Arendal bygger flaggermusloft - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 209
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er hjertelig velkommen:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nok en gang vært på besøk "på loftet" og denne gangen var det nyinstallerte Sony VW50 alias "Pearl" som skulle beskues. Under armen hadde jeg med meg min Toshiba HD-A1.

For å ta konklusjonen med en gang: Dette er det beste bildet jeg har sett i en hjemmekino, EVER!

Bakprojeksjonsløsningen til Arendal gir jo slettes ingen ulemper heller. Den gir en ekstra boost i kontrasten, og dynamikken i bildet er upåklagelig. På grunn av bakprojeksjonen er det fremdeles littegrann hotspotting, men dette legger en stort sett ikke merke til under filmvisning.

Vi testet "Last Samurai" og "Chronicles of Riddick". Natursenene fra førstnevnte har en enorm dybde, og et vell av detaljer. Det er en enorm "punch" i bildet, fargene er dypt mettet og grønnfargene og nyansene i nevnte naturscener er av en annen dimensjon enn min egen DLP.

Når det gjelder "Riddick" så ble jeg hoderystende vitne til hvilket detaljnivå denne projektoren disker opp med. Det hviteste hvite er skikkelig hvitt og sortnivået er meget akseptabelt. Skulle jeg være hyperkritisk så kunne det kanskje vært littegrann sortere, men da er jeg så kritisk at det er strengt tatt ikke lov.... ;-) En ser detaljer en ikke har fnugg av mulighet til å se på vanlig SD-materiale og jeg seg ned i sofaen med et stort glis.

Med 1080i inn gjorde VW50 en meget god jobb. Dette er absolutt til å leve med, og behovet for å investere i en Vantage eller CSII var ikke overhengende for min egen del. Dette bildet hadde jeg glatt kunnet leve med, og det lenge.

Jeg har lovet meg selv å leve med min Sharp en liten stund til, og en investering av VW50 vil ikke skje før i 2007. Spørsmålet er hvor langt inn i 2007 vi kommer før jeg må gi etter for presset? Jeg har fått aksept på å teste denne i eget oppsett før jeg endelig bestemmer meg, og gitt om jeg gleder meg til det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sortnivået så er det bare en kalibreringssak. Gratulerer Arendal, men det beste markedet har å by på av projektorer. :grin:
    Skal en finne noe bedre er neste skritt VW100, men selv på dette prisnivået biter VW50 fra seg. Iris/gamma løsningen på VW50 er nemlig mye bedre enn på VW100, men sistnevnte har noe bedre/mer naturlig fargegjengivelse. VW50 holder likevel referansenivå når det gjelder fargemetning blant projektorer med UHP-pære. Når det gjelder bildebehandlingen så finnes det ingen projektorer på markedet som gjør bedre skalering fra SD, men bedre de-interlacing og støyreduksjon (via bildeprosessor) vil gi deg økt bildeskarphet både på SD og HD materiale.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tro at det med sortnivået er en kallibreringssak. Franks VW50 er relativt rett "out of the box". Vi lekte litt med de mange innstillingsmulighetene i går, men er relativt lett "å skru seg bort på standplass" for å bruke en sportsmetafor. Enorme muligheter for et enda bedre bilde.

Er du på "sørlandsferie", er du nok mer enn velkommen en gang, Gorm.... 8) ;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne på tanken på å kjøpe meg en slik flatskjermskalibreringssak, spyder TV eller hva den heter.

Den kan visstnok brukes på bakprosjeksjon også.

Sortnivået er nok helt klart en kalibrerings / prioriteringssak. Jeg prøvde meg frem en del i går kveld og det er ikke noe problem å få det rimelig kullsort hvis man er villig til å ofre noe av "smellen" i bildet.

Når jeg og Anfield testet her om dagen så var det nesten så vi ble sittende å myse når Gandalf tenner staven:-D

For å få kontrasten riktig på DVE må jeg jo sette brightness på 50 og contrast på 100 og da er det så mye lys at bildet nesten hopper ut av veggen.
    Sony hadde kalibrert den til 50 / 80 og da er det ikke så ekstremt.

Jeg har jo den (u)vanen at jeg ser film i dempet belysning og da er det helt perfekt med 50/80.

Jeg synes bildet er utrolig bra, jeg er veldig godt fornøyd og glad for at jeg ikke lot fornuften styre og beholdt HC3000.

Jeg har kjøpt en Miele vaskemaskin til 18K i julegave til kona, sånn at hun også skal få litt å kose seg med .
    Det er forresten en vaskemaskin som selv far får lyst til å bruke, med stort LCD display og programmeringsmuligheter og greier:-D .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det neste nå er display med HD-oppløsning, slik at "mor" kan se CmoreHD i full oppløsning mens hun programerer vaskemaskinen. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det neste nå er display med HD-oppløsning, slik at "mor" kan se CmoreHD i full oppløsning mens hun programerer vaskemaskinen. ;-)
    Det er nok bare et tidsspørsmål ettersom "alle" har TV overalt i hvitevarene som i kjøleskap og ventilator ;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nytt leketøy Frank.. Jeg venter på en lik leke selv

Btw. SpyderTV kan brukes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt vedrørende ETA på Panasinic sin BD-spiller, Frank?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har senest i dag vært i kontakt med Panasonic som sier at den er leveringsklar men jeg har ikke lykkes å få tak i min lokale pusher for å finne ut hvor det da blir av min spiller.

Begynner å bli "litt" utolmodig nå.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel ,leveringsklar og leveringsklar fru Blom;-)

Den er lansert, men Panasonic Norge klarer ikke å skaffe nok enheter så de er ikke lett å få tak i.

Hvis det drøyer alt for lenge kommer jeg til å avbestille Panasonicen og gå for en Pioneer i steden.

Det vil i såfall bety at det blir ikke noe Blu-ray på meg i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter også på denne.

Bestillte min på Onsdag 15.11 hos forhandler i Bergen (BMH).
    Selger ringte Panasonic Norge og fikk bekreftet at de hadde den på lager i Sverige, slik at jeg skulle ha den i hende tirsdag i denne uke.

Tok kontakt med BMH på tirdag, ble fortalt at alle spillerene for det nordiske markede var sendt til Tyskland for software oppgradering, og at det ville gå ca 2 uker før jeg kunne hente spilleren.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan likne noe på det jeg fikk vite høre også.

Jeg tror Panasonic sliter litt med å få flyttet spillerene i datasystemet, sånn at de fortsatt er på lager selv om de er i Tyskland.

Derfor får du forskjellig svar avhengig av om du snakker med dansken eller svensken.

Det positive er at når spillerene endelig kommer så vil de antakelig ha på plass TRUE HD sånn at vi slipper å oppgradere dem selv senere.

Det er jo dette som forsinker Pioneer sin spiller også.

Hardware messig har spillerene HDMI 1.3 men de mangler softwaren for sende " HD lyden " komprimert ut over HDMI, kun ferdig utpakket som PCM.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for utolmodig til å sitte og vente på at Panasonic og resten av gjengen skal få ut fingeren og har bestilt meg en Toshiba HD-A1 for å stille det værste suget.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hardware messig har spillerene HDMI 1.3 men de mangler softwaren for sende " HD lyden " komprimert ut over HDMI, kun ferdig utpakket som PCM.
    Såvidt jeg vet er det ingen receivere eller stand-alone prosessorer som har dekoding av HD-lyd (enda) - og ikke har noen annonsert noe heller. Derfor er utpakket bedre enn innpakket, ihvertfall enn så lenge :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for utolmodig til å sitte og vente på at Panasonic og resten av gjengen skal få ut fingeren og har bestilt meg en Toshiba HD-A1 for å stille det værste suget.
    Se det du. Kommer seg nå....:-D

Begynner kanskje å nærme seg tidspunktet for at du må rydde litt i kinoen og gjøre klar for å ta bilder til minHjemmekino nå......

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er vel egentlig bare å sette i gang all den tid ting kommer og går hele tiden her.
    Skal man ha oppdaterte bilder hele tiden må man ha webkamera i kinoene våre

Jeg vurderer sterkt å teste ut ett par Midgard blokker, men er redd for at lyden skal bli for bra:-D

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ENDELIG panasonic DMP-BD10 Blu-ray spilleren på plass i kinoen.
    Dette har jeg ventet på lenge nå og det er godt å endelig komme i gang med testingen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Entusiaster er gærne. Får håpe at bildet er like sinnsykt (bra) som prisen. :shock:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ENDELIG panasonic DMP-BD10 Blu-ray spilleren på plass i kinoen.
    Gratulerer. Regner med at det ikke tar lang tid før en får en a-b test av HD DVD og Blu-ray mot hverandre nå :-D

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •