Arendal bygger flaggermusloft - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 209
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir nok litt fram i tid før jeg trenger et slikt speil.(snakker om ca 1,5- 2 års tid)Men har du det liggendes da så kan vi jo snakkes .Hvor kjøpte du speilet ditt?Og til hvilken pris?
    Kan jo ta regnestykket ditt også.Jeg skal ha en bredde på 2m 16/9 format.
    I følge beregningsprogrammet til barco skal jeg da ha ca 2.6m til front av prosjektoren.Det vil da si at jeg må ha som du sier et speil på 90 cm.Og siden jeg skal ha 16/9 må det være ca 51cm høyt.Men nå vet jo ikke jeg om det er de samme reglene for tre linser som for en linse. Er dette rett vil jeg spare ca 1.4m i projeksjonrommets lengde.Kan da klare meg med ett rom som er ca 2.5m langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops.Tok ikke med lengden på barcoen i regnestykke.Den er ca 1m lang.Det vil jo si at med et rom på 2.5m,så er det 1.5m fra fronten av projen til bakvegg+da lengden på rommet tilbake til lerretet som blir 2.5.Da blir regnestykket 2.5+1,5=4m som er en del lenger enn det jeg trenger.Jeg kan klare meg med et rom på 1.8m.Da får jeg 0.8m fra projen til bakvegg+1.8m tilbake til lerretet det blir 2.6m.Kan da bygge det 2m langt slik at det er litt å gå på.Trenger vel ikke et så stort speil heller da når det kommer nærmere fronten på barcoen.En annen ting er vel det at barcoen må tiltes opp mot speilet og så må speilet vinkles for at ikke barcoen skal komme i veien for bildet.Men det går vel med litt prøving.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres fornuftig ut.

Du kan jo henge alt sammen i taket slik at du slipper å sparke i det slik som jeg gjorde :evil:

Med mindre Barcoen er veldig høy går du nok klar av den.
    Hvordan det er å stille inn en CRT når bildet går via ett speil derimot :?

Det finnes svært mange bakprosjeksjons TV med en slik løsning så det er jo mulig.

Disse speilene er grisedyre for å si det slik, det jeg skal ha kommer på over 7K :shock:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått Yamah'en nå og jeg er kjempefornøyd.

Bedre enn jeg hadde håpet på 8)

Har fått nytt speil også, det skal jeg forsøke og ikke ødelegge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Arendal.

Du har sikkerht hørt dette før, men hjemmekinoen din er ordentlig strøken! Liker at det ser ryddig ut i alle komponentene uten at man snubler i ledninger og annet "fjas"...og ryddig...det er det i din hjemmekino.

Ser at du sitter ganske nærme de bakre høyttalerne, men Yamaha'en fikset dette for deg?

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har fått Yamah'en nå og jeg er kjempefornøyd.
    Gratulerer, tror Yamaha er et bra valg for mange. Spesielt med tanke på kvalitet kontra pris.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hei Arendal.

Du har sikkerht hørt dette før, men hjemmekinoen din er ordentlig strøken! Liker at det ser ryddig ut i alle komponentene uten at man snubler i ledninger og annet "fjas"...og ryddig...det er det i din hjemmekino.

Ser at du sitter ganske nærme de bakre høyttalerne, men Yamaha'en fikset dette for deg?
    Jeg sitter ca 1 meter fra bakhøyttalerene, og det fikser YPAO'en helt fint.

4 bakhøyttalere fungerer bedre enn jeg hadde forventet, fint stereoperspektiv bak også.

Jeg hører nesten ikke forskjell på lyden uansett hvor jeg sitter i sofaen.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt Samsung HD 935 av Rusty, og gleder meg veldig til jeg får den.

Skal bli spennede å se hva DVI kan gjøre på min HT1000.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må komme med en test av den

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver en generell anmeldelse av DVI nå.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøken kino!!!

Men kunne du sagt litt om forskjellen på H/K og Yamaha? Er nysgjerrig seru 8)

Ikke mange som har bakprosjeksjon... Men lurer på, er det forskjell på lerrettet til bakprojeksjon og vanlig løsning?

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på HK din mange ganger og den er hva jeg vil kalle ordentlig strøken. Liker at den er så integrert man kan få den Hvilken type DVI-kabel benytter du nå, Arendal?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ref dine henvendelser til PD. Har du bestemt deg for en action one nå el?
    blitt kvitt nec'en ?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har sett på HK din mange ganger og den er hva jeg vil kalle ordentlig strøken. Liker at den er så integrert man kan få den Hvilken type DVI-kabel benytter du nå, Arendal?
    Jeg har en orginal sak som fulgte med på ca 1,5 M og en fra Leteng på 4M.

Ser ikke forskjell på dem BTW.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå også med action!

Skal få lagt ut noen bilder, men det må litt snekring til først.

Nå står projectoren på en stabel med Guldendals store norske og det er ikke så bra.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En perle på sørlandet.

Jeg var med en kollega ned til Arendal i går (som sjåfør), for å sjekke ut hjemmekinoen til Frank. Vi ble på veien ned til Sørlandet selvfølgelig møtt av det verste snøværet i manns minne (må overdrive litt), og da var det deilig å bli møtt av en hyggelig fyr i døren som ønsket oss velkommen inn i en lun og fin hjemmekino. Kaffe, vafler og brus bøy han også på, god gutt den der Frank.
    Hjemmekinoen, som vi alle har beundret ut fra bildene på hjemmesiden til ”Arendal”, er utvilsomt den mest perfekte hjemmekinoen jeg har satt mine ben i. Rommet var ikke det største, men mer enn stort nok på grunn av at alt var bygget inn i veggene. Jeg tok meg selv i å tenke over hvor mye plass utstyret tar i min egen hjemmekinoløsning. Rommet blir veldig ryddig, og jeg tror ikke det finnes en kvinne i dette land som ikke kunne leve med en slik løsning. WAF faktoren er bare utrolig høy. Det er smakfullt innredet med lyse farver. I tillegg til sakkosekker, er en stor sofa med plass til venner og kjente plassert i rommets bakkant (ca 1 meter fra bakveggen). Rommet er veldig lyst for å være en hjemmekino, men det skulle vise seg at det var helt uten betyning for bildekvaliteten.
    På bildesiden har jeg sett bedre bilde tidligere, men ikke fra DLP eller for den sakens skyld LCD. Bakprojeksjonen gjør bildet veldig lite følsomt for lys i rommet, som jo er en faktor vi andre sliter med for å opprettholde et noenlunde godt sortnivå. Rommet er hovedsakelig opplyst av spotter i taket. Disse sto da vi kom, samt at lyset utenifra lyste opp hele rommet gjennom vinduet. Likevel ble vi møtt av et bilde med meget godt sortnivå (mørke sener fra konsert opptak med Peter Gabriel), noe som overrasket meg stort. Det første jeg tenkte var; for en vanvittig stor TV. Og det er ingen dårlig referanse. Når lyset ble dimmet litt og rullgardinen trukket ned, ble opplevelsen bare enda bedre. Men fra totalt mørke og opp til ”nok lys til å lese avisen”, var ikke forskjellen stor. Det er dette som gjør løsningen så genial (og sosial), for man kan sitte å hygge seg sammen uten at alle behøver å se film/TV. Blir litt som å ha en TV stående på i bakgrunnen, bare at TV’n er VELDIG stor. Sortnivået (som opptar meg en del) er så bra som det er mulig å få det fra DLP per dags dato. Faktisk har jeg ikke tidligere sett så godt sortnivå fra Action med ”vanlig” frontprojeksjons løsning.
    Bildet er veldig bra, oppløsningen er så bra at pixelfeil og dårlige filmeffekter blir nådeløst avslørt. Aldri før har jeg sett så mye detaljer og hatt sånn nærhet til filmen som da vi så sener fra LOTR (kapittel 29, Balin’s Tomb).
    Når det gjelder lyd, har jeg hørt oppsett som spiller mer dynamikk og med større oppløsning, men aldri noe som spiller så sømløst. Jeg fikk en skikkelig tankevekker når det gjelder oppgraderinger i egen hjemmekino. YAPO systemet til Yamaha, gjør tydeligvis en så god jobb, at å kjøpe forforsterker uten romkorrigering ikke kommer på tale for mitt vedkommende. I denne kinoen er det et 7.1 system som består av helt like elementer fra B&W, men det forsvarer ikke alene sømløsheten i dette oppsettet. Det er akkurat som om vegger og tak er borte, og sweetspot er ikke lenger en plass midt i sofaen. Her var det godlyd i hele rommet. Subwooferne (2 stykk) er integrert i oppsettet så en ikke skulle tro de var der, men at vi snarere hørte 7 høyttalere som alle spiller ned mot 20 Hz.
    Som total ”pakke” fremstår altså dette, som jeg skrev lenger opp, som den beste hjemmekinoløsningen jeg har sett til dags dato. Etter en slik vellykket demo gjorde det ikke noe at vi måtte grave fram bilen fra 20 centimeter fuktig nysnø, og sitte i kø hele veien hjem. Vi hadde nemlig lært en del i løpet av dagen. Noe vi kan formidle til andre, så de kanskje også kan tenke litt utradisjonelt og bygge seg en kino som den Frank har bygget. Skulle jeg bygge om igjen, ville jeg gjort noe tilsvarende.

Takker så mye for at du var villig til å ta imot besøk Frank.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner jeg en hjemme hos artikkel i Se & Hør unnskyld DVD & Hjemmekino :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm lurte på det samme som Peakman... Altså DVD&Hjemmekino....

Blir i såfall spennende å lese....

Mvh

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der kan du vel være godt fornøyd med Frank!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi hadde det veldig hyggelig

Det er alltid godt å få en bekreftelse på at "man har gjort noe riktig".

Blir som å kjøpe ett Hi-FI blad etter at man har invester i nytt utstyr og se at produktet får hederlig omtale, det varmer, selv om man allerede var fornøyd i utgangspunktet.

Hvis det er noen andre som har lyst til å komme innom er det bare å si i fra
    Bare husk å beregne litt god tid, jeg er fæl til å prate ops:
    Det har "grimstad", "plasmaboy", "jahnon" og "akse" fått erfare

Jeg kommer nok til å vime rundt på Narvesen i slutten av april :wink:

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •