TRALLTRALL`s Hjemmekino - oppussing på gang... - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  49
Side 28 av 74 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1479
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Dette ser ut til å bli et meget pent rom! Taket ditt ser helt strøkent ut forresten
    Kan jeg spørre om hvor du kjøpte spotskinnen? Er ca noe sånt jeg er på jakt etter jeg også som almennbelysning i kinoen.
    Takk for det. Er veldig fornøyd med resultatet så langt. :-)
    Jeg kjøpte de hos Elektroimportøren i Oslo.
    De heter TITAN - fra Unilamp. Selges i sølv/børstet stål og hvit. Er 240w spotter.
    Synes de er gankse fine da de bygger lite ned, og vedlig fleksible.

Titan Skinnesett 3 Spot 240V Sølv | Elektroimportøren AS
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dagens økt unnagjort. Teppe ferdig og malt første strøk på dørlistene.
    Nå er alt i rute til dørene blir levert på mandag.

Skal kjøpe meg reciever eller prosessor, tenkte litt på Yamaha sin 3010 eller 3020. Jeg har effektforsterker på alle kanaler, så det spiller ikke noen rolle hvor kraftig forsterkeren ev er, det viktigeste er prosessor delen.

Noen andre forslag?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dører satt inn.

Da er dørene og lister på plass.
    Mangler lister langs gulvet bare og noen småting her og der.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var prosessoren i hus.
    Spennende å prøve ett nytt pridukt jeg ikke har vært borti før. Så håper den yter som lovet. :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.

Av nysgjerrighet siden jeg skal ha ny prosessor selv når jeg blir ferdig; hva gjorde at du falt på denne vs eksempelvis Sherbourn som virker å være i "vinden" for tiden?

Et lekkert produkt er det utvilsomt.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Spennende å prøve ett nytt pridukt jeg ikke har vært borti før. Så håper den yter som lovet. :-)
    Vanvittig tøft valg, har ikke hørt om denne før men søkte litt nå og den ser jo veldig lovende ut!!

Begynner virkelig å nærme seg nå så vi gleder oss til fortsettelsen når utstyr osv begynner å kommer på plass 8)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rått! Digger når folk går for store høyttalerkino! Med beyma/jbl og slikt! :-D konge!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Jeg vurderte lenge denne jeg også, men endte til slutt på en Arcam AV888 da jeg har god erfaring med Arcam fra før. Blir gøy å se hva du synes om Marantz etterhvert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Marantz som prosessor. Hadde man enda hatt råd til denne. Skal sies at det ikke er vanskelig å leve med AV 7005 heller, og denne er nok endel hakk hvassere. Kjenner misunnelsen nå ja. Gøy at det er flere som går andre veier enn typisk Sherbourn, og UMC fra Emotiva, Rotel - selv om disse skal være meget så bra. Gratulerer, og ser fram til tilbakemeldinger av denne lekkerbisken!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Spennende.

Av nysgjerrighet siden jeg skal ha ny prosessor selv når jeg blir ferdig; hva gjorde at du falt på denne vs eksempelvis Sherbourn som virker å være i "vinden" for tiden?

Et lekkert produkt er det utvilsomt.
    Veldig spennende å teste noe nytt som jeg ikke har vært borti tidligere.
    Jeg har prøvd å lese en del på nettet og snoket litt rundt i det siste for å finne ut hva jeg skulle velge.
    Jeg ringte faktisk Lsound denne uken for å bestille en Sherbourn, men de var utsolgt. (Kanskje "ment to be")
    Sherbourn er uten tvil et veldig bra produkt, men jeg hadde ikke en god magefølelse at det ville vært 100% rette produktet for min smak, men muligens det som kom nærmest. Jeg føler det ligger noe mellom linjene i de fleste kommentarer på forumet at produktet ikke holder helt mål til forventningene og hvordan det blir jazza opp på forumet. Om dette stemmer vet jeg ikke, kun basert på min egen oppfatning.

Men siden den var utsolgt dukket plutselig Marantz'en opp fra sidelinjen. Den hadde ikke vært under lupen tidligere. Når jeg så litt nærmere på den virker det som den har det meste og litt til. Virker som et meget solid produkt så fikk en bra magefølelse. Fikk en følelse av å ville være mere fornøyd med det kjøpet enn å bestille en Sherbourn. Så om valgt er rett vil jo tiden vise. :-)
    Jeg skal i utgangspunktet bare bruke denne i flerkanal da jeg har en god forforsterker til stereo med det geniale surround knappen som kobler bort alt annet fra signalveien.
    Det ser derfor ut til at marantz'en kan levere en meget god kinolyd.

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Vanvittig tøft valg, har ikke hørt om denne før men søkte litt nå og den ser jo veldig lovende ut!!

Begynner virkelig å nærme seg nå så vi gleder oss til fortsettelsen når utstyr osv begynner å kommer på plass 8)
    Takk for det. Spennende valg. Har såvidt koblet opp fronter og to av 18" subbene og det virker lovende rett fra pakka uten noen store justeringer.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Rått! Digger når folk går for store høyttalerkino! Med beyma/jbl og slikt! :-D konge!
    Jeg tror det skal bli moro dette. Skal få lagt ut noen bilder iløpet av de nærmeste dagene. Fronter og bassystemet til kino delen er snart på plass. Og ja, det blir stort. ;-)

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Spennende. Jeg vurderte lenge denne jeg også, men endte til slutt på en Arcam AV888 da jeg har god erfaring med Arcam fra før. Blir gøy å se hva du synes om Marantz etterhvert
    Dette blir spennende. Sjelden jeg kjøper noe så "uprøvd", men som nevnt over. Så langt virker det spennende. Jeg skal prøve å rekke noen sammenligninger imorgen mellom marantz'en og burmester forforsterkeren min i stereo. Morsomt å sammenligne, Burmester/Bryston komboen er nådeløs synes jeg. :-)

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Gratulerer med Marantz som prosessor. Hadde man enda hatt råd til denne. Skal sies at det ikke er vanskelig å leve med AV 7005 heller, og denne er nok endel hakk hvassere. Kjenner misunnelsen nå ja. Gøy at det er flere som går andre veier enn typisk Sherbourn, og UMC fra Emotiva, Rotel - selv om disse skal være meget så bra. Gratulerer, og ser fram til tilbakemeldinger av denne lekkerbisken!
    Takk for det. De er fint å følge strømmen noen ganger, men en liten avstikker i ny og ne kan jo åpne nye veier. Så gleder meg veldig til å få koblet opp full pakke og teste. Morsomt den også har 11.2, med 4 høydehøytalere i front(front og sidefront). Og ikke to foran og to bak som mange andre produsenter kjører med.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende å teste noe nytt som jeg ikke har vært borti tidligere.
    Jeg har prøvd å lese en del på nettet og snoket litt rundt i det siste for å finne ut hva jeg skulle velge.
    Jeg ringte faktisk Lsound denne uken for å bestille en Sherbourn, men de var utsolgt. (Kanskje "ment to be")
    Sherbourn er uten tvil et veldig bra produkt, men jeg hadde ikke en god magefølelse at det ville vært 100% rette produktet for min smak, men muligens det som kom nærmest. Jeg føler det ligger noe mellom linjene i de fleste kommentarer på forumet at produktet ikke holder helt mål til forventningene og hvordan det blir jazza opp på forumet. Om dette stemmer vet jeg ikke, kun basert på min egen oppfatning.

Men siden den var utsolgt dukket plutselig Marantz'en opp fra sidelinjen. Den hadde ikke vært under lupen tidligere. Når jeg så litt nærmere på den virker det som den har det meste og litt til. Virker som et meget solid produkt så fikk en bra magefølelse. Fikk en følelse av å ville være mere fornøyd med det kjøpet enn å bestille en Sherbourn. Så om valgt er rett vil jo tiden vise. :-)
    Jeg skal i utgangspunktet bare bruke denne i flerkanal da jeg har en god forforsterker til stereo med det geniale surround knappen som kobler bort alt annet fra signalveien.
    Det ser derfor ut til at marantz'en kan levere en meget god kinolyd.
    Interessante betraktninger. Jeg har så vidt tenkt litt på saken selv, og hadde egentlig PT7030 som foreløpig førstevalg basert på tilbakemeldingene på 7020. Men jeg har ikke lest så mange av erfaringene som er gjort på 7030 som du sikkert har. Men jeg har forsåvidt fått med meg at det har kommet noen 7030 på bruken den siste tiden...

Andrevalget mitt har en stund vært Anthem, rett og slett fordi denne skal duge ganske godt i stereo. Har dog ikke hørt Anthem selv må sies.

Du får komme med noen skikkelige tilbakemeldinger på Marantzen når du har fått sammenlignet litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har forsåvidt fått med meg at det har kommet noen 7030 på bruken den siste tiden...
    Jeg har kun sett en og det var min! Mulig det har vert flere, men jeg har ikke sett andre

Jeg skifter den kun ut pga. noen "tvangstanker" jeg har fått

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante betraktninger. Jeg har så vidt tenkt litt på saken selv, og hadde egentlig PT7030 som foreløpig førstevalg basert på tilbakemeldingene på 7020. Men jeg har ikke lest så mange av erfaringene som er gjort på 7030 som du sikkert har. Men jeg har forsåvidt fått med meg at det har kommet noen 7030 på bruken den siste tiden...

Andrevalget mitt har en stund vært Anthem, rett og slett fordi denne skal duge ganske godt i stereo. Har dog ikke hørt Anthem selv må sies.

Du får komme med noen skikkelige tilbakemeldinger på Marantzen når du har fått sammenlignet litt.
    Bare så det er hetl klart, PT7030 er uten tvil en veldig veldig god prosessor. Og til prisen er det nok et veldig godt kjøp. Den vil nok tilfredstille de aller fleste behov. Hadde PT7030 vært på lager hadde nok valget ikke vært enkelt. Rotel sin RSP1572 og Marantz sin AV7701 ligger ca innenfor prisklassen til PT7030. Så det er jo egentlig disse tre som må sammenlignes.

Jeg har ikke fått testet PT7030 hjemme så jeg kan ikke si hvor bra den er. Derfor har jeg ihvertfall ikke noe grunnlag til å si at den er "dårlig". Noe jeg håper det ikke har virket som.
    Valget er kun på grunnlag av hvilket inntrykk jeg personlig sitter igjen med etter å ha lest på nettet. Marantzen har jo veldig få tester eller synspunkter å lese, så det kan jo slå begge veier. PT7030 begynner å få en god del flere omtaler. Det er få direkte negative omtaler, men jeg synes den også har tilsvarende få positive omtaler. Kanskje Sherbourn slapp produketet sitt litt for tildig. (?!)

AV8801 er jo noe dyrere, selv med "god pris". Om differansen er verdt det vil jo tiden vise. Det er uansett moro med noe nytt, og kanskje enda litt mere moro når jeg ikke har noe særlig erfaring med Marantz fra før.

Lyd er jo subjektivt, og jeg tror ingen prosessorer på markedet er dårlige, gjelder vel å finne rett match.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg har kun sett en og det var min! Mulig det har vert flere, men jeg har ikke sett andre

Jeg skifter den kun ut pga. noen "tvangstanker" jeg har fått
    Hehe...Hifi relaterte "tvangstanker" er ikke bra. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

midlertidig frontrekke

Her kommer noen bilder av dagens frontrekke. Er koblet midlertididg opp for testing av høytalere og prosessor. Så racket og TV'en skal selvfølgelig ikke stå der.
    Vil bli en litt annen bassløsning, men siden jeg hadde JBL kassene så måtte jeg teste de. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustisk tiltak for å dempe ned bl.a klang i rommet. Funker som bare det.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glavaen vil vell være enda mer virkningsfull når du spretter plastikken 8) Og det er jo nå det virkelig artige arbeidet begynner i rommet så tenker du gleder deg til å få lyd igjen

Har du bestemt deg for å gå for den andre bassløsningen eller vil du prøve deg litt fram? Frontrekka blir stående eller vurderer du også annet der?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioi, dette blir spennende. Veldig artig og overraskende høyttalervalg. Er sikker på at dette blir knallbra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Glavaen vil vell være enda mer virkningsfull når du spretter plastikken 8) Og det er jo nå det virkelig artige arbeidet begynner i rommet så tenker du gleder deg til å få lyd igjen

Har du bestemt deg for å gå for den andre bassløsningen eller vil du prøve deg litt fram? Frontrekka blir stående eller vurderer du også annet der?

Det er endelig nå det morsomme begynner. :-)
    Har forstått det slik at det har litt forskjellig dempingseffekt om det er "åpen" isolasjon eller lukket. Om den er lukket vil den reflektere de frekvensene som ikke går gjennom hinderet, mens bassen går rett gjennom. Det er uansett veldig provisorisk og har bevisst ikke åpnet posene pga alt støvet og griseriet med isolsjonen til det er litt mere fast plassering. Tanken er å ev lage noen bassfeller og dempe frontveggen med dette. (Om det gir rett effekt) også har jeg bestilt endel rockfon plater til å ha på veggene, men disse kommer ikke før til uken.

Skal teste litt bassløsninger idag. Kommer til å gå for det som jeg synes fungerer best. Har ikke testet med alle 18" enda heller. Er jo ikke akkurat noen kasser å bære alene under armen. ;-)

Skal teste frontrekka mere, har bare koblet opp i to kanal så langt, virker som en spennende løsning. Veldig forskjellig fra det jeg er vant med. Ble veldig mye bedre med marantz prosessoren kontra Yamaha(de skulle kanskje bare mangle)
    Har en følelse at det kan bli veldig kult på film, om det holder i to kanal vil tiden vise. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Oioi, dette blir spennende. Veldig artig og overraskende høyttalervalg. Er sikker på at dette blir knallbra.
    Moro å teste noe helt annet enn det jeg har fra før.
    Alt av høytalere i front blir skjult så utseende betyr ikke noe, ellers hadde det nok ikke vært uaktuelt med noe slikt.

Side 28 av 74 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •