så gör du ett dubbelt lager med topcoaten och använder inte de två andra lagrena eller?
    Har du testat med att använda ett lager med topcoat och ett annat duklager och du blev inte nöjd, eller rättare sagt- vad fick dig till att använda två topcoatlager?
    Takk for det.

Det er v4K duken jeg bruker.
    Jeg bruker ingen av de to andre dukene som følger med om en kjøper den pakken avshop selger. Prøvde først med høytalerstoff som lag nr to, men da ble duken ganske mørk. Blir det en avstand mellom duk en og to blir det noe feil i bildet fikk jeg opplyst, så prøvde ikke dette heller.

Det virker på meg som at topcoaten er noe tettere for lydgjennomgang enn høytalerstoff. Tenkte derfor dette ville være en bra løsning, siden dette ikke fungerer så bra fikk anbefalt av Avshop og heller prøve to lag topcoat. Er det bare ett lag blir duken gjennomsiktig.

Målet er å få den mest mulig gjennomsiktig lydmessig men så tett som mulig bildemessig. Dette er en utfordring, og for meg er det uaktuellt å kjøpe duk til 40.000 kroner for å kanskje få et bedre resultat. Derfor testet jeg denne måten å gjøre det på.

Jeg synes bildet er ganske bra nå, men vet jo ikke hva jeg ev mister i bildet ved å gjøre det på denne måten, har jo ikke noe direkte sammenligningsgrunlag. Men dette vl jeg nok få svar på når de som har store bildekunskaper kommer innom å ser.

Fikk ideen en gang jeg var hos BEF å så/hørte på duken hans, når en ser bort fra de rene bildemessige årsaker(som jeg da ikke hadde peiling på) var det uforståelig for meg at en må ha flere lag med duk. BEF hadde litt ekstra duk vi testet litt på, og for meg virket dette som en smart ting å teste videre.

Jeg er ganske overbevist om at det er veldig liten forksjell lydmessig med og uten duk hos meg nå. Er ikke i nærheten av slik jeg har hørt andre duker ihvettfall.

Må jeg velge mellom knall bilde og ok lyd, kontra ok bilde og knall lyd velger jeg knall lyd. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette ble jo utrolig bra!!! Spennende å høre hvordan du gjorde det med duken. Jeg har ikke gjort noen endringer her hjemme ennå, men nå frister det Kanskje jeg må invitere meg en tur over iløpet av påsken å få en titt.
    Du svarte mens jeg skrev forrige innlegget. Har forklart litt nøyere der. Jeg tror dette er noe som kan funke, uansett en moro og billig måte å gjøre det på. Ta gjerne turen over i påsken. Jeg har masse fri. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt delefilter til fronter og senterkanal. Har fått testet dette en ukes tid nå, og det gir et løft lydmessig, så disse boksene blir stående.

-delefilter-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Du svarte mens jeg skrev forrige innlegget. Har forklart litt nøyere der. Jeg tror dette er noe som kan funke, uansett en moro og billig måte å gjøre det på. Ta gjerne turen over i påsken. Jeg har masse fri. :-)
    Meget spennende lesning dette, skal sjekke kalenderen min så får jeg ta en tur i påsken.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende lesning dette, skal sjekke kalenderen min så får jeg ta en tur i påsken.
    Bra du synes det.
    Veldig hyggelig om du kommer en tur. :-)
    Ring en dag det passer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen 3D filmer der bildene plasseres ved siden av hverandre. Er det noen måte å få dette til å fungere som det skal? Har bare over/under valgalternativ i menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har ett lager topcoat och ett lager duk uppsatt i mitt v4k-uppsett men tycker att ljudet dämpas ojämnt och lite väl mycket. En lösning vore ju att göra som du och använda två lager topcoat.
    Bilden som jag har idag tycker jag är väldigt bra men som sagt var, ljudet blir lite lidande.
    Det ska bli väldigt intressant att höra vad ni två kommer fram till vid påskmötet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har ett lager topcoat och ett lager duk uppsatt i mitt v4k-uppsett men tycker att ljudet dämpas ojämnt och lite väl mycket. En lösning vore ju att göra som du och använda två lager topcoat.
    Bilden som jag har idag tycker jag är väldigt bra men som sagt var, ljudet blir lite lidande.
    Det ska bli väldigt intressant att höra vad ni två kommer fram till vid påskmötet.
    Det hadde jo vært int om du tok av bakduken, og prøvde slik jeg har. Du vil jo ha et direkte sammenligningsgrunnlag.
    Bakduken har litt ujevn demping ja, så tror det er vanskelig å jevne ut dette med EQ.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-ramme7-jpg
    Tenkte også å dekket alt bak høytalerene og reisverk med høytalerstoff så det blir helt svart. Dette øker kanskje kontrasten enda mere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært int om du tok av bakduken, og prøvde slik jeg har. Du vil jo ha et direkte sammenligningsgrunnlag.
    Bakduken har litt ujevn demping ja, så tror det er vanskelig å jevne ut dette med EQ.
    Det hade varit väldigt fint men tyvärr måste jag då montera ner stora delar av maskeringssystemet och det är ju också en hel del jobb med demontering och montering av dukarna så i nuläget blir det ett alltför omfattande och tidskrävande ingrepp.
    Kanske BEF kan ta med en bakduksrest och sätta upp någonstans bakom din duk så det går att se hur bilden (och ljudet) blir där sammenlignet med resten av lerret?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for at vi fikk oppleve rommet ditt, tralltrall! Rommet i seg selv var nydelig med smakfulle farger og behagelig atmosfære.

Jeg ble veldig overrasket da du åpnet døren og jeg oppdaget at Naturlyd spilte høy musikk inne i rommet. Det hørte jeg nemlig ingenting til på utsiden av de dørene. Meget bra lyddempet!

Dynamikken i oppsettet er jo fantastisk og jeg håper jeg får oppleve anlegget igjen når alt er fintunet, for dette har virkelig potensiale. Du har virkelig satt sammen en drømmekino som jeg regner med vil gi uttalige gode opplevelser fremover.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hade varit väldigt fint men tyvärr måste jag då montera ner stora delar av maskeringssystemet och det är ju också en hel del jobb med demontering och montering av dukarna så i nuläget blir det ett alltför omfattande och tidskrävande ingrepp.
    Kanske BEF kan ta med en bakduksrest och sätta upp någonstans bakom din duk så det går att se hur bilden (och ljudet) blir där sammenlignet med resten av lerret?
    Vi skal se hva vi får til. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Tusen takk for at vi fikk oppleve rommet ditt, tralltrall! Rommet i seg selv var nydelig med smakfulle farger og behagelig atmosfære.

Jeg ble veldig overrasket da du åpnet døren og jeg oppdaget at Naturlyd spilte høy musikk inne i rommet. Det hørte jeg nemlig ingenting til på utsiden av de dørene. Meget bra lyddempet!

Dynamikken i oppsettet er jo fantastisk og jeg håper jeg får oppleve anlegget igjen når alt er fintunet, for dette har virkelig potensiale. Du har virkelig satt sammen en drømmekino som jeg regner med vil gi uttalige gode opplevelser fremover.
    Hei,
    Takk for det! Veldig hyggelig å ha dere på besøk også.
    Prøver å få rommet bra til film og hifi, samtidig som det skal gjøre nytten sin som arbeidsrom. Så noen kompromisser må det være. Men er veldig fornøyd.

Gjennom veggene er det ikke mye lyd som går, så konstruksjonen fungerer. :-)

Du er velkommen igjen, så bare si ifra når du er på disse kanter.
    Lyden er allerede forbedret, og det blir bare bedre og bedre nå. :-)
    Har en del planlagte justeringer og diverse som skal gjøres i påsken.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Takk for det! Veldig hyggelig å ha dere på besøk også.
    Prøver å få rommet bra til film og hifi, samtidig som det skal gjøre nytten sin som arbeidsrom. Så noen kompromisser må det være. Men er veldig fornøyd.

Gjennom veggene er det ikke mye lyd som går, så konstruksjonen fungerer. :-)

Du er velkommen igjen, så bare si ifra når du er på disse kanter.
    Lyden er allerede forbedret, og det blir bare bedre og bedre nå. :-)
    Har en del planlagte justeringer og diverse som skal gjøres i påsken.
    Tusen takk, det takker jeg gjerne ja til når jeg er i området.
    Jeg syntes det låt veldig dynamisk og oppløst, og bassen i bunnen var meget imponerende. Det er vel det mest realistiske bassen jeg har hørt fra et anlegg, sett fra en musikers ståsted.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir gjerne med en tur om det passer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg blir gjerne med en tur om det passer

Det får vi til. :-)

Side 35 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •