NetForce's stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NetForce's stereo

Er ny her, så som det seg hør og bør så får jeg hive opp stereoen...

Video:

Samsung 40" bakprojeksjon

Speakere:

Amadeus boine front
    Amadeus SE center(med skjerma bass)
    Mission 753 Freedom bak
    Dynaudio 12"aktivsub(kasse fra B&W AS6)...

Elektronikk:
    Micromega minium dvd
    Thule Space PR250B( vil ha 350!!)
    Parasound HCA-2200mk2( ville egentlig ha ECAW250, men denne passet stereoen bedre)
    Doxa 70 Signature til mission-ene bake
    Doxa 70 SE brokobla til senter

Diverse kabler som har samla seg opp etter hvert. Alt styrt av en Philips pronto.

Og en HTPC basert på Intel P4 med en Nec ND-1300 som dvd-spiller =)

Kunne som nevnt ha tenkt meg en PR350B istedetfor PR250-en men jeg vet ikke helt om det vil være verdt 12K i oppgraderingskost...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!!
    Har veldig, veldig lyst å se noen bilder.
    sikkert flere som er interessert i det..
    ikke mange her som har bakprojeksjon. kanskje ingen?

Fungerer Prontoen på alt utstyret?

Velkommen til forumet, forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å få tatt ordentlig bilder av den pga at stua jeg har det i er relativt liten, men jeg skal se om jeg får tatt noen ordentlige bilder av det senere.

Alderen tatt i betraktning så synes jeg ikke bakprojeksjonsteven er så ille egentlig. Har naturligvis lyst på plasma som alle andre men prisen tiltaler meg ikke akkurat.

Prontoen fungerer på alt utstyret jeg har, men jeg må typisk nok legge inn macroer for tv-en og kildevelgeren på preampen. Gjør egentlig ikke så mye sålenge jeg faktisk kan justere volum opp og ned sømløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke god kotyme å svarepå sine egne innlegg, men jeg har nå tatt noen nye bilder, men forumet her mener de er for store 75K holder jo ikke til stort, så om noen vil ha bilder så vennligst legg igjen epostadresse så skal jeg sende de ut.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder..

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen,

Viss du går inn på VG sidene så kan du lage deg eit fotoalbum der kor me andre kan gå inn og sjå på bilda :lol: . Er andre her inne som har gjort det, funker fint det.

Adressen er http://foto.vg.no/login.php?username...Falbumlist.php

Det er klart me har lyst å sjå bilder

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra utstyr du har

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her var mye bra!
    Har selv en Sony bakprosjektor TV (41" 16:9 CRT TV), er meget fornøyd med denne. Bakprosjektor TV virker å gi et mer "filmlike" bilde enn vanlig TV...synes jeg da :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altformye å fylle ut ..... =P Jeg er da litt makelig av meg.... Joda det duger bra det der.
    Fronthøytalerene må jeg si jeg har tilgode å se hos noen andre enn meg selv, noen som faktisk har sett de før? Da jeg kjøpte de( som byggesett) så ble jeg fortalt at det var en utgående serie og at Ditton( som av en eller annen grunn er merket som står på) skulle begynne å produsere de til en normal utsalgspris av ca 100 lakser. Noe som er ca 8 ganger så mye som det jeg betalte for settet i sin tid....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint anlegg NetForce.
    Bare et spørsmål; står TV'n på subwooferen. I så tilfelle skrangler det vel godt i den når suben jobber.
    Jeg har tidligere også hatt senteren stående oppe på TV'n men jeg ble nesten gal av skrangle lyder og resonanse fra "titteboksen".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp tvn står oppå sub-en ja

Skrangler? Hvordan da mener du? Den jobber bare ifra 50Hz og nedover så jeg har aldri sett på det som et problem. Har ikke plass til å ha den noe annet sted uansett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NetForce
    jepp tvn står oppå sub-en ja

Skrangler? Hvordan da mener du? Den jobber bare ifra 50Hz og nedover så jeg har aldri sett på det som et problem. Har ikke plass til å ha den noe annet sted uansett.
    Det er jo fra 50Hz og nedover det blir vibrasjoner, disse må jo nødvendig vis forplante seg i TV'n som står oppå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har aldri opplved at tvn har stått å rista oppå sub-en så jeg tror nok helst det går greit ja...

Bytta uansett pære på Samsung-en for litt siden og fikk meg en rimelig støkk da jeg stakk innom elkjøp for å høre hva de skulle ha: svimlende 8500....

Heldigvis så har jeg en tendens til å ikke helt uten videre akseptere denslags så jeg ringte abc-elektro som reparerer disse og joda, 2300 kroner skulle de ha for samme pæra....

ganske så sykt..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God timepris for å sitte i telefonen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ikke minst, tipsa den her prissjokk greia hos FBI, men de mente at det ikke var viktig nok....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt om den Parasound'en.. Virker helt rå! regner med du har voldsom bra dynamikk i lyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mer enn nok trøkk for å si det slik, utrolig feit lyd som passer de høyttalerene jeg har nå(som egentlig har litt spinkel lyd med små forsterkere) aldeles utmerket.

Tja, iforhold til veldig overvurderte EC AW250 så vil jeg påstå at Parasounden gir utrolig mye lyd for pengene.
    Kjøpte min brukt for snart 1.5 år siden og betalte 7k for den,da med helt nye kondensatorer. Tilsvarende så ville en dude jeg kom i kontakt med ha 12K for sin EC....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NetForce
    Er ny her, så som det seg hør og bør så får jeg hive opp stereoen...

Video:

Samsung 40" bakprojeksjon

Speakere:

Amadeus boine front
    Amadeus SE center(med skjerma bass)
    Mission 753 Freedom bak
    Dynaudio 12"aktivsub(kasse fra B&W AS6)...

Elektronikk:
    Micromega minium dvd
    Thule Space PR250B( vil ha 350!!)
    Parasound HCA-2200mk2( ville egentlig ha ECAW250, men denne passet stereoen bedre)
    Doxa 70 Signature til mission-ene bake
    Doxa 70 SE brokobla til senter

Diverse kabler som har samla seg opp etter hvert. Alt styrt av en Philips pronto.

Og en HTPC basert på Intel P4 med en Nec ND-1300 som dvd-spiller =)

Kunne som nevnt ha tenkt meg en PR350B istedetfor PR250-en men jeg vet ikke helt om det vil være verdt 12K i oppgraderingskost...
    Etter lang tids stillstand har jeg bestemt meg for å gjøre en liten renovering her, tanker og innspill mottaes med takk.

Har siden sist ikke gjort stort med Stereoen, men har istedet oppgradert huset den står i og er for tiden bosatt midt mellom Kolbotn og hauket. Problemet er at det gjorde at den fikk noe voldsomt bedre vekstvillkår av den grunn, den bor fortsatt på ca 20kvm og er en smule begrenset av det. Det positivie er dog at den ihvertfall har fått sitt eget rom samt egne ørelappstoler

Tanken nå er at jeg er i ferd med å gå til innkjøp av en balansert cd-spiller så jeg kan kjøre balansert kabling hele vegen, men det jeg er usikker på er om Thulen da bridger dette over når jeg kjører surround?

Har gjort 2 forbedringer de siste 2 åra, den ene er ny TV en LG plasma tv som ikke er hdtv-klar(dumme meg) samt at jeg har fått meg min egen private paraboltuner som jeg feeder tvn med.

Kunne godt tenkt meg en scaler/switch så jeg slapp det evinnelige kabelbyttet hver gang jeg skal switche mellom satelitten og dvd-spilleren. Thulen har jo videoswitch innebygd, men kvalitetstapet er såpass voldsomt at jeg får heller tåle litt bytting innimellom.

PCn har i tillegg fått seg en oppgradering og kan nå brukes som opptager fra parabolen, foreløpig ikke test ut noe programvare rundt dette, men jeg regner med at det kommer.

Uansett, jeg lager denne posten mest fordi jeg er på utkikk etter innspill om "hvordan gjøre ting bedre" med begrenset budsjett. Har idag foreløpig valgt å ikke bruke stort på kabling så det holder seg for det meste til Supra-kabler samt noe ræl som jeg kjøpte for en 4-500 kroner for lang tid tilbake.

Vurderer å teste ut montering av de TP-kablene som står beskrevet på forumet, men jeg må innrømme at jeg er veldig usikker da de interne kablene på Amadeus'ene jo er Supra kabel. Hvordan kan det da på noen måte bli bedre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •