LemonDogs anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei yannz! Er ikke meningen å tråkke på projektoren din, da! Så lenge du er fornøyd, så! Ville nok heller gått for en AE300, men... Koster jo både mindre, og har samme oppgitte støynivå... Denne har også bedre kontrast, da.

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er forsåvidt lov å tråkke på den, så mye du vil. Jeg har ikke akkurat sett den i forhold til så mange andre.. Men når du sier "Da ville jeg heller anbefalt høretelefoner!", så vil jeg iallefall påpeke at på et skriftlig forum, så er ironi og sarkasme noe en skal trå forsiktig med, iallefall ha på en trutmunn eller annen passende fjesing.

Var litt usikker på om du mente at å være følsom for 27db er teit og så anbefale skikkelige klokker som stenger all annen lyd ute, eller om du heller ville ha kjøpt en som virkelig bråkte osv.. jaja..

Er fornøyd med prosjektoren min, jeg.. :cry:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra du er fornøyd med projektoren din! ikke bry deg om hva andre sier

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er nok også viktig å understreke at vi diskuterer teknologi her, og at en må prøve ikke må være følsom for eget produkt, bare fordi en selv har kjøpt det...

Det er jo en kjennsgjerning at Garbo i dagens marked ikke kan konkurrere med flere andre produsenter, både på støy/ytelse og pris.

Jeg mener seriøst at jeg heller hadde kjøpt en projektor som støyer mer enn Philips Garbo utelukkende fordi den har lavt støynivå. Utrykksformen var ikke ironisk, men et forsøk på å si dette på en morsom måte. Irioni er på en måte motsatt mening, og jeg mener ikke at Garbo er en projektor å anbefale i dagens marked...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner det lygren

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yannz
    Derimot, 28db var feil, den er oppgitt med 27db. 27db er ekstremt stille.

Jeg har selv en slik prosjektor rett over hodet, og den er absolutt ikke til bry selv under stille partier i filmer.
    Jeg synes ikke 27 db er ekstremt stille. Folk er forskjellige, og jeg synes at alt over 20 db er irriterende, dessverre :?
    På bakgrunn av det tror jeg ikke at prosjektor er noe for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er alltid å være fornøyd med det man selv har... ihvertfall inntil man har råd til noe bedre.

Utviklingen går jo så rasende fort, og er man fornøyd med det man har er det ingen vits i å sammenligne med nye ting man vet er bedre. Det blir man bare fattig av.

Jeg kommer til å leve lenge sammen min lille blå (ok, hakket dyrere enn Garbo da, og uten sammenligning forøvrig). Uansett ser jeg ingen grunn til å bytte ut noe man selv er strålende fornøyd med, enten det er nytt eller gammelt, billig eller dyrt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei noen liker plasma(lcd)og noen liker projektorer 8) Enig med deg Rinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ting til, LemonDog... det er forskjell på 27dB og 27dB. Det kommer helt an på i hvilket frekvensområde man befinner seg i. Enkelte frekvensområder er langt mere plagsomme enn andre. Når du sier at 27 dB ikke er stille nok så er jeg ikke helt sikker på hva du sammenligner med.

Forresten, hvis du irriterer deg på alt over 20dB er du vel stort sett irritert hele tiden da? Er ikke mange steder man kan oppholde seg uten å ha et 'støynivå' over 20dB...

:lol:

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nei, no hard feelings, selvfølgelig. Har jo hjemmekino, er fornøyd med bildet, så jeg ser meg ikke fattigere på å streve etter en nyere modell nå. - men jeg kan jo heller avstå fra å anbefale den til andre, da.

når det kommer til ironi og sarkasme, evt, forsøk på humor, så er det ingen krise, det bare føltes litt nedlatende. (men hey, jeg kan si jeg var for nærtagende der, ja.)

forøvrig så kan vi vel bare la det være med det, skal handle om lemondog's utstyr, dette her.

og virkelig lemondog; har du håndlag, kjøp en bråkete prosjektor og mekk deg en hyjs-boks.. så kan du komme under 20db..

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Og en ting til, LemonDog... det er forskjell på 27dB og 27dB. Det kommer helt an på i hvilket frekvensområde man befinner seg i. Enkelte frekvensområder er langt mere plagsomme enn andre. Når du sier at 27 dB ikke er stille nok så er jeg ikke helt sikker på hva du sammenligner med.

Forresten, hvis du irriterer deg på alt over 20dB er du vel stort sett irritert hele tiden da? Er ikke mange steder man kan oppholde seg uten å ha et 'støynivå' over 20dB...

:lol:
    Det er sant, men jeg tenker på 27 db med viftestøy. De fleste vifter som sitter i prosjektorer og datamaskiner er relativt små (dvs under 5cm i diameter), og disse lager en veldig irriterende relativt høyfrekvent lyd som jeg ikke takler :roll:
    I pc'en min har jeg byttet ut alle de små irriterende viftene med Pabst 8412N2GML som er vifter på 8cm i diameter og et støynivå på 19 db. Disse er knapt hørbare og har gjort hverdagen min mye bedre.
    Jeg har til og med en slik på skjermkortet :shock:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •