Arendal bygger flaggermusloft - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 209
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis jeg beholder den så får Anfield låne den mens jeg er bortreist.
    Jeg skulle gjerne testet den mot 2930 før jeg tar en avgjørelse.
    Det må vi jo få ordnet. Jeg er hjemme i morgen kveld med guttungen, kanskje ta en titt på den da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått litt tid siden siste innlegg, men jeg fant noe annet spennende i en annen tråd:

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg går og venter på at min spiller skal komme seg fra Danmark til Norge.
    Så det ble en 2930 på deg, altså? Da regner jeg med at den kommer til å bli dissekert i løpet av den nærmeste fremtid........

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir for lenge å vente på en skikkelig Blu-ray spiller som kan "alt".

Finnes ikke ett tolmodig bein i denne kroppen vet du:-D

Har ventet på den i "en evighet" nå og håper den kommer snart.

Hadde vært artig å testet den mot en EX1, er det noen i distriktet som har en slik en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den testen er det flere som har ventet på! Sitter å lurer på det samme selv; Hvordan er XE1 på avspilling av DVD kontra 2930. Dersom XE1 er på samme nivå så blir valget svært enkelt. Har nesten ingen sone 1 DVD. Må innrømme at jeg er litt skeptisk, da det som virker å være for godt til å være sant som regel er det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg har sett av XE1 (da på Projektor 2007) virket veldig bra. Men selv om XE1 har XV Reon-chipen, så synes jeg å huske at den ikke har støyreduksjonen som 2930 har. Må innrømme at vi gikk veldig raskt igjennom og kan ha oversett det, men dersom det stemmer er jo det en god fordel for 2930.

PS! Zocral skulle vel kanskje levere inn sin E1 og kjøpe XE1 dersom jeg ikke husker feil.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener rimelig sikkert at XE1 gjør støyreduksjon på vanlig DVD, men ikke ved avspilling av HD DVD filmer.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Mener rimelig sikkert at XE1 gjør støyreduksjon på vanlig DVD, men ikke ved avspilling av HD DVD filmer.
    Dette er helt riktig.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men selv om XE1 har XV Reon-chipen, så synes jeg å huske at den ikke har støyreduksjonen som 2930 har. Må innrømme at vi gikk veldig raskt igjennom og kan ha oversett det, men dersom det stemmer er jo det en god fordel for 2930.
    En kan velge tre "Picture"-innstillinger, og editere hver av dem. I editeringsmenyen finnes støyreduksjonsvalgene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jo det avklart. Godt, nok en god ting med XE1...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi igang igjen:???:

Den pene hjemmekinoen skal rives og gjenoppstå som "batcave".

Planen er at alt skal være ferdig før jul, så her er det bare å brette opp armene og sette igang8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Hentet opp fra dvalen ser jeg. Men faggermus? Hva er det? Hva må konkret gjøres nå da? Hvor mye skal rives?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende !

Har du noen foreløpige planer å fortelle om?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaggermusloft fordi det blir en "batcave" på loftet.

Jeg skal få lagt ut tegningene så snart jeg får konvertert dem fra PDF til JPG som tydeligvis er det eneste jeg får lagt ut her på forumet.

WAF blir nok betydelig lavere i den nye kinoen, men ytelsen blir topp tror jeg.

Planen er å legge 20mm trinnlydmatter fra Glava, så 13mm gips, 16mm spon og teppe på toppen.

På veggene og taket blir det 2 og 3 lag gips og så "tapetsere" med scene molton.

Det har vært litt frem og tilbake om jeg skal felle inn lydfeller på veggene, eller lage løse feller som jeg kan flytte og plassere etter behov.
    Jeg regner med at det blir løse feller selv om innfelte feller er penere er det ikke så fleksibelt.

Projectoren skal felles inn i skråtaket over sofaen, og her skal takbjelkene forsterkes med stålskinner.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede med nye planer. Du hadde jo lagt mye jobb i den gamle, så den nye blir nok bra. Hva er grunnen til at du går fra bakprojeksjon til frontprojektion?

PS- du bør endre trådnavnet til flaggermusloft ikke faggermus, er nok det teddytusen tenkte på

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Spennede med nye planer. Du hadde jo lagt mye jobb i den gamle, så den nye blir nok bra. Hva er grunnen til at du går fra bakprojeksjon til frontprojektion?

PS- du bør endre trådnavnet til flaggermusloft ikke faggermus, er nok det teddytusen tenkte på
    Hehe, rettet nå.

Jeg går i fra bakprosjeksjon til frontprosjeksjon først og fremst for husfreden og lyden stereo.

I dag "lekker" det mye lyd ned i stua og bort til hobbyrommet til kona da det er nesten umulig å få tette dette på en fornuftig måte sånn som loftet er konstruert.

Mange spenstige planer er lagt, og forkastet igjen på grunn av enorme kostnader.

Nå er projectorene blitt såpass stillegående at jeg kan ha den plassert rett over hodet, og med rett mener jeg rett ( 30 cm ) samt at throw ratio har blitt kortere med årene.

Jeg kommer helt klart til å savne den enorme dynamikken og 3D følelsen bakprosjeksjon gir meg og må ha mye dyrere projector for å oppnå samme bildekvalitet.

Akkurat nå står det mellom Epson TW5000 og JVC HD 750 og jeg er redd for at jeg må opp i 750 for å få bedre bilde enn jeg har i dag med VW50.
    Det tar samtidig rotta på budsjettet mitt

Derfor blir det nytt rom i rommet med mye gips og demping i alle retninger sånn at jeg forhåpentligvis kan begynne å høre på musikk i stereo på ett "fornuftig" nivå. ( ca 80dBA ) mens kona sitter forran PC'en og jobber eller ser på TV.

Jeg har en del ting jeg holder på å teste ut, blandt annet alternativer til SVS subbene jeg har i dag.
    Kommer til å prøve ut "flytende" subwoofer, kanskje en Velodyne.
    Eller kanskje jeg lar SVS PB10'ene jeg har få en sjanse til.

Kommer akkurat nå hjem fra en heftig hjemmekino opplevelse i kinoen til Soundplanet, med Audiovector og Velodyne DD15 og Matrix på Blu-ray:-D

Min største bekymring for øyeblikket er "tapetseringen" av vegger og tak med scenemolton, det er visst ikke så lett sier de.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tapetsering med scenemolton er nok ikke enkelt, nei. Stoffet vil nok lett få krøller og bretter i prosessen og er ikke primært laget for liming.

Jeg tror det er enklere med den varianten som er valgt i Hjemmekinos kino, og som jeg også kommer til å gå for, nemlig å erstatte veggkledningen med stofframmer som kan kles med scenemolton. Lager du rammene passelig dype (f.eks. 3 cm) så kan du felle inn Rockwool Akustikkplater fra baksiden også.

Et annet alternativ er å lage helstrekt vegg. Da må du ha en kant du kan feste stoffet i overalt i hjørner og oppe og nede og strekke det som et lerret. Ulempen er vel at man kan få sig i stoffet over tid på store flater.

Hva mener du forresten med en "flytende subwoofer"?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "flytende" subwoofer mener jeg en eller annen mekanisk avskjerming av subwooferen i forhold til omgivelsene.

Enten i form av "puter" eller oppheng.

Håpet er å få minst mulig energi ut i naborommet, men beholde lyden i kinoen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke batcave, men batattic, altså :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye spennede og forståelig i de planene Arendal.

Tror du at "flytende" sub vil hindre bassen å forplante seg. Selv har jeg betonggulv med stor masse som ikke påvirkes av subbene. Alikevel forplanter de dypeste frekvensene på høyt lydvolum. Kan godt hende at en får bedre virkninger på lavere lydvolum og også at det er mer å hente på å isolere subben fra underlaget når en holder til på loft og det er bjelker som utgjør gulvkonstruksjon.

TW5000 og HD750 er jo et "lite" sprang i pris Begge er uhyre spennende. Ville kanskje ha vurdert HC7000 også når du skal ha den rett over hodet. Denne er jo det mest lydløse og en klar konkurent til TW5000. Uansett vil jo bildet fra HD750 ligge en god klasse over basert på prestasjonene til forrige generasjon (TW2000 og HD100).

Tapetsere med molton blir nok ikke lett. Hva med å bruke dobbelsidig teip? Har selv festet stoff på veggen i min kino med dette. Det henger som spikret. Skal også bruke det i taket. Brukte en spesialteip fra Tessa (kan finne nummer og type hvis det er interesant). Forutsetter at du finner en løsning som får kantene til å se bra ut. Det burde vel være mulig å kunne sette smale lister over skjøter og i kanter?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ikke batcave, men batattic, altså :-)
    Batattic Fantastisk godt navn!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje ikke så dumt å lage rammer av 1,5" X 1,5" rundt på veggene og så bryte av med grå lister over skjøtene.

I taket er jeg mer usikker på hva jeg gjør, all den tid jeg skal felle inn 6 spotter.
    På tvers i taket er det 120 cm og jeg vurderer å "trekke" gipsplatene og skru dem opp for så å skjule skruene med lister.

Det er ikke aktuelt med demping i taket likevel.

Har lagt ved mine håndtegnede skisserops:

Vedlegg 40348

Vedlegg 40349

Vedlegg 40350

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •