TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 32 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trompetnerd
    Takk for en laaang dag i rockwoolstøv!

At du tør legge ut slike bilder!
    Spesielt de provisoriske bassfellene vi laget kan ikke jeg stå inne for å vise frem....

Ble overrasket hvor fort lyden lot seg "temme" i rommet ditt.

Mitt tips er at du ALDRI kommer til å kvitte deg med eller angre på at du kjøpte konstruksjonene til 8x12tom.
    Fytti*******!!
    Takk selv, var en vedlig hyggelig og ikke minst nyttig dag. Er kommet et stort skritt videre føler jeg.
    Veldig bra å være to hoder i slike situasjoner, og dine kunnskaper imponerer meg. Du har virkelig ført dine allerede gode kunnskaper mange hakk videre siden vi lekte oss i mitt forrige rom.

Merker på nesa og pusten at flytting av rockwool plater er bra for helsa. ;-)

Vurderte litt om jeg skulle legge ut bilder eller ikke. Men jeg liker selv å se bilder fra byggeprosesser, og her kan en vel si at det er et uferdig bilde. Har forresten tatt patent på bassfellene, så fra nå av koster den 4999,- hehe.
    Disse bildene kan kanskje hjelpe mange som ikke får rommene sine til å fungere å tenke litt nytt hvordan de har dempet rommet sitt. Det er verdt å prøve nye løsniger og stole på ørene og kroppen.

Er forsatt overasket hvor fort lyden lot seg "temme".
    Hadde et par øveøkter på trompeten etter at du var reist. Akustikken i rommet var veldig bra og behagelig, dette er et veeeldig bra tegn. Er vedlig lik lyd uansett hvor jeg står i rommet. Balansen mellom etterklang og demping gjør aksutikken i rommet veldig optimal. Så har fått et meget bra øverom. Gjorde noen småjusteringer under øvingen, sjekker ut om dette også påviker hifien i posetiv retning.

Jeg har ikke funnet mange negative ting ved 8x12" kontruksjonen enda nei. Så den kommer nok til å bli stående, garantert!!, tror det er potensiale til det meste. Gleder meg til jeg har koblet opp til film, og jeg kan oppleve hvor brutale de komemr til å bli. Subbene er GULL.

Når jeg får gjort de småjusteringene i bassen som vi snakket (som får bli en hemlighet, kan ikke røpe alt) så tror jeg ting begynner nærme seg veldig. Om det også stemmer,teorien din, som det faktisk høres ut som, at etterklangstiden påviker dippen er det jo genialt.
    Det er deilig å ha lyd(bass) som ligner den jeg hører hver dag på jobb.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det som er utrolig spennende her er at fordommer står for fall! Her kombinerer du altså noen lettdrevne (100db?) høyttalere fra JBL, med litt mer tungdrevne sub tårn fra Peerless (94-95db?), som sparker! Må ikke ta opp dette på det andre forumet, da er det en del som kommer til å slå krøll 8)
    Integrerer det bra? Trompetnerd er jo tydeligvis imponert over de basstårna, og er det en som har litt cred hos meg, så er det han når det kommer til reproduksjon. Pokker, nå ble jeg ikke mindre gira
    Hehe, vi får prøve å holde det hemlig så de på den "andre" siden ikke får vite om det.

Jeg mener fordommer er noe av menneskets svakeste sider. Så om jeg ved dette kan få noen til å falle vil det være en glede :-). Så til alle med fordommer. Lær dere å nullstille, start med blanke ark og opplev nye gleder. :-)

Det integrerer veldig bra. Det er jo kun gjort grovtuning så langt, men med et slikt resultat da, kan det umulig bli dårligere når finarbeidet starter.
    Trompetnerd liker basstårnene ja, han pleier å være veldig ærlig i sine utalelser så kan stole på han. Det finnes mange veier til Rom, og med disse basstårnene er det ihvertfall en stor 4felts motorvei som viser retningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg gjette; Det var helt ok med en dusj etter den økten?

Det er morro å holde på med det der. Et lite tips til en annen gang er å få noen du kjenner til å sy poser eller trekk til platene av løst bomullsstoff. Det gjør det mindre ubehagelig å holde på, da platene støver mye mindre. Dette stoffet vil ikke påvirke platene akustisk.

Jeg er i omtrent samem fase som deg, prøving og feiling med akustikk, og plassering. Spennende tider!

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget artig lesning dette. Akustikk er morro og jeg har jobbet med dette vel og lenge uten å komme helt i mål synes jeg. Skulle ønske jeg hadde ørene og referansene deres, så ting hadde gått litt fortere.
    At bassene faller i smak gjør meg absolutt ingen ting :-D

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spent på bilder å design av bassfellene dine planlegger 4 stk i alle rommets hjørner selv, blir 60x60x84 i hele rommets høyde på meg, har du noe formening om rockwool "trekantene" i fellen bør ligge luftig eller om jeg skal presse det litt mer tettpakket for best mulig demping?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    spent på bilder å design av bassfellene dine planlegger 4 stk i alle rommets hjørner selv, blir 60x60x84 i hele rommets høyde på meg, har du noe formening om rockwool "trekantene" i fellen bør ligge luftig eller om jeg skal presse det litt mer tettpakket for best mulig demping?
    Luftig pureHifi. Ikke sammenpakket.

Flott rom tralltrall. Og heftige basstårn og høyttalere.
    Potensialet i dette rommet er virkelig til stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det som er utrolig spennende her er at fordommer står for fall! Her kombinerer du altså noen lettdrevne (100db?) høyttalere fra JBL, med litt mer tungdrevne sub tårn fra Peerless (94-95db?), som sparker! Må ikke ta opp dette på det andre forumet, da er det en del som kommer til å slå krøll 8)
    Integrerer det bra? Trompetnerd er jo tydeligvis imponert over de basstårna, og er det en som har litt cred hos meg, så er det han når det kommer til reproduksjon. Pokker, nå ble jeg ikke mindre gira
    Hei, takker for tilitten!

Vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene "creden", men veldig hyggelig.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    La meg gjette; Det var helt ok med en dusj etter den økten?

Det er morro å holde på med det der. Et lite tips til en annen gang er å få noen du kjenner til å sy poser eller trekk til platene av løst bomullsstoff. Det gjør det mindre ubehagelig å holde på, da platene støver mye mindre. Dette stoffet vil ikke påvirke platene akustisk.

Jeg er i omtrent samem fase som deg, prøving og feiling med akustikk, og plassering. Spennende tider!
    Du har helt rett i gjettingen. :-)
    Smart triks å sy noe rundt. Er mye støv på platene fra skjæringen. Så blir mye merker på gulv og vegger så støvsugeren og vaskekluten var en god venn etterpå.

Er moro fase, eneste måten å lykkes er jo å prøve å feile.
    Det finnes jo ingen fasit, så gjelder bare å finne sin lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Anbefaler en sjekk av "BBC reports" som har en god del artikler om bassfeller.
    De Tralltrall skal bruke tar ikke mye plass, er enkle å plasser og ikke for bredbåndet. De har sin peak på 60 hz i absorbsjon som passer fint siden "problemfrekvensen" er på 70. Enkle å lage er de også så lenge man finner eksakte riktig matrialer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Meget artig lesning dette. Akustikk er morro og jeg har jobbet med dette vel og lenge uten å komme helt i mål synes jeg. Skulle ønske jeg hadde ørene og referansene deres, så ting hadde gått litt fortere.
    Takk for det. Er moro å holde på å tune. Ihvertfall når det skjer forbedringer. Men kan fort stå å stampe litt i lang tid uten å føle de store forbedringene, men plutselig løsner det.
    Har kanskje en liten fordel med tanke på ørene og referansene :-). Men det betyr på ingen måte at det låter bedre. Men jeg prøver å få det til å låte slik jeg liker det. :-)

Skulle gjerne hørt anlegget ditt engang. Håper å kunne få til det. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    He he, ikke vær så beskjeden nå!
    De ørene dine er da nokså legendariske....

I min bok så er homogenitet viktig og alle "skruene" må strammes like stramt. Du er etter min mening i et område der alle skruene er sinnsykt tighte og det skal sinnsykt mye til for å få alle like stramt. Dessuten begynner innspillingene å skille mye etterhvert.

Tror hverken Tralltrall eller jeg liker å stramme skruene like mye som deg. Da blir jobben litt lettere også....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal legge ut bilder når jeg lager de. Det er som trompetnerd nevner, de er ganske "små" og tror de vil være greie å plassere. Skulle det vise seg at de funker er det kjempekult. Da er det absolutt noe som bør kopieres og prøves.

I de fellene du har tenkt å lage ville jeg lagt rockwoolen luftig. Pass på å ha en reflekterende plate i front.

De bassfellene jeg skal lage er et annet prinsipp, Størrelsen er 58x58x18,4. Her skal rockwoolen være litt komprimert, imotsetning til basshjørner.
    Mere info kommer......

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Luftig pureHifi. Ikke sammenpakket.

Flott rom tralltrall. Og heftige basstårn og høyttalere.
    Potensialet i dette rommet er virkelig til stedet.
    Takk for det. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ikke vær så beskjeden nå!
    De ørene dine er da nokså legendariske....

I min bok så er homogenitet viktig og alle "skruene" må strammes like stramt. Du er etter min mening i et område der alle skruene er sinnsykt tighte og det skal sinnsykt mye til for å få alle like stramt. Dessuten begynner innspillingene å skille mye etterhvert.

Tror hverken Tralltrall eller jeg liker å stramme skruene like mye som deg. Da blir jobben litt lettere også....
    Kan vel si meg ganske enig i dette. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker for tilitten!

Vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene "creden", men veldig hyggelig.
    Bare hyggelig det. Vel, du virker, utfra hvordan du tilnærmer deg lyd, edruelig, og ikke minst nysgjerrig uten å henge deg for mye opp i myter og vedtatte sannheter. I tillegg er du musiker, uten at det nødvendigvis er en nødvendighet i dette gamet. Uansett er det moro og lærerikt å følge alle betraktningene dine, og ydmykheten uten kranglingsfaktoren som en del tyr til til tider på Sentralen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Basstårn/subber selges

Basstårn/subber selges. Sjelden mulighet på østlandet.

Har 4 stk JBL 4645B tilsalgs. 18" element.
    Setter du to på hverandre får du to herlige basstårn.

Ved kjøp av en stk: 6000,-
    Ved kjøp av to eller 4 stk: 5000,- per stk.

Disse er store og tunge, så bør hentes.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julenissen har vært ute på tur med Rudolf...for dere som tror han(nissen) bare jobber i jula....så lenge det er snø er det håp...:-)

Igår kom projektor, takfeste, kabler, lerretsramme, lydtransparent duk og skinner til duken.

Desverre var den rammen jeg hadde bestilt ikke tilgjengelig likevel, manko på lager kontra datasystem, så endte opp med en str større. Er helt på grensen til at bildet blir for stort men tar sjansen å prøve. Funker det blir det moro. Har også muligheten å bytte det selv om det er montert.

Siden str øker må også frontveggen bygges om litt. Så blir ikke helt som jeg hadde planlagt. Bilder kommer.

Idag kjøpte jeg også materialer til å bygge frontveggen, samt noen enkle rammer til akusitkkplatene som skal monteres på frontveggen.
    Er jeg heldig får jeg bygget litt imorgen.

Er spent hvor lett/vanskelig det er å feste duken i de skinnene Avshop selger. Har lest litt forskjellige meninger her på forumet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spennende å motta slike pakker. Jeg tror også på julenissen hver gang jeg mottar en slik bestilling

Har planer om samme HDMI-kabel som deg, den skal visst være fin å trekke i rør.

Hvor stort blir bildet nå?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er spennende å motta slike pakker. Jeg tror også på julenissen hver gang jeg mottar en slik bestilling

Har planer om samme HDMI-kabel som deg, den skal visst være fin å trekke i rør.

Hvor stort blir bildet nå?

Tror HDMI kabelen skal være grei å få gjennom rør om du får selve pluggen gjennom. Kabelen er ganske "glatt". Bare synd den er hvit. Burde vært svart.

Bildet blir 3,30 i 2.35:1. Planen var å "bare" ha 3,00.
    16:9 bildet blir veldig bra nå. Det var nesten litt lite med 3m bredt lerret. I 2.35:1 merkes de at bildet er blitt større.

Har både grå og hvit duk med. Hadde tenkt å bruke den hvite ytterst. Er alle enige i det?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg bildene til å legge seg store inn i tråden? Ikke slike miniatyr bilder jeg får?

Side 32 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •