Rinn's Action Shack - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 132
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Proson component kabel er bra! jeg har en på 8 meter,tror det er mulig å få en på 5 meter også.jeg kjøpte min kabel hos Hi-Fi Center kjeden til 1200kr for 8 meter.supra component kablen som selges hos eltek er også bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel hatt bortimot 12 meter om jeg skal kunne legge den pent. Proson kabelen ser kraftig ut... hvordan er den å legge?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noe problem å legge den.men supra er bedre hvis du trenger 12 meter kabel. http://www.mamut.com/dynabel http://www.mamut.com/dynabel/subdet169.htm

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Krysser fingrene og ser frem til dagen jeg slipper å streve med pc som kræsjer en to-tre ganger før jeg får kommet igang med å se film. Ikke noe særlig å imponere damene med...
    Hvilket operativsystem kjører du Rinn? Windows 98?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører XP, om man i det hele tatt kan kalle det kjøre... det funker greit en stund, men så har det en lei tendens til å finne på egne stunts.

Når jeg åpner zoom nå stopper alt bare opp, det går 10-15 minutter eller noe sånt og plutselig er maskina igang igjen. Nesten som å skru på en TV fra 50-åra :lol:

Satser på en billig 963 fra Siba nå. Skal bli interessant å se hvordan den prosessen går.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også du løser det meste med en liten reinstallasjon av hele systemet, det er enkelt og effektivt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Hi-Fil her.. Sett istand pc`n din Rinn! HTPC gir absolutt best bilde. Prøvd ut Theatertek software? Har brukt stand alone spiller på prosjektoren min før, og jeg kan si jeg aldri kommer til å bruke det igjen.. Spilleren var forøvrig en Sony dvp-ns900. (ikke bli fornærmet nå Zulu :wink: )

Men du foretrekker kanskje brukervennligheten til Philips fremfor best bilde? (småsarkastisk her nå :twisted: )

Men en god film er vel det viktigste uansett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel også mulig å ha stand alone spiller og htpc 8)

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jepp. Har det selv.. En Denver fra Prix til 599,- Fungerer fint til tv bruk!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli bra med philips dvd 963sa og en bra component kabel!men seff en bra HTPC er best

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En reinstallasjon er et mas uten like... og hver gang man gjør noe sånt tar det en evighet å få alt opp å gå på en ordentlig måte.

Ettersom jeg ikke har har noen dedikert HTPC for øyeblikket, og heller ikke har råd til å bygge meg en med det første ser jeg en Philips DVD963SA til 3k som en god løsning.

En PC har lang vei å gå for å få samme brukervennlighet som en DVD spiller, og jeg slipper reinnstallasjon titt og ofte. Ulempen er at jeg bruker laptopen til ganske mye annet, og det blir mye problemer med alle de rare programmene installert.

Hvis bildet på 963 skulle være alt for dårlig har man jo 14 dagers angrefrist, så det er jo ikke noe problem å sende den tilbake om jeg ikke er fornøyd.

Forøvrig så er pengene nå trekt fra min konto, så da er vel Siba ute på dypt vann om de ikke klarer å levere...

Tror det er et godt kjøp, så får jeg heller se hvordan kvaliteten er når den kommer i hus.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde og lyd kvaliteten på 963sa er bra den.tror du blir fornøyd jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hazzard:

Kjører vanligvis Zoom player med ffdshow ettersom det er det som har vært anbefalt av mange her inne. TheaterTek skal være brukervennlig, men ikke ha noe å si kvalitetsmessig.

Synes forøvrig kvaliteten på DVD har vært meget bra nesten uansett hva jeg har kjørt via PC, så det blir spennende å se hva en normal spiller kan prestere.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir spennende og se!

Ikke meningen å disse Philips spilleren, men jeg fikk såpass hakeslepp etter å ha byttet til pc at jeg ikke trodde det var sant. Derfor er jeg en htpc entusiast.. hehe :lol:

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi se hvordan det blir andre veien. Synes også PC funker bra, og planen i utgangspunktet var å bygge en HTPC.

'Dessverre' sprakk budsjettet litt når valget falt på 'min lille blå', så da blir PC'en forskøvet et stykke frem i tid. Ettersom laptopen min har ganske mange bruksområder tenkte jeg derfor å benytte sjansen nå når 963, som forøvrig får svært god kritikk over alt, nå blir såpass billig.

Den gjør det nok adskillig enklere ihvertfall. Skal komme nærmere innpå en sammenligning av kvalitet på PC og 963 når 963'en er i hus. Det kan jo kanskje drøye litt dersom Siba har tenkt å få oss til å avbestille. Får håpe det ikke er det som er planen deres, selv om de har gjort en feil som koster dem litt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Davidlyd :
    Jeg betvivler overhodet ikke at noen er istand til å høre forskjel, særlig på signal kabler, men har lyst å spørre om du har læst artiklen ? I min IMF gruppe fikk jeg kjeft fordi jeg under test av høyttalerne havde et problem med den ene høyttaler, og nævnte at kablen til denne var en anden, nemlig lampeledning og trodde kanskje dette kunne være grunden.
    Jeg har hatt Tara Reference grøftekabler, Kef Reference, lampeledning, Monster standard og skjermet antenneledning på mine elektrostater, og andre høyttalere og har ikke hørt forskjell, derfor kan jeg vel betragtes som døv ! Det er ikke kablet man hører mener jeg, det er matchingen, og det er også at læse i artiklen.
    Nu er det blot sådan at de der sælger kabler jo helst skal leve av det, derfor er deres kabler vældig bra og det bedste til den prisen, og ingen entusiast kunne vel finne på å kjøre lampeledning til alle 5 Martin Logan, man har vel stolthet ? Jeg vil da også helst slippe Expert signalkabler, men den største grunden til dette er at plutselig så falder den ene kanal bort fordi lederen har gått løs.
    Just nu har jeg faktisk en zoologisk hage av kabler, Mit, Synergistic, Expert, og Supra Classic 4.0 til mine IMF TLS 80.
    Når vi taler bildekabler kan der meget vel være enorme forskjeller, men dette har også gjerne logiske grunder, nu er der blot det at det å tenke logisk ikke alltid er lett, derfor trenger vi erfaringer fra andre brukere.
    Før eksperimenterte jeg mye med kabler, men det var en masse jobbing uten å få noe igjen, så jeg konsentrerer mig nå om langt viktigere ting, det rette teppet bak lytteposisjonen f.eks. kan aldrig erstatte et aldrig så dyrt kabel.
    Jeg må understreke at jeg overhodet ikke har noe imot kabler og de der interesserer sig for de, jeg har som sagt også hatt den periode, men jeg siger blot, at hvis du ikke er interesseret i kabler og mener andre ting er langt viktigere, så "stop obsessing" og kom videre. Kanskje der kommer en dag hvor alt i ditt anlegg, og i rummet, er næsten perfekt, og da kan du se på kablerne, men perfekt blir det jo aldrig. Det er en herlig verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (ikke bli fornærmet nå Zulu )
    Å jo nå ble jeg skikkelig fornærmet . Neida jeg vet den har sine mangler men den får holde en stund til.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at en hvilken som helst dvd-spiller ikke kan måle seg med en god HTPC så det er sagt.. :wink:

Sony spilleren er knallgod den! De fleste dvd spillere blir vel egentlig konstruert til å funke bra på en tv, og ikke prosjektor? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke jeg... får vel bare se. Er vel ikke mange TV'er som tar komponent og progressiv scan, så det skjer vel en utvikling på det området også.

Uansett ser jeg i en annen tråd at kvaliteten på Philips betviles, så kanskje det ikke er så bra kjøp selv om den er 'billig'.

Så vanskelig alt skal være da!

:?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste dvd spillere blir vel egentlig konstruert til å funke bra på en tv, og ikke prosjektor?
    Ikke nå lenger... Nå som det blir mer og mer vanlig å kjøpe 32" ++ har de fleste store produsentene blitt obs på dette, og konstruerer spillere som er mere egnet for store bilder.

Jeg mener at en hvilken som helst dvd-spiller ikke kan måle seg med en god HTPC så det er sagt..
    Er ikke helt sikker på at du fortsatt vil mene dette etter at DVI spillerne kommer til Norge..

Mvh

AK

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •