Fruens stuekino - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  1
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmmm.....
    Fruens stuekino-8033-jpgFruens stuekino-kun-sub-8033-jpgFruens stuekino-lift-35-jpgFruens stuekino-flat-jpgFruens stuekino-lift-25-jpgFruens stuekino-bypass-jpg
    Fruens stuekino-lift-35-jpgFruens stuekino-lift-35-sub-jpgFruens stuekino-flat-jpgFruens stuekino-flat-sub-jpgFruens stuekino-lift-25-al-wf-jpgFruens stuekino-lift-25-sub-jpgFruens stuekino-bypass-jpgFruens stuekino-bypass-sub-jpg

At denne devicene gjør noe er ihvertfall helt sikkert. Hva som skjer mellom 65 og 85Hz når L+R spiller med sub forstår jeg derimot ikke.
    Jeg justerte L+R+S, L+C+S, og på R+C+S fikk jeg 1db mindre på 60hz uten at det bekymrer meg nevneverdig.
    Får ikke testet noe mer i kveld men tar veldig gjerne imot tips til hvor jeg kan starte i morgen for å få opp dippen.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Fruens stuekino-lift-35-jpg  
    Sist endret av kane7; 04-07-2017 kl 22:19

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dippen gikk fint å få vekk, økte delefrekvensen til 120Hz så var den bort og det så fint ut. Det hørtes derimot helt feil ut både på musikk og film så etter å ha kødda lenge nok rundt med delefrekvensen og gain ble det til å starte på nytt igjen.

Satte 8033 til bypass, svs'n i sofaen, koblet ut Db12 og tok med umik på tur i stua. Målte 18 punkt, 15 logisk plassert pluss rett foran sofaen, stereobenken og på venstre siden av sofaen ( enten har vi den da rett i synsfeltet eller så kommer vi ikke forbi sofaen). Selvfølgelig var rett foran sofaen den beste plassen vannfallsmessig men heldigvis var posisjon 6 ikke langt unna så jeg bytte plass på svs'n og umik og fikk nesten samme resultat. Det betyr at jeg har en ny posisjon å jobbe med. Er tom for stikkontakter på stua så nå venter jeg bare på at pc'n som står til lading på kjøkkenet skal få såpass med strøm at jeg kan fortsette.

Siden jeg har 2 ulike subber ser jeg for meg å kjøre samme runden på den andre for å finne beste plassering og så kalibrere dem sammen. Høres det fornuftig ut?
    Jeg måler L+R+Sub da det er det mest logiske, jeg kommer nok aldri til å høre musikk eller se film med bare sub

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny plassering av svs, uten db12

Fruens stuekino-8033-jpgFruens stuekino-etter-8033-jpgFruens stuekino-wf-8033-jpgFruens stuekino-wf-etter-8033-flat-jpgFruens stuekino-wf-etter-8033-lift-25-jpgFruens stuekino-wf-etter-8033-lift-35-jpg
    Sist endret av kane7; 04-08-2017 kl 17:28

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...hjelp...
    Fruens stuekino-wtf-jpgFruens stuekino-etter-8033-flat-jpgFruens stuekino-8033-bypass-jpg

Jeg forstår ikke!

Hva er det som skjer her?

Etter å ha brukt 2 hele dager på å replassere subbene endte jeg opp med dem rett over for hverandre på hver sin sidevegg.
    Brukte samme metode på Db12 som på pc12 og vannfallsbildet er best for hver enkelt sub og begge sammen med denne plasseringen.
    Så før jeg kobler inn 8033 ser det tålelig bra ut ( ihvertfall i mine øyne med min begrensede kunnskap om slikt)

At Lift 25 og 35 skulle kødde til vannfallet regnet jeg nesten med, men at å koble inn 8033 uansett modus skulle føkke opp hele frekvensgangen var jeg ikke forberedt på.
    Jeg forstod det sånn at denne skulle hjelpe til med å jevne ut frekvensgangen men det ser ut til at jeg har fått det til bedre uten....?
    Jeg skulle gjerne lagt inn hele mdat fila sånn at noen som har bare litt bedre greie på dette kunne sett over den og funnet feilen, for jeg er ikke i tvil om at n o e er feil, men jeg fikk beskjed om at det var en ugyldig fil.

Det blir litt feil bruk av penger synes jeg når beste modus på 8033 er bypass.)

Jeg fant feilen men lar dette innlegget ligge uredigert til skrekk og advarsel!!!!!

Micken var ikke koblet til 8033 når jeg kalibrerte...

Fruens stuekino-duh-jpg
    Sist endret av kane7; 04-10-2017 kl 22:18

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Lignende tråder

1. Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!
    By HiFi Plumber in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 593
    Siste melding: 09-22-2014, 22:56
  2. Hightemplar's stuekino
    By Hightemplar in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 06-12-2011, 13:54
  3. r0lfi's iNy stuekino
    By r0lfi in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 05-24-2009, 02:35
  4. Skulle bare prøve fruens skullcandy
    By Kemb0 in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 04-08-2009, 15:20
  5. Amadesus stuekino
    By amadesus in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 5
    Siste melding: 10-31-2006, 13:29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •