TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 29 av 74 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1479
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Akustisk tiltak for å dempe ned bl.a klang i rommet. Funker som bare det.
    Det er JBL surround-høyttalere? Ligner veldig på de jeg så hos Trondheimkino Prinsen sal 6 i går 8)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianW
    Det er JBL surround-høyttalere? Ligner veldig på de jeg så hos Trondheimkino Prinsen sal 6 i går 8)
    Hei, det stemmer, disse er og har vært brukt i veldig mange av norges kinoer. Modellen er JBL pro 8340.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den LG varmepumpa passet meget fint inn i høyttalerrekka. Har lenge vurdert varmepumpe selv, men både grunnet utseende og støy fra den, har gjort at jeg har ventet med det.
    Men etter at jeg fikk sett bildene fra pumpa i kinoen din, googlet jeg LG sine modeller (som jeg ikke var klar over), og fant at, i tillegg til at de er pene, har de de markedets laveste " innestøy" nivå.
    Regner med at dette pgså er grunner til at du har valgt nettopp denne pumpa i kinoen....spennende valg av komponenter ellers også, så gratulerer så langt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugo
    Synes den LG varmepumpa passet meget fint inn i høyttalerrekka. Har lenge vurdert varmepumpe selv, men både grunnet utseende og støy fra den, har gjort at jeg har ventet med det.
    Men etter at jeg fikk bildene fra pumpa i kinoen din, googlet jeg LG sine modeller (som jeg ikke var klar over), og fant at, i tillegg til at de er pene, har de de markedets laveste " innestøy" nivå.
    Regner med at dette pgså er grunner til at du har valgt nettopp denne pumpa i kinoen....spennende valg av komponenter ellers også, så gratulerer så langt.
    Takk for det, blir spennende når alt er på plass.

Utseende på varmepumpen er veldig fint. :-)
    Om det er helt stille i rommet hører jeg jo pumpen, men med litt lyd er den helt borte. Så støy er ikke noe problem. Ytelse messig har jeg heller ikke noe å utsette på. Jeg har behov for både varming og kjøling i rommet og det er den god på.

Jeg var på jakt etter en varmepumpe som var svart eller mørkegrå, hvit i et slikt rom funker dårlig, og begynne å lakke selv, kan fort bli litt halveis.
    Ser lite poeng i å bruke masse tid på å male noe som jeg kan kjøpe svart til samme pris. ;-)

Så jeg ytret mine ønsker til Oslo varmepumpeservice, har handlet hos han flere ganger før, så han vet godt hva behov jeg trengte og gir kjempeservice som alltid.

Modellen er forøvrig LG ArtCool CA09LHR Mirror.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips om leverandør og mere detaljert type av varmepumpen, skal undersøke videre ut fra det....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugo
    Takk for tips om leverandør og mere detaljert type av varmepumpen, skal undersøke videre ut fra det....
    Bare hyggelig :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjedd litt med frontrekka i dag.
    Har hatt veldig hyggelige besøk idag og mange kilo sub har blitt bært, og resultatet kan dere se på bildet.
    Har brukt mange timer på å få målt, flyttet rundt og funnet ut litt hvordan ståa i rommet er. Det kan se ut som at dette kan bli veldig moro, selv med et rom som i utgangspunktet har utfordringer str messig.

De "små og nette" basstårnene låter veldig veldig bra, utrolig stramt og kontant med en heftig dynamikk, selv uten større justeringer var det virkelig hakeslepp. Så gleder meg til å få finjustert dette. Imponerende byggearbeid er det også.

For å rette opp en kjedelig dipp rundt 40Hz er det plassert 2x18" bak i rommet. Dette ser ut til å kunne løse problemet. Skal testes ut mere når jeg får riktig delefilter så frekvensene kan isoleres litt.

JBL'ene i front overasker veldig. Hadde aldri trodd det skulle låte så bra. Så idag er det en glad gutt som snart skal finne sengen, må bare høre noen låter først. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De basstårna må du fortelle mer om! Ser dritkult ut dette her. Moro at du er så fornøyd med JBL 3678 også!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann! Du er jaggu seriøs, skjønner jeg.

Tøft!

Edit: er forresten 10 suber ny rekord her på forumet?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    De basstårna må du fortelle mer om! Ser dritkult ut dette her. Moro at du er så fornøyd med JBL 3678 også!
    Takk for det.

Dette er de samme subbene som 8x12" her på forumet har i sitt oppsett.
    Han har laget to sett og jeg er så heldig å ha det ene plassert her nå. EHED hadde de tidligere i sin kino.
    Det er som det går frem av navnet på konstruktøren 8x12" elementer i lukket kasse. Vært tårn veier ca 200kg, så vi snakker over 400 kg sub i front.

Det er et utrolig håndarbeid av 8x12", kassene er meget pent laget.

Subbene drives av 8 stk 700watts Hypex forsterkere, så skal være nok krefter.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Oisann! Du er jaggu seriøs, skjønner jeg.

Tøft!

Edit: er forresten 10 suber ny rekord her på forumet?
    Takk. :-)

Kan vel ihvertfall si det sånn at jeg prøver å være seriøs, og få et bra resultat.

10 subber er mange, men helt sikkert mange som har enda flere.
    Jeg har forøvrig 2x18" til som ikke er i bruk enda. Men lurer på om det kanskje er nok nå. Så de havner nok på brukten.

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var mildt sagt rått med stor T Er hypeks forsterkerne montert på baksiden av kassene? Tror også disse vil bli med på noen bilder

Sub budsjettet ditt er som en vanlig mann bruker på en helt grei bruktbil:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var de ja Synes det lignet på elementet. Dette tegner seg til å bli et rå kino/musikkrom. Skal følge med her.

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Takk for det.

Dette er de samme subbene som 8x12" her på forumet har i sitt oppsett.
    Han har laget to sett og jeg er så heldig å ha det ene plassert her nå. EHED hadde de tidligere i sin kino.
    Det er som det går frem av navnet på konstruktøren 8x12" elementer i lukket kasse. Vært tårn veier ca 200kg, så vi snakker over 400 kg sub i front.

Det er et utrolig håndarbeid av 8x12", kassene er meget pent laget.

Subbene drives av 8 stk 700watts Hypex forsterkere, så skal være nok krefter.
    Gratulere med nye basser, og takk for skryt av håndarbeid.
    Håper du får til bassen i dette romme da, hørte målene skjønner du.
    Kanskje like greit at jeg ikke hadde kapasitet til å hjelpe deg med rommet, da snekker nok hadde satt seg litt på bakbene angående bygging av et rom på 5mx5mx2.5m:-D
    Hvis du får ut potensialet har mye å glede deg til, for jeg har hørt mange systemer etter hvert, og ingen av de jeg har hørt er bedre, noen er kanskje like bra.
    Mange bassløsninger som imponerer på enkelte ting, men har ikke med den "riktige" helheten av bassgjenngivelse som disse kan prestere. Du er nå i lige med Tangen, LMC,Petter Dahle og meg selv. Dette ble mye selvskryt, men håper det går greit8) .
    Kommer gjerne innom en tur etter hvert.

Mvh-
    Tor

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovik
    Dette var mildt sagt rått med stor T Er hypeks forsterkerne montert på baksiden av kassene? Tror også disse vil bli med på noen bilder

Sub budsjettet ditt er som en vanlig mann bruker på en helt grei bruktbil:twisted:

Takk for det.
    Forsterkeren er den blanke boksen som i front på bildet. Det kommer en til, var ikke helt ferdig laget enda, så nå spiller de "bare" på en.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det var de ja Synes det lignet på elementet. Dette tegner seg til å bli et rå kino/musikkrom. Skal følge med her.
    :-)
    Håper og tror dette kan bli bra.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette! Sikler fremdeles på Marantz prosessoren. Noe mere tanker ,og erfaringer rundt denne?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Gratulere med nye basser, og takk for skryt av håndarbeid.
    Håper du får til bassen i dette romme da, hørte målene skjønner du.
    Kanskje like greit at jeg ikke hadde kapasitet til å hjelpe deg med rommet, da snekker nok hadde satt seg litt på bakbene angående bygging av et rom på 5mx5mx2.5m:-D
    Hvis du får ut potensialet har mye å glede deg til, for jeg har hørt mange systemer etter hvert, og ingen av de jeg har hørt er bedre, noen er kanskje like bra.
    Mange bassløsninger som imponerer på enkelte ting, men har ikke med den "riktige" helheten av bassgjenngivelse som disse kan prestere. Du er nå i lige med Tangen, LMC,Petter Dahle og meg selv. Dette ble mye selvskryt, men håper det går greit8) .
    Kommer gjerne innom en tur etter hvert.

Mvh-
    Tor

Hei, takk for det.
    Selvskryt er lov, og det skader ihvertfall ikke når skryten er fakta. :-)

Jeg har kjempetro på at jeg skal kunne hentes ut om ikke 100% potensiale, så ihvertfall veldig mye. Det ligger noe i det systemet som jeg ikke har hørt så ofte. Lyd er jo subjektivt men i mine ører låter det mot noe som føles veldig rett. (om jeg ser bort fra problemfrekvensen)

Det er desverre mange lydanlegg som låter veldig langt fra virkeligheten selv om de på ingen måte låter dårlig. Tror mange vil være ganske overasket hvordan instrumentets og stemmens egenlyd faktisk er før de produseres ut på en CD. Dette er kanskje ditt bassystem med på å gjøre rett. :-)

Jeg håper veldig at jeg får det til å fungere. Målene er 5,01x5,67x2,48 så er ikke helt firkanta, men desverre veldig nære.
    Problemet er jo at det er mange ting å ta hensyn til i en slik byggeprosess, noe begrenser seg selv, og noe må gjøres for at andre behov skal tilfredstilles. Så får prøve å gjøre så godt jeg kan utifra hvordan det er.
    Tror desverre jeg ikke vil klare å få en like fin kurve som du har, men jeg har ihvertfall noe å jobbe mot.

(Litt på tynn grunn her, men siden murskallet er den str rommet er, så ville vel en "lett" vegg ikke endret noe i 40Hz. (?!) vet ikke. Isåfall kan jeg jo sette opp en vegg inne i rommet om det skulle bli helt krise.)

Utifra målingene som EHED gjorde er dippen i 40Hz under kontroll når subbene bak spiller. Om dette fungerer blir det ikke så halv gærnt kanskje. :-)

Jeg håper virkelig du tar turen innom når du er på denne kanten.

Og alle tips for å bedre lyden tas imot med takk. Jeg er ingen tuning ekspert, så setter stor pris på hjelpen dere på forumet gir.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ser bra ut dette! Sikler fremdeles på Marantz prosessoren. Noe mere tanker ,og erfaringer rundt denne?
    Jeg er veldig imponert over 8801, har ikke fått testet den i flerkanal enda. Kun to kanal og sub.
    Jeg har veldig lite negativt å si om lydsignaturen. Den imponerer i to kanal. Går utifra, når jeg har et slikt resultat i 2 kanal, vil hjemmekino delen holde et ganske greit nivå også.
    Jeg har ikke rukket å teste mot burmester forforsterkeren jeg har. Men skal ikke se bort ifra at det er Marantzen som blir brukt til alt.

Har ikke lest bruksanvisningen enda, men det eneste minusen jeg har så langt å si er at det er litt mere menyer å gå gjennom for å justere lydnivåer enn på yamaha'en jeg er vant med, men dette finnes det kanskje noen snarveier for. :-)

Om du ikke trenger 11.2 så kan det jo hende 7701 vil holde til ditt bruk. Vet ikke hvor merkbare forskjellene er. Da er det jo noen 1000lapper spart.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det kommet noen pakker med rockfon plater.
    3 pakker 100mm og 3 pakker 50mm.
    Da har jeg litt for å starte dempingen av 1. refleksjon, og sikkert litt 2. refleksjon med. Så gjelder det å finne rett balanse mellom harde og dempede flater slik at akustikken blir perfekt etter mine ører. Endelig kan det morsomme starte. :-)

Side 29 av 74 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •