Hjemmekino i garasjen - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var jammen meg en flott hjemmekino. Likte rommet ditt spesiellt godt. Fin fin instalasjon av systemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Regner meg foreløpig i mål på lydsiden. Fremtidig oppgradering er jo en selvfølge, men etter nåværende budsjett er pent brukt utstyr (effektforsterkeren) anskaffet kun for avlasting til nåværende reciever.
    Er skikkelig sugen på nyere komponenter i annen kvalitet senere, men det greie med denne hobbyen er jo også fornyelse underveis :wink:

Er nå oppe på lydsiden med:

Komplett Jamo THX Ultra:
    3stk D6LCR i front
    4stk D6SUR bak
    2stk D6SUB

Reciever: NAD T762
    Effekt: NAD 2700THX

Da NAD T762 kun har 6.1, benyttes NAD 2700THX for effekt på høyre/venstre foran. Recieveren driver da kun senter + de 4 bakkanalene.

Klør skikkelig i fingrene etter å få påbegynt bygging, og håper på nytt hus i løpet av våren :roll:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ser og høres dette så lett ut at det er fristende å følge etter.
    Men begynner man så blir det vansker med en gang

Hvilken ruller brukte du for å oppnå den helt slette strukturen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Benyttet vanlig (av den fine typen) rulle kjøpt på Monter i Sandnes. En fordel å ikke bruke skumgummi rulle, da denne vil få malingen til å "boble". Også fordel å bruke en bred rulle.

Vil forsøke meg på å spraymale neste gang...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det her. Tenkte på, dine screenshots er ekstremt gode, kan du give noen tips hvordan man bør ta disse. Jeg har både "analog" kamera og digitalt, men synes det blir dårligt uansett hvad jeg prøver.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke så mye gode råd å komme med. Tror at kamera jeg bruker passer veldig bra til nettopp screenshots...

Det er ganske gammelt, og kun på 2.1MP. Det eneste dette ikke klarer, er å frembringe detaljer når motivet går mot det mørke, og med detaljer som da ikke kommer frem via kamera.

Jeg satte kamera på tripod, på høyde med sitteposisjon. Skrudde kun av blitzen, og hadde ellers instillingene på kamera til Auto...

Her er mer info og review på kamera:
    http://www.megapixel.net/cgi-bin/fs_...18-review.html

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Ja, jeg tror jeg må forsøke med litt forskjellige innstillinger på det digitale kamera. Mit problem er vel at når dvd spilleren er på pause synes jeg ikke bildet er bra, og tar man da et bilde av det ser det meget dårligt ut.
    Jeg gleder mig til å følge med i din husbygging !!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil takke Rolf for et hyggelig og lærerikt besøk idag. Jeg har ikke før sett en "skikkelig" 3rørs, så dete var spennede. Selv om Rolf sa at rommet var litt halvveis, bar det definitivt ikke preg av det. Lyden var svært bra, og det manglet definitivt IKKE trykk ihvertfall Bildet synes jeg var bra, men det var litt uvant med såvidt lite lysutbytte, men dette er helt sikkert en vanesak. Sortnivået var selvsagt bra, men det var fortsatt endel å gå på mtp. at Momitsu spilleren kutter helt nederst. Er jeg "frelst"..? Tja, jeg ser potensialet med en CRT projektor, men er litt usikker allikevel. Jeg tror nok også det er endel å gå på bildemessig når/om det kommer topcoat på lerretet, samt kanskje en ny kalibrering?

Uansett Rolf, du har et kjempemessig kinorom som er svært godt egnet til å gjemme seg bort

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var gøy å se en tre rørs, skarpheten/dybden var litt bedre enn på min 4805 for å si det sånn :lol:

hadde dog forventet litt bedre sortnivå, men det kan jo ha noe med momitsuen og at den ikke var 100%kalibrert å gjøre.

lyden var og bra,(litt skummelt med den kneppingen
    :? ) skikkelig punch i bassen. og jeg ble særlig missunnelig på den gode surround lyden.

så må si tusen takk for en hyggelig å lærerik kveld. det var og kult å møte AK Tiger og Magnera!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, og takk for besøket..dette må vi gjenta hos en av dere andre. Skikkelig greit å samles, vi med samme interesser. :wink:

Det er en god del å gå på ja, jeg savner bildet jeg hadde i den gamle kinoen min. DVI er dårlig på sortnivå ja, og det er teknisk ikke mulig å få "below black" på dette. Nå vil jeg få bedre kvaliet via komponent utgangen, men må ta dette via en scaler, eller transcoder boks. Er på leting etter en god scaler, og er mest interessert i en Faroudja NRS 720p, spesielt p.g.a DCDi. Disse er mulig å få pent brukt til under 1500US nå.

Jeg hadde en del bedre lysutbytte på min gamle skjerm med 3strøk topcoat, i tillegg til at den var 30cm bredere også. Vil liksom ikke kaste bort den dyre malingen på en skjerm som kun har kort tid igjen i bruk :lol:

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjekt å treffe avforum-folk! Bedre enn liten avatar og nick.

Stor takk til Rolf som stilte opp med sin flotte kino. Gromme greier

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •