eXa`s hjemmekino, nå i Stavanger.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

eXa`s hjemmekino, nå i Stavanger.

Har fulgt med på dette forumet en god stund nå, og nå har jeg da endelig fått lagt ut hjemmekinoen på minHjemmekino.

Syns egentlig det er litt mye ting og tang i rommet, men det er jo stua i leiligheten og.
    Ellers er det jo mange ting som står på ønskelisten (ny forsterker f.eks)
    men med et meget begrenset budsjett er det ikke så lett.
    Og det er også masse småplukk som skulle vert gjort (kabelkanal i taket, rydde kabelrot, kle frontene med stoff, ramme på lerretet++)

er ganske fornøyd med hvordan jeg har gjømt vekk to ganske store subber 8)

er og ganske fornøyd med hush boksen og, selv om den er en smule stor.
    hjalp betraktelig på støyen til 4805(ja kjører den i low power)

ja her er da hjemmekinoen forresten :P
    AVforum.no - eXa's hjemmekino

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en habil hjemmekino!
    Keep up the good work

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nå må jeg vel legge ut nye bilder etter at jeg ommøblerte i går, snudde alt 90grader.må bare få lånt kamera igjen.
    ser litt penere ut nå syns jeg....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver å tar bilder nå... kommer snart ut nye mesd andre ord. ingen dramatiske forskjeller forresten(ommøbleringen ble reversert)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jess da er så og si alle bildene byttet ut, og noen ekstra lagt til...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent. Ble spesielt interessert i den bilsimulatoren din Har du bilder av den?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilsimulator blir vel litt drøyt å kalle det. det er bare en hjemmelaget versjon av sånne seter med ramme til å feste ratt og pedal i.

men har ikke rota meg til å lage den enda, så det er kunn et bilsete og ikke no til å feste rattet i enda. men når 9mars nærmer seg blir det vel plutselig litt panikk og full bygging(gt4) :lol:

rattet er for øvrig dritt digg(takk mamma og pappa :lol: )
    anbefales

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilsimulator blir vel litt drøyt å kalle det. det er bare en hjemmelaget versjon av sånne seter med ramme til å feste ratt og pedal i.
    Jeg har selv planer om dette, men har ikke kommet igang enda. Hr tilgang på Recaro stol, så det er egentlig bare å sette igang.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har riktig nok ingen recaro stol men den er ganske digg. det er ikke en bøttestol men den har bra side/lårstøtte fordet.
    og ryggen kan legges ned slik at jeg kan råne i gt4
    den er og litt kompakt i grunn slik at den ikke tar opp unødig mye plass!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått ett greyline lerret i hus. Hengte det opp foran mitt hjemmelagde(herretter HL) lerret bare for å sammenligne de.
    Og jeg må si det at første inntrykket var at her er det bare marginale forskjeller, dog til greyline sin fordel.
    Mitt HL heller litt mot gult.
    Men når jeg skrudde på litt lys for å bytte film, da ble forskjellene enda større, HL helte enda mer mot gult og blei litt mer utvasket en greyline

så dette blir spennende, nå er det bare ut å handle materiale til ramme og sette igang!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og greyline "glinser" litt mer, akkurat som om det er litt metallic på en måte!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått oppgradert minHjemmekino siden jeg flyttet fra stavanger til notodden i august.
    alle nye bilder er tatt med k750i, men de blei ikke så verst synes jeg!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, det ble sikkelig nice. :grin:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker. det er egentlig ikke så stor forskjell fra forrige leilighet. men noen er det jo seff!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja. Da er det snart på tide å oppgradere MinHjemmekino igjen. Til helgen(pinsehelga) så flytter vi inn i ny leilighet! Er lei av dette kottet nå så vi har skaffet en litt større en! 70kvm er en god del bedre enn 45...

Så en kort stund etter innflytning blir det nok en oppdatering på MinHjemmekino.
    jeg er vel en av de få som bytter leilighet oftere enn utstyr.... :roll:
    men hvis dere tar en titt på diy så driver jeg å tuller med noen nye bakhøytalere i det minste....!

cheers!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid deilig å komme over i noe større. Gratulerer, men det er jo et pes med flytting da...... Og som regel noen uker i pappesker etter flyttedag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (ressurection)

Har skjedd ett par småting så på tide å oppgradere tråden litt.
    Har sånn smått begynnt med nye bilder på minHjemmekino, men det ene(ste) nye bildet der blir nok byttet ut etter den nye projektoren er i hus og jeg har lært meg bildeprogrammet litt bedre.

Ja ny projektor er på vei i posten nå, en PE7700. Gleder meg til det. Trenger absolutt den høyere oppløsningen på den nye kontra den gamle. Jeg sitter jo 280cm unna ett lerret med bredde på 208...
    Nytt NDx2 filter må jeg bestille, husker ikke helt diameteren på det jeg har men mener det var mindre enn 67mm
    Og hushboksen skal få lov til å pensjonere seg, det skal bli digg. PE7700 ruver nok litt mindre i taket.

Nye bakhøytalere har jeg hatt en stund og, Svs SBS-01. De var litt bedre enn de jeg hadde før kan en si :-D
    Hadde en liten stund 2 søyler (fra gulv til tak) som bakhøytalere. Morsome de men svsene ble handlet inn momentant da den ene gikk i gulvet...

Oppo 981HD ble nylig kjøpt inn, har ikke sammenlignet så mye mot min 575i men på 4805 så var forskjellene minimale egentlig. Regner med forskjellene blir litt større på den nye proj.

svs 12.2 element har jeg og liggende. trenger bare forsterken egentlig.(Oaudio 500w BASH)

Ja, ny forsterker som jeg har hatt lyst på lenge blir jo stadig utsatt. pioneer 1014\1015 hadde hvert passelig...
    men neste oppgradering blir vel skikkelig lerret (Dreamscreen DynaGrey DIY 230cm)

Så blir spennede å se hvor lang tid jeg bruker på å skaffe de tre tingene(lerret\surround forsterker\subforsterker)
    :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er bygging av DIY svs pb12-plus igang. Håper den er ferdig innen neste helg. (og håper finishen er i orden innen neste år også :P)
    Bygge tråd

Ny sofa er besillt på bohus. desverre 6 uker ventetid, så har den ikke før månedsskifte juni\juli.
    Det ble en rød 3 seter i "Setup" serien. med en tilhørende pall som forhåpentligvis kan brukes som divan. En stol i samme serie får komme senere.
    Det skal jaggu bli godt å bli kvitt den forferdelige, gråe 80talls skinnsofaen..
    Kansje jeg må feire ny sofa med en ny romperister

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er morsom! Fått meg "ny" forsterker nå, en pioneer 916. Ikke noe uber men passer mitt budsjett
    Første test var fra master & commander, jeg visste ikke nøyaktik hvor høyt jeg skulle skru opp så jeg bare gnudde opp litt. Oi det var litt høyere enn mitt normale lyttenivå og når kanonene gikk av så kjentes sofaen ut som gele! :-D
    Her har jeg gått glipp av en del moro ja (muligens gått glipp av litt naboklager og)

Forhåpentligvis kommer sofaen i løpet av uka, og til den har jeg bestillt nyeFøtter til den for å få litt mere ut av romperisteren..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, nå har jeg flyttet til stavanger(igjen), forhåpentligvis permanent denne gangen. Leier foreløpig men skal få kjøpt noe etterhvert.
    Men... leiligheten jeg leier i nå er såppass stor at det ble eget hjemmekino rom på loftet (woho) .
    Ettersom jeg leier kan\vil jeg ikke ta den helt ut, men mørkt skal det bli ;-)

Jeg kjøpte en rull(35m) med sort bomullstoff på ikea så nå er batcaving underveis. litt rotete i kinoen men her kommer ett foreløpig bilde ihvertfall. Har bare dratt 1 lengde over taket hittil og tusjet alle stiftene sorte. Men nå skal jeg opp å henge opp en lengde til.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •