Mitt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Mitt anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt anlegg

Bildet viser stereoanlegget mitt bestående av DUX radio/forsterker, Tandberg 3000X båndopptaker, Sony TC-U2 kassettspiller og Dual CS435 platespiller. Jeg har 2 sett med høyttalere: Jamo (som jeg ikke vet modellnummeret på) og to selvbygde kasser med 5 Seas-høyttalere i hver. Lyden i dette anlegget er meget god, spesielt hvis jeg bruker begge høyttalersettene samtidig. Forsterkeren fikk jeg av mamma sammen med Jamo-høyttalerne, platespilleren kommer fra ungdomsskolen som jeg gikk på, båndopptakeren ble kjøpt på bruktmarked for 200 kroner og kassettspilleren fikk jeg i bytte for et sett med høyttalere. Seas-høyttalerene fikk jeg fra en skole. Resultatet ble et meget bra og nesten gratis anlegg.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.

Har samme DUX forsterker som du ståandes. Men min har 5 stk "flipp" knapper. Kva er dine 3 til? Meget bra lyd i den og, men den er litt straum svak etter min meining.

BTW: Flott med litt eldre komponentar og. Låter framleis godt.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knappene er (fra venstre): Power, høyttalervelger, bass, diskant, balanse, mono/stereo-velger, Cont (det samme som loudness), High filter, omkobler for båndopptakere (A play, B play, dubbing A>B, source) og inngangsvelger (AM, FM, FM mute, Phono 1 og 2, Aux). Den lille knappen til høyre for volumkontrollen er AFC (automatisk frekvenskontroll)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er litt rart er at forsterkeren gir stereolyd når mono/stereoomkobleren står i mono. Er din forsterker også slik?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har mono/stereo,cont,highfilter og 2 knappar til. Skal sjekke kva dei 2 andre er ikveld.

Min spelar mono når eg flippar knappen på mono.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel samme forsterker som andre mann her, en DUX 12000 hifi sound project ta. som er noe modifisert, men er alikavel interisert i evt. info på forsterkeren om det er noen her som har. forsterkeren min spiller også mono med mono-knappen ned btw... har B&W dm603 s2 høytalere og en gammel philips cdi spiller.
    har forresten kassettspilleren som hører til forsterkeren om noen er interisert, noe som forøvrig må være noe av det mest avanserte kassettspilleren jeg har sett...Men er som sagt MEGET interisert i info på forsterkeren om det er noen her på forumet som har peiling...

( de to siste knappene er lowfilter og mute)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •