Piit's hjemmekinokjeller - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 92 av 92
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med ny kremprojektor. En solid samling av anerkjente komponenter i hjemmekinoen nå.

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! :-D

Har jobbet hele helgen, men har brukt noen timer med å teste den i dag. Syns jeg har fått til kalibreringen veldig bra. Det ble iallfall et merkbart bedre bilde etter litt fikling med DVE! Hudfarger virker utrolig realistiske og det samme gjør gress/natur. Burde vel skaffe meg Underworld for å teste sortnivået skikkelig!

Det første jeg la merke til (utenom bildekvaliteten, såklart) var at det er vesentlig mindre strølys. Var jo egentlig ikke plaget av det med 5120 heller, men la godt merke til når det _ikke_ var der. :-)

Viftestøyen har heller ikke plaget meg. I oppstarten er den litt vel høyfrekvent, men det går seg til etter hvert.

Det jeg tenker på nå, når jeg har fått meg utstyr av nokså god kvalitet, er hvor mye jeg ville fått ut av et grått lerret og en HDMI/DVI-kabel av god kvalitet. Vi får se! :-)

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg litt nye kabler i dag:

-Supra Ply 2.0 til bakhøyttalere
    -Supra EFF-IX signalkabler
    -Supra Trico-RCA digitalkabel
    -Supra LoRad EU Gold 2,5mm2 strømkabler

Alltid like hyggelig å handle hos Eltek, selv om det kanskje var litt bortkastede penger denne gangen. Kan ikke si jeg hører noen som helst forskjell med de nye strømkablene, men med signalkablene derimot. Føler iallfall jeg fikk litt strammere bass. :-)

Jeg hadde gledet meg til å høre på SACDene mine i dag, men ser ikke ut til at DVD-spilleren er så villig til å spille de. Symptomene er de samme som beskrevet i denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...ight=3910+sacd

Jeg får vel ta den med til klubben om ingen har noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endret mitt syn når det gjelder høytalerkabler. Før trodde jeg at man kunne bruke "hva som helst" innen rimelighetens grenser uten at det er noen forskjell. Jeg gjorde en test med autokalibreringen på min Denon AVR-3805. Først re ganger med 4 mm2 MAC Audio og deretter med tre ganger med nyinnkjøpte Supra PLY 3.4/S. Faktisk gjorde forsterkeren endring ved ca. 100 hz. Ikke med mange db, men en endring! Ikke at jeg kunne høre noen stor forskjell, men det var nå der.....

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke på at kabler utgjør en forskjell. Det merket jeg veldig godt når jeg gikk over fra Proson Hi-fi Super til Kimber 4TC/8VS. Det var store forskjeller i diskant og midbass.

Uansett, det er alltid moro å prøve noe nytt, som feks strømkabler. Vet jo ikke om det utgjør en forskjell før man har prøvd. :-)

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg egen leilighet, og flytter dermed ut fra gutterommet! Det var vel på tide når man har rundet 20 år. :-)

Vet ikke helt hvordan jeg kommer til å gjøre det med hjemmekinoen. Jeg har vel egentlig tre muligheter.
    1. Integrere det så godt som mulig i stua. Heldigvis ingen WAF å ta hensyn til. ;-)
    2. Benytte soverom 1, som er på 14m2. Må da benytte soverom 2 selv, som er på 7m2.
    3. Soverom 2, 7m2. Er vel egentlig ikke aktuellt i det hele tatt!

Valget faller egentlig på nr. 1, da jeg gjerne vil høre på musikk i stereo i stua. Men time will show!

SACD-problemene ble forøvrig borte med siste firmware-oppgradering som er nevnt her: http://avforum.no/forum/showthread.p...760#post326760

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med leilighet. Blir sikkert litt kjekt å installere alt på ny. Når tar du over leiligheten?

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! :-) Jeg gleder meg skikkelig nå kan man si. Moro med alt nytt! Det blir nok noen turer på Ikea de neste par ukene.

Det er kun litt listverk som gjenstår, men jeg har fått overtakelse fredag den 13. januar. Skummelt!

Jeg vurderer å kjøpe meg en Samsung LE-26M51B LCD-TV som innflyttingsgave til meg selv. Men må se an lommeboken litt først.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med egen boplass, selv om du hadde en koselig hule ;-) Hvor ble det av 5120 foresten?

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk! :-)

Den ble kjøpt av jobben min for bruk på personalmøter etc. Fikk 3500,- for den, så da var jeg fornøyd.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet i orden på ny plass? Bilder?

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, begynner å komme meg på plass nå. Mangler bare en sofa, som jeg regner med blir handlet inn på mandag. (Men må vel sikkert regne med litt leveringstid)

Jeg sliter litt med å få et godt bilde. Alle vegger/tak er hvite, og det hjelper ikke akkurat på sortnivået. Må nok oppgradere til et grått lerret og gå ned litt på størrelsen.

Når det kommer til lyden er jeg vel fornøyd. Får ikke suben til å spille like fysisk som før, men har ikke så mange plasseringsmuligheter å velge mellom heller.
    Jeg må nok skaffe meg noen nye bakhøyttalere som er litt mindre. Har ikke plass til store gulvhøyttalere, så jeg vurderer Mi1 og CX (evt. nye KX?) Har ikke hørt noen av de, så jeg får ta meg en lytterunde!

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •